Fri snak ala sonofon...
Fra : S@ndman

Dato : 24-01-07 11:51

Hej,

Jeg efterlyser en udbyder hvor jeg for et fast månedligt beløb kan ringe
frit - er sonofon bedste alternativ eller??

Jimmy

Fra : Dan Andersen

Dato : 24-01-07 18:32

Prøv Telia On - meget bedre!

--
Med venlig hilsen - Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : S@ndman

Dato : 24-01-07 20:58

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> wrote in message
> Prøv Telia On - meget bedre!

Kan ikke forstå det er meget bedre - 299,- og det er kun 200 min. til andre
mobiler end telia.....

Jimmy

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 25-01-07 18:40

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv Telia On - meget bedre!

Det er da LANGT dårliger!

Carsten

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 25-01-07 18:40

> [...]
>
> Jeg efterlyser en udbyder hvor jeg for et fast månedligt beløb kan ringe
> frit - er sonofon bedste alternativ eller??

Ingen har mig bekendt et bedre alternativ.
Sonofon Fri Snak er 48 Timers snak for 400 kr.
Det er en minut pris på ned til ca. 14 øre.

Carsten

Fra : Snakee

Dato : 05-02-07 02:03

Wed, 24 Jan 2007 11:51:23 +0100. skrev S@ndman:

> Jeg efterlyser en udbyder hvor jeg for et fast månedligt beløb kan ringe
> frit - er sonofon bedste alternativ eller??

Ingen dansk mobiloperatør levere fri snak. At kalde det fri snak er
at omgås sandheden meget let og tangerer falsk markedsføring. TDC er
kommet uden om det problem ved at kalde det Max tale.

"frit" kan ikke gradbøjes på den måde

Snakee

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 05-02-07 09:34

"Snakee" <ingen@mail.tak> skrev i en meddelelse

> [...]
> at omgås sandheden meget let og tangerer falsk markedsføring. TDC er
> kommet uden om det problem ved at kalde det Max tale.

Men heldigvis er de danske kunder så kloge at de ikke bare tager et navn for
gode vare og forhør sig om produktet.

Franske kartofler har aldrig set skyggen af kartofler fra fra Frankrig, for
ikke at glemme Russisk salat, Italiensk salt, Fransk brød, Nerger kys, Hunde
mad, Katte mad, Baby mos, Guldkorn, mm.

Fra : Mads

Dato : 05-02-07 20:30

On Mon, 5 Feb 2007 09:33:33 +0100, "Carsten \(H\)" <no@mail.thanks>
wrote:

>Franske kartofler har aldrig set skyggen af kartofler fra fra Frankrig, for
>ikke at glemme Russisk salat, Italiensk salt, Fransk brød, Nerger kys, Hunde
>mad, Katte mad, Baby mos, Guldkorn, mm.

Hvad med babyolie?

Fra : Snakee

Dato : 07-02-07 02:51

Mon, 05 Feb 2007 20:30:25 +0100. skrev Mads:

> Hvad med babyolie?

Er ge mam?!

Snake

Fra : Snakee

Dato : 07-02-07 02:58

Mon, 05 Feb 2007 09:33:33 +0100. skrev Carsten (H):

> [...]
> ikke at glemme Russisk salat, Italiensk salt, Fransk brød, Nerger kys, Hunde

Jo men der er en væsentlig forskel.

FOr rusisk salat og italiensk sal(a)t er der jo den pointe at de sikkert
prøver at følge en opskrift (med mere eller mindre held) fra de
pågældende lande. Kattemad er jo mad til katte. Negerkys er jo brune som
negere plejer at være det. Hundemad er mad til hunde og fri snak er ....?

i min verden betyder det at være fri at man kan gøre fuldstændig som
man lyster (gratis forbrug ). Det kan man jo ikke med fri snak hvor der
er ganske alvorlige bestemmelser inde over som tager 99% af friheden
væk fra produktet. Dermed er betegnelsen fri reelt falsk markedsføring.
Dete r ikke fi snak men begrænset snak. Max tale siger ikke noget om
gratis så derfor er det i orden at der er begrænsninger på men at kalde
det for fro er som at sælge en bil uden bilen men inkl. hjul og en enkelt
sidedør.

