Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotoudstyrs forsikring
Fra : Tommy Jensen

Dato : 07-02-07 15:15

Jeg ved at Tryg via Max Levig tilbyder fotoudstyrs forsikring (har den
pt).

Men kan man have en forsikring hos Max Levig hvis man ikke er kunde
hos Tryg? (kan selvfølgelig spørge dem i sidste ende men vil helst
vente med det).

Hvis man ikke kan findes der så andre i DK der tilbyder fotoudstyrs
forsikring ?

Fra : Brian Lund

Dato : 07-02-07 15:35

> Men kan man have en forsikring hos Max Levig hvis man ikke er kunde
> hos Tryg? (kan selvfølgelig spørge dem i sidste ende men vil helst
> vente med det).

Nej det kan man ikke! Jeg kender dog nogle der har alligevel, men det er
svaret du får hvis du ringer til dem...

> Hvis man ikke kan findes der så andre i DK der tilbyder fotoudstyrs
> forsikring?

Europæiske har en teknisk udstyrs forsikring, findes under erhverv på deres
hjemmeside, den koster 6% pa. dog mindst 1000 kr og dækker i hele verden.
Hos Max Levig kan du jo skifte mellem dk/EU/verden til hhv. 4/5/6-%, det kan
man desværre ikke ved europæiske.

Europæiske dækker uden bøvl, jeg har haft brug for dem én gang!

Brian

Fra : Tommy Jensen

Dato : 07-02-07 15:39

Ok jeg checker den.

Fra : Andreas M.

Dato : 07-02-07 16:40

Brian Lund wrote:

> Nej det kan man ikke! Jeg kender dog nogle der har alligevel, men det er
> svaret du får hvis du ringer til dem...

Jo, det kan man sagtens! Jeg har forsikring ved dem(og intet andet hos
Tryg), og lige præcis det samme spørgsmål spurgte jeg dem, før jeg
oprettede den, og det var intet problem overhovedet var svaret. Et af
spørgsmålene på det skema man får til oprettelse af forsikringen, lyder
også på om man i forvejen har forsikringer ved Tryg. Ville vel være lidt
underligt at spørge om det, hvis det kun er eksisterende kunder de
tilbyder den til.

--
Andreas M.

Fra : Brian Lund

Dato : 07-02-07 20:07

> [...]
> også på om man i forvejen har forsikringer ved Tryg. Ville vel være lidt
> underligt at spørge om det, hvis det kun er eksisterende kunder de

Hvornår oprettede du din forsikring? Dette er hvad jeg fik at vide ved flere
henvendelser for godt 1½ år siden!

Brian

Fra : Andreas M.

Dato : 08-02-07 00:30

Brian Lund wrote:
> Hvornår oprettede du din forsikring? Dette er hvad jeg fik at vide ved flere
> henvendelser for godt 1½ år siden!

Det er ca. et halvt år siden...

--
Andreas M.

Fra : Brian Lund

Dato : 08-02-07 02:08

> Det er ca. et halvt år siden...

Det lyder godt nok mærkelligt... Jeg må prøve at ringe til dem igen når min
nuværende forsikring løber ud!

Brian

Fra : rt

Dato : 08-02-07 08:17

> [...]
> også på om man i forvejen har forsikringer ved Tryg. Ville vel være lidt
> underligt at spørge om det, hvis det kun er eksisterende kunder de

En der kort gider fortælle hvad den dækker,
eller måske nærmere hvad den ikke dækker?

Ja, jeg ved godt, jeg kan ringe til Tryg, men
hvis nu en lige hurtigt kan remse det op...

Jeg er lidt i tvivl om hvor meget dækning der
er udover den alm. indbo...og om det kan
betale sig, når man ikke har udstyr for en
formue.

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Brian Lund

Dato : 08-02-07 16:49

> [...]
>
> Jeg er lidt i tvivl om hvor meget dækning der
> er udover den alm. indbo...og om det kan
> betale sig, når man ikke har udstyr for en

Jeg kan fortælle dig hvad europæiskes IKKE dækker (det er nemmest).
Den dækker ikke hvis dit kamera ligger under et akvarie/vandtank som
springer læk.
Og så dækker den vistnok heller ikke tyveri fra u-aflåst rum hvor grejet er
aflagt/efterladt.
Men læs selv efter:
https://www.europaeiske.dk/upload/400-2udgave.pdf

Brian

Fra : Preben

Dato : 08-02-07 17:16

> [...]
> springer læk.
> Og så dækker den vistnok heller ikke tyveri fra u-aflåst rum hvor grejet er

Så vidt jeg kan se er der ikke umiddelbart nogen speciel dækning som ens
indbo-forsikring ikke dækker.

