Gourmetophold...hvor?
Fra : Connie Toft

Dato : 07-02-07 08:20

Vi er 4 personer som skal finde et sted til et gourmetophold. Jeg har
spurgt i gruppen før og fået anbefalet Munkebo Kro og Fru Larsen,
disse er prøvet, min egen favorit er helt klar Munkebo Kro, det var en
fantastisk oplevelse. Alt var bare til topkarakter.
Men hvor kan i ellers anbefale? Helst jylland eller fyn.

Connie

Fra : Villy Erichsen

Dato : 07-02-07 08:43

In article <11708330870.026037630625428@dtext.news.tele.dk>, Connie
Toft <ct-hl@mail.dk> wrote:

> [...]
> fantastisk oplevelse. Alt var bare til topkarakter.
> Men hvor kan i ellers anbefale? Helst jylland eller fyn.

http://www.svostrup-kro.dk/
Kan varmt anbefales

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 07-02-07 08:46

Connie Toft skrev:

> [...]
> en fantastisk oplevelse. Alt var bare til topkarakter.
> Men hvor kan i ellers anbefale? Helst jylland eller fyn.

Plejer man ikke at spare sammen til et ophold på Faldsled Kro
på Sydvestfyn?

Her er et link til de fire fynske spisesteder, som er med i
mærkeordningen "Gastronomy Denmark":

http://www.fyn.dk/article/41235

--
Herluf
- som har tilgode at prøve de fire fynske

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 07-02-07 12:54

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Plejer man ikke at spare sammen til et ophold på Faldsled Kro
> på Sydvestfyn?

Jo - men Fakkelgården er faktisk ligeså god og noget billigere.

Ebbe - der har været begge steder.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 07-02-07 11:58

Connie Toft <ct-hl@mail.dk> writes:
> [...]
>fantastisk oplevelse. Alt var bare til topkarakter.
>Men hvor kan i ellers anbefale? Helst jylland eller fyn.

The one and only:
http://www.sonderhokro.dk/

Det er simpelthen i topklasse: Maden er fremragende, vinene er gode, kroen
er hyggelig og omgivelserne i øvrigt fantastiske.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Henrik

Dato : 07-02-07 12:24

"Connie Toft" skrev i en meddelelse
> Men hvor kan i ellers anbefale? Helst jylland eller fyn.

Henne Kirkeby Kro bør være et "must" på din liste sammen med Ruths Hotel
(Skagen)

Fakkelgården i Kruså kunne have været der, men Christian Bind har forladt
skuden (og starter snart noget op i samarbejde med Jebsen) så glem den ...

Hotel Koldingfjord har af og til arrangementer med bl.a. Jens Peter
Koldbeck - www.koldingfjord.dk/ - f.eks. den 24. marts

Det er år og dag at jeg har spist på Kongebrogården (ved Middelfart) og ...
argh nu kan jeg ikke huske hvad herregården/slottet hedder der ligger ud til
Lillebælt/Fænø/Fænø kalv ... men det var udmærket (et par trin under Henne
Kirkeby og (det gamle) Fakkelgården med stadig godt). I samme gruppe er der
også Molskroen (Ebeltoft), hvor brdr Koch huserede indtil for et par år
siden ...

Hvis I kan finde andre steder at sove så er der jo masser af andre og rigtig
gode steder ... Brdr Koch og Prins Ferdinand (centrum Århus), Malling &
Schmidt (Risskov), Marie Louise (Odense), Rudolph Mathis (Kerteminde), Stigs
Restaurant (Tønder), Ti Trin Ned (Fredericia) og og ...

Dark horse kunne også være Sortebro kro og Under lindetræet (Odense) ...

Velbekomme
Henrik

PS Får nyhedsgruppen en melding retur når du har været igennem de enkelte?

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 07-02-07 13:05

> Vi er 4 personer som skal finde et sted til et gourmetophold.

Tag et kig på http://gourmetruten.dk - fælles for dem alle er dog de er
bedre til at lave mad end til at lave hjemmesider ;)

Arbejder selv et af stederne, så vil nok ikke kunne give en upartisk
anbefaling, men ved evt. spørgsmål skal jeg gerne være behjælpelig i så
vid udstrækning som muligt.

--
Michael

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-02-07 13:06

"Connie Toft" <ct-hl@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvor kan i ellers anbefale? Helst jylland eller fyn.