Snakee

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 07-02-07 18:45

> Jo men der er en væsentlig forskel.
>
> FOr rusisk salat og italiensk sal(a)t er der jo den pointe at de sikkert
> prøver at følge en opskrift (med mere eller mindre held) fra de
> pågældende lande.

Nej!
Tror du selv at fransk brød er af fransk opskrift?

Kattemad er jo mad til katte. Negerkys er jo brune som
> negere plejer at være det. Hundemad er mad til hunde og fri snak er ....?

Fri snak er lige som Fransk Brød, ikke hvad det lyder til at være, lige som
Telia Unlimited, ikke er uden grænser!!!

> i min verden betyder det at være fri at man kan gøre fuldstændig som
> man lyster (gratis forbrug ).

Intet er gratis, du har betalt for det.
Du har også "fri snak" bare du gør det under 48 timer pr. mdr.

>Det kan man jo ikke med fri snak hvor der
> er ganske alvorlige bestemmelser inde over som tager 99% af friheden
> væk fra produktet. Dermed er betegnelsen fri reelt falsk markedsføring.

Nej det er et navn og det giver en støre frihed for snak, sammensat, fri
snak

> [...]
> gratis så derfor er det i orden at der er begrænsninger på men at kalde
> det for fro er som at sælge en bil uden bilen men inkl. hjul og en enkelt

Men det er jo IKKE gratis.
Det står dig frit for at snakke, ingen begræsning for hvem du vil snakke
med, som feks. Telia der kun giver fri snak til egne kunder, dermed fri
snak!
Så navnet er rigtigt nok, Fri Snak, snak med dem du vil for 400 kr. med
begrænsning på max. 48 timer.

Carsten

Fra : Snakee

Dato : 08-02-07 05:36

Wed, 07 Feb 2007 18:45:14 +0100. skrev Carsten (H):

> Nej!
> Tror du selv at fransk brød er af fransk opskrift?

Jeg ved ikke hvor det kommer fra

> Fri snak er lige som Fransk Brød, ikke hvad det lyder til at være, lige som
> Telia Unlimited, ikke er uden grænser!!!

Du fordrejer tingene nu

> Intet er gratis, du har betalt for det.
> Du har også "fri snak" bare du gør det under 48 timer pr. mdr.

Så er det ikke frit, men begrænset.

> Nej det er et navn og det giver en støre frihed for snak, sammensat, fri
> snak

vrøvl

> Men det er jo IKKE gratis.

hvem har snakket om gratis, ja jeg ved jeg nævnte det men det var gratis
forbrug, ikke gratis abonnement. Flaterate er jo også gratis forbrug men
hvor man betaler penge for at få lov at bruge det men så kan man så
bruge det så meget man vil til gengæld.

> Så navnet er rigtigt nok, Fri Snak, snak med dem du vil for 400 kr. med
> begrænsning på max. 48 timer.

Nej frit betyder frit (som man lyster) Unlimited som du selv nævner har
samme problem. Unlimited betyder ubegrænset og det er det afgjort ikke da
der er endog store begrænsninger på så det burde hed limited i stedet
for

Max tale derimod er fint da maksimalt betyder "så meget som muligt" og
det er jo præcist hvad det er. Man få "så meget som muligt" ud af sine
x antal kroner man betaler.

Stadig. frit kan ikke gradbøjes - når noget er frit er det enten eller.
Hvis det kun er lidt frit så er der begrænsninger på og altså ikke
frit men begrænset.

Fri bar betyder jo heller ikke at du kan tage maksimalt 2 øller fra baren
vel, det betyder du kan drikke til du går i gulvet af det, og så kan du
iøvrigt fortsætte med at drikke, hvis du er i stand til / har lyst til
det. Baren forbyder dig det i hvert fald ikke.

Snakee

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 08-02-07 17:31

> Du fordrejer tingene nu

Nej jeg gøre ikke, det er hvordan du vælger at se på det.0

> Så er det ikke frit, men begrænset.

