Død MacMini
Fra : Ukendt

Dato : 09-02-07 16:24

Hej.

Jeg har en MacMini PPC, som opfører sig meget mærkeligt. Når jeg tænder for den, kommer der tre høje bib toner, og så sker der ikke mere. Lampen blinker tre gange engang i mellem. Jeg kan ikke komme i kontakt med den.

Er der nogen, der har en idé om, hvad jeg kan gøre ved problemet?

Med venlig hilsen

Thomas

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 09-02-07 19:29

Kunne det være dine RAM der er noget galt med? Eller måske disken?
Tjekket kabler, at de sidder i som de skal?

/Thomas

Fra : Thomas Askgaard Jør~

Dato : 09-02-07 20:21

Det kan være en mulighed, men hvordan i allerhedehulehel.... for man sådan en skilt ad for at tjekke.

/Thomas.

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-02-07 21:20

On 2007-02-09 20:21:12 +0100, Thomas Askgaard Jørgensen
<Taj@mail.dk_invalid> said:

> Det kan være en mulighed, men hvordan i allerhedehulehel.... for man
> sådan en skilt ad for at tjekke.

God, bred malerspartel.

<http://www.ifixit.com/Guide/82.0.0.html>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-02-07 06:13

Thomas Askgaard Jørgensen <Taj@mail.dk_invalid> wrote:
> Det kan være en mulighed, men hvordan i allerhedehulehel.... for man sådan en skilt ad for at tjekke.

boot fra den system CD der fulgte med, tjek for hardwarefejl med AHT

Fra : Mysterius Fog

Dato : 09-02-07 21:31

Måske memory fejl.

Af med låget og check det.

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-07 15:50

Hej alle sammen, og mange tak for hjælpen.
Efter at have fået skilt den ad, viste det sig, at ram blokken var gået løs, så nu virker det hele igen.

/Thomas.