/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Slut med UnoTel
Fra : Ukendt


Dato : 03-02-07 10:50

Nu skyder UnoTel sig selv i foden.

De sætter prisen op for samtaler inden kl. 18.00 til kr. 0,84 pr minut.

Samtidig ændrer de, så man kun kan tale gratis indbyrdes i husstanden i 15
minutter. Før ubegrænset.

Det holder ikke først at give kunderne ok priser, og så efterfølgende skrue
op for priserne, når man har kapret kunder. Jeg har ihvertfald mistet
troværdigheden til dem!

Hvem skal jeg skifte til ?





 
 
Anders \(6400\) (03-02-2007)
Kommentar
Fra : Anders \(6400\)


Dato : 03-02-07 11:03

Ved ikke hvem du lige skal skifte til, men jeg skifter snart tilbage til
Telmore (uden udenlands telefoni).

A

"Flemming" <test> skrev i en meddelelse
news:45c45ac1$0$6266$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Nu skyder UnoTel sig selv i foden.
>
> De sætter prisen op for samtaler inden kl. 18.00 til kr. 0,84 pr minut.
>
> Samtidig ændrer de, så man kun kan tale gratis indbyrdes i husstanden i 15
> minutter. Før ubegrænset.
>
> Det holder ikke først at give kunderne ok priser, og så efterfølgende
> skrue op for priserne, når man har kapret kunder. Jeg har ihvertfald
> mistet troværdigheden til dem!
>
> Hvem skal jeg skifte til ?
>
>
>
>



Carsten Riis (03-02-2007)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 03-02-07 11:15

Flemming skrev den 03-02-2007 10:49:
> Nu skyder UnoTel sig selv i foden.
>
> De sætter prisen op for samtaler inden kl. 18.00 til kr. 0,84 pr minut.
>

nååååååååååååååååååååååååh, og cocacola har hævet prisen på deres
produkter selvom sodavandsafgiften er faldet.


Det hedder: prisudvikling


> Samtidig ændrer de, så man kun kan tale gratis indbyrdes i husstanden i 15
> minutter. Før ubegrænset.
>

Og hvor tit har du samtaler der varer længere end 15 minutter? Og tror
du, at det gælder alle kunder.


> Det holder ikke først at give kunderne ok priser, og så efterfølgende skrue
> op for priserne, når man har kapret kunder.

Det kaldes: Introduktionstilbud.


eller mere overordnet: produkttilpasning.


--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

Kim Larsen (03-02-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 03-02-07 11:38

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45c46081$0$49206$14726298@news.sunsite.dk...
> Flemming skrev den 03-02-2007 10:49:
>> Nu skyder UnoTel sig selv i foden.
>>
>> De sætter prisen op for samtaler inden kl. 18.00 til kr. 0,84 pr minut.
>
> nååååååååååååååååååååååååh, og cocacola har hævet prisen på deres
> produkter selvom sodavandsafgiften er faldet.
>
> Det hedder: prisudvikling
>
>> Samtidig ændrer de, så man kun kan tale gratis indbyrdes i husstanden i
>> 15 minutter. Før ubegrænset.
>
> Og hvor tit har du samtaler der varer længere end 15 minutter? Og tror
> du, at det gælder alle kunder.
>
>> Det holder ikke først at give kunderne ok priser, og så efterfølgende
>> skrue op for priserne, når man har kapret kunder.
>
> Det kaldes: Introduktionstilbud.
>
> eller mere overordnet: produkttilpasning.

Eller også hedder det 'at skide på sine kunder', det er hvad jeg vil kalde
det. Jeg smutter over til Telmore inden måneden er omme (det /er/ sat i
gang).

--
Med venlig hilsen
Kim Larsen

E-mail: kl2607@gmail.com




Carsten Riis (03-02-2007)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 03-02-07 13:16

Kim Larsen skrev den 03-02-2007 11:37:

> Eller også hedder det 'at skide på sine kunder',

rolig nu....du har ikke noget intimt kærlighedsforhold til din
teleleverandør.

Du har et "kunde leverandør forhold" hvor det sidste ende drejer sig om,
at leverandøren skal tjene penge på det kunden køber.

Når du så mener, at prisen for det leverandøren vil have for sin ydelse
er for høj....




> det er hvad jeg vil kalde
> det. Jeg smutter over til Telmore inden måneden er omme (det /er/ sat i
> gang).
>

.......tja, så vær glad for, at du har muligheden for at købe ind et
andet sted.
Det er faktisk ikke så mange år siden, at det ikke kunne lade sig gøre.


Eller er du også sur over, hvis Netto hæver prisen på de varer Netto har
på hylderne?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

Kent Oldhøj (03-02-2007)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 03-02-07 14:12

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in
news:eq1olv$iov$1@news.datemas.de:

> Eller også hedder det 'at skide på sine kunder', det er hvad jeg vil
> kalde det. Jeg smutter over til Telmore inden måneden er omme (det
> /er/ sat i gang).

