fjernbetjening af computer
Fra : Erik

Dato : 13-02-07 20:31

Min computer er monteret i et skab uden for mit arbejdsværelse. Jeg vil
helst være helt fri for computerstøj ved min arbejdsplads.

Arrangementet giver dog noget besvær med ledninger, som er trukket gennem et
hul i væggen. Nu har jeg hørt, at man kan installere et modtagerboks
arbejdspladsen, så al kommunikation overføres via et Lan-kabel.

Er der nogen som kan oplyse hvad sådan en boks hedder, og om der er
begrænsninger ved systemet?

På forhånd tak for oplysninger
Erik

Fra : Main

Dato : 13-02-07 21:03

"Erik" skrev i en meddelelse:
> [...]
> et hul i væggen. Nu har jeg hørt, at man kan installere et modtagerboks
> arbejdspladsen, så al kommunikation overføres via et Lan-kabel.

Må man spørge, hvorfor du ikke bare skiller dig af med det nuværende og
investerer i en støjfri pc eller bærbar, som vel kan fås fra 4000 og opad
efter behov? Det eliminerer behovet for det (plads og ressourcekrævende?)
arrangement, du har, og så det du yderligere efterspørger.

Main

Fra : Erik

Dato : 13-02-07 21:51

Hej Main
Min PC er meget støjsvag og kun et år gammel (og jeg har også en bærbar);
alligevel vil jeg helst have computer og andet udstyr uden for mit værelse;
jeg har prøvet flere arrangementer, og sådan passer det mig bedst. Jeg er
meget følsom overfor unødig støj, og jeg tror det er et forhold i
arbejdsmiljøet, man bør respektere.
Venlig hilsen
Erik

Fra : CC

Dato : 14-02-07 00:55

"Erik" skrev i en meddelelse
> [...]
> arbejdspladsen, så al kommunikation overføres via et Lan-kabel.
>
> Er der nogen som kan oplyse hvad sådan en boks hedder, og om der er

Prøvat søge i google med nøgleordene: "box vga mus", så fårdu en hits
fx.: http://www.computerstore.dk/shop/VareKort.asp?vn=BOXDA2012
eller
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=130-54&goto=productinfo&conceptbutik=&titletekst=Sandberg%20KWM%20Switch%20-%202%20x%20PC%20-%201%20bruger%20/%20130-54-%20midtdata.dk&mainfunc=link

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 14-02-07 06:55

i et skab, pas du på varmen !

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-02-07 16:30

> [...]
> gennem et hul i væggen. Nu har jeg hørt, at man kan installere et
> modtagerboks arbejdspladsen, så al kommunikation overføres via et

Der er slet ingen grund til at bruge hardware, der er masser af
softløsninger:

http://www.tightvnc.com/

Bruger jeg selv, gratis, hurtig og effektiv. Der er flere udgaver af VNC.
Dernæst er der jo forskellige løsninger indbygget i windows. Spørg evt i
windows gruppen.

Claus

Fra : jørgen

Dato : 14-02-07 16:36

Claus Tersgov wrote:

> Der er slet ingen grund til at bruge hardware, der er masser af
> softløsninger:
>
> http://www.tightvnc.com/

Nu er det vel ikke optimalt, at styre sin computer igennem sådan et
fjernstyringsprogram. Det er fint nok til administration, men ikke som
et fast interface til computeren

Fra : jørgen

Dato : 14-02-07 16:43

jørgen wrote:

> Nu er det vel ikke optimalt, at styre sin computer igennem sådan et
> fjernstyringsprogram. Det er fint nok til administration, men ikke som
> et fast interface til computeren

Desuden kræver softwareløsnigen en computer at installere det på; og så
er han jo lige vidt, når han ikke ønsker at have computeren i rummet
hvor han sidder :)

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 14-02-07 18:40

"jørgen" <na@invalid> wrote in message

> [...]

Jeg er sikker på det Erik leder efter er en Black Box løsning.

http://www.blackbox.com/Catalog/Detail.aspx?cid=537,1374,1377&mid=2254

Den er dog i den dyre ende, men det fungerer også bare.

Har arbejder med det flere gange i studier hvor maskinerne var placeret i
serverrummet.

Mvh

Kim

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-02-07 04:54

> Desuden kræver softwareløsnigen en computer at installere det på; og
> så er han jo lige vidt, når han ikke ønsker at have computeren i
> rummet hvor han sidder :)

Han skriver, han har en bærbar...

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-02-07 04:53

> Nu er det vel ikke optimalt, at styre sin computer igennem sådan et
> fjernstyringsprogram. Det er fint nok til administration, men ikke som
> et fast interface til computeren

Det ved jeg da ikke, det fungerer fint her. Jeg fjernstyrer min stationære
supermaskine fra min bærbare, og det kører fremragende.

Claus

Fra : Torben

Dato : 15-02-07 17:13

Erik skrev i en meddelelse
> Arrangementet giver dog noget besvær med ledninger, som er trukket gennem
> et hul i væggen. Nu har jeg hørt, at man kan installere et modtagerboks
> arbejdspladsen, så al kommunikation overføres via et Lan-kabel.

Du skal kikke efter en "KVM Switch" søger du på google eller edbpriser får
du en masse at vælge imellem.
Mvh Torben

Fra : Kim

Dato : 16-02-07 09:58

On Thu, 15 Feb 2007 17:13:08 +0100, "Torben" <torben@cdnet.dk> wrote:

>Du skal kikke efter en "KVM Switch" søger du på google eller edbpriser får
>du en masse at vælge imellem.

Nej, han skal kigge efter en såkaldt Extender.

Eksempel : www.aten.com : Model CE-220, CE-250, CE-700.

--
Kim

Fra : Nick

Dato : 16-02-07 11:01

"Kim" skrev i en meddelelse...
> Nej, han skal kigge efter en såkaldt Extender.

Ja, f.eks. på http://www.danbit.dk/produkter/1700.phtml

/Nick