ikke også Unotel :(
Fra : Jesper Hansen

Dato : 31-01-07 21:21

Hejsa

Ser til min store skræk at Unotel er ved at ødelægge et ellers godt og
billigt mobil selskab.

Har i læst her: https://www.unotel.dk/priser/ De glemmer dog at skrive at
de hæver samtale afgiften "Mens du er på arbejde eller i skole har vi til
gengæld ændret prisen til 84 øre." mellem 8 og 18. :(

Før kunne man snakke ubegrænset i familie samtale for 1 kr. Nu er det
"UnoTel Combi Familiesamtaler - 15 minutter for 1 kr."

Før var det fri sms for 89 kr, nu er det "Med SMS pakken får du 1000 SMSer
om måneden for kun 89 kr. Ud over de 1000 SMSer giver vi dig 500 ekstra
SMSer gratis"

øv øv øv sur røv.

Hvilket selskab skal man så vælge???

Men venlig hilsen
Jesper c",)

Fra : Per Bau

Dato : 31-01-07 21:40

"Jesper Hansen" <jmxxh@xx.tdcadsl.dk(fjern x'er for mail)> skrev i en
meddelelse news:45c0fa15$0$72891$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> øv øv øv sur røv.

Klag til dem. Men gør det på en pæn og sober måde. Forklar hvorfor du valgte
netop dem, og hvad deres nye ændring betyder for dig.

Og den opfordring gælder også alle andre.

/Per, der desvære skrev under på en porteringsaftale i torsdags.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-02-07 00:06

"Per Bau" <perbau@gmail.invalid> wrote in message

> /Per, der desvære skrev under på en porteringsaftale i torsdags.

Hvornår er ændringer foretaget?? firmaet har vel pligt til at informere om
de dårligere forhold for kunder med mindst 1 måneds varsel. Ellers kan man
opsige uden varsel vel.

Fra : Per Bau

Dato : 01-02-07 00:38

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@*.REMOVE*hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvornår er ændringer foretaget?? firmaet har vel pligt til at informere om
> de dårligere forhold for kunder med mindst 1 måneds varsel. Ellers kan man
> opsige uden varsel vel.

Ja de har 30 dage, og ændringerne træder i kraft den 1-3-2007, så det har de
faktisk ikke overholdt!
--
/Per
Udskift invalid i adressen med com

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-01-07 21:42

Jesper Hansen skre:

>Har i læst her: https://www.unotel.dk/priser/ De glemmer dog at skrive at
>de hæver samtale afgiften "Mens du er på arbejde eller i skole har vi til
>gengæld ændret prisen til 84 øre." mellem 8 og 18. :(

Jeg har ikke selv tidligere spekuleret i klokkeslet når jeg har ringet
mobilt, men har lige kigget på mit forbrug, hvilket viser at 78 % af mine
samtaler er i det tidsrum, så de vil da nok malke kunderne noget mere nu
hvor de har fået slået deres navn fast med syvtommersøm.

om aftenen er de fleste af mine opkald via ip til fastnet da det er langt
billigere end til mobiler

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-01-07 21:51

Ivan V. Klattrup skre:

>snip

det var da utroligt, de hæver også opkaldsafgiften fra 25 øre til 29 øre ,
måske ikke det store beløb, men i længden vil det kunne mærkes

Fra : JK

Dato : 31-01-07 22:21

Hej gruppe

Nu har jeg sendt min klage over det. Og som jeg har skrevet til dem. Ligeså
let som det var
at flytte til dem ligeså let er det at flytte igen...

Håber alle vil være med til at skrive et par pæne ord hvor man giver udtryk
for sin utilfredshed.

JK

Fra : Kim Larsen

Dato : 01-02-07 10:40

"JK" <nyhedxxx@fjerndetteplusxerknudstrup.info> skrev i en meddelelse
> [...]
> at flytte til dem ligeså let er det at flytte igen...
>
> Håber alle vil være med til at skrive et par pæne ord hvor man giver

Er gjort, men har samtidigt taget konsekvensen og skiftet selskab

Kim Larsen

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Jesper Hansen

Dato : 01-02-07 17:28

> Er gjort, men har samtidigt taget konsekvensen og skiftet selskab
>
> --
> Med venlig hilsen
> Kim Larsen

Hvad skifter man så til nu ??

Fra : Kim Larsen

Dato : 01-02-07 19:27

"Jesper Hansen" <jmxxh@xx.tdcadsl.dk(fjern x'er for mail)> skrev i en
meddelelse news:45c21510$0$5141$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Hvad skifter man så til nu ??

