opbevaring af cdér løsning.
Fra : Fiskehat

Dato : 12-02-07 09:57

Hej.

Jeg har en masser cd´er som jeg gerne vil have i stuen, men de fylder alt
for meget.

Er der en smart løsning til dette. ?

Jeg havde forstillet mig et eller andet med, evt. et ringbind med plads til
cd érne, så kunne man let bladre og finde den rette cd.

Håber på er positivt svar.

Kenneth.

Fra : Max

Dato : 12-02-07 10:24

Hej Kenneth

> Håber på er positivt svar.

Nu ved jeg ikke præcis hvor mange du har, men man kan
få en CD afspiller hvor der kan være 300 CD'er i, så skal
man kun have en liste liggende over hvad man har.

Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 12-02-07 10:29

Fiskehat wrote:

> Jeg havde forstillet mig et eller andet med, evt. et ringbind med plads til
> cd érne, så kunne man let bladre og finde den rette cd.

Du kan godt få plastlommer til cd'ere.

Som sådan er det jo en smart løsning. Personligt mener jeg, at der går
noget af charmen ved at stå med selve æsken mm. i hånden, men det er jo
en smagssag.

Jeg har en kammerat, som også blev træt af at have alle de cd'ere
stående. Han mp3'ede hele lortet og smed på server ude i et skab.

Fra : Jan Rysz

Dato : 12-02-07 10:47

> [...]
>
> Jeg havde forstillet mig et eller andet med, evt. et ringbind med plads til
> cd érne, så kunne man let bladre og finde den rette cd.

Jeg har selv været møllen igennem. Først plastlommer. det blev jeg meget
hurtigt træt af. Det tager for lang tid at stå og bladrer igennem en
stak lommer i en mappe, hvis man vil høre en skive. Desuden mangler du
cover osv, hvilket jeg fandt ud blev mere brugt end jeg selv troede i
første omgang.

Næste træk var en afspiller med plads til 400 skiver. Hele turen igennem
med at indtaste info osv. CD'erne var væk fra mit åsyn, men
inspirationen til at høre noget som helst udeblev. En liste med, hvad
der ligger i maskinen dur ikke i længden. Hvilken skive var det nummer
nu på osv osv. Desuden er fruen her i huset visuelt orienteret, så
resultatet var, at hver gang hun skulle spille musik brokkede hun sig i
to minutter og tændte så for radioen i køkkenet istedet.

Mit forslag vil være: find en brugbar løsning med covere, som de
oprindelig befinder sig i. Med lidt kreativ sans kan man godt få en
nogenlunde pæn løsning på en væg. Alternativt, kan du nøjes med at pakke
diverse opsamlinger væk for at få mere overskuelighed.

Sidst, men ikke mindst; hvis du nyder musik, så lad være med at skjule
det ! Blot et råd fra en der har brugt temmelig mange penge og tid på at
nå tilbage til udgangspunktet.

Mvh
jan Rysz

Fra : Fiskehat

Dato : 12-02-07 11:09

Hej.

Tak for svarene.

Jan er enig med dig, men jeg tror jeg går efter en løsning med en
kombination af jeres svar - mp3 nogle af dem, og lader måske de 150 "bedste"
være fremme, og laver en så et ringbind med resten inkl. covers. !!

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-02-07 13:33

> [...]

> Sidst, men ikke mindst; hvis du nyder musik, så lad være med at skjule
> det ! Blot et råd fra en der har brugt temmelig mange penge og tid på at

Hvorfor bøvler I dog så meget med det?
Kan det virkelig være så stort et problem, at have sin musik stående fremme?
Så drop det dog og smid det i computeren.
Jeg selv har 1000+ LP'er, 500+ CD'er + plus det løse og finder ikke det er
et problem ligefrem, så skulle jeg nok ikke have brugt penge og energi på at
opbygge en pladesamling, vel?
Er der noget bedre end at tage et stort flot vinylcover ud af reolen og
smække pladen på

Fra : Kenned

Dato : 12-02-07 17:28

> Er der noget bedre end at tage et stort flot vinylcover ud af reolen
> og smække pladen på

Ja jeg kan faktisk finde på utallige ting...

Kenned!
Jeg beskyttes ikke af SPAMfighter til privatbrugere.
Men jeg har navnet i min signatur for at være på tværs over
for dem som åbenbart synes det er værd at nævne hver gang de ser
ordet SPAMfighter.

Fra : thomas

Dato : 12-02-07 12:14

On Mon, 12 Feb 2007 09:56:33 +0100, Fiskehat wrote:

> Er der en smart løsning til dette. ?

Sådan en:
http://musicbox.dk/

kombineret med sådan en:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=97987

Samt denne guide:
http://www.nslu2-linux.org/wiki/Applications/SlimServer

Så har du hermed din egne "musik-server", og kvaliteten skulle være i
orden hvis du laver dine CDer om til FLAC eller lign.

(det er selvfølgelig dyrere end plastiklommer, men langt bedre imo :) )

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 12-02-07 14:41

> Håber på er positivt svar.

Jeg har brugt plasticlommer MED covers og bagsider.

Står fint i nogle udmærkede skuffereoler fra Ikea.

Det har ikke fortrudt endnu. Jewelcases er noget fanden har skabt.

Mark

http://mark.gazel.dk/
http://wordpress.dk - til glæde for danske WordPress-brugere