Jeg kunne i hvert fald ikke lige få øje på noget "kasko"-agtigt udover
hvad den almindelig indbo også dækker. Skal dog lige have styr på hvor
meget fotoudstyr jeg kan tillade mig at eje for at indboen stopper med
at dække dette "tekniske udstyr".

Fra : Brian Lund

Dato : 08-02-07 18:00

> [...]
> hvad den almindelig indbo også dækker. Skal dog lige have styr på hvor
> meget fotoudstyr jeg kan tillade mig at eje for at indboen stopper med

Den dækker også udenfor hjemmet, det er dér jeg bruger mit fotoudstyr 95% af
tiden, og så er der 0 kr selvrisiko.

Brian

Fra : Preben

Dato : 09-02-07 10:18

> Den dækker også udenfor hjemmet, det er dér jeg bruger mit fotoudstyr 95% af
> tiden, og så er der 0 kr selvrisiko.

Det mener jeg da også en indbo-forsikring gør hvis udstyret opbevares i
aflåst rum/skab!

Mvh / Preben

Fra : Brian Lund

Dato : 09-02-07 16:22

> Det mener jeg da også en indbo-forsikring gør hvis udstyret opbevares i
> aflåst rum/skab!

Nu er det ikke på grund af tyveri jeg har tegnet min forsikring!
En indbos forsikring dækker vel næppe hvis du på grossglockner taber dit
kamera ned i en gletcherspalte og det derved går kaput? ;)

Den ene gang jeg har haft brug for forsikringen tabte jeg min kamerataske på
asfalten fra ca. 1 meters højde, det var altså nok til at kameraet ikke
virkede mere trods godt polstret taske! Reperationen kostede lidt over 2000
kr, ikke alverden men trodsalt billigere end min årspræmie som samtidigt
dækker alt mit udstyr.

Jeg tvivler på nogen indbo forsikring ville have dækket dét, ihvertfald
medmindre man havde løjet lidt i skadesanmeldelsen?

Brian

Fra : Mogens Hansen

Dato : 09-02-07 16:16

"Preben" <64bitNONOSPAMno@mailme.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Jeg kunne i hvert fald ikke lige få øje på noget "kasko"-agtigt udover
> hvad den almindelig indbo også dækker.

Hvad med punk 2H:
"Ud over pkt. 2 C, E, F og G dækker forsikringen beskadigelse af effekter."

Jeg havde for en del år siden mit udstyr forsikret hos Europæiske.
Det dækkede uden problemer, der jeg snublede og smadrede kameraet.

I dag har jeg det forsikret hos Tryg, Max Levig. Den dækker stort set alt,
undtaget forglemmelse af udstyr, tabt indtjening og skader ved krig etc.
Hvis jeg f.eks. taber udstyret i vandet, når jeg er ude og sejle dækker den.
Det er væsentligt for mig.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Preben

Dato : 12-02-07 09:22

> [...]
> Hvis jeg f.eks. taber udstyret i vandet, når jeg er ude og sejle dækker den.

Punkt 2H havde jeg lige overset.... så giver den jo væsentligt mere end
end indbo!

Synes bare det er en dyr slat at betale for at have sit udstyr
forsikret, men til gengæld er man også sikret mod store
"selvforsikringstab".

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-02-07 13:21

"Tommy Jensen" <usenetYYMMDD@klein-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vente med det).
>
> Hvis man ikke kan findes der så andre i DK der tilbyder fotoudstyrs

Jeg undersøgte også Max Levig før min tur til Namibien. Jeg fandt ud af at
der var ret dyrt og at min indboforsikring hos Lærerstanden samt den
rejseforsikring, der følger med mit Globalcard Platinum kort dækker alt mit
udstyr i kombination. Dette er world wide og uanset om jeg er på en tur til
Sverige i mit hus eller på en tur i Danmark. Jeg checked begge forsikringer
og at de også fungerer i kombination.
Mvh,
Hans

Fra : Mogens Hansen

Dato : 09-02-07 16:15

[8<8<8<]
> [...]
> tur til Sverige i mit hus eller på en tur i Danmark. Jeg checked begge
> forsikringer og at de også fungerer i kombination.

Kan de forsikringer sammenlignes ?
De dækker givetvis indbrud og tyveri, men hvad hvis du f.eks. taber grejet i
en å ?

Venlig hilsen

Mgoens Hansen

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-02-07 22:05

> [...]
>
> Kan de forsikringer sammenlignes ?
> De dækker givetvis indbrud og tyveri, men hvad hvis du f.eks. taber grejet

Det jeg omtaler gælder kun indbrud og tyveri og lign. men ikke f.eks. tab i
en gletcherspalte eller spist af en løve.
Mvh,
Hans