Forvent ikke at Unotel rider samme dag de sadler. Jeg bad om
nummerportering den 30. november, og har netop fået brev fra min nye
udbyder om at det bliver sat iværk den 9. februar.

Samme proces hos Telmore tog kun 12 dage.

Bertel Lund Hansen (03-02-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 03-02-07 12:19

Carsten Riis skrev:

> Det hedder: prisudvikling

Og det at vi finder en anden udbyder hedder kundeflugt.

Det er lidt underligt at du lader som om det kun er den ene parts
opførsel der er normal og i orden.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Carsten Riis (03-02-2007)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 03-02-07 13:09

Bertel Lund Hansen skrev den 03-02-2007 12:19:
> Carsten Riis skrev:
>
>> Det hedder: prisudvikling
>
> Og det at vi finder en anden udbyder hedder kundeflugt.
>

Så længe det er de tabsgivende kunder som flygter, så er det vel ikke
nogen som er kede af det.


Kunderne er glade for, at finde et selskab som har den ydelse man
efterlyser.
Det modtagne selskab er glade for at få flere kunder.
Det afgivende selskab er glade for at vinke farvel til tabsgivende kunder.



> Det er lidt underligt at du lader som om det kun er den ene parts
> opførsel der er normal og i orden.
>

På et eller andet tidspunkt kommer priserne ned i et leje, hvor den
fortsatte udvikling faktisk kun kan være en forhøjning af priserne.
For unotel er tidspunktet kommet nu.


Alting bliver dyrere. Også for virksomheder.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

Anders \(6400\) (03-02-2007)
Kommentar
Fra : Anders \(6400\)


Dato : 03-02-07 13:14

Hvorffor kan Telmore så køre med andre minutpriser en Unotel.

Begge selskaber bruger jo TDC net.

A

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45c47b65$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...
> Bertel Lund Hansen skrev den 03-02-2007 12:19:
>> Carsten Riis skrev:
>>
>>> Det hedder: prisudvikling
>>
>> Og det at vi finder en anden udbyder hedder kundeflugt.
>>
>
> Så længe det er de tabsgivende kunder som flygter, så er det vel ikke
> nogen som er kede af det.
>
>
> Kunderne er glade for, at finde et selskab som har den ydelse man
> efterlyser.
> Det modtagne selskab er glade for at få flere kunder.
> Det afgivende selskab er glade for at vinke farvel til tabsgivende kunder.
>
>
>
>> Det er lidt underligt at du lader som om det kun er den ene parts
>> opførsel der er normal og i orden.
>>
>
> På et eller andet tidspunkt kommer priserne ned i et leje, hvor den
> fortsatte udvikling faktisk kun kan være en forhøjning af priserne.
> For unotel er tidspunktet kommet nu.
>
>
> Alting bliver dyrere. Også for virksomheder.
>
> --
> med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
> Carsten Riis Mere skal der ikke til
> for varigt vægttab.



Carsten Riis (03-02-2007)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 03-02-07 13:23

Anders (6400) skrev den 03-02-2007 13:13:
> Hvorffor kan Telmore så køre med andre minutpriser en Unotel.
>

Det må du spørge Telmore om.

Telmore har også været nød til at skrue op for prisen ...godt nok på
deres udlandstelefoni...men skrue op gjorde de.


Det er jo det skønne ved den frie konkurrence.
Du kan lave dit eget teleselskab og så se om du får nogen kunder der vil
købe din vare.


> Begge selskaber bruger jo TDC net.

Konspirationsteoretikeren i mig vil sige, at Telmore er EJET af TDC og
derfor kan få mere favorable priser end en selvstændig serviceprovider.



Hvorfor skal Føtex have 14 kroner for et Broccoli når netto kun skal
have 8 kroner. Begge supermarkeder er i Dansk Supermarked.




--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

Anders \(6400\) (03-02-2007)
Kommentar
Fra : Anders \(6400\)


Dato : 03-02-07 13:31

Ja, hvorffor skal man også købemobiltelefoner hos TDC, når man kan få dem
langt billigere på nettet

A

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45c47e82$0$49197$14726298@news.sunsite.dk...
> Anders (6400) skrev den 03-02-2007 13:13:
>> Hvorffor kan Telmore så køre med andre minutpriser en Unotel.
>>
>
> Det må du spørge Telmore om.
>
> Telmore har også været nød til at skrue op for prisen ...godt nok på deres
> udlandstelefoni...men skrue op gjorde de.
>
>
> Det er jo det skønne ved den frie konkurrence.
> Du kan lave dit eget teleselskab og så se om du får nogen kunder der vil
> købe din vare.
>
>
>> Begge selskaber bruger jo TDC net.
>
> Konspirationsteoretikeren i mig vil sige, at Telmore er EJET af TDC og
> derfor kan få mere favorable priser end en selvstændig serviceprovider.
>
>
>
> Hvorfor skal Føtex have 14 kroner for et Broccoli når netto kun skal have
> 8 kroner. Begge supermarkeder er i Dansk Supermarked.
>
>
>
>
> --
> med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
> Carsten Riis Mere skal der ikke til
> for varigt vægttab.



