Apple har købt hele Norge ;-)!!
Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 09-02-07 18:14

Så har Apple været på storindkøb..
mvh. Erik Richard

"Frustrated in its attempts to defuse the legal struggle with Norway
over opening its FairPlay digital rights management system, Apple
purchased the entire country today from King Harald V for cash and
stock.

Apple took immediate possession of the Scandinavian country and reversed
its position on the legality of iTunes. CEO Steve Jobs then issued a
statement to its citizens.

"To the Norwegian people I would say this. I know you are a proud
people… headstrong… steadfast… and that you have a strong sense of your
own nationality. Naturally, you will be somewhat skeptical of my rule."

"That's why you're all fired."

<http://www.crazyapplerumors.com/?p=788>

<erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-02-07 21:22

On 2007-02-09 18:13:33 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> over opening its FairPlay digital rights management system, Apple
> purchased the entire country today from King Harald V for cash and

Det er sikkert også meget billigere end at indgå forlig.

> [...]
> people… headstrong… steadfast… and that you have a strong sense of your
> own nationality. Naturally, you will be somewhat skeptical of my rule."

Fedt nok! Så bliver der god plads på løjperne
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jon

Dato : 09-02-07 21:38

> Fedt nok! Så bliver der god plads på løjperne

Men bare vent og se hva som skjer i blide Danmark når alle nordmenn må
flytte fra Norge. Ikke en ledig plass igjen på en eneste kro noe sted;
bare fulle og triste nordmenn!
--
/Jon
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Peter Rongsted

Dato : 10-02-07 17:55

On Fri, 09 Feb 2007 18:13:33 +0100, Erik Richard Sørensen
<NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
>over opening its FairPlay digital rights management system, Apple
>purchased the entire country today from King Harald V for cash and

Det har de sgu ikke penge til. Værdien af Apple er ifølge deres
seneste regnskab ca. 19,4 mia USD. Så det var nok nemmere for Norge at
købe Apple end omvendt. Så kunne de jo fyre Jobs og lukke firmaet

Peter

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-02-07 20:36

On 2007-02-10 17:54:54 +0100, Peter Rongsted <nulldev@rongsted.dk> said:

> Det har de sgu ikke penge til. Værdien af Apple er ifølge deres
> seneste regnskab ca. 19,4 mia USD. Så det var nok nemmere for Norge at
> købe Apple end omvendt. Så kunne de jo fyre Jobs og lukke firmaet

Nu skal du ikke give dem gode idéer, for helt ærligt: Hvem ville du
hels undvære? Apple eller Norge? Det er godt nok mange år siden, der
var Fleksnes i fjernsynet. Siden har vi vist ikke fået noget fra Norge.
   Ellers er nyheden vel skrevet i USA. Set derovre fra er de
skandinaviske lande forfærdeligt små og ubetydelige. Jeg vil godt tro,
at en gennemsnitlig amerikaner tror, at et stort amerikansk firma
sagtens ville kunne købe sådan et land.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Lind

Dato : 10-02-07 21:11

> Jeg vil godt tro,
> at en gennemsnitlig amerikaner tror, at et stort amerikansk firma
> sagtens ville kunne købe sådan et land.

Hæ, hæ.....

M.

Fra : Jon

Dato : 10-02-07 21:50

> Nu skal du ikke give dem gode idéer, for helt ærligt: Hvem ville du
> hels undvære? Apple eller Norge?

Hm. Takk!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-02-07 00:16

Hej Jon

Jon wrote:

> Hm. Takk!

Apple kan ikke lave myseost.

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-02-07 00:28

On 2007-02-11 00:15:40 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Hej Jon

> Apple kan ikke lave myseost.

Heldigvis!
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jon

Dato : 11-02-07 08:03

> Heldigvis!

Men altså: Uansett takk til våre danske venner for å ha satt oss på
denne glitrende ide. Jeg skal snarest sørge for å få den sendt over til
finans- og utenriksministeriene i Oslo.

