SMS fra Adressebog virker ikke
Fra : Henrik Münster

Dato : 09-02-07 22:12

Jeg kan huske, at vi har diskuteret det før, da jeg ikke havde
BlueTooth. Jeg har nu forsøgt at sende SMS fra Adressebog via en Sony
Ericsson Z530i, der er tilsluttet via BlueTooth. Det hele ser ud til at
fungere fint. SMS-vinduet kommer frem, og man kan skrive sin SMS. Når
man klikker på "Send", sker der bare ikke andet, end at vinduet lukker.
Det ser ikke ud til, at telefonen modtager SMS'en. Er der nogen, der
kan fortælle, hvad der kan være galt? Telefonen er fint parret med
computeren. Jeg kan synkronisere adresser og kalendere uden problemer.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : sadyhr

Dato : 10-02-07 15:29

Hej Henrik

On Feb 9, 10:11 pm, Henrik Münster <hen...@muenster.dk> wrote:
> [...]
> kan fortælle, hvad der kan være galt? Telefonen er fint parret med
> computeren. Jeg kan synkronisere adresser og kalendere uden problemer.

Er du sikker på, at den ikke kommer afsted?
Jeg synes nemlig også, at det er rimeligt irriterende med min telefon
(SE T630), at man faktisk ikke kan se, om SMS'en bliver sendt fra
Adressebogen til telefonen og videre Men eftersom folk plejer at svare
på dem, regner jeg med, at de er kommet frem :)

Mvh Sebastian

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 10-02-07 16:12

sadyhr <sadyhr@gmail.com> wrote:

> [...]
> Adressebogen til telefonen og videre Men eftersom folk plejer at svare
> på dem, regner jeg med, at de er kommet frem :)

SE T630, som jeg har, virker fint med SMS fra adressebogen.

Der findes imedlertid en masse Bluetooth telefoner, som man sagtens kan
parre med Mac'en, men det kommer der ingen SMS'er ud af.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-02-07 20:46

On 2007-02-10 16:12:11 +0100, jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) said:

> Der findes imedlertid en masse Bluetooth telefoner, som man sagtens kan
> parre med Mac'en, men det kommer der ingen SMS'er ud af.

Det er da ellers irriterende. Ikke fordi jeg bruger SMS ret meget, men
det er da handy i situationer. Jeg hader at taste SMS'er ind på
telefonen. Det ville godt nok være smart at kunne gøre det fra
comptueren. Du har vel ikke et trick til at få det til at virke.
   Nå, men det løser sig vel til efteråret. Da skal vi jo alle have ny mobil
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Lind

Dato : 10-02-07 21:20

> Ikke fordi jeg bruger SMS ret meget, men
> det er da handy i situationer. Jeg hader at taste SMS'er ind på
> telefonen.

My line, please.......

> Det ville godt nok være smart at kunne gøre det fra
> comptueren.

Har jeg gjort i årevis - først fra Adressebog.app, senere fra
BluePhoneElite.

> Du har vel ikke et trick til at få det til at virke.
> Nå, men det løser sig vel til efteråret. Da skal vi jo alle have ny mobil

Hæ, tror du, vi har råd?

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-02-07 21:46

On 2007-02-10 21:19:41 +0100, info@for-ogefternavn.dk (Morten Lind) said:

> My line, please.......

Tegn på, at man er ved at blive gammel

> Har jeg gjort i årevis - først fra Adressebog.app, senere fra
> BluePhoneElite.

Men hvis det ikke virker fra Adressebog med vores telefoner, selv om
det vel egentlig burde, hvorfor skulle det så virke med BluePhoneElite?

> Hæ, tror du, vi har råd?

