Kalde en url?
Fra : Kasper Lund

Dato : 07-02-07 11:54

Hej med jer.

Jeg er ved at lave en frontend til en kannel sms gateway.
sms gatewayen giver mulighed for at sende en sms ved at bruge en url med
de nødvændige informationer.

Min kode ser indtil videre således ud:

   if(isset($_POST['modtager'])){
      $smsstring = "http://192.168.0.225:13013/cgi-bin/sendsms?username=";
      $smsstring .= $user;
      $smsstring .= "&password=";
      $smsstring .= $passw;
      $smsstring .= "&from=";
      $smsstring .= $from;
      $smsstring .= "&to=";
      $smsstring .= $_POST['modtager'];
      $smsstring .= "&text=";
      $smsstring .= $_POST['message'];
      header("location: $smsstring");
      }
Jeg samler mig altså den korrekte url og kalder den med header, hvilket
redirecter mig til siden med servicen.

Hvordan kan jeg "kalde/eksekvere" urlen uden at jeg bliver redirectet til
siden.

Jeg vil altså kunne blive på min egen side og evt vise en besked om at
sms'en er afsendt.

Håber i forstår mit problem og kan hjælpe.

/Kasper

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 07-02-07 12:14

Kasper Lund wrote:

> Jeg er ved at lave en frontend til en kannel sms gateway.
> sms gatewayen giver mulighed for at sende en sms ved at bruge en url med
> de nødvændige informationer.
[...]
> Hvordan kan jeg "kalde/eksekvere" urlen uden at jeg bliver redirectet til
> siden.

Jeg kunne skrive et langt svar og forklare, men nogle gange er det
lettere at bare komme med et link:

http://www.razor.dk/php/funktioner/

(kig efter post())

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://gorilla.dk

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 07-02-07 14:09

Nezar Nielsen wrote:

> [...]
>
> Jeg kunne skrive et langt svar og forklare, men nogle gange er det
> lettere at bare komme med et link:
>
> http://www.razor.dk/php/funktioner/
>
> (kig efter post())

Hmmm - det er jo bare et GET request han skal lave (som jeg ser det).
Hvorfor ikke bare

file_get_contents(); ?
http://php.net/file_get_contents

Den vil lave GET requested - og man returnere eventuelt output (kunne
forestille mig kannel returner en form for streng eller lign med om
SMS'en gik igennem eller fejl i syntax) - så man kan validere på det :)

Mvh
Johan

Fra : Kasper Lund

Dato : 07-02-07 16:30

On Wed, 07 Feb 2007 14:08:56 +0100, Johan Holst Nielsen wrote:

> [...]
> forestille mig kannel returner en form for streng eller lign med om
> SMS'en gik igennem eller fejl i syntax) - så man kan validere på det :)

Det ser ud til at det er den jeg skal bruge, men jeg får denne fejl
tilbage:
[function.file-get-contents]: failed to open stream: HTTP request failed!
HTTP/1.0 202 Accepted in /usr/share/sms/index.php on line 25

og index.php er selvfølgelig min send-sms side.

fopen_wrappers er slået til, og det enesete jeg kan finde om denne fejl
er dette: http://bugs.php.net/bug.php?id=40197

Her bliver konklusionen vist bare at det er firewall problemer, men min
kører internt på et lan - der er altså ingen firewall.

Nogen ideer?

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 08-02-07 17:16

Kasper Lund wrote:

> [...]
> [function.file-get-contents]: failed to open stream: HTTP request failed!
> HTTP/1.0 202 Accepted in /usr/share/sms/index.php on line 25

Jeg tror det skyldes at kannel sender en 202 i stedet for 200 og
file_get_contents fejlagtigt ikke tager hensyn til dét.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://gorilla.dk

Fra : Dan Storm

Dato : 07-02-07 19:30

Kasper Lund skrev:
> Hvordan kan jeg "kalde/eksekvere" urlen uden at jeg bliver redirectet til
> siden.
Kig lidt på curl:
<url: http://dk2.php.net/curl>

For at hjælpe lidt på vej kan jeg vise dig et eksempel som jeg selv
bruger til min sms gateway:

$ch = curl_init();
   curl_setopt($ch, CURLOPT_URL,
"https://www.minsmsgateway.com/sms.asp?username=uuuuuuu&password=xxxxxxx&&action=send&sender="'.urlencode('Mit
site').'"&message=".urlencode($message));
   curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
   curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER, 0);

   $string = curl_exec($ch);
   curl_close($ch);

   if(eregi('sent', $string))
   {
      echo 'OK: Beskeden er sendt til medlemslisten.';
   }
   else
   {
      echo 'Beskeden kunne ikke sendes.';
   }

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 08-02-07 06:31

On Wed, 07 Feb 2007 19:30:24 +0100, Dan Storm wrote:

> [...]
>
>    if(eregi('sent', $string))
>    {
>       echo 'OK: Beskeden er sendt til medlemslisten.';

Virker perfekt, tak for hjælpen...

Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 08-02-07 07:01

> Kig lidt på curl:
> <url: http://dk2.php.net/curl>
>
> For at hjælpe lidt på vej kan jeg vise dig et eksempel som jeg selv
> bruger til min sms gateway:

Ved du evt også hvordan jeg kan skjule username og password i urlen?

Ikke fordi det er super hemmeligt, men der er andre end mig der skal bruge
systemet, så det kunne være meget rart hvis de ikke kan se det.

Fra : Kasper Lund

Dato : 08-02-07 08:18

On Thu, 08 Feb 2007 07:01:10 +0100, Kasper Nordal Lund wrote:

> Ved du evt også hvordan jeg kan skjule username og password i urlen?
>
> Ikke fordi det er super hemmeligt, men der er andre end mig der skal bruge
> systemet, så det kunne være meget rart hvis de ikke kan se det.

Dumt spørgsmål, jeg var vist ikke helt vågen - sorry