Intet net????
Fra : Kenneth

Dato : 28-01-07 19:26

Hej

Har et problem men min "nye" Nokia 6230i.

Når jeg putter mit tele2 kort i, er der ingen net. (sonofon)
Men hvis jeg tager mit tdc kort virker det fint?

Hvad kan der være galt?

Hvis den var simlåst ville den vel ikke nå så langt.

Tele2 kortet virker da den er afprøvet i en anden mobil.

På forhånd tak.

Mvh

Kenneth

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 28-01-07 19:47

Hvordan er den sat op til mht. til netsøgning, står det til automatisk, kan
det være det der er problemet.

Prøv at sætte den til manuel istedet for, og så vælg nettet selv.

Fra : Kenneth

Dato : 28-01-07 20:23

Har prøvet at sætte den til manuel, og når man så vælger Sonofon, siger den
ingen adgang?

Har også prøvet de andre bl.a tdc, men uden held.

Mystisk.

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 28-01-07 21:02

Nu har du vel checket at den ikke er låst på nogen måder.
Den kan både være simlåst el. operatør låst...

Fra : Kenneth

Dato : 29-01-07 17:12

Hvis den er operatør låst kan man så komme helt ind i menuen?
Mener den siger man skal indtaste en kode inden man kan komme så langt

Mvh

Kenneth

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 29-01-07 17:27

Når en telefon er operatør låst, så skal den forbi en unlocker.
Med mindre du sætter et kort i som den oprindeligt er købt med.
Eks. den er købt med TDC abb. så kan du kun bruge TDC kort.

Du kan godt checke om den skulle være låst, ved at sætte et kort i,
du ved den virker 100% med.
Så skal man taste en kode ind (kan ikke lige huske den) for at komme
ind i service menuerne, og der kan du se om den er simlåst.

Fra : N_B_DK

Dato : 30-01-07 03:01

In news:45bd0143$0$4166$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
Anders (6400) <helthen@iskoven.dk> typed:
> Nu har du vel checket at den ikke er låst på nogen måder.
> Den kan både være simlåst el. operatør låst...

Eller mere tænkeligt spærret på nettet pga tyveri, det vil nemlig give
præcis den fejl.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 28-01-07 21:31

"Kenneth" <waaf@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Har prøvet at sætte den til manuel, og når man så vælger Sonofon, siger
> den ingen adgang?
>
> Har også prøvet de andre bl.a tdc, men uden held.

Købt brugt ? Spærret på imei nr .?
--
ad

Fra : Kenneth

Dato : 29-01-07 17:13

Jep, den er købt brugt.
Men har kvittering på den.

Kan man godt spærre den til kun sonofon´s net?

Mvh.

Kenneth

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 29-01-07 18:04

> Kan man godt spærre den til kun sonofon´s net?

Kan den ringe op fra tdc`s net

--
ad

Fra : Kenneth

Dato : 29-01-07 18:25

ja, den virker fint med et tdc kort i..

Bare ikke når der kommer et sonofon kort i....

Den skriver ingen adgang når man prøver at komme på deres net.

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 29-01-07 18:42

> ja, den virker fint med et tdc kort i..
>
> Bare ikke når der kommer et sonofon kort i....

Sim låst til tdc`s net . Få den låst op evt . her
http://tekit.dk/?url=free

--
ad

Fra : N_B_DK

Dato : 30-01-07 03:02

In news:45be1cdf$0$178$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Kenneth <waaf@post.cybercity.dk> typed:
> Jep, den er købt brugt.
> Men har kvittering på den.
>
> Kan man godt spærre den til kun sonofon´s net?

Ja, i praksis vil den dog blive spærret på alle net der er med i den
ordning, men visse operatører kontrollerer ikke altid om telefonen er
blacklistet, debitel var slemme til det for nogle år siden...

--
MVH.
N_B_DK