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-02-07 17:51

On 2007-02-11 08:03:21 +0100, see_signature@mac.com.invalid (Jon) said:

> Men altså: Uansett takk til våre danske venner for å ha satt oss på
> denne glitrende ide. Jeg skal snarest sørge for å få den sendt over til
> finans- og utenriksministeriene i Oslo.

At Norge skal købe Apple eller omvendt?
I skal ikke blive fornærmede over, at jeg driller (erter?) jer. Jeg har
bestemt ikke noget imod nordmænd. Vi har masser af nordmænd på mit
arbejde. De synes, det er så sjovt, når jeg kommer ind i rummet og
siger: "Hur är läget?"
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jon

Dato : 11-02-07 20:31

> [...]
> bestemt ikke noget imod nordmænd. Vi har masser af nordmænd på mit
> arbejde. De synes, det er så sjovt, når jeg kommer ind i rummet og

Det vil jeg tro!

Det er f.ø. en ting som alltid har forundret meg dette, at mange dansker
faktisk ser ut til å forveksle norsk og svensk. Norsk og dansk har jo
meget mer til felles i vokabular og gramatikk - så det må jo være slik
at dansker oppfatter norsk og svensk uttale som like (likere)? Jeg mener
- hvis man ser hen på skriftspråket, så er det da ganske tydelig hvem
som er nærmest?

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-02-07 22:11

On 2007-02-11 20:30:52 +0100, see_signature@mac.com.invalid (Jon) said:

> [...]
> at dansker oppfatter norsk og svensk uttale som like (likere)? Jeg mener
> - hvis man ser hen på skriftspråket, så er det da ganske tydelig hvem

De fleste er ikke videre interesserede i sprog. De hører bare, at nogen
taler lidt anderledes, men det lyder lidt dansk. Jeg har også været ude
for, at nordmænd ikke kunne høre, om jeg var svensk eller dansk (eller
også var det en svensker, der ikke kunne høre, om jeg var norsk eller
dansk. Jeg husker det ikke lige). Jeg har også været ude for, at
færinger ikke kunne forstå, at jeg ikke bare kunne forstå deres sprog.
Det var jo nordisk ligesom norsk og svensk. Jeg synes nu nok, at færøsk
ligesom islandsk er noget anderledes end dansk.
   Jeg må tilstå, at jeg nogle gange skal lytte lidt tid for at være
sikker på, om nogen taler norsk eller svensk. Det er ikke altid helt
let at høre. Der er trods alt mange dialekter. Men jeg synes da, det er
lidt flovt. Man bør da kunne høre forskel på norsk og svensk.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-02-07 22:14

see_signature@mac.com.invalid (Jon) writes:

> [...]
> at dansker oppfatter norsk og svensk uttale som like (likere)? Jeg mener
> - hvis man ser hen på skriftspråket, så er det da ganske tydelig hvem

Jeg tror det er fordi både nordmænd og svenskere har et "syngende"
mål, i modsætning til dansk som er mere fladt.

Det er så tydeligt at danskere bliver forvirrede og ikke kan hitte ud
af resten :)

Fra : Peter Rongsted

Dato : 11-02-07 15:35

On Sun, 11 Feb 2007 00:15:40 +0100, Erik Richard Sørensen
<NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

>Hej Jon

>Apple kan ikke lave myseost.

Ok det slog hovedet på sømmet. Lad os beholde Apple og nedlægge Norge

Peter

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 10-02-07 23:31

Henrik Münster skrev:

> Nu skal du ikke give dem gode idéer, for helt ærligt: Hvem ville du hels
> undvære? Apple eller Norge? Det er godt nok mange år siden, der var
> Fleksnes i fjernsynet. Siden har vi vist ikke fået noget fra Norge.

De kan nu endnu: http://www.youtube.com/watch?v=xBfCseC4nrE. Personligt
synes jeg nu at den mister lidt af charmen med undertekster, men det var
den udgave jeg lige kunne finde.

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-02-07 00:27

On 2007-02-10 23:30:50 +0100, "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> said:

> De kan nu endnu: http://www.youtube.com/watch?v=xBfCseC4nrE. Personligt
> synes jeg nu at den mister lidt af charmen med undertekster, men det
> var den udgave jeg lige kunne finde.

