øhop grækenland
Fra : jvj

Dato : 12-02-07 14:35

Hej

Vi (mor, far to børn 11 og 12) er tæt på at prøve øhop i det græske øhov
til sommer ca 14 dage i uge 29-30-31. Vor dagligdag og andre ferier er
normalt meget planlagte så jeg tror vi gør dette.

Jeg forestiller mig to vokserygsække, to børnerygsække, ingen telt eller
soveposer, højest myggenet for en sikkerthedsskyld

Fly til Athen , et par dage i athen , til Pireus og derefter 1 færge et
sted hen .

Vi har aldrig rejst på den måde før så jeg mangler indput til min
forestilling evt. alternative ruter evt med udgangpunk fra fly til Kos
eller lignende

Giv mig nogle erfaringer, hvad ville I have gjort anderledes, hvad var
godt, hvad hade i formeget/for lidt af i bagagen, osv

evt gode links

på forhånd tak

Jørgen Vedel

jacevicz-removethis.@vetnet.dk

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 12-02-07 16:04

On Mon, 12 Feb 2007 14:34:40 +0100, jvj wrote:

> evt gode links

Forsøk å ta en kikk på http://www.islandstrolling.com Sidene er laget av en
nordmann som har stor erfaring med øyhopping og han har med en rekke
praktiske råd og tips i tillegg til en oversikt over mange av
"øyhopperøyene".

--
Marianne
http://home.no.net/mixelite

Fra : The MIp

Dato : 13-02-07 08:56

"jvj" <toftlunddk-removeme-@ofir.dk> wrote in message
> [...]
>

> Giv mig nogle erfaringer, hvad ville I have gjort anderledes, hvad var
> godt, hvad hade i formeget/for lidt af i bagagen, osv

Måske bør du overveje (i steddet for Pireus) at starte øhop fra havnen
Rafina (1/2 time med bus fra lufthavn) og starte med de en del mindre
turistede (mest græske indlandske turister) øer andros, tinos, syros,
mikonos og min personlige favorit Ikaria.

- The_Mip

Fra : jvj

Dato : 14-02-07 11:44

The MIp skrev:
> [...]
> turistede (mest græske indlandske turister) øer andros, tinos, syros,
> mikonos og min personlige favorit Ikaria.

Hi tusind tak

det lyder som et rigtig godt tip for vi er mest til det IKKE turistede.

Det eneste jeg havde i tankerne var antiparos

har du nogle gode kort/ bøger og lignende fortæl fortæl hvis du orker

hilsen jørgen

Fra : The MIp

Dato : 14-02-07 12:13

> [...]
>
> Det eneste jeg havde i tankerne var antiparos
>
> har du nogle gode kort/ bøger og lignende fortæl fortæl hvis du orker

Meget længe siden jeg har været der, men husk altid: google er din ven :) -
så jeg fandt denne, for mig at se, ret flotte side (med mange gode
oplysninger):
http://www.kalimera.nu/resebrev/2005/susie.html

- the_Mip

Fra : SEJ

Dato : 15-02-07 10:48

Hej Jørgen

Vi har rejst i Grækenland hvert år de sidste 12 år med vores Børn, de sidste
3 år har vi selv været på Ø-hop.
Når i er afsted i 2 uger vil jeg anbefale at I ikke forsøger at nå for meget
men udvælger en hoved destination og derfra finder ud af hvor og hvornår i
kan komme videre. Det tager det meste af en da at komme fra et sted til et
andet. Vi tager afsted ca. 1 måned hver gang og når måske 4-5 øer. Vi har
telt med og det er betydleigt billigere, men vi slæber selvfølgelig en del.
I år flyver for første gang videre fra Athen til Milos, Det er stort set
den samme omkostning som hvis vi valgte hotel-bus færge, vores børn er hhv 8
og 14 det koster kr. 1230 for 4 personer
Dernæst til Ios som vi besøgte sidste år, og er slet ikke så slem som rygter
gør den til. Dernæst ved vi ikke hvad vi gør, men regner med at komme ind
over Athen for dernæst komme til Naplion som vi plejer at slutte med, om det
bliver med bus eller ø-hop via Poros eller Spetes har vi heller ikke
afgjort.
De links vi plejer at benytte er:
http://hjem.get2net.dk/ela-ela/
http://www.mygreece.dk/

Her er et et linkt til nogle af de steder vi har været på vores ture:
http://www.23hq.dk/sejprv
I kunne også prøve og undersøge om i ville prøve en rundrejse med dansk
fællesrejseforening hvilket vi også har prøvet hvilket var ganske
godt.http://danfae.dk/rejser2007/grecce.html

Fra : jvj

Dato : 15-02-07 11:32

Tusind tak

et rigtig godt indput,, jeg studerer videre

hvor meget har i vægtmæssig i jeres rygsække

hilsen jørgen

Fra : SEJ

Dato : 15-02-07 12:52

Hej Jørgen
Vihar haft 18, 10, 8, 5 kg i rygsæk og en rullekuffert med 15 kg. Nu er der
jo kommet nye bagage regler så man kun må have 15 kg max i kuffert /rygsæk
og så 10 kg i håndbagage.

De voksne rygsække er på 80 l og børnenenes er på 45 og 30 l.

Så det bliver nok en ekstra rullekuffert, de 18 kg er også lidt meget at
slæbe rundt med i varmen. Det er heller ikke mange rygsække man ser stort
set alle har rullekufferter, så måske burde i overveje en enkelt til de
tungeste ting.

Jeg mener at i oplympic airways må vi maksimalt have 15 kg med pr person dvs
65 kg, så vi skal nok lige se en ekstra gang på hvad vi har med.

Men vi har et 8 personers telt, 4 liggeunderlag og 4 soveposer,
campinglygter som i jo ikke skal have. Alt er dog ultraligt/small
efterhånden da vi altid rejser på denne måde. eks vejer et kort
liggeunderlag 400 g, soveposer 6-800 g, teltet vejer ialt 12 kg.(det ligger
i min rygsæk)

Husk iøvrigt en trøje og nogle tynde lange bukser, det savnede vi sidste år
om aftenen, det blev for første gang jeg kan huske ret koldt.

så min pakkeliste er 3- 4 sæt t-shirt, u-buks, 2 par shorts, 1 skjorte, 1
par badebusker, 1 par lange tynde bukser zip-zone, og intet er bomuld men
let tyndt syntetisk, 1 par klip-klap og alm sandaler. Det er selvfølgelig
straks værre med pigerne.

I mine unge dage var der nogen der tog en måned afsted kun med en fjällræv
og det er stort set hvad sønnens udstyr fylder.

mvh

Svend