Defekt disk (fejlfinding)
Fra : Lars

Dato : 07-02-07 01:13

Hej

Jeg har et par tilfælde, hvor jeg leder efter lidt input/erfaringer,
som jeg håber jeg kan få her.

1) Jeg har en pc hænger og man er nød til at slukke på kontakten.
Når den booter findes disken ikke under POST, men ved anden/tredje
gang finder den godt nok disken.
Computeren stod og scannede med PC-check i 3 dage før den viste en
bad-block, så periodisk er det. Mit problem er at computeren lavede
samme mønster med en anden disk for 3 mnd. siden, i min verden
virker det for tilfældigt. Disken skal skiftes, men det kan vel også
være controller på MB eller RAM, når skidtet kører udma. Skyd løs...

2) Jeg har også en 80gb disk, der har jeg samme problem. Men der er
jeg næsten sikker på at det er disken. Den har samme natur som
tilfælde 1, kører perfekt i 2-3 dage og så kommer fejlen.
Findes der ikke nogle ordentlige cd'er, hvad bruger folk? Jeg kender
seagate's seatools, men det crasher til tider ved LVM partitioner(en
Unix/Linux ting). Og findes der alle de der "Ultimate Boot CD" og
lign, men der er bare mange, ikke nødvendigvise gode, programmer.

Mvh.

/Lars

Fra : Kim

Dato : 07-02-07 09:22

On Wed, 07 Feb 2007 01:13:01 +0100, Lars <debs@utysket.dk> wrote:

>Jeg har et par tilfælde, hvor jeg leder efter lidt input/erfaringer,
>som jeg håber jeg kan få her.

Spørg i den rette gruppe : news:dk.edb.hardware.drev

fut : dk.admin.netikette
--
Kim