Jeg tager rejsen fra UnoTel til Telmore. Jeg må indrømme at det er med
nedbøjet hoved og i protest men jeg kan ikke acceptere den ændring som
UnoTel har lavet. Havde de givet mig valget mellem deres gamle pris (63
øre/min/hele døgnet rundt) og det nye prissystem, så var jeg blevet hos
UnoTel og bibeholdt den gamle pris men dette valg blev ikke givet os kunder
og konsekvensen er derfor taget

Kim Larsen

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Jesper Hansen

Dato : 01-02-07 20:06

> Er gjort, men har samtidigt taget konsekvensen og skiftet selskab

Telmore tager vist 50 øre pr opkald, ikk

Hvad med http://www.mtel.dk/, det ser da vist meget godt ud ??

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-02-07 21:08

Jesper Hansen skrev:

> Hvad med http://www.mtel.dk/, det ser da vist meget godt ud ??

news:45c23dee$0$5141$edfadb0f@dread14.news.tele.dk :

"Bemærk, at mtel talk afregnes pr. påbegyndt minut."
Hans

Fra : Jesper Hansen

Dato : 01-02-07 21:35

> news:45c23dee$0$5141$edfadb0f@dread14.news.tele.dk :
>
> "Bemærk, at mtel talk afregnes pr. påbegyndt minut."
> --
Åhh den havde jeg ikke luret endnu.

Er Telmore virklig det eneste alternativ.

Fra : Nismo

Dato : 02-02-07 01:38

Så tag MTEL Friends det afregnes pr. sekund.

--

Nismo

Fra : Jean

Dato : 01-02-07 23:05

Jesper Hansen skrev:
> Telmore tager vist 50 øre pr opkald, ikk

Kun hvis du vælger "Lang Tale" (45 øre pr. minut, 50 øre i opkaldsafgift).
Hvid du vælger "Kort Tale" hedder den 70 øre pr. minut, 25 i opkaldsafgift.

Mvh Jean.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-02-07 08:31

Jesper Hansen skrev:

> Telmore tager vist 50 øre pr opkald, ikk

Nej for katten.

Telmore, Unoeuro, CBB og sikkert andre kører med to parallelle
priser (her Telmores takster):

1. Opkald: 25 ø, 70 ø/min., sekundafregning.

2. Opkald: 50 ø, 45 ø/min., minutafregning.

Metode 2. er en irriterende specifikation. Hvis de virkelig gik
op i brugervenlighed, havde de lavet det som:

2. Opkald: 72,5 ø, 45 ø/min., sekundafregning.

Det ville give det samme i gennemsnit.

--
Bertel

Fra : Per Thomsen

Dato : 02-02-07 10:41

> Telmore tager vist 50 øre pr opkald, ikk

Kun på det de kalder 'Lang tale'. Ved 'Kort tale' er det stadig 25 øre

> Hvad med http://www.mtel.dk/, det ser da vist meget godt ud ??
Afregnes pr. min og opkaldsafgift på 50 øre

Per

Fra : Per Thomsen

Dato : 02-02-07 11:09

> Afregnes pr. min og opkaldsafgift på 50 øre

Undskyld, jeg forvekslede Mtel.dk med M1.dk.
Mtel ser faktisk ganske fornuftigt ud.

Per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-02-07 13:17

Per Thomsen skrev:

> Mtel ser faktisk ganske fornuftigt ud.

Ja, men de har gebyrer på tilkobling af tjenester.

--
Bertel

Fra : Per Thomsen

Dato : 02-02-07 13:20

> Ja, men de har gebyrer på tilkobling af tjenester.

Det er korrekt. Men som hos Telmore er det et engangsbeløb.

Per

Fra : Lars C

Dato : 02-02-07 13:42

Bertel Lund Hansen skrev:

>Ja, men de har gebyrer på tilkobling af tjenester.

Og så er deres kundeservice beliggende i Portugal.
Et eller andet sted skal de jo spare

--
Lars C

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-02-07 14:40

Lars C skrev:

> Og så er deres kundeservice beliggende i Portugal.

Hos andre er det en by i Rusland.

--
Bertel

Fra : Per Thomsen

Dato : 04-02-07 14:24

> Og så er deres kundeservice beliggende i Portugal.

Hvor ser du det henne?

Jeg kan kun finde, at det er et Portugisisk teleselskab der ejer Mtel.

Per

Fra : Lars C

Dato : 04-02-07 16:16

Per Thomsen skrev:

>Hvor ser du det henne?
>
>Jeg kan kun finde, at det er et Portugisisk teleselskab der ejer Mtel.

Sakset fra http://www.mtel.dk/om/?lID=36

MTEL.DK udbydes og markedsføres af det portugisiske tele-
selskab Tellit Limitada. MTEL har sin administration og dan-
ske kundeservicecenter lokaliseret i Portugal, hvilket mulig-
gør, at vi kan operere med lave omkostninger og derved tilbyde
mobiltelefoni til danmarks laveste priser.

Bemærk ordet "kundeservicecenter"

--
Lars C

Fra : Per Thomsen

Dato : 05-02-07 08:51

> [...]
> gør, at vi kan operere med lave omkostninger og derved tilbyde
> mobiltelefoni til danmarks laveste priser.