Jeg har i hvert fald været smart. Jeg kan købe den for alle de penge,
jeg har sparet ved at købe en MacBook i stedet for en MacBook Pro
Desværre er der to andre i familien, der også gerne vil have en.
   Egentlig ville jeg helst bare have en god telefon. Alt det udenoms
gejl med billeder og musik interesserer mig ikke. Kalender, adressebog
og kommunikation er derimod fint. Og så må den også gerne være rigtig
god at betjene. Jeg har overvejet, om B&O's telefon var noget af det
rigtige. Den ser ud til at være nemmere at SMS'e på, og så ringer den
på en pæn måde. Ikke nogen fjollet melodi. Den er bare godt nok lidt
rigeligt dyr, når den trods alt ikke byder på så meget andet. En iPhone
koster trods alt kun lidt over det halve og giver mange andre
muligheder med e-mail, chat og nemme SMS'er, hvilket alt sammen ikke
mindst skyldes den store skærm. Desværre deler andre ikke min smag med
telefoner, og fabrikanterne er nødt til at følge strømmen. Jeg er
f.eks. sikker på, at B&O og Apple helst ville undvære kameraet. Det er
jo en telefon, for katten! Hvad har det med foto at gøre? Hvorfor så
ikke også have en øloplukker og en dåseåbner i den, når vi nu er i gang
med at anbringe alle mulige irrelevante værktøjer i telefonen. Man kan
jo bare se, at det er et lidt halvhjertet forsøg med et halvdårlig
kamera, de begge har gjort. Men havde de helt sløjfet kameraet, så
havde alle råbt op om det.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Lind

Dato : 10-02-07 22:17

> Tegn på, at man er ved at blive gammel

Nu ikke ked, vel....?().

> Men hvis det ikke virker fra Adressebog med vores telefoner, selv om det
> vel egentlig burde, hvorfor skulle det så virke med BluePhoneElite?

Jeg véd ikke, hvorfor det ikke virker hos Jer? Jeg har dog en telefon,
der heller ikke kan - en Motorola V3i, men efter sigende skal den bare
have opdateret firmware´n, og så skulle det spille.

Min hverdagsføne, en SonyEriksson T610 kører bare derudaf, og har gjort
det altid, med både Adressebog og BluePhoneElite.

Men du har nok ret i, at virker det ikke med adressebog, er
sandsynligheden for, at det heller ikke virker med BluePhoneElite,
temmelig stor.

> [...]
> kamera, de begge har gjort. Men havde de helt sløjfet kameraet, så havde

Jeg kan blot erklære mig ubetinget enig i samtlige af dine synspunkter,
jeg har endog samme smag som du, og hvis det betyder, at vi er ved at
blive gamle, ja, så er vi det, men så har vi til gengæld oplevet så
meget mere end de, der ikke var med fra begyndelsen........

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-02-07 20:43

On 2007-02-10 15:29:14 +0100, "sadyhr" <sadyhr@gmail.com> said:

> Er du sikker på, at den ikke kommer afsted?

Nu har jeg lige været inde i stuen at spørge min kone, og vi har set
efter på hendes telefon. De er ikke nået frem. For nogle måneder siden,
da vi fik telefonerne, prøvede vi med min kones telefon på hendes
iBook. Der kom SMS'er heller ikke afsted. Vores telefoner kan sagtens
sende SMS til hinanden, når vi gør det direkte fra telefonerne.

> [...]
> Adressebogen til telefonen og videre Men eftersom folk plejer at svare
> på dem, regner jeg med, at de er kommet frem :)

Kommer der heller ikke nogen markering, hvis man sidder og ser på
telefonens display imens? Ligger SMS'erne ikke i mappen med afsendte
SMS'er bagefter?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-02-07 08:35

> [...]
> kan fortælle, hvad der kan være galt? Telefonen er fint parret med
> computeren. Jeg kan synkronisere adresser og kalendere uden problemer.

prøv denne plugin

<http://www.novamedia.de/e_pages/e_produkte_mac_ab_plugin.html>

Hvis du googler mere intensivt end jeg kan du med garanti også finde
en gratis plugin til såvel addressbook.app som isync.app.

Fra : sjeberg

Dato : 11-02-07 09:55

On 9 Feb., 22:11, Henrik Münster <hen...@muenster.dk> wrote:
> [...]
> kan fortælle, hvad der kan være galt? Telefonen er fint parret med
> computeren. Jeg kan synkronisere adresser og kalendere uden problemer.