Carsten Riis (03-02-2007)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 03-02-07 14:03

Anders (6400) skrev den 03-02-2007 13:31:
> Ja, hvorffor skal man også købemobiltelefoner hos TDC, når man kan få dem
> langt billigere på nettet
>

Netop.

Man kan jo gøre hvad man selv mener er mest hensigtsmæssig i forhold til
det behov man har.


--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

Per (03-02-2007)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 03-02-07 15:37


"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45c47b65$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...
> Bertel Lund Hansen skrev den 03-02-2007 12:19:
>> Carsten Riis skrev:
>>
>>> Det hedder: prisudvikling


NEJ - ikke enig når det gælder teleområdet


> Alting bliver dyrere. Også for virksomheder.


Heller ikke enig her.

Kommunikation skal blive billigere - ikke dyrere på nogen måde. Det er at gå
i den stik modsatte vej af udviklingen. Mobiltelefoni skal og vil også falde
i pris i fremtiden - det er 100% sikkert.

Dem der sætter høje priser for mobiltelefoni bliver taberne - ingen tvivl om
det. Selskaberne er alt for grådige...

Skype har sat ny standard for kommunikation - det er nu gratis at tale fra
PC til PC . Måske det også en dag bliver gratis for mobilsamtaler - det
ville ikke undre mig.

Alm. Ip telefoni koster stort set intet mere og turen må og skal også komme
til mobilsamtaler.

Folk og i særdeleshed danskerne er så prisbevidste, at det ikke kan betale
sig at gøre som Unotel gør. At de tilmed pakker det ind, så man får
fornemmelse af, at det er blevet billigere gør ikke deres troværdighed
bedre.
Frontløberne (dem her i NG og div. mobilfora) forlader selskabet - og det er
netop dem (os) der er med til at præge markedet.

Det eneste teleselskab der kan tillade sig at gøre, som de stort set vil
(endnu) er TDC, fordi de har så loyale kunder (læs: ældre mennesker, der
ikke kan følge med udviklingen) som ikke orker at skifte til det mest
fordelagtige i tide og utide.

Jeg er enig med de fleste Unotel har skudt sig selv i foden - desværre. For
før havde de netop gennemsigtige priser - ikke noget med at tage hensyn til
opkaldstidspunkt og hvad ved jeg.

Jeg håber at den gode Frank eller Janus snart kommer med noget der kan
revolutionere mobilmarkedet - for det trænger i den grad til kunne lære
det.....


Mvh. Per



Anders \(6400\) (03-02-2007)
Kommentar
Fra : Anders \(6400\)


Dato : 03-02-07 17:45

På et eller andet tidspunkt, nåes grænsen for hvad der økonomisk er
muligt....

A

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45c49d77$0$52195$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:45c47b65$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...
>> Bertel Lund Hansen skrev den 03-02-2007 12:19:
>>> Carsten Riis skrev:
>>>
>>>> Det hedder: prisudvikling
>
>
> NEJ - ikke enig når det gælder teleområdet
>
>
>> Alting bliver dyrere. Også for virksomheder.
>
>
> Heller ikke enig her.
>
> Kommunikation skal blive billigere - ikke dyrere på nogen måde. Det er at
> gå i den stik modsatte vej af udviklingen. Mobiltelefoni skal og vil også
> falde i pris i fremtiden - det er 100% sikkert.
>
> Dem der sætter høje priser for mobiltelefoni bliver taberne - ingen tvivl
> om det. Selskaberne er alt for grådige...
>
> Skype har sat ny standard for kommunikation - det er nu gratis at tale fra
> PC til PC . Måske det også en dag bliver gratis for mobilsamtaler - det
> ville ikke undre mig.
>
> Alm. Ip telefoni koster stort set intet mere og turen må og skal også
> komme til mobilsamtaler.
>
> Folk og i særdeleshed danskerne er så prisbevidste, at det ikke kan betale
> sig at gøre som Unotel gør. At de tilmed pakker det ind, så man får
> fornemmelse af, at det er blevet billigere gør ikke deres troværdighed
> bedre.
> Frontløberne (dem her i NG og div. mobilfora) forlader selskabet - og det
> er netop dem (os) der er med til at præge markedet.
>
> Det eneste teleselskab der kan tillade sig at gøre, som de stort set vil
> (endnu) er TDC, fordi de har så loyale kunder (læs: ældre mennesker, der
> ikke kan følge med udviklingen) som ikke orker at skifte til det mest
> fordelagtige i tide og utide.
>
> Jeg er enig med de fleste Unotel har skudt sig selv i foden - desværre.
> For før havde de netop gennemsigtige priser - ikke noget med at tage
> hensyn til opkaldstidspunkt og hvad ved jeg.
>
> Jeg håber at den gode Frank eller Janus snart kommer med noget der kan
> revolutionere mobilmarkedet - for det trænger i den grad til kunne lære
> det.....
>
>
> Mvh. Per
>