Jeg syntes jeg havde været over denne side, men jeg må have overset det.
Tak.

Per

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 02-02-07 23:23

Hej

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>Ja, men de har gebyrer på tilkobling af tjenester.

Og et minimumsgebyr pr. måned !, omend det kun er på kr. 10,-
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Per Thomsen

Dato : 04-02-07 14:26

> Og et minimumsgebyr pr. måned !, omend det kun er på kr. 10,-
> --
Eller værre: "Kunden er indforstået med, at Udlandstelefoni kun tillades
sålænge saldo er > 300 kr."

Per

Fra : Erling S.

Dato : 03-02-07 09:41

JK skrev:
> [...]
> at flytte til dem ligeså let er det at flytte igen...
>
> Håber alle vil være med til at skrive et par pæne ord hvor man giver udtryk

Ja, jeg har også sendt, og samtidig opsagt et af mine numre og meddelt
dem, at jeg sandsynligvis vil portere min øvrige numre til andre
teleselskaber.
Så kan de lære det!
/Erling

Fra : Lars C

Dato : 31-01-07 23:09

> [...]

>de hæver samtale afgiften "Mens du er på arbejde eller i skole har vi til
>gengæld ændret prisen til 84 øre." mellem 8 og 18. :(

Tror jeg får flyttet mit nummer tilbage til Telmore. Det ser da totalt
uoverskueligt ud. Så skal man også til at tænke på hvornår man
foretager sit opkald :(

>Før kunne man snakke ubegrænset i familie samtale for 1 kr. Nu er det
>"UnoTel Combi Familiesamtaler - 15 minutter for 1 kr."

Det har jeg så aldrig brugt.

>Før var det fri sms for 89 kr, nu er det "Med SMS pakken får du 1000 SMSer
>om måneden for kun 89 kr. Ud over de 1000 SMSer giver vi dig 500 ekstra
>SMSer gratis"

Så er Telmore (indtil videre) mere reelle. De giver fri sms til 99 kr.
Og med fri sms er det fri sms. Ingen begrænsninger der, bortset fra at
man ikke må bruge det kommercielt.

--
Lars C

Fra : Palle jeppesen

Dato : 01-02-07 06:42

Farvel til Unotel :( (er de blevet opkøbt af TDC :) )

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-02-07 09:22

Jesper Hansen skrev:

> Ser til min store skræk at Unotel er ved at ødelægge et ellers godt og
> billigt mobil selskab.

Ditto. Jeg flytter også hastigt tilbage til Telmore, men jeg har
nu først lige spurgt dem om de har noget tilsvarende på tapetet.
Ellers kan man jo hurtigt blive til grin. Og jeg ved ikke rigtigt
om jeg kan bruge et positivt svar til noget. Kundeservice ved
sikkert ikke hvilke planer de har på topniveau alligevel - så
hvad gør man?

Jeg vil i hvert fald sende en besked til Unotel.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-02-07 10:10

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jeg vil i hvert fald sende en besked til Unotel.

Så havde jeg lige en chat med en supporter ved Telmore, og hun
sagde at de ikke havde planer om lignende ændringer (ikke fordi
den 'garanti' kan bruges til ret meget), men nu har jeg flyttet
mine numre til Telmore når jeg lige får printet fuldmagterne ud
og sendt med posten.

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-02-07 10:21

Bertel Lund Hansen skre:

> Jeg flytter også hastigt tilbage til Telmore,

Det gør jeg ikke, da det vil blive en meget dyrere løsning for mig end
unotel, da jeg altid har mindst et opkald eller sendt en sms om måneden

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-02-07 10:33

Ivan V. Klattrup skrev:

> Det gør jeg ikke, da det vil blive en meget dyrere løsning for mig end
> unotel, da jeg altid har mindst et opkald eller sendt en sms om måneden

Meget dyrere bliver det ikke selv om jeg har en 'hvilende'
ekstramobil, men jeg vil bare være frid for de der graduerede
priser.

Telmores grundkoncept som Unoeuro overtog, består i faste lave
priser døgnet rundt til alle opkald, og sådan skal det være.

--
Bertel

Fra : Lars C

Dato : 01-02-07 11:14

Ivan V. Klattrup skrev:

>Bertel Lund Hansen skre:

>Det gør jeg ikke, da det vil blive en meget dyrere løsning for mig end
>unotel, da jeg altid har mindst et opkald eller sendt en sms om måneden

Det skulle ikke undre mig om enten så er Unotel inden ret længe gået
tilbage til den gode gamle enhedstaksering på 63 øre eller også så har
de lukket og slukket inden året er gået (evt. solgt til TDC).
Reaktionerne her, i dk.forbruger og på Mobildebat.dk siger at mange
allerede har bestemt sig for at sige farvel til Unotel. (undertegnende
inkl.)