Ha-ha. Min lillesøster sendte den til mig for et par år siden. Den er
rigtig god at vise til folk, der ikke kan finde ud af computere. Den
rammer stort set alt, hvad begynderne gør og siger.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 11-02-07 00:48

Henrik Münster skrev:

> Ha-ha. Min lillesøster sendte den til mig for et par år siden. Den er
> rigtig god at vise til folk, der ikke kan finde ud af computere. Den
> rammer stort set alt, hvad begynderne gør og siger.

Hvis havde fået en krone for hver gang jeg havde modtaget den enten i en
mail eller bare som en URL, så ville *jeg* købe Norge.

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-02-07 07:42

On 2007-02-11 00:48:26 +0100, "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> said:

> Hvis havde fået en krone for hver gang jeg havde modtaget den enten i
> en mail eller bare som en URL, så ville *jeg* købe Norge.

Ved du eller andre, hvem der har lavet den? Det må da næsten være nogle
komikere eller skuespillere, der har lavet andet.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jon

Dato : 11-02-07 08:03

> Ved du eller andre, hvem der har lavet den? Det må da næsten være nogle
> komikere eller skuespillere, der har lavet andet.

Den munken som har problemer heter Øystein Bache og er en meget kjent
komiker. Den andre ("IT Support") er hans faste partner Rune Gokstad. De
er, som du antyder, erfarne i faget, og har gjort mange morsomme ting
både på TV og på revyscener.

http://no.wikipedia.org/wiki/%C3%98ystein_Bache

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-02-07 17:56

On 2007-02-11 08:03:22 +0100, see_signature@mac.com.invalid (Jon) said:

> [...]
> komiker. Den andre ("IT Support") er hans faste partner Rune Gokstad. De
> er, som du antyder, erfarne i faget, og har gjort mange morsomme ting

Tak, jeg vil læse lidt om dem. Nordmænd har skam sans for humor. Jeg
kan da også huske de sjove Montreux-bidrag i fjernsynet i min barndom.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-02-07 00:29

On 2007-02-10 23:30:50 +0100, "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> said:

> De kan nu endnu: http://www.youtube.com/watch?v=xBfCseC4nrE. Personligt
> synes jeg nu at den mister lidt af charmen med undertekster, men det
> var den udgave jeg lige kunne finde.

Slutningen mangler da også. Det hvor han bliver rådet til at se i
manualen. Den kan han heller ikke åbne, for den er også en bog.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-02-07 00:45

Noen år seinere:

Cupertino, Oslo (AP): In a surprise move, Apple Inc. today launched
its new version of the country formerly known as the Kingdom of
Norway. The new version, called "iWay", is available immediately. In
a brave move, Apple has disposed of the fjords, and instead introduced
a sleek, 1000 mile long sandy beachline. Analyst Jean Monster of Piper
Jaffray says: "Due to global warming, Hawaii is now far to hot for
most tourists, and there's not much left of Tahiti anyway. iWay has
just the right climate - it's the Hawaii of the new century!". Monster
raised his rating from "Must-buy" to "Buy-or-die".

Apparently, iWay will bli inhabited by citizens from former polynesian
nations. Activists from the Peoples Front Against Terraforming claim
that Apple has relocated the entire norwegian people to work as slaves
for Apple's Antarctica mining business, but an Apple spokeswoman
declined to comment on this.

Meanwhile, Microland (formerly known as Microsoft) is rumoured to
lauch its own country, dubbed "myWay", next week, but Monster says:
"The former kingdom of Sweden will never be able to compete with iWay
- it lacks the surf!".

...Senere igen...

Ritzaus Bureau, Copenhagen, 2010-01-01
Today, President Jobs has announced on the ongoing negotiations between
Queen Margareth II of Denmark and the Apple World Comitte has reached to
an agreement.

"We, Queen Margareth II of Denmark hereby proclaim that our country now
has joined into the expanding new world of Apple. It is our goal to keep
on with this expansion of this new and revised structure of our contries".