Molskroen, der både har god mad og dejlig beliggenhed. Er man lidt
design-interesseret, byder kroen også på Phillipe Starck hér, dér og
allevegne

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Flinkesen

Dato : 09-02-07 00:15

> Molskroen, der både har god mad og dejlig beliggenhed. Er man lidt
> design-interesseret, byder kroen også på Phillipe Starck hér, dér og
> [...]

Kan kun være enig. Molskroen er rigtig godt, og når den så sidst i november
blev kåret til årest restaurant i Danmark 2006, går det næppe helt galt.
http://www.wheretoeat.dk/a/default.asp?act=2&sb=1.2

Desuden er det virkeligt lækre værelser og dejlige omgivelser.

Mvh.

JK

P.S. Når I engang vil udvide oplevelsen, kan jeg varmt anbefale "La Pergola"
i Rom - helt igennem fantastisk.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-02-07 17:37

> [...]

> fantastisk oplevelse. Alt var bare til topkarakter.
> Men hvor kan i ellers anbefale? Helst jylland eller fyn.

http://www.luneborg.dk/

Luneborg Kro i Nordjylland mellem Tylstrup og Blokhus. Flot natur,
lækker mad og et hyggeligt sted.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-02-07 16:39

On Wed, 07 Feb 2007 17:36:37 +0100, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>http://www.luneborg.dk/
>
>Luneborg Kro i Nordjylland mellem Tylstrup og Blokhus. Flot natur,
>lækker mad og et hyggeligt sted.

Yes... Vi var der for et par uger siden - da vi var på ferie deroppe
af. Super hyggeligt sted, super lækker mad til rimelige priser, rigtig
god og korrekt betjening - men med et glimt i øjet da han hurtigt
spottede at så super formelle behøvede vi ikke være...

** Lars

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 07-02-07 17:49

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> writes:
> [...]
>Henne
>Kirkeby og (det gamle) Fakkelgården med stadig godt).

Det må være Hindsgavl.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 08-02-07 00:19

On 7 Feb., 08:19, Connie Toft <c...@mail.dk> wrote:
> [...]
> fantastisk oplevelse. Alt var bare til topkarakter.
> Men hvor kan i ellers anbefale? Helst jylland eller fyn.

Det bedste sted jeg har været er på http://www.ruths-hotel.dk/. Det er
simpelthen fantastisk. Har også været på Faldsled Kro. Maden er super
men ikke så lækre værelser og ikke så god beliggenhed.
Kongebrogården har jeg også prøvet, men den rykkede ikke rigtigt noget
i mig.

Jeg satser på i nær fremtid at besøg Fakkelgården.

Mit og kærestens problem er nu, at vi tror at vi kunkan blive skuffet
fra nu af, efter vi var på Ruths hotel, for det er det bedste vi
nogensinde har prøvet.

Mikael

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 08-02-07 14:26

MikLarsen@gmail.com wrote:
> Det bedste sted jeg har været er på http://www.ruths-hotel.dk/. Det er
> simpelthen fantastisk.

Med Michel Michaud som 'chef' bør det heller ikke være andet.

> [...]
> i mig.
>
> Jeg satser på i nær fremtid at besøg Fakkelgården.

Beliggenheden er i orden - men sørg for at få et værelse med udsigt over
Flensborg Fjord.

> Mit og kærestens problem er nu, at vi tror at vi kunkan blive skuffet
> fra nu af, efter vi var på Ruths hotel, for det er det bedste vi
> nogensinde har prøvet.

Medmindre de er faldet meget af på den siden jeg var forbi sidste år, skal
det nok gå altsammen

Ebbe

Fra : Frederik N.

Dato : 10-02-07 20:06

Her er en anmeldelse 5 ud af 5 kokkehuer:

http://ibyen.dk/restauranter/kokkehuer-dyrt/article122738.ece

"Besøger man Fakkelgaarden, vil de fleste, ligesom vi, have brug for at
kunne overnatte et sted, og det kan virkelig svare sig at blive på stedet og
booke et såkaldt gendarmophold (søndag-fredag). Det koster 1.029 kr. per
person inklusive overnatning på et pragtfuldt dobbeltværelse med udsigt, den
mest formidable morgenmad og en gendarmmenu udvalgt af køkkenchefen. Det er
svært at finde meget bedre til den pris. "

Fra : Connie Toft

Dato : 11-02-07 11:33

Mange tak for alle de lækre input. Nu skal vi bare beslutte os
og det bliver ikke nemt

Connie

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 11-02-07 14:39

Connie Toft <ct-hl@mail.dk> writes:
>Mange tak for alle de lækre input. Nu skal vi bare beslutte os
>og det bliver ikke nemt

Fortæl os endelig hvad I beslutter!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311