--
Lars C

Fra : Michael Ravn

Dato : 02-02-07 00:05

On Thu, 01 Feb 2007 11:14:21 +0100, Lars C <no@go.invalid> wrote:

> [...]
>Reaktionerne her, i dk.forbruger og på Mobildebat.dk siger at mange
>allerede har bestemt sig for at sige farvel til Unotel. (undertegnende
Helt enig i at det er en lusket prisændring. Jeg vil også sende en
klage. Og opfordrer alle til at gøre det samme. Gid man kunne få fat i
de kunder som ikke læser her i Usenet og på mobildebat.dk. Så de også
kunne klage.
Michael Ravn

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-02-07 09:49

Michael Ravn skrev den 02-02-2007 00:05:

> [...]
> klage. Og opfordrer alle til at gøre det samme. Gid man kunne få fat i
> de kunder som ikke læser her i Usenet og på mobildebat.dk. Så de også

Eller også er de hamrende ligeglade.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Lars C

Dato : 03-02-07 10:32

Carsten Riis skrev:

>Eller også er de hamrende ligeglade.

Fordi du er ligeglad, er det jo ikke ensbetydende med at alle andre er
ligeglade.

--
Lars C

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-02-07 11:12

Lars C skrev den 03-02-2007 10:32:

> Fordi du er ligeglad, er det jo ikke ensbetydende med at alle andre er
> ligeglade.

Jeg har ikke Unotel, så det er så nemt med det.

Har haft Sonofon i midt1990erne. og siden 98 haft Mobilix -->
Orange --> Telia. og er ganske tilfreds.
både med dækning, priser og forlængelsesaftaler/fastholdelsesaftaler.

Og ja, jeg færdes også "langt ud på landet".

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-02-07 12:06

Carsten Riis skrev:

> Eller også er de hamrende ligeglade.

Jeg tror ikke at ret mange Telmore- og Unotelkunder er ligeglade
med prisstrukturen. Jeg tror nemlig at det er den væsentligste
grund til at de har valgt de to udbydere. Der er et hav af
operatører der tilbyder rodede priser som de ellers kunne have
valgt.

--
Bertel

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-02-07 11:05

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Eller også er de hamrende ligeglade.

Det tror jeg næppe de er. Hvis jeg ikke havde set denne her debat, så ville
jeg have været meget glad for at høre om andres reaktioner selv om det ikke
havde ændret min egen. Jeg forstår ikke hvorfor du så intensivt tager UnoTel
i forsvar. UnoTel har påtvunget deres kunder et nyt prissystem som mange
ikke ønsker. I stedet prøver de at sælge prisstigninger og forringelser som
forbedringer, hvor dumme tror de at kunderne er ?

Kim Larsen

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-02-07 11:55

Kim Larsen skrev:

> ikke ønsker. I stedet prøver de at sælge prisstigninger og forringelser som
> forbedringer, hvor dumme tror de at kunderne er ?

De kunne jo bare have lavet det som en valgmulighed, så ville de
ikke have hørt et ondt ord om det fra mig. Hvis det vitterligt er
så stor en fordel for kunderne, ville de jo have valgt det i rå
mængder.

--
Bertel

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-02-07 13:42

> [...]
> ikke have hørt et ondt ord om det fra mig. Hvis det vitterligt er
> så stor en fordel for kunderne, ville de jo have valgt det i rå

Lige nøjagtig. Sagen er selvfølgelig at vi som bruger mobilen i dagtimerne
skal betale for rabatten til dem som bruger mobilen i aftentimerne og den er
jeg slet ikke med på, no way.

Kim Larsen

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Per Thomsen

Dato : 01-02-07 13:29

Man mindes, da de ændrede deres Familie-abonnement for et par år siden.

> [...]
> om jeg kan bruge et positivt svar til noget. Kundeservice ved
> sikkert ikke hvilke planer de har på topniveau alligevel - så

Regner også med at det bliver Telmore.

> Jeg vil i hvert fald sende en besked til Unotel.

Så fik jeg også sendt en 'venlig' mail til dem

Per

Fra : Per Thomsen

Dato : 01-02-07 13:49

> Så fik jeg også sendt en 'venlig' mail til dem

Noget fungerer da meget hurtigt. Har allerede fået svar.
De påstår, at over 50% af ens forbrug skal være i tidsrummet 8-18 for at det
ikke er en fordel med de nye priser.

Per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-02-07 14:04

Per Thomsen skrev:

> De påstår, at over 50% af ens forbrug skal være i tidsrummet 8-18 for at det
> ikke er en fordel med de nye priser.

De har ikke fattet en bønne. Det er ikke en fordel for mig at
jeg skal til at være nervøs for at jeg ringer på et forkert
tidspunkt.

--
Bertel

Fra : Claus E Beyer

Dato : 01-02-07 17:36

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i

> De har ikke fattet en bønne. Det er ikke en fordel for mig at
> jeg skal til at være nervøs for at jeg ringer på et forkert
> tidspunkt.

