Underligt vis nummer problem
Fra : Scuzzz

Dato : 12-02-07 12:17

Hej

Jeg bliver ofte ringet op af et nummer på min mobil. Jeg når stort set
aldrig at tage telefonen, og har derefter prøvet at ringe nummeret op. Når
jeg prøver får jeg at vide at nummeret ikke eksisterer, og jeg kan heller
ikke finde info på krak og dgs.

Jeg har nået at tage den 2 gange - begge gange var der forskællige mennesker
der var i den anden ende.

Jeg har ringet til Sonofon, men de siger at de ikke kan gøre noget, eller
hjælpe. Er der nogen der har været ude for det samme? nummeret det drejer
sig om er 58 59 00 00 - hvem er mon udbyderen af nummeret?

/scu

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-02-07 15:01

On Feb 12, 12:16 pm, "Scu" <scu...@gmail.com> wrote:
> Jeg har ringet til Sonofon, men de siger at de ikke kan gøre noget, eller
> hjælpe. Er der nogen der har været ude for det samme? nummeret det drejer
> sig om er 58 59 00 00 - hvem er mon udbyderen af nummeret?

Det kan godt være det er et telefonsystem i f.eks. en boligblok. Da
jeg boede på kollegie havde vi en nummerserie til kollegiets
telefonsystem der hed 7777 4xxx. Når man brugte "straks-
viderestilling" (viderestilling uden at telefon ringede først) skete
det at det nummer der blev vist ved viderestilling var 7777 4000, et
nummer der ikke havde nogen abonnent (telefonsystemet var så ringe at
hvis man ringede til et nummer der ikke var nogen abonnent på lød det
blot som om den ikke blev taget - et problem når man flyttede og folk
ikke fik opdateret deres telefonbøger...).

IT & Telestyrelsen har en liste over hvilke nummerserier der er
tildelt hvilke teleudbydere. Jeg kan desværre ikke lige give dig den
direkte adresse, men med den i hånden kan du finde ud af hvilken
teleudbyder der har fået nummerserien. Hvis du kontakter dem må de
kunne hjælpe dig med hvad det er for et nummer.

Sidst men ikke mindst kan du jo prøve at spørge en af dem der ringer -
hvis du når at snakke med nogen - om hvem de forventede at få fat i,
evt hvilket nummer de har ringet til.

Fra : Scuzzz

Dato : 12-02-07 21:12

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

blot som om den ikke blev taget - et problem når man flyttede og folk
ikke fik opdateret deres telefonbøger...).

De to (af mange) opkald jeg har nået at tage, er kommet fra to helt
forskellige steder - den ene havde fået forkert nummer...... Jeg tror mere
få at det er et konfigurationsproblem hos en eller anden udbyder, men jeg
kan selvfølgelig tage fejl.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-02-07 22:35

on 12-02-2007, Scu supposed :
> [...]
> at det er et konfigurationsproblem hos en eller anden udbyder, men jeg kan

Er vel ikke så underligt hvis han har fået forkert nummer ;)

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 12-02-07 15:50

Har du prøvet at ringe nummeret op ?

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 12-02-07 15:58

Anders (6400) wrote:
> Har du prøvet at ringe nummeret op ?

Har du prøvet at læse hvad Scu skriver?

> "Scu" <scu@gmail.com> skrev i en meddelelse

Ebbe

Fra : Henrik

Dato : 12-02-07 18:26

On 2007-02-12 15:49:53 +0100, "Anders \(6400\)" <helthen@iskoven.dk> said:

> Har du prøvet at ringe nummeret op ?

Anders, nu må du sq spænde hjelmen...

Læs da for pokker oplæget til ende før du svare. Det piller en hel del
ved troværdigheden af det du skriver.....

Fra : Jesper Hansen

Dato : 12-02-07 18:34

"Henrik" <dyk@mil.dk> skrev i en meddelelse

> Anders, nu må du sq spænde hjelmen...
>
> Læs da for pokker oplæget til ende før du svare. Det piller en hel del ved
> troværdigheden af det du skriver.....

Hvilken troværdighed?

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 12-02-07 19:26

Vi kan ikke alle være 2 steder på en gang, men så er det jo godt, at der
sidder en netbetjent og holder øje med os andre....

Fra : Gamle

Dato : 14-02-07 00:47

Anders (6400) wrote:
> Vi kan ikke alle være 2 steder på en gang, men så er det jo godt, at
> der sidder en netbetjent og holder øje med os andre....

Ku' du så ikke nøjes med at være ved computeren mens du læste indlæggene?:D

Mvh.
Torben

Fra : Lars C

Dato : 14-02-07 01:02

Gamle skrev:

>Ku' du så ikke nøjes med at være ved computeren mens du læste indlæggene?:D

Kan han ikke nøjes med at læse de indlæg han svarer på? :)

--
Lars C

Fra : Gamle

Dato : 14-02-07 01:12

Lars C wrote:
> Kan han ikke nøjes med at læse de indlæg han svarer på? :)

Det hjælper jo ikke, når han svarer inden han læser indlægget.:D

Mvh.
Torben

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 14-02-07 08:15

PLONK

'

Fra : Gamle

Dato : 14-02-07 15:34

"Anders (6400)" <helthen@iskoven.dk> skrev i en meddelelse
> PLONK

> '
> "Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Stakkels topposter Anders der ikke kan tage lidt gas.

Torben

Fra : Lars C

Dato : 14-02-07 16:33

Gamle skrev:

>Stakkels topposter Anders der ikke kan tage lidt gas.

Det kan man jo dø af?
:)

--
Lars C

Fra : Snakee

Dato : 13-02-07 04:49

Mon, 12 Feb 2007 12:16:45 +0100. skrev Scu:

> [...]
> jeg prøver får jeg at vide at nummeret ikke eksisterer, og jeg kan heller

Hvilken mobil har du?

Har der også været problemer med beskeder?

Snakee

Fra : Scuzzz

Dato : 14-02-07 07:29

"Snakee" <ingen@mail.tak> skrev i en meddelelse
> Mon, 12 Feb 2007 12:16:45 +0100. skrev Scu:

> Hvilken mobil har du?

SE M600i

> Har der også været problemer med beskeder?

Nej

Fra : Carsten Riis

Dato : 13-02-07 10:28

Scu skrev den 12-02-2007 12:16:

> Jeg har ringet til Sonofon, men de siger at de ikke kan gøre noget, eller
> hjælpe. Er der nogen der har været ude for det samme? nummeret det drejer
> sig om er 58 59 00 00 - hvem er mon udbyderen af nummeret?

TDC

hmmmm en søgning på google gav ikke noget særlig opløftende
resultat...medmindre du har kontakt til noget der hedder swedbanken i
Sverige.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Scuzzz

Dato : 14-02-07 07:32

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> TDC
>

> hmmmm en søgning på google gav ikke noget særlig opløftende
> resultat...medmindre du har kontakt til noget der hedder swedbanken i
> Sverige.

Ikke just. Den ene var en ældre dame, og den anden var en asiatisk kvinde
som talte dansk.