Ferie i Sevilla. Hvad laver man der?
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 11-02-07 16:19

Hvad skal man bruge tiden på i Sevilla.? Hvis man har 4 dage.

Hvordan er muligheden for at købe fodboldbilletter.?
Sevilla FC.
Enten i dagene før kampe, eller på gaden lige før kampen.
Prisen.?

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Søren Faarborg

Dato : 11-02-07 19:51

Jørgen Rasmussen wrote:
> Hvad skal man bruge tiden på i Sevilla.? Hvis man har 4 dage.

Man kunne kigge på domkirken med klokketårnet La Giralda, gå en tur langs
floden Guadalquivir og besøge guldtårnet - Torre delOro, en tur i Parque
Marie Louise, tyrefægtning hvis man er til det.
Find "det lokale torv", slå sig ned på en fortovscafé og kig på
lokalbefolkningen, eller spadsere rundt i de gamle gader og se på nogle
fantastiske bygninger.

/Søren

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 13-02-07 10:23

> Hvad skal man bruge tiden på i Sevilla.? Hvis man har 4 dage.
>
> Mvh. Jørgen

Spaniens vist-nok ældste tyrefægterarena ligger i Sevilla.
Den er ret interessant, med rundvisning i operationsrummet (efter ulykker),
museum, staldene, fotos, dragter osv.
Så er der af og til opera i Sevilla, hvis man er til den slags.

Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 13-02-07 20:32

Niels Hejnfelt wrote:

> [...]
> museum, staldene, fotos, dragter osv.
> Så er der af og til opera i Sevilla, hvis man er til den slags.

Tak for kommentarer, til begge.

Jeg er mere til opera end til tyrefægtning. Har du et link til opera.?
Forestillinger i februar.

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 14-02-07 09:27

> Tak for kommentarer, til begge.
>
> Jeg er mere til opera end til tyrefægtning. Har du et link til opera.?

Desværre ikke.
Ved bare, at min min kone skulle til et kæmpe opera-arrangement i Sévilla
forrige år, som involverede hele byen, og flere af de store navne, men det
hele blev aflyst pga sygdom, og de fik billetter til noget tilsvarende i
Verona i stedet
Mvh Niels

Fra : henningn

Dato : 13-02-07 20:29

Tillykke med valget. Sevilla er en hyggelig og flot by - og man kan
sagtens få 4 dage til at gå i den. Der er også masser af folkeliv,
cafe'er, barer og lignende som der er godt gang i - især omkring
weekenden.

Angående fodbold. Har selv set Sevilla spille på hjemmebane for et par
år siden. Købte sortbørs en times tid før kampen udenfor stadion. Jeg
tror det er den mest realistiske mulighed. Selv om Sevilla var
bundhold dengang, så var der over 40.000 tilskuere - så regn med at
der er kamp om pladserne nu hvor de spiller med i toppen - og at
sortbørspriserne er derefter. Et gæt kunne hedde noget med 80-100 Euro
pr. billet.

vh
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-07 23:03

[...]

Jeg har tidligere haft held med at købe billetter via deres hjemmeside.
www.sevillafc.com SVJH - tjek det selv.
Den anden dag var der stadig billetter til Sevilla-Atl. Madrid. Billigste
kostede vist 60E.
SVJH får man en bekræftelse man printer ud og fremviser ved specielle
billetluger på stadion i god tid inden kampen, og her udleveres de bestilte
billetter. Der betales vha. betalingskort over nettet ved bestilling.
Men ja, der vil også være mange sortbørs hajer udenfor stadion.

Men ellers kan jeg kun bekræfte at Sevilla er en fantatisk by. Har tilbragt
mange weekender der; kun 2 timers kørsel fra Gibraltar.
Udover de allerede nævnte steder er der også La Isla Magica (google er din
ven).
Det bedste ved byen er helt klart stemningen og de mange små steder i det
gamle kvarter. Så kan tapas ikke blive mere spanskt, og hvis man rammer de
rigtige steder er der en helt fantatisk stemning i gaderne om
aftenen/natten.

Mvh. Lars