Sortering af mapper
Fra : Kent

Dato : 07-02-07 23:52

I XP ville jeg højreklikke og vælger "sorter efter navn" og vælge 'gør
dette automatisk". Så er vil alle ikoner blive sorteret korrekt og
ikonerne vil blive vist i vinduet uanset om dette er højt og smalt,
eller bredt og lavt.

På min MacBook flytte ikonerne sig ikke og selvom der er plads til alle
ikoner inden for vinduet skal jeg nogle gange scrolle for at se alle ikoner.

Er det ikke muligt i OS X at sortere automatisk? Og uden jeg hele tiden
skal vælge "Oversigt" og "Sorter efter navn".
--

Kent

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-02-07 00:25

On 2007-02-07 23:51:35 +0100, Kent <kentF_JERNmagnussen@aim.com> said:

> [...]
>
> Er det ikke muligt i OS X at sortere automatisk? Og uden jeg hele tiden
> skal vælge "Oversigt" og "Sorter efter navn".

Min gør det da automatisk. Hvis jeg sætter den til at sortere efter
navn, så kommer der da flere og flere søjler med ikoner, efterhånden
som jeg gør vinduet bredere. Jeg vælge sortering ved at højreklikke i
vinduet og vælge "Vis info". Valget under "Oversigt" gælder vist kun
selve vinduet.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Kent

Dato : 08-02-07 00:32

Henrik Münster skrev:

> [...]
> jeg gør vinduet bredere. Jeg vælge sortering ved at højreklikke i
> vinduet og vælge "Vis info". Valget under "Oversigt" gælder vist kun
Jamen det var ikke så svært. Det hjalp, så autosorter alle min mapper.
Tak

--

Kent

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-02-07 00:39

On 2007-02-08 00:32:09 +0100, Kent <kentF_JERNmagnussen@aim.com> said:

> Jamen det var ikke så svært. Det hjalp, så autosorter alle min mapper. Tak

Du svarer ellers hurtigt. Jeg skrev endda lidt forkert til sidst. Der
skulle stå, at valget under Oversigt vist kun gælder selve skrivebordet.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-02-07 00:38

Hej Kent

Nej, du skal i menuen 'Oversigt' -> 'Vis Oversigtsvalg' og sæt hak i
feltet 'Forter' I popupmenuen kan du så vælge forskellig
sorteringwsorden. Vælger du 'Navn' vil den bevare det i alfabetisk orden
- også når du opretter nye mapper...

Bemærk, at du kan gøre det enten i en enkelt mappe, en disk eller hele
computeren. Hvis du vil gøre det på en enkelt disk, skal du markere den
disk, hvor du vil have alfabetisk orden.
mvh. Erik Richard

Kent wrote:
> [...]
>
> Er det ikke muligt i OS X at sortere automatisk? Og uden jeg hele tiden
> skal vælge "Oversigt" og "Sorter efter navn".

<erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing