Nokia GPS-modul LD-3W
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-01-07 13:57

Det forvirrer mig at Nokia skriver:
| Kompatibelt med en række forskellige GPS-baserede programmer og
| tjenester *Afhænger af det valgte program og eksterne forhold
<http://www.nokia.dk/phones/enhancements/ld-3w/>.

Betyder det, at man sådan set ikke får GPS-funktioner i sin mobil
(N73 i mit tilfælde) blot ved at købe det modul. Man er også nødt
til at købe et GPS-program fra tredjepart, eller?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 29-01-07 16:18

Hej.

Thomas G. Madsen schrieb:
> [...]
> (N73 i mit tilfælde) blot ved at købe det modul. Man er også nødt
> til at købe et GPS-program fra tredjepart, eller?

Selvfølgelig skal der et program til, ellers ved mobilen jo ikke, hvad
at gøre med GPS-signalerne.

Der er ofte salgspakker med programmet og GPS-modulet, f.eks.
http://www.tomtom.com.

Mvh.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.schoebe.eu

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-01-07 16:54

Rainer Schöbe skrev:

> Selvfølgelig skal der et program til, ellers ved mobilen jo
> ikke, hvad at gøre med GPS-signalerne.

Nej, men det kunne jo tænkes, at det fulgte et program med
GPS-modulet.

> Der er ofte salgspakker med programmet og GPS-modulet, f.eks.
> http://www.tomtom.com.

Så man er altså pisket til også at købe et tredjepartsprogram.

--
Hilsen
Madsen

Fra : J.K.Arning

Dato : 29-01-07 22:28

On Mon, 29 Jan 2007 16:53:42 +0100, Thomas G. Madsen wrote:

> Så man er altså pisket til også at købe et tredjepartsprogram.

Besynderlig indstilling.

Nej det er du ikke men vil du have navigation på telefonen må du købe de
nødvendige dele.

--
:: J.K.Arning :: 29-01-2007 22:26:52 :: http://arning.dk ::

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-01-07 14:31

J.K.Arning skrev:

> Besynderlig indstilling.

Hvad er det underlige i at spørge om et produkt virker direkte ud
af boksen, eller om man er nødt til at købe noget mere for at få
det til det?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 31-01-07 08:52

Hej.

Thomas G. Madsen schrieb:

> Hvad er det underlige i at spørge om et produkt virker direkte ud
> af boksen, eller om man er nødt til at købe noget mere for at få
> det til det?

Hvis du køber en mobiltelefon, virker det heller ikke ud af boksen. Du
er nødt til at købe et sim-kort eller et abonnement til den.

Der er selvfølgelig ofte pakker hvor der sælges mobiltelefon samt
abonnement, men det samme gælder der også GPS-modulet: Der er pakker med
et GPS-modul og et tilhørende program.

Mvh.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-02-07 22:33

Rainer Schöbe skrev:

> Hvis du køber en mobiltelefon, virker det heller ikke ud af
> boksen. Du er nødt til at købe et sim-kort eller et abonnement
> til den.

Ja okay. Den analogi kan jeg godt godtage.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 01-02-07 22:40

Hej.

Fra : Jesper

Dato : 31-01-07 09:36

On Mon, 29 Jan 2007 13:56:34 +0100, Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> (N73 i mit tilfælde) blot ved at købe det modul. Man er også nødt
> til at købe et GPS-program fra tredjepart, eller?

Nej, hvis blot du har GPS-modulet findes der også gratis on-line
løsninger. Se f.eks. www.nav4all.com

Fra : PSY

Dato : 31-01-07 19:14

On Wed, 31 Jan 2007 09:35:36 +0100, Jesper <no@spam.dk> wrote:

>Nej, hvis blot du har GPS-modulet findes der også gratis on-line
>løsninger. Se f.eks. www.nav4all.com

Hmm. Bortset fra GPRS taksten, går jeg ud fra?
Intet er gratis, som det ofte er sagt her inde :)

BW

Fra : Jesper

Dato : 31-01-07 21:39

On Wed, 31 Jan 2007 19:13:49 +0100, PSY wrote:

> Hmm. Bortset fra GPRS taksten, går jeg ud fra?
> Intet er gratis, som det ofte er sagt her inde :)

Ja naturligvis. Ganske som du også selv skal betale strømmen til din PC
selv om du bruger freeware

Fra : PSY

Dato : 02-02-07 14:50

On Wed, 31 Jan 2007 21:39:15 +0100, Jesper <no@spam.dk> wrote:

>Ja naturligvis. Ganske som du også selv skal betale strømmen til din PC
>selv om du bruger freeware

Ha ha.

Du har helt ret :D

BW