Nu er det vel ikke en katastrofe at komme til at ringe mellem kl. 8 og 18
til 84 øre pr. min. En del mobilselskaber tager mere end 84 øre/min døgnet
rundt. Men det er selvfølgelig bedre at ringe mellem kl. 0 og 8 til 21
øre/min. Hvad med en samtale der påbegyndes til 21 øre/min kort før kl.
08:00, fortsætter den mon til den lave pris også efter kl. 08:00.

Claus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-02-07 08:36

Claus E Beyer skrev:

> Nu er det vel ikke en katastrofe at komme til at ringe mellem kl. 8 og 18
> til 84 øre pr. min.

Jeg gider *ikke* spekulere på hvad klokken er når jeg ringer, og
jeg gider *ikke* stå efter et opkald og ærgre mig over at jeg
kunne have vente 25 minutter og derved sparet atten trekvart øre.

Jeg vil bare have ens priser døgnet rundt.

Unoeuros nye priser er et forsøg på at styre kundeadfærden. Det
fremgår af deres mailsvar til mig at de selv afregner aften- og
natsamtaler til en lavere takst. Men det rager mig en papand.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-02-07 09:00

Bertel Lund Hansen skrev:

> Unoeuros

Om 30 dage er jeg fri for at skrive forkert når jeg omtaler mit
mobilfirma, Jeg kan godt huske at det hedder "Telmore" og ikke
"Euromore".

--
Bertel

Fra : Per Thomsen

Dato : 02-02-07 10:44

> Unoeuros nye priser er et forsøg på at styre kundeadfærden. Det
> fremgår af deres mailsvar til mig at de selv afregner aften- og
> natsamtaler til en lavere takst. Men det rager mig en papand.

Troede faktisk det var en standard-mail de havde sendt. Med det kan jeg så
konkludere at det ikke er.

Per .o)

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 02-02-07 23:27

Hej

"Per Thomsen" <PerThomsenNews@hotmail.com> wrote:

>Troede faktisk det var en standard-mail de havde sendt. Med det kan jeg så
>konkludere at det ikke er.

Det _er_ et standard mail, som ser således ud:

CITAT:

Hej Ole

Tak for din henvendelse.

Vi kan købe vores minutter billigere om aftenen og natten, og det skal
også komme vores kunder til gode. Ved at differencere vores priser kan
vi skabe nogle stærke priser 14 timer i døgnet.

Gennemsnittet af de 84 øre og 42 øre er præcis 63 øre. Dvs. hvis du
snakker med en fordeling på 50/50 i de to perioder er prisen den samme
som hidtil. Hvis du snakker mere om aften når du har fri, så bliver
prisen billigere end før.

Prisen på de 21 øre om natten/morgen ser vi som ydeligere en styrkelse
af vores produkt.

Vi mener derfor at vores nye struktur er til fordel for vores kunder. Du
kan iøvrigt følge dit forbrug løbende via dit kundelogin, og dermed
afgøre hvorvidt de nye priser er til fordel for dig.

Din henvendelse er naturligvis noteret om vil indgå når vi evaluerer
vores ændringer.

Kundeservice
UnoTel A/S
Tlf: 70255080

CITAT SLUT

--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Per Thomsen

Dato : 04-02-07 14:29

> [...]
> afgøre hvorvidt de nye priser er til fordel for dig.
>
> Din henvendelse er naturligvis noteret om vil indgå når vi evaluerer

Det er så ikke helt en standard mail.
Citat:
Hej Per

Først og fremmest er vi selvfølgelig kede af at du ikke synes om de nye
priser.

Som beskrevet i vores informationsbrev, er de nye priser lavet for at gøre
det mere fordelagtigt for vores privatkunder at benytte UnoTel. Selvom vores
kunder snakker meget efter kl. 18, er vores ændringer er lavet således at du
skal bruge mere end 50% af din taletid mellem kl. 08 og kl. 18 for at blive
stillet dårligere end med de gamle priser.

Da vores kunder primært er private som er på arbejde i dette tidsrum, ser vi
ændringerne som en klar fordel, og styrkelse af vores produkt, da de fleste
vil opleve en besparelse i forhold til tidligere.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 01-02-07 17:42

"Per Thomsen" <PerThomsenNews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Noget fungerer da meget hurtigt. Har allerede fået svar.
> De påstår, at over 50% af ens forbrug skal være i tidsrummet 8-18 for at
> det ikke er en fordel med de nye priser.
>
> Per

Er det ikke sjovt at de nævner det pladder med gennemsnitsprisen er 63 øre
og hvis man snakker 50/50 i de 2 perioder til os alle sammen. De har sq da
nok lavet et standart svar og havde det liggende klar inden de sendte den
første mail ud.

Det er noget pladder da 99% af vores opkald ligger mellem kl. 12 og 18,
farvel unotel.

Mit svar på den venlige mail så sådanne her ud

snip-"Gennemsnittet af de nye priser på 84 øre og 42 øre er præcis 63 øre.
[...]

