Hvad skal man vælge som stop i Kina - Beij~
Fra : Ukendt

Dato : 11-02-07 18:22

Hej.

Vi er en famile på 4 der skal en tur til NZ til sommer og har muligheden for
et stop i Kina. Her stopper vi i 3 byer.
Vi er ude efter er den bedste snert af kinesisk kultur og her kommer så
spørgsmålet:
- Hvilken by er den bedste at stoppe i mht til sightseeing for en familie ?
Beijing, Hong Kon eller Shanghai.

Lad os høre hvad i mener og evt forslag til4 hele dage som stopover.

Fam. Larsen
1dxfw(a)mail.sonofon.dk

Fra : J

Dato : 13-02-07 08:59

On Sun, 11 Feb 2007 18:21:31 +0100, "Hans-Erik Larsen"
<1dxfw(a)mail.sonofon.dk> wrote:

> [...]
>Beijing, Hong Kon eller Shanghai.
>
>Lad os høre hvad i mener og evt forslag til4 hele dage som stopover.

Det venter jeg da også spændt på svar om. Jeg har p.t. ikke været
nogle af stederne, men om 2 måneder alle 3.

Så vidt jeg har læst i denne gruppe, er Beijing mest kultur, og der er
for børn ikke så meget andet end Zoo og shopping. Hong Kong er nok for
specielt, så mon ikke svaret er Shanghai ? Jeg vil tro, at skyline der
får Manhattan til at ligne et provinshul, sådan mildt overdrevet.

John

Fra : Kristoffer

Dato : 13-02-07 10:22

> [...]
> spørgsmålet:
> - Hvilken by er den bedste at stoppe i mht til sightseeing for en familie ?

Hong Kong er mest shopping. Superspændende by men ikke så meget
kinesisk kultur.. Ville derfor ikke vælge Hong Kong hvis kinesisk
kultur prioriteres højest.

Fra : Elmer Fjort

Dato : 13-02-07 10:44

"Kristoffer" <laksko@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Hong Kong er mest shopping. Superspændende by men ikke så meget
kinesisk kultur.. Ville derfor ikke vælge Hong Kong hvis kinesisk

Det er rigtigt at Hongkong mest er shopping. Men der er et hav af busser der
kører ud på landet.
Man skal ikke ret langt væk fra Kowloon, før end man føler sig sat mange år
tilbage i tiden.
Ellers er der masser af små færger som sejler ud til nogle af de mange små
øer som ligger rundt om.
Jeg var på en af dem - husker ikke navnet lige nu- men der var 1 bil, og det
var kun fordi der blev bygget noget
på øen. Ikke nogen turister af betydning, og det var dejligt at komme ud til
stilheden, fra det hektiske Kowloon.
En anden mulighed er at tage til Macau, som jeg godt nok også er blevet
kinesisk, men stadig et besøg værd.
Det var som at komme til Europa igen.

Elmer

Fra : Bitte

Dato : 13-02-07 10:41

"Hans-Erik Larsen" <1dxfw(a)mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ? Beijing, Hong Kon eller Shanghai.
>
> Lad os høre hvad i mener og evt forslag til4 hele dage som stopover.

Af de nævnte steder, har jeg kun været i Hong Kong. Det var på vej til
Australien. Jeg synes ikke, at Hong Kong er noget særligt. Det er den ene
skyskraber, ved siden af den anden.
Derimod gjorde vi stop i Singapore, da vi var på vej til NZ, og det var
meget mere spændende end Hong Kong. Faktisk et sted jeg gerne vil besøge
igen. Men lån nogle bøger, det er en god måde at finde ud af, hvad der er
bedst.
Hav en rigtig god tur!
Venlig hilsen

Fra : HG

Dato : 13-02-07 12:31

Det kommer an på hvordan man definerer kultur..

Hvis man med kultur også mener kinesernes levevis, handelskultur, så er
HongKong et lige så godt besøgssted.

Shanghai er en spændende by for forretningsfolk og dem, der kan lige storby,
men den har knap så meget seværdigheder.

Beijing byder efter min mening en på såvel legendariske historiske
overleveringer som naturscenerier, sågar steder, der hidtil er ukendt for
turisterne. Jeg vil her blot nævne det bjergområde i 40 km vest for byen
hvorman kan gå vandreturer og besøg en 58meter høj grotte. Desuden vandland
for børnefamilier, bumgyjump og ikke mindst ophold/spisning hos lokale
bondefamilier.

Interesserede kan få tilsendt nogle billeder og kontaktoplysninger til nogle
private udlejninger herunder kørsler, lokal guide osv.

Mvh
Michael he-gj@mail.dk

Fra : John Smith

Dato : 13-02-07 20:03

"Hans-Erik Larsen" <1dxfw(a)mail.sonofon.dk> wrote in message
> [...]
?
> Beijing, Hong Kon eller Shanghai.
>
> Lad os høre hvad i mener og evt forslag til4 hele dage som stopover.

Jeg har været i Beijing og Shanghai næsten 20 gange igennem de sidste 3 år.
Hvis I aldrig har været i Kina før, så vil jeg så absolut anbefale jer at
tage via Beijing. Vi var der sidst for 3 uger siden.
Beijing byder på de fleste kinesiske kulturseværdigheder samlet på
et sted: Muren, Ming gravene, Den forbudte by, den himmelske fredsplads,
Sommerpaladset, Temple of Heaven osv.
Af shopping kan jeg nævne de mest kendte steder, Perlemarked, Silke-
marked, Ya Show cloth marked (San li Tun Marked) osv. Der får man
valuta for pengene, hvis man har is i maven og lever med i kunsten at kunne
'prutte' om prisen: der er til at købe for 1/10 af startprisen, hvis man er
god
og bevarer smilet og den gode stemning..

Shanghai er en fantastisk flot oplevelse første gang man kommer der,
men det toner kraftigt af ved andet, 3 og efterfølgende besøg. Der er
i Shanghai kun en brøkdel af den 5000 årige kinesiske kultur, man
møder i Beijing. Er man til shopping, så er det også svært at nå den
samme lave pris som man kan opnå i Beijing.. Det forventes i Shanghai
at man har flere penge imellem hænderne end i Beijing.

Taxi er billig i Kina, så der er rige muligheder for at komme rundt. Husk
blot at have et visitkort der på kinesisk beskriver, hvor I vil hen.
Se evt. mine sparsomme tips på denne web-side, der åbner for mange
interessante steder i Beijing: http://www.bondrup.dk/china/index.htm
- specielt den danske restaurant, jeg altid besøger!

Med venlig hilsen
Søren

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 13-02-07 22:34

John Smith wrote:
> Hvis I aldrig har været i Kina før, så vil jeg så absolut anbefale jer at
> tage via Beijing.

Jeg har også været alle 3 steder, og er helt enig. Hvis der kun er tid
til en by, så må det være Beijing.

Mvh Rune.

Fra : p9llen@gmail.com

Dato : 01-03-07 20:32

On 13 Feb., 22:34, "Rune S. Larsen" <n...@working.email> wrote:

> Jeg har også været alle 3 steder, og er helt enig. Hvis der kun er tid
> til en by, så må det være Beijing.
>
> Mvh Rune.

Hej,

Jeg har både været i Beijing og i Shanghai - og kunne rigtig godt lide
begge dele. MEN hvis jeg skulle vælge et af stederne, skulle det helt
klart være Beijing. Der er mulighed for både at være i byen og tage
til Sommerpaladset og gå en _lang_ tur eller tage ud til muren og hvad
der ellers høre til den tur.

God tur!

Pernille