Software til ustabil Nokia 6230i
Fra : Michael Nørgaard

Dato : 31-01-07 17:30

Hejsa,

Min datter har en Nokia 6230i, som er lidt ustabil
- efterlyser SIM-kort som sidder i
- skifter navne på opkaldslister
- og forskellig andet

Jeg tænker, at den måske skal have en reinstallation af software - men
hvordan foregår den slags?? vi har et datakabel, så er det noget vi selv kan
klare?

Eller er der andre idéer til hvad der kunne være værd at prøve??

vh
Michael

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 31-01-07 18:56

En opdatering af softwaren kan vel ikke skade, mener den nyeste er vers.
3.88, som skulle løse rigtigt mange problemer.

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 31-01-07 19:41

"Anders (6400)" <helthen@iskoven.dk> skrev i en meddelelse
> En opdatering af softwaren kan vel ikke skade, mener den nyeste er vers.

Hvordan foregår det??

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 31-01-07 19:57

Vil anbefale dig at kontakte en unlocker !

Du kan finde den nærmeste på www.find-unlocker.dk

Her finder du den unlocker der bor nærmest, og kontakter vedkommende og høre
om du kan få din telefon opdateret.

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 31-01-07 20:08

> Vil anbefale dig at kontakte en unlocker !
> Du kan finde den nærmeste på www.find-unlocker.dk

Kan det ikke gøres på garantien .?

--
ad

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 31-01-07 21:15

"Awul Dasfilshabeda" <th.nyhedsgruppe@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Anders (6400)" <helthen@iskoven.dk> skrev i en meddelelse
>
> Kan det ikke gøres på garantien .?

Hmmm, købt i december 2005, så det kommer sgu' nok til at knibe?!

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 01-02-07 06:43

Hvad mener du med....Hmmm, købt i december 2005, så det kommer sgu' nok til
at knibe?!

Du har jo garanti til december 2007, vel at mærke du har garantibeviset på
den.

Så er det bare forbi butikken, hvor den er købt, men du skal regne med, at
der godt kan op til 4 uger inden du ser din mobil igen.
Husk lige at tage en backup inden du sender den afsted.

Alt. Gå til en unlocker og få det gjort med det samme !

Fra : Brian

Dato : 01-02-07 16:36

> [...]
> til at knibe?!
>
> Du har jo garanti til december 2007, vel at mærke du har garantibeviset på

Hvordan ved du at der er 2års garanti på hans mobil? Giver Nokia 2års
garanti på alle deres telefoner?

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 01-02-07 17:18

Hvis du lige bruger 5 sek. på at læse de tidligere indlæg, så vil du se at
den er købt i dec. 2005.

Nokia ved jeg ikke giver 2 års garanti, men du har jo års garanti på alt
hvad du køber idag.

Så hvis sælger kan fremvise den originale kvittering, så har han ret til at
få den opdateret på garantien.

Fra : KsNa

Dato : 01-02-07 18:56

> [...]
> den er købt i dec. 2005.
>
> Nokia ved jeg ikke giver 2 års garanti, men du har jo års garanti på alt

Nej, du har 6mdr.garanti + 1½ års reklamationsret.

Forskellen er at de første 6mdr. skal sælger bevise at produktet virker,
hvis du har en klage. De sidste 18mdr. er det dig der skal bevise at
produktet er defekt, og det er ofte svært ved periodiske fejl og der kan du
få en regning for unødvendig fejlundersøgelse, hvis der ikke findes fejl.

Mvh
Kim

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 01-02-07 19:32

Under alle omstændighede, så prøv at kontakte forhandleren, og sig telefonen
opfører sig mærkeligt, så kan det være han sender den ind til rep. (tager
typisk 4 uger).

Med mindre du vil betale en unlocker for at gøre det. Ved ikke om du kan
gøre det selv - er ikke til Nokia mere.

Fra : KsNa

Dato : 01-02-07 23:35

> [...]
> rep. (tager typisk 4 uger).
>
> Med mindre du vil betale en unlocker for at gøre det. Ved ikke om du kan

Hvem, mig ?

Hvorfor det ?

Min telefon er ikke stykker.

Mvh
Kim

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 02-02-07 07:09

Nej du fatter ikke en s.... det var Morten Nørgaard...

Fra : KsNa

Dato : 02-02-07 10:42

> Nej du fatter ikke en s.... det var Morten Nørgaard...

Morten - som i øvrigt hedder Michael, jamen - så sæt dit svar på han indlæg,
det gør det altså nemmere, at se hvad der svares på.

Husk at tale pænt.

Mvh
Kim

Fra : Lars C

Dato : 01-02-07 20:44

Anders (6400) skrev:

> [...]
>hvad du køber idag.
>
>Så hvis sælger kan fremvise den originale kvittering, så har han ret til at

Det er noget sludder du skriver. Der er ikke garanti på noget som
helst, med mindre forretningen og/eller producenten vælger at give en
garanti. Der er derimod reklamtions ret og det er noget helt andet,
selvom nogen forretninger vil bilde folk ind at det er det samme.

--
Lars C