Carsten Riis (03-02-2007)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 03-02-07 19:11

Per skrev den 03-02-2007 15:36:

> Kommunikation skal blive billigere - ikke dyrere på nogen måde.

Skal det det? hvad er det for en naturlov som påbyder det?


> Det er at gå
> i den stik modsatte vej af udviklingen. Mobiltelefoni skal og vil også falde
> i pris i fremtiden - det er 100% sikkert.
>

Der vil blive udviklet "flat-rate" produkter ja. men det koster altså
også.



> Dem der sætter høje priser for mobiltelefoni bliver taberne - ingen tvivl om
> det. Selskaberne er alt for grådige...
>

Kun så grådige som kunderne tillader det.

Det er fuldstændig som ved supermarkederne.... Nogen kan godt li' Føtex
nogen kan li' Netto.





> Skype har sat ny standard for kommunikation - det er nu gratis at tale fra
> PC til PC . Måske det også en dag bliver gratis for mobilsamtaler - det
> ville ikke undre mig.
>

Hvem betaler for det der er gratis?


There is not such thing as a free lunch.




> Alm. Ip telefoni koster stort set intet mere og turen må og skal også komme
> til mobilsamtaler.
>

Kun når du har en opkobling i forvejen. Opkoblingen koster.



--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

PSD (03-02-2007)
Kommentar
Fra : PSD


Dato : 03-02-07 15:12

Hej.

Ja, vi bliver altså.....

Unotel er og bliver de bedste og billigste.....
- til vores forbrug....

--
Peter



Nismo (03-02-2007)
Kommentar
Fra : Nismo


Dato : 03-02-07 17:15

www.mtel.dk


--

Nismo




"Flemming" <test> skrev i en meddelelse
news:45c45ac1$0$6266$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Nu skyder UnoTel sig selv i foden.
>
> De sætter prisen op for samtaler inden kl. 18.00 til kr. 0,84 pr minut.
>
> Samtidig ændrer de, så man kun kan tale gratis indbyrdes i husstanden i 15
> minutter. Før ubegrænset.
>
> Det holder ikke først at give kunderne ok priser, og så efterfølgende
> skrue op for priserne, når man har kapret kunder. Jeg har ihvertfald
> mistet troværdigheden til dem!
>
> Hvem skal jeg skifte til ?
>
>
>
>



Ukendt (03-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-02-07 20:14

> www.mtel.dk
>

Tak for svar. Vil overveje ovenstående og Telmore.

Er der forresten lukket for at udenlandske mobiludbydere kan komme ind i
Danmark?

UnoTel må sku selv om det. De kan bare rende og hoppe.





Lars C (03-02-2007)
Kommentar
Fra : Lars C


Dato : 03-02-07 20:30

Flemming skrev:

>> www.mtel.dk
>>
>
>Tak for svar. Vil overveje ovenstående og Telmore.
>
>Er der forresten lukket for at udenlandske mobiludbydere kan komme ind i
>Danmark?

Mtel er vel hvad man kan kalde en udenlands mobiludbyder. De har
hovedkvarter og support siddende nede i Portugal. Dvs. billigere skat,
lønninger m.m
Ikke at der er noget galt i det, overvejer selv Mtel. Men indtil
videre har jeg valgt Telmore, for dem kender jeg og deres support slår
alle andre mobilselskaber jeg har været hos



--
Lars C

Ukendt (04-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-02-07 17:10

>
>>> www.mtel.dk
>>>
>>
>>Tak for svar. Vil overveje ovenstående og Telmore.
>>
>>Er der forresten lukket for at udenlandske mobiludbydere kan komme ind i
>>Danmark?
>
> Mtel er vel hvad man kan kalde en udenlands mobiludbyder. De har
> hovedkvarter og support siddende nede i Portugal. Dvs. billigere skat,
> lønninger m.m
> Ikke at der er noget galt i det, overvejer selv Mtel. Men indtil
> videre har jeg valgt Telmore, for dem kender jeg og deres support slår
> alle andre mobilselskaber jeg har været hos
>
>

Hvad med CBB Mobil?
De reklamerer med 39 øre pr min.





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste