Maskine vil ikke starte op når skærmen er ~
Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 12-02-07 22:58

Jeg har for nyligt opgraderet min lillebrors PC med et nyt grafikkort og
nogle ekstra ram. I maskinen sad der oprindeligt et Radeon 9800 Pro AGP
kort, som jeg skiftede ud med et Asus EAX1950XT/HTVDP - Radeon X1950XT kort
som er PCI-E.

Bundkortet er et Asrock 939 SATA-Dual.

Nu er problemet, at når skærmen er sat i DVI-stikket og man tænder
computeren, så kan man høre at den tænder, blæserne kører osv men der kommer
ikke noget billede, og man kan høre at den genstarter hvert 20. sekund eller
noget i den stil. Piller man så DVI-stikket ud og starter maskinen og sætter
stikket i efter 30 sekunder, så kommer der fint billede og windows login
skærm.

Jeg har aldrig oplevet eller hørt om lignende, er der nogen der har en idé?
Skærmen er en Acer AL732.

Alt hjælp modtages med glæde, er virkelig på bar bund her...

Mvh Morten

Fra : Søren Jacobsen

Dato : 12-02-07 23:27

> Alt hjælp modtages med glæde, er virkelig på bar bund her...
>
> Mvh Morten

prøv lige engang at resætte bios og så sikre dig at den starter op på PCI
istedet for AGP det kan man normalt sætte i bios

MVH Søren

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 13-02-07 20:19

> prøv lige engang at resætte bios og så sikre dig at den starter op på PCI
> istedet for AGP det kan man normalt sætte i bios

Det har jeg prøvet, det hjælper ikke noget...

/morten