"We also proclaim that this development of our new country will result
in a new and higher quality of our common interests"

"It is our hope that our iWay brothers will join into work together with
us here in eDen. Together our two Apple Counties will have the strength
and power to invest both time and brainforce into the development of our
neighbours in the east. Our Swedish brothers indeed do need help to
raise to our common standard"

"Finally we, Queen Margareth II and President Jobs can announce that the
spokesman from Microworld, Steve Balmer, has agrred to withdraw from the
board of directors, whereafter he will concentrate on his passionated
hobby - the monkeyjump".

Steve Jobs, President of AppleWorld
Queen Margareth II, CEO of AppleWorld

mvh. Erik Richard

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 11-02-07 00:50

Henrik Münster skrev:

> Slutningen mangler da også. Det hvor han bliver rådet til at se i
> manualen. Den kan han heller ikke åbne, for den er også en bog.

Jeg synes nok at tidsangivelsen var i underkanten, men jeg fandt det
desværre ikke påkrævet at kigge videoen igennem en gang til.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-02-07 00:14

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:

> Nu skal du ikke give dem gode idéer, for helt ærligt: Hvem ville du hels
> undvære? Apple eller Norge? Det er godt nok mange år siden, der var
> Fleksnes i fjernsynet. Siden har vi vist ikke fået noget fra Norge.

Joda, - vi har da også fået nogle dejlige 'tøser' på nogle af vore
håndboldhold..

> [...]
> skandinaviske lande forfærdeligt små og ubetydelige. Jeg vil godt tro,
> at en gennemsnitlig amerikaner tror, at et stort amerikansk firma

Nu er det 'oplysningerne' vist nok oprindelig kommet fra Sverige...
- Men prøv lige at læse tråden "Apple kjøber Norge" i
no.it.os.mac.diverse, så vil du hurtig finde ud af, hvad der er sket
siden da..

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-02-07 22:10

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:

> skandinaviske lande forfærdeligt små og ubetydelige. Jeg vil godt tro,
> at en gennemsnitlig amerikaner tror, at et stort amerikansk firma
> sagtens ville kunne købe sådan et land.

Microsoft kunne vel betale for Danmark med et greb i lommen.

Måske har de allerede gjort det, og regeringen dækker over det

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 14-02-07 11:21

> Microsoft kunne vel betale for Danmark med et greb i lommen.
>
> Måske har de allerede gjort det, og regeringen dækker over det

Det ville forklar eenhel del!

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 11-02-07 13:45

see_signature@mac.com.invalid (Jon) writes:

>Hm. Takk!
Det siger også!
Hilsen Hanne
( Norsk stasborger= fremmedarbejder

www.macbruger.dk
____________________
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-02-07 14:59

Hej Hanne

Hanne Hertzog wrote:
> Det siger også!
> Hilsen Hanne
> ( Norsk stasborger= fremmedarbejder

Jeg troede ellers, du var blevet assimileret.
mvh. Erik Richard
(wer eigentlich aus Deutschalnd stammt, aber doch dänischer Statsbürger
ist).

Fra : Jon

Dato : 11-02-07 15:25

> [...]
> mvh. Erik Richard
> (wer eigentlich aus Deutschalnd stammt, aber doch dänischer Statsbürger

Og hvis man dechiffrerer min mailadresse nedenfor, så finner man bak min
initial et meget dansk etternavn, men på en meget norsk mann.

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 12-02-07 15:28

> [...]
>bestemt ikke noget imod nordmænd. Vi har masser af nordmænd på mit
>arbejde. De synes, det er så sjovt, når jeg kommer ind i rummet og

Som er svensk!
så det er rigtig morsomt
Hlsen Hanne

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-02-07 23:59

On 2007-02-12 15:28:04 +0100, "Hanne Hertzog" <Hanne@enterpol.dk> said:

> Som er svensk!
> så det er rigtig morsomt

Nordmændene griner også hver gang. Det pudsige er, at jeg altid har
syntes, det var en sjov hilsen, så jeg har faktisk sagt det i årevis.
Der har bare aldrig været nogen, der forstod det, før vi fik nordmænd
på arbejdet. Jyder er normalt ikke særlig gode til svensk. De så jo
tysk fjernsyn som børn.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster