FTP problemer
Fra : Franz Berliner

Dato : 08-02-07 15:00

Hejsa

Jeg har sat en mac med OS X (10.4) op på en global IP adresse.

Den skal stå og serve lidt websites. Derfor har jeg slået websharing,
ftp og remote desktop til.

Derudover har jeg slået firewallen til, men tilladt websharing, ftp og
remote desktop.
Herefter forsøgte jeg at connecte med en ftp klient, men kunne ikke
komme ind.

Herefter fik jeg ind i network -> proxy setting og klikkede på ftp proxy
hvorefter jeg checkede af i "passive mode".

Det virker heller ikke. Kan ikke komme ind på maskinen.

Har så prøvet at oprette en ny entry i firewall'en hvor jeg tillader
trafik på port 21, 80, 29998-3008
heller ingen succes med at logge ind.

Nu har jeg så installeret PureFTPD manager og oprettet en bruger, men
der er stadig ikke noget held med at logge ind.

Hver gang får jeg svaret: I/O Error: Connection failed, unexpeccted null
reply received.

Hvad pokker gør jeg forkert? Der skulle vel ikke være noget hokus pokus
ved at logge ind via ftp?

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : sadyhr

Dato : 10-02-07 15:41

On Feb 8, 2:59 pm, s...@NOSPAMkampp.dk (Franz Berliner) wrote:
> [...]
>
> Det virker heller ikke. Kan ikke komme ind på maskinen.
>
> Har så prøvet at oprette en ny entry i firewall'en hvor jeg tillader
Hej Knaste

> [...]
> reply received.
>
> Hvad pokker gør jeg forkert? Der skulle vel ikke være noget hokus pokus

Fejlen kender jeg ikke. Gør google?

Prøv lige at se, om det overhovedet virker med ftp ind på din maskine,
når du har slået firewallen fra. Gør det det, så er der noget kludder
med din opsætning af FW.

Kan du komme til maskinen på port 80?

Ellers er der noget andet galt

I øvrigt er ftp hamrende hullet, så du bør bruge ssh og sftp i stedet.
Det kører over port 22.

/Sebastian

Fra : Franz Berliner

Dato : 10-02-07 18:15

sadyhr <sadyhr@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Kan du komme til maskinen på port 80?
>
> Ellers er der noget andet galt
>
> I øvrigt er ftp hamrende hullet, så du bør bruge ssh og sftp i stedet.

Hej - jeg fik løst det.

Jeg havede ikke fået angivet en port range til passiv ftp i FTPdmanager.

--
Franz : http://www.berliner.dk