Nav4all problemer
Fra : OleJ

Dato : 13-02-07 21:45

Hej NG

Jeg har købt en GPS modtager fra Nav4All, men kan ikke få det til at virke.
Under instilling af telefonen (Nokia6233) skal der konfigureres et access
point, og her skal der vælges GPRS som data bærer. Men jeg kan kun vælge
enten "GSM data" eller "Packet data". Hvad gør jeg galt?
Et andet problem: Når jeg prøvet at downloade programmet på
www.nav4all.com/install får jeg at vide at certifikat er ikke på telefon
eller sim-kort! Hvad gør jeg her?

Mvh OleJ

Fra : Ped

Dato : 15-02-07 20:56

OleJ skrev:
> [...]
> enten "GSM data" eller "Packet data". Hvad gør jeg galt?
> Et andet problem: Når jeg prøvet at downloade programmet på

Har du fået en GPRS opsætning af dit mobilselskab? Jeg fik fra Telmore
til både min egen og konens mobil, og det virkede med det samme - d.v.s.
der skal normalt gå et par timer eller mere, og den skal slukkes og
tændes før det virker, men alt i alt virkede det i første hug.
Forbindelsen skal være 'pakkedata'.

Jeg kender ikke 6233, men på E70 skal man ind i en menu (husker ikke
hvilken) og tillade at der installeres alle typer programmer - ikke kun
dem med certifikater. Før ville telefonen ikke installere programmet.
Måske er der tale om noget lignende i 6233?

http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_6233_UG_da.pdf

M.v.h.

Jens L. Pedersen
Nokia 6280 + Nav4All