Jeg mener ikke det er noget galt. Jeg har en Nokia 6280 der opfører
sig på samme måde. Jeg kan fra adressebogen på computeren sende sms og
ringe op uden problemer. Telefonen giver ingen besked om den afsendte
sms heller ikke hvis gem sendte er slået til. Men frem kommer de.
Eneste sikring er at hvis ikke adressebog og telefon er parret så kan
du slet ikke vælge funktionen send sms. Så det er bare at skrive løs.

mvh steen

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-02-07 19:42

On 2007-02-11 09:55:06 +0100, "sjeberg" <steenjeberg@gmail.com> said:

> [...]
> Eneste sikring er at hvis ikke adressebog og telefon er parret så kan
> du slet ikke vælge funktionen send sms. Så det er bare at skrive løs.

Men de kommer altså ikke frem. Jeg har sendt adskillige SMS til min
kones mobil, og de kommer ikke frem. Vi prøvede også for en del måneder
siden at sende SMS fra min kones iBook via en telefon af samme model,
og de kom heller ikke frem. Jeg tror altså ikke, Sony Ericsson Z530i
kan sende SMS fra adressebog.
   Jeg fik derimod anbefalet GSM Remote i en privat e-mail. Den er lille
og simpel, og den virker altså.

<http://www.traud.de/>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 11-02-07 11:12

Måske denne virker?

http://www.macmedia.sk/pa.htm

Giv den gerne lige en kommentar her inde, når ikke selv at prøve den af
da jeg har kæresten på besøg til mandag aften (og hvad laver jeg så
her!) men er også interesseret i om det er noget der spiller :)

Har selv K610i...

/Thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-02-07 22:49

On 2007-02-11 11:12:00 +0100, Thomas Løjmann Jørgensen
<lojmann@lojmann.dk> said:

> [...]
> da jeg har kæresten på besøg til mandag aften (og hvad laver jeg så
> her!) men er også interesseret i om det er noget der spiller :)

Jeg har set lidt på den. Min kones bror er gift med en slovak, så det
vil sikkert glæde hende, hvis jeg bruger programmet. Jeg synes bare,
det virker temmelig kompliceret. Vælger man noget på menubjælken,
kommer der et nyt vindue hver gang. Til sidst har man ti vinduer åbne.
Den kan fint forbinde til telefonen, men umiddelbart synes jeg ikke,
den henter telefonnumre fra telefonen. Min telefon-model er heller ikke
direkte understøttet, men det bemærkes, at de fleste funktioner vil
virke med de fleste Sony Ericsson-modeller. Jeg prøvede at sende en SMS
ved at indtaste nummeret manuelt. Så kom der en fejl, fordi man kun kan
sende SMS fra registrerede udgaver af programmet. Jeg går ud fra, at
registreret betyder betalt. Jeg vil jo ikke betale for et program, hvis
jeg ikke ved, om det virker. Foreløbig er jeg mest lun på Remote GSM,
der lille og enket og biligt. Og så virker det i hvert fald.

<http://www.traud.de/gsm/remote/index.html>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Niels Poulsen

Dato : 12-02-07 13:11

Henrik Münster wrote:

> [...]
> jeg ikke ved, om det virker. Foreløbig er jeg mest lun på Remote GSM,
> der lille og enket og biligt. Og så virker det i hvert fald.

Har du bluetools på din mac

--
Niels Poulsen
Bovangen 57B

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-02-07 00:02

On 2007-02-12 13:11:24 +0100, Niels Poulsen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Har du bluetools på din mac

Ja da. Jeg har netop fået en ny Mac, så jeg skulle jo lige prøve det.
Programmet, du sendte mig pr. e-mail virker også fint. Har du ikke fået
min e-mail, hvor jeg takker for det? Ellers vil jeg da gerne gøre det
her: Tusind tak. Det er dejligt at kunne sende SMS fra computeren. Jeg
hader at taste dem ind på telefonen.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-02-07 06:53

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:

> Ja da. Jeg har netop fået en ny Mac, så jeg skulle jo lige prøve
> det. Programmet, du sendte mig pr. e-mail virker også fint. Har du

Må man spørge hvad der har udløst nyanskaffelsen? Du har jo været glad
for din PowerBook.

