Beijing
Fra : Markus B

Dato : 11-02-07 02:34

I forlængelse af denne tråd:
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.rejse/browse_thread/thread/d6d220a0bae2d597/69bc85c7c5015df0?lnk=gst&q=afstemning&rnum=1&hl=da#69bc85c7c5015df0

Kan jeg oplyse at vi nu er ved at nærme os en beslutning. Jeg var på besøg
hos min bror sidste weekend, og min niece viste mig stolt et hæfte hun havde
lavet i skolen. Det handlede bl. a. om hendes højeste ønsker, og hun havde
anført: "At far og mor finer samen igen, og at være i kina i lit tid" - de
har lige haft temauge om Kina i hendes klase.

Det første ønske kan jeg ikke indfri, men det andet vil jeg gerne forsøge at
gøre noget ved. Som nævnt i den anden tråd har vi ca. 60.000 at gøre godt
med og vil foretrække at rejse i skolernes sommerferie. Dette er ikke et
krav! Jeg er faktisk usikker på om det er en god idé at rejse til Kina i
juli?

Mine spørgsmål: Har vi råd til f. eks. en uge i Beijing? Er der andre måder,
indenfor vores budget, at opleve Kina på?

På forhånd tak.

Fra : Stig Nielsen

Dato : 11-02-07 14:37

"Markus B" <mm@m.com> skrev i en meddelelse

> Mine spørgsmål: Har vi råd til f. eks. en uge i Beijing? Er der andre
> måder, indenfor vores budget, at opleve Kina på?

Ja I har mere end rigeligt råd til en uge i Beijing.

Beijing er rørende billig.

Bo eventuelt på Novotel Xin Qiao http://www.novotel.com/novotel/index.html
gå efter et Executive Room.
Børn er gratis indtil 15 år, både på værelse og til morgenmad

MEN, for der er et men.

Jeg synes ikke Beijing er et sted at tage hen når I skal have så mange børn
med.

Afstandene er store i byen, det som man skal se er mest kultur.
Der er langt imellem det som børn vil sætte stor pris på, faktisk har jeg
svært ved at komme på andet end Muren og Zoo.
Og det er lidt for lidt, når man tager sådan et sted hen.

Beijing er efter min mening en "voksen-ferie".

hvis jeg var jer, ville jeg hellere gå efter Florida eller Fjernøsten