Vi kan kun anbefale at du holder øje med dit forbrug løbende via dit

UnoTel A/S"snip

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 01-02-07 19:33

"Jesper Hansen" <jmxxh@xx.tdcadsl.dk(fjern x'er for mail)> wrote in message

> Vi kan kun anbefale at du holder øje med dit forbrug løbende via dit
> kundelogin, og dermed afgøre hvorvidt de nye priser er til fordel for dig.

> [...]

Well, med 4 firmatelefoner i vores pakke hos dem, kan det kun tolkes som de
allerede erkender at der skal skiftes ud blandt passagererne i bussen.

Nogle bud på et fornuftigt mobilselskab til primært samtaler i dagtimerne,
gerne med en ordning ala Unotels, men "gratis" samtaler indenfor samme login
?

Mvh

Kim

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-02-07 10:29

Kim Jørgensen skrev den 01-02-2007 19:32:

> Well, med 4 firmatelefoner i vores pakke hos dem, kan det kun tolkes som de
> allerede erkender at der skal skiftes ud blandt passagererne i bussen.

Selvfølgelig. Hvad lever din virksomhed af? At give ting gratis væk?

Det er jo lidt ligesom passagerer i en bus. Busselskabet tjener ikke
penge på folk som ikke er villig til at betale for ydelsen, men gerne
vil have den alligevel.
Og på et tidspunkt sætter man så priserne/betingelserne på en måde, så
de tabsgivende passagerer søger væk.

> Nogle bud på et fornuftigt mobilselskab til primært samtaler i dagtimerne,
> gerne med en ordning ala Unotels, men "gratis" samtaler indenfor samme login
> ?

Hvad kalder du fornuftig?
Og hvad mener du med "gratis"?

Ligesom du i din virksomhed ikke lever af at give ting "gratis" så
koster "gratis" noget.

Hvad er du villig til at betale for at få noget "gratis". .

Fra : Jesper Hansen

Dato : 03-02-07 11:29

> [...]
> "gratis" noget.
>

> Hvad er du villig til at betale for at få noget "gratis". .

Det lyder mest som om du handler, hvor du får mindst for pengene, men
selvfølelig er der nogen der har penge nok.
Vi andre, må så lede efter noget billigt og hvor vi får mest for pengene og
det bliver åbenbart uden din hjælp.

Venlig weekend hilsen
Jesper c",)

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-02-07 11:40

Jesper Hansen skrev den 03-02-2007 11:28:

> Det lyder mest som om du handler, hvor du får mindst for pengene,

hvor læser du det henne?

> men
> selvfølelig er der nogen der har penge nok.

Næh, jeg handler der hvor jeg får den ydelse jeg har behov for.
Og så betaler jeg naturligvis det som ydelsen koster.

Har jeg behov for discount, så handler jeg discount.... har jeg brug for
fx handle på skæve tider, så må jeg betale den pris det koster at handle
på skæve tider.... eller har jeg brug for rådgivning i forbindelse med
fx vinkøb, så er Netto nok ikke det smarteste sted at spørge.

> Vi andre, må så lede efter noget billigt og hvor vi får mest for pengene og
> det bliver åbenbart uden din hjælp.

Prøv og sæt din tid på tilbudsjagten med ind i "mest for pengene".

tid = selve jagten, alle diskussionerne, al den energi der bruges på at
ærge sig over prisstigninger.

Den tid.....Det bliver nogen dyre håndører i sidste ende.

Derudover er der altså begrænset hvad der findes af
mobiltelefoni-udbydere i Danmark.
hvor svært er det, at slå op de forskellige udbyderes hjemmeside og se
hvad man får.
Det er altså ikke hjernekirurgi.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 04-02-07 11:04

> [...]
> ærge sig over prisstigninger.
>

> Den tid.....Det bliver nogen dyre håndører i sidste ende.

Kunne du så ikke remse op, hvor og hvad, vi skal handle discount??
Hvornår og hvad, vi skal handle på skæve tider??
Og sidst fortælle os, hvad vi skal give for det vi handler ??

Venter med spændingen på dit svar og gør klar til det store handle flip i
morgen, har endda meddelt mester at jeg holder fri i morgen.

Det lyder som om du har set lyset og ved det hele.
Handler det her ikke om at vi deler oplysninger og viden med hinanden, så
alle kan få glæde af det. Og derefter træffe deres egne beslutninger, for
mig lyder det som om du er bedre viden, og det tror jeg faktisk ikke du er,
måske du bare har noget galle der skal ud. Vi er utilfredse med Unotels måde
at lægge priserne om og det snakker vi så om. Gerne uden dine heroiske
historier.

Venlig hilsen
Jesper c",)

Fra : Jesper Hansen

Dato : 04-02-07 20:14

On a server far far away, Sun, 4 Feb 2007 11:04:22 +0100, Jesper Hansen
wrote:

> Vi er utilfredse med Unotels måde
> at lægge priserne om og det snakker vi så om. Gerne uden dine heroiske
> historier.

