iCal, iSync og Microsoft Outlook Web Acces~
Fra : meatgoogle@yahoo.com

Dato : 12-02-07 23:58

Er der muligt at "subscribe" fra Microsoft Outlook Web Access til
iCal?

Situationen er den at jeg på arbejdespladsen bruger de MOWA, som
umiddelbart virker som et stort problem barn... fungerer ikke engang
ordentligt med Entourage.

Jeg vil gerne iSync 'e kalenderen med min telefon. (w850i) Har lige
købt og downloadet extra plugins fra novamedia, virker perfekt. Men,
men... Jeg ved ikke hvordan jeg for MOWA kalender informationer ind i
min telefon?

Kan nogen hjælpe?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 13-02-07 00:14

meatgoogle@yahoo.com skrev:
> Er der muligt at "subscribe" fra Microsoft Outlook Web Access til
> iCal?

Ikke uden noget eksport/import svjv.

> Situationen er den at jeg på arbejdespladsen bruger de MOWA, som
> umiddelbart virker som et stort problem barn... fungerer ikke engang
> ordentligt med Entourage.

OWA fungerer med en browser, det er det den er skabt til. OMA er skabt
til mobiler, enten via ActiveSync eller SyncML.
Din Entourage formoder jeg taler MAPI med Exchange-serveren?

> [...]
> købt og downloadet extra plugins fra novamedia, virker perfekt. Men,
> men... Jeg ved ikke hvordan jeg for MOWA kalender informationer ind i

Du bør gå denne vej: OMA-SyncML-iCal. Altså fra OMA'en til din mobil via
SyncML og så synkronisere din mobil med iCal.

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 13-02-07 21:52

Frank E. N. Stein wrote:
> OWA fungerer med en browser, det er det den er skabt til. OMA er skabt
> til mobiler, enten via ActiveSync eller SyncML.
> Din Entourage formoder jeg taler MAPI med Exchange-serveren?

Lige til din orientering: Entourage 2004 SP2 kører HTTP DAV (inkl. SSL
hvis man bruger det) mod Exchange-serveren.

Bare for at gå lidt OT, så kan man køre Entourage mod en Exchange
frontend-server uden videre (kræver bare de rette servernavne
indtastet). Hvis firewall'en blokerer for LDAP-opslag mod Global
Catalog, har man ikke adgang til den centrale adressebog.

--
mvh.
Thomas Tvegaard

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 13-02-07 22:49

Thomas Tvegaard skrev:

> Lige til din orientering: Entourage 2004 SP2 kører HTTP DAV (inkl. SSL
> hvis man bruger det) mod Exchange-serveren.

Og jeg havde da vist byttet rundt på bogstaverne i forkortelsen. Jeg
mente egentlig IMAP.

> [...]
> indtastet). Hvis firewall'en blokerer for LDAP-opslag mod Global
> Catalog, har man ikke adgang til den centrale adressebog.

Ok, jeg var ikke klar over at Entourage havde den funktionalitet.

Fra : Henrik

Dato : 13-02-07 12:58

Hej Frank, tak for dit svar!

Jeg er dog tadig lidt forvirret. Jeg er ikke noget stort mac/comuter
geni.

Jeg er med på at MOWA virker igennem en browser. Det er denne data fra
kalenderen jeg gerne vil have ind/synkroniseret med min mobil
kalender.

Du nævner OMA og SyncML som løsninger. Nu ved jeg ikke hvad OMA og
SyncML er. Er det programmer som jeg køber hos apple. Kan jeg
downloade dem?

Kan du forklare hvad jeg specifikt skal gøre for at blive en super
glad telefon/mac bruger?

1000 TAK!!!

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 13-02-07 23:07

Henrik skrev:
> [...]
>
> Jeg er med på at MOWA virker igennem en browser. Det er denne data fra
> kalenderen jeg gerne vil have ind/synkroniseret med min mobil

For at du skal kunne synkronisere din mobil med exchange-serveren, skal
du have SyncML på din den og der skal være en SyncML gateway på jeres
Exchange-server.

> Du nævner OMA og SyncML som løsninger. Nu ved jeg ikke hvad OMA og
> SyncML er. Er det programmer som jeg køber hos apple. Kan jeg
> downloade dem?

OMA er Outlook Mobile Access, ligesom OWA er Outlook Web Access. Hverken
OMA eller SyncML er noget du køber af Apple.

> Kan du forklare hvad jeg specifikt skal gøre for at blive en super
> glad telefon/mac bruger?
>
> 1000 TAK!!!

Det første du skal gøre er at snakke med din IT-afdeling om at få din
mobil til at snakke med Exchange-serveren.
Alternativet er at du videresender alle dine kalenderaftaler (kan gøres
automatisk) til fx en Gmail-kalender og synkoniserer iCal med den.
Du kan evt kigge lidt på http://www.scheduleworld.com/ og se om nogen af
deres fuldstændigt gratis tjeneser kan hælpe dig lidt på vej.