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-02-07 16:06

On 2007-02-13 06:53:21 +0100, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> Må man spørge hvad der har udløst nyanskaffelsen? Du har jo været glad
> for din PowerBook.

Harddisken var blevet for lille. Det er lidt besværligt at skifte den i
en TiBook. Man risikerer også at lave ulykker, når det er besværligt.
Skulle jeg komme til at ødelægge noget i forsøget på at skifte harddis,
ville det næppe kunne betale sig at ofre en reparation. Computeren er
over fire år gammel. Gennem tiden har jeg skifte batteri og oplader, og
hængslerne til skærmen har været knækket. Det meste skete, da den var
2-3 år gammel. Jeg er derfor begyndt at frygte, at der snart sker noget
med den igen. Jeg besluttede mig derfor for at lukke for videre
investeringer i den. Det ville jo være ærgerligt at ofre en ny
harddisk, hvis opladeren går om en måned, batteriet om to måneder og
skærmen om tre.
   Ellers var den såmænd fin nok til mit behov, men der var da et par
småting: Den larmer faktisk en del. Blæseren går tit i gang.
Batteritiden er ikke imponerende. Den nye har også flere muligheder som
BlueTooth, DVD-brænder og webcam. Ikke det mest vigtige, bevares, men
det kan da være rart at have. Nu nøjedes jeg med at købe en MacBook,
som er mere kompakt og virker mere robust. Det er ikke fordi, den
virker særligt meget hurtigere end den gamle, men når man ser
belastningen på processorerne, kører de nærmest i tomgang, mens den
gamle let røg op nær 100%. Det indvirkede også på beslutningen, at min
yngste søn var ret vild efter at arve min TiBook. Han har fået en lille
mus og spiller World of Warcraft på fuld kraft. På en måde er det nu
lidt flot, at en 7-årig har en computer, der har kostet kr. 30.000,-.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Mich Ottosen

Dato : 26-02-07 02:21

> Harddisken var blevet for lille. Det er lidt besværligt at skifte den i
> en TiBook.

Det er nu ikke rigtigt. Jeg har prøvet, og det er faktisk pærelet.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 15-02-07 23:52

Henrik Münster wrote:

> [...]
> min e-mail, hvor jeg takker for det? Ellers vil jeg da gerne gøre det
> her: Tusind tak. Det er dejligt at kunne sende SMS fra computeren. Jeg
Hva var det for et program? Noget man kunne få finger i mon, hvis det
virker til K610i :)

--
Kind Regards,

Thomas Løjmann Jørgensen
Branteviksgatan 30
214 41 Malmö
Sweden

Cell: +45 60 81 04 04
Home: +45 36 99 04 20 / +46 (0)40-693 11 12

http://lojmann.dk - Personal Homepage
http://nerdlab.se - Development & Hosting
http://freelance4u.dk - CV and references

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-02-07 01:06

On 2007-02-15 23:52:22 +0100, Thomas Løjmann Jørgensen
<lojmann@lojmann.dk> said:

> Hva var det for et program? Noget man kunne få finger i mon, hvis det
> virker til K610i :)

GSM Remote. Hjemmesiden er lidt enkel, men programmet virker fint.

<http://www.traud.de/gsm/remote/>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 16-02-07 13:15

Henrik Münster wrote:
<snip>

> GSM Remote. Hjemmesiden er lidt enkel, men programmet virker fint.
>
> <http://www.traud.de/gsm/remote/>

Det kalder jeg god software, lille enkelt og funktionel.
Det er sådan software skal være :))

Tak for linket

Fra : Mike [8000]

Dato : 26-02-07 12:55

> Det kalder jeg god software, lille enkelt og funktionel.
> Det er sådan software skal være :))

Jeg får communication error (5322) og kan ikke sms´e.
Så jeg synes ikke det er så let...

mvh. Mikael Kern