Præcis

Jesper Hansen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-02-07 15:01

Per Thomsen skre:

>Man mindes, da de ændrede deres Familie-abonnement for et par år siden.

der var der også mange der ville skifte, og det samme sker igen

nu får jeg sikkert hurtigere support hvis jeg får brug for det, for jeg
tror ikke på at selskabet lukker selvom der er en del der har den spådom.

Fra : Per Thomsen

Dato : 02-02-07 10:48

> der var der også mange der ville skifte, og det samme sker igen
>
> nu får jeg sikkert hurtigere support hvis jeg får brug for det, for jeg
> tror ikke på at selskabet lukker selvom der er en del der har den spådom.

Jeg tror heller ikke at de lukker. Men personligt kender jeg 5 der skifter
til Telmore, og regner med at gøre det selv.

Per

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-02-07 11:24

> Jeg tror heller ikke at de lukker. Men personligt kender jeg 5 der skifter
> til Telmore, og regner med at gøre det selv.

Der er ingen tvivl om at UnoTel har siddet og regnet på hvad det ville komme
til at koste dem af kunder i forhold til hvad det vil give dem i ekstra
indtægter (med hensyn til de nye afgifter), spørgsmålet er kun om deres
estimater kommer til at holde stik eller om det kommer til at gå langt værre
med hensyn til kundeflugten og den dårlige omtale.

Kim Larsen

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Per Thomsen

Dato : 02-02-07 12:38

> [...]
> deres estimater kommer til at holde stik eller om det kommer til at gå
> langt værre med hensyn til kundeflugten og den dårlige omtale.

Det tror jeg helt sikkert du har ret i. Det er bare svært at regne på sådan
noget.
De fem, og med mig selv seks, personer jeg skrev om, kan betyde måske 20 -
30 potentielle kunder der holder sig væk.

Per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-02-07 13:20

Kim Larsen skrev:

> [...]
> estimater kommer til at holde stik eller om det kommer til at gå langt værre
> med hensyn til kundeflugten og den dårlige omtale.

Der er i hvert fald noget de har misforstået når de tror at
muligheden for at spare et par håndører er en fordel for alle
deres kunder.

Og jeg bryder mig ikke om at de prøver at camouflere deres egen
besparelse som en kundefordel.

--
Bertel

Fra : Per Thomsen

Dato : 06-02-07 09:12

> Regner også med at det bliver Telmore.

Det blev det så, har sendt fuldmagten i dag.

Per

Fra : Kim Larsen

Dato : 01-02-07 10:36

> [...]
> om måneden for kun 89 kr. Ud over de 1000 SMSer giver vi dig 500 ekstra

Telmore, here I come !

Jeg kan kun sige at jeg ikke vil acceptere Unotels nye priser. Jeg ringer
næsten udelukkende i den dyre tidsramme som UnoTel nu vil indføre pr. 1.
marts 2007 og det har gjort mig til kunde hos Telmore dags dato.

Kim Larsen

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Jens

Dato : 02-02-07 12:49

> [...]
> næsten udelukkende i den dyre tidsramme som UnoTel nu vil indføre pr. 1.
> marts 2007 og det har gjort mig til kunde hos Telmore dags dato.

Kan også tilslutte mig den dybe utilfredshed med UnoTel's tiltag - ikke
mindst fordi jeg to dage før oprettede endnu et par numre, som skal bruges
målrettet i erhvervsøjemed = i dagtimerne!!!

Telmore har jo altså bare et problem med GPRS-prisen, som ligger 33% højere
end UnoTel

Jens

Fra : Jesper Hansen

Dato : 02-02-07 18:25

> [...]
> næsten udelukkende i den dyre tidsramme som UnoTel nu vil indføre pr. 1.
> marts 2007 og det har gjort mig til kunde hos Telmore dags dato.

Det er meget godt, men telmore er jo TDC.

Hvorfor er der ingen der nævner cbb, de har også sek. afregning ???

Venlig hilsen
Jesper c",)

Fra : Lars C

Dato : 03-02-07 00:57

>Det er meget godt, men telmore er jo TDC.
>
>Hvorfor er der ingen der nævner cbb, de har også sek. afregning ???

Fordi de bruger Sonofons netværk. Det er no go mange steder i landet.
Bl.a. langt ude på landet hvor jeg ofte befinder mig. Det samme kan
jeg sige om Telias net. Det eneste der duer for mig er TDC's net.

Desuden så er CBB's kundeservice til at lukke op og skide i. Har været
kunde hos dem, og mage til amatører skal man lede længe efter.

--
Lars C

Fra : Per

Dato : 03-02-07 17:37

"Lars C" <no@go.invalid> skrev i en meddelelse
newsj7s2dt42sranvel1g4234f9e51b24o8s@4ax.com...

> [...]
>
> Desuden så er CBB's kundeservice til at lukke op og skide i. Har været
> kunde hos dem, og mage til amatører skal man lede længe efter.

