larmer en iMac?
Fra : Peter Ursin

Dato : 11-02-07 22:18

Hej,
overvejer stærkt at erhverve en ny iMac 2.16 med 20" skærm.
Bare lige et enkelt spørgsmål: Er der nogen der kan fortælle om
lydniveauet?
Ved "almindelig" brug såsom internet surfing, office pakken, iPhoto,
måske lidt musik fra iTunes i baggrunden er maskinen da stille?

--
Peter Ursin

Powerbook G4: 17", 1.67GHz, 2GB RAM, OS 10.4.3

Fra : Anders

Dato : 11-02-07 23:29

Peter Ursin skrev:
> [...]
> Ved "almindelig" brug såsom internet surfing, office pakken, iPhoto,
> måske lidt musik fra iTunes i baggrunden er maskinen da stille?

Ja!

Anders

Fra : Torben Koch

Dato : 12-02-07 08:31

On 2007-02-11 22:17:49 +0100, zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com (Peter
Ursin) said:

> [...]
> Ved "almindelig" brug såsom internet surfing, office pakken, iPhoto,
> måske lidt musik fra iTunes i baggrunden er maskinen da stille?

Meget stille.
Jeg mener at det var www.silentpcreview.com der kårede iMac til at være
med mest lydløse masseproduceret PC.

--
Venlig Hilsen / Best Regards:
Torben Koch

Fra : Peter Ursin

Dato : 12-02-07 09:43

"Torben Koch" <me@somewhere.int> skrev i en meddelelse

> Meget stille.
> Jeg mener at det var www.silentpcreview.com der kårede iMac til at være
> med mest lydløse masseproduceret PC.

tak for input. Har også fundet anmeldelsen, godt nok ikke testet med Duo 2
processor, men mon ikke det er nogenlunde samme resultat.

Peter

Fra : henrik hyre

Dato : 12-02-07 15:39

On 12 Feb., 09:43, "Peter Ursin" <zorillaFJ...@DETTEmyrealbox.com>
wrote:

> tak for input. Har også fundet anmeldelsen, godt nok ikke testet med Duo 2
> processor, men mon ikke det er nogenlunde samme resultat.
>
> Peter

Jeg har en core 2 duo 24", den har en meget svag summen, altså næsten
lydløs.

Henrik

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 12-02-07 16:39

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> [...]
> Ved "almindelig" brug såsom internet surfing, office pakken, iPhoto,
> måske lidt musik fra iTunes i baggrunden er maskinen da stille?

Det kommer an på hvad du spiller i iTunes
Men bortset fra det, så er det ikke meget man hører til den ved
almindelig brug - blot en let hvislen så man ved at der er blæsere.

Mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Lyrik

Dato : 12-02-07 17:54

Den 11.02.2007 kl. 22:17 skrev Peter Ursin
> [...]

> Ved "almindelig" brug såsom internet surfing, office pakken, iPhoto,
> måske lidt musik fra iTunes i baggrunden er maskinen da stille?
+++++++++++++++++++++++
Det er den lydløseste computer jeg nogensinde har siddet foran. Bygget med
bærbar-teknik!
Kølingen i den er ingeniørdesignet med adskillige temperaturfølere. Hele
bunden er en gitterrist hvor luften umærkeligt simrer ind. Bagpå 5 cm
under overkanten sidder en tilsvarende slids i næsten hele computerbredden
hvor den opvarmede luft lige så lydløst simrer ud.
Der er også blæsere i, men dem kan jeg ikke høre 99,9% af tiden. kun én
gang i den tid jeg har haft den startede noget der kunne minde om en
blæser i den lydsvage men hørlige klasse og kørte omkring 1 minut.
Derefter tav den. Og den tier stadig.))

Hilsen
jens
siddende ved den du overvejer at købe. Fuld anbefaling herfra. Du bliver
så forelsket i den at du ikke kan sove i "hvedebrødsdagene"!))

--
Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/

Fra : Johann Friedrich Str~

Dato : 12-02-07 18:51

Lyrik skrev:

> Det er den lydløseste computer jeg nogensinde har siddet foran.

Jeg undrede mig også en smule over at Anders tidligere i tråden mente at
den larmede. Jeg har en 2. generations-iMac (den der ligner en halv
fodbold med lcd-skærm) og sammenlignet med de 130 dB som den PC, der
står ved siden af, brøler afsted med, er der altså ingen konkurrence
overhovedet.

Johann

Fra : Erik Dan

Dato : 12-02-07 23:54

"Johann Friedrich Struensee" <spam@bounce.bounce.bounce> wrote in message

> Jeg undrede mig også en smule over at Anders tidligere i tråden mente at
> den larmede.
--------------------
Det gjorde han vist da heller ikke ,han svarede ja til at den var stille.

/ Dan

Fra : Henrik Enslev

Dato : 13-02-07 11:20

Erik Dan <aaa@aaa.dk> wrote:

..

> --------------------
> Det gjorde han vist da heller ikke ,han svarede ja til at den var stille.

Ja, eller svarede på spørgsmålet: "Er der nogen der kan fortælle om
lydniveauet?"

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : meile

Dato : 13-02-07 16:44

Henrik Enslev wrote:
> Erik Dan <aaa@aaa.dk> wrote:
>
> .

> Ja, eller svarede på spørgsmålet: "Er der nogen der kan fortælle om
> lydniveauet?"

Den støjer med 0,4 sone ved normal brug og 1,7 sone med hele
dvd-brænderen igang.

Kilde c'tmagazin

Mvh

Peter

Fra : Peter B. P.

Dato : 12-02-07 19:26

> [...]

> Ved "almindelig" brug såsom internet surfing, office pakken, iPhoto,
> måske lidt musik fra iTunes i baggrunden er maskinen da stille?

Jep. Kun heftig CPU og GPU aktivitet får blæserne op i omdrejninger.

Ved normal brug er den overvejende tyst.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

If guns kill, do pencils cause spelling errors?

Fra : Hans Tosti Pedersen

Dato : 13-02-07 19:45

On 11 Feb., 22:17, zorillaFJ...@DETTEmyrealbox.com (Peter Ursin)
wrote:
> Hej,
> overvejer stærkt at erhverve en ny iMac 2.16 med 20" skærm.
> Bare lige et enkelt spørgsmål: Er der nogen der kan fortælle om
> lydniveauet?

Jeg kan bedst sammenligne med min IBM Thinkpad m. Centrino, som er min
arbejds-pc, og som jeg somme tider har stående her på samme bord som
min iMac 20" Core duo. Tro det eller ej: Min laptop larmer væsentligt
mere, takket være harddisken.

Jeg elsker min iMac

--
HTP