CBB - betyder Club Blah Blah - så hvad kan man forvente. Et totalt barnligt
navn at kalde sig - det virker overovedet ikke seriøst på mig at man bruger
sådan det navn.

Det er lidt ligesom at skulle tage folk der bruger hotmail adresser seriøst
i fx. jobansøgninger.

Jeg ved positivt at folk bliver frasorteret pga. useriøse mailadresser ifm.
visse jobansøgninger.

/Per

Fra : Jesper Hansen

Dato : 03-02-07 18:23

On a server far far away, Sat, 3 Feb 2007 17:36:53 +0100, Per wrote:

> Jeg ved positivt at folk bliver frasorteret pga. useriøse mailadresser ifm.
> visse jobansøgninger.

Det er da ærgeligt at en web-baseret mailadresse man kan tilgå alle steder
fra, kan afgøre om man skal ha' et job, som man måske er kvalificeret til.

Jesper Hansen

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-02-07 22:47

Jesper Hansen skrev den 03-02-2007 18:23:

> Det er da ærgeligt at en web-baseret mailadresse man kan tilgå alle steder
> fra, kan afgøre om man skal ha' et job, som man måske er kvalificeret til.

Tja, man kan jo også få sig en mere seriøs web-baseret mailadresse.

hehehe

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 04-02-07 10:01

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

> Tja, man kan jo også få sig en mere seriøs web-baseret mailadresse.

Kan du så ikke som en service overfor kommende jobsøgende belyse hvilke
webbaserede services der ikke bliver frasorteret som useriøse ?

Mvh

Kim

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-02-07 13:43

on 04-02-2007, Kim Jørgensen supposed :

> Kan du så ikke som en service overfor kommende jobsøgende belyse hvilke
> webbaserede services der ikke bliver frasorteret som useriøse ?

Det er vist mest det foran @ og ikke så meget det bagefter der
diskvalificerer folk...

"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit
going to those places." - Henny Youngman

Fra : Søren Nielsen

Dato : 04-02-07 13:25

Per wrote:
> Jeg ved positivt at folk bliver frasorteret pga. useriøse
> mailadresser ifm. visse jobansøgninger.
>
> /Per

Kunne du løfte sløret for hvor det sker henne, så man ikke ved et uheld
kommer til at søge arbejde der?

Søren

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-02-07 13:41

Søren Nielsen submitted this idea :

> Kunne du løfte sløret for hvor det sker henne, så man ikke ved et uheld
> kommer til at søge arbejde der?

Det kan du roligt regne med sker så godt som alle steder.

"To be or not to be. That's not really a question." - Jean-Luc Godard

Fra : Per

Dato : 04-02-07 14:30

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Søren Nielsen submitted this idea :

> Det kan du roligt regne med sker så godt som alle steder.

Ja det er desværre rigtigt - og Henrik du har ret - det er selvfølgelig det
der står foran @ der afgør det.

Hvis man skriver sit navn@ hotm... osv, så betyder det ikke noget, men
hvis det er noget med fx. fjollegøj@ osv - så er det, at det virker useriøt
på en arbejdsgiver.

Det var det jeg mente - beklager den vage formulering.

Mvh. Per

Fra : Per Thomsen

Dato : 04-02-07 14:37

> Hvorfor er der ingen der nævner cbb, de har også sek. afregning ???

Been ther. Havde en telefon som vi kun brugte til at ringe til
mobiltelefoner. Da den yngste så fik mobil, blev den ikke brugt mere. Det
viste sig så at det var det 'berømte' halve år, så da jeg prøvede at portere
tol Unotel, fik jeg at vide: Telefonen er lukket, og kan ikke porteres. Via
hjemmesiden kunne jeg se at der var kr. 199 på kontoen (som jeg i øvrigt
aldrig siden har set skyggen af). Men nummeret var lukket.

Per

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-02-07 13:38

"Jesper Hansen" <jmxxh@xx.tdcadsl.dk(fjern x'er for mail)> skrev i en
meddelelse news:45c373ef$0$13969$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Det er meget godt, men telmore er jo TDC.
>
> Hvorfor er der ingen der nævner cbb, de har også sek. afregning ???

For min part er det fordi de bruger Sonofons netværk og her er der ikke
celleinformation hvilken er en detalje jeg godt kan lide.

Kim Larsen

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : BorreBoy

Dato : 01-02-07 16:59

> [...]
> de hæver samtale afgiften "Mens du er på arbejde eller i skole har vi til
> gengæld ændret prisen til 84 øre." mellem 8 og 18. :(

Som Jer andre herinde, blev jeg også rasende i første omgang; men
jeg har været inde og se lidt på mit forbrug:

Har flest opkald om dagen i fht aften, men til gengæld er opkaldende om
aftnen væsentlig længere end dem om dagen. Så for mig tror jeg faktisk det
kan blive en fordel med den nye prisstruktur.