Jov det står dig frit for hvem du vil ringe til, ingen begrænsning iform at
det kun gælder inden for Sonofon, men begrænset hvor længe man kan snakke.

> vrøvl

Nix!
Det er bare fordi du vælger at se det i din sammenhæng.

> [...]
> forbrug, ikke gratis abonnement. Flaterate er jo også gratis forbrug men
> hvor man betaler penge for at få lov at bruge det men så kan man så

Der er IKKE gratis forbrug!
Du betaler 400 kr. pr. mdr. for at have mulighed for at snakke op til 48
timer pr. mdr. og der fri snak i form af hvem du vil tale med, du er ikke
begrænset til kun at tale med andre Sonofon kunder.

> [...]
> samme problem. Unlimited betyder ubegrænset og det er det afgjort ikke da
> der er endog store begrænsninger på så det burde hed limited i stedet

Ja men så er Sonofon jo også på den rigtige side, Fri Snak, tale med hvem du
har løst til, på tværs af selskaber, men max. 48 timer

> Max tale derimod er fint da maksimalt betyder "så meget som muligt" og
> det er jo præcist hvad det er. Man få "så meget som muligt" ud af sine
> x antal kroner man betaler.

Du snakker for ca. 14 øre. pr. min. hvis du bruger alle 48 timer, det er sgu
flot!

> Stadig. frit kan ikke gradbøjes - når noget er frit er det enten eller.
> Hvis det kun er lidt frit så er der begrænsninger på og altså ikke
> frit men begrænset.

Stadig frit hvem man vil ringe til, ingen begrænsning der.

> [...]
> iøvrigt fortsætte med at drikke, hvis du er i stand til / har lyst til
> det. Baren forbyder dig det i hvert fald ikke.

Du tillæger ordet FRIT på det forkerte område, der er ikke tale om
ubegrænset snak, men hvem du kan ringe til, hvor andre selskaber med
tilsvarende produkt har begrænsninger, der af ordet fri snak.

Carsten

Fra : Snakee

Dato : 09-02-07 03:38

Thu, 08 Feb 2007 17:30:49 +0100. skrev Carsten (H):

> [...]
> timer pr. mdr. og der fri snak i form af hvem du vil tale med, du er ikke
> begrænset til kun at tale med andre Sonofon kunder.

Hvordan ville du egentlig tolke det hvis der, i en reklame for det selskab
hvor du nu engang køber benzin (hvis du har bil / mc), stod skrevet
følgende:

Fri benzin
For 200 kr får du fri benzin
unlimited

Snakee

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 09-02-07 08:30

> Hvordan ville du egentlig tolke det hvis der, i en reklame for det selskab
> hvor du nu engang køber benzin (hvis du har bil / mc), stod skrevet
> [...]

Der står der jo at det er benzin, med Fri Snak står der ikke at det er
ubegrænset taletid, vel!
Så skulle der Stå: Fri Snak, tal så meget du vil!
Men det gør der jo ikke!!!!!!!!!!

Fri Snak = Ingen begrænsning for hvem du må tale med i de 48 timer du får
for 400 kr.
Jeg har ret!

Carsten

Fra : Snakee

Dato : 10-02-07 01:12

Fri, 09 Feb 2007 08:30:20 +0100. skrev Carsten (H):

> Der står der jo at det er benzin, med Fri Snak står der ikke at det er
> ubegrænset taletid, vel!

Hvem har skrevet noget om ubegrænset benzin - jeg skrev fri benzin
det betyder at man kan putte det på hvilken som helst bil man vil

intet er jo gratis, vel

> Så skulle der Stå: Fri Snak, tal så meget du vil!

øh nej hvorfor det?

Hvad så med fri bar?

> Fri Snak = Ingen begrænsning for hvem du må tale med i de 48 timer du får
> for 400 kr.

Det var da ellers en noget søgt måde at fortolke det på

> Jeg har ret!

Tja jeg er altså ikke overbevist

XFUT dk.kultur.sprog

Snakee

Fra : Anders Søe Plougsgaa~

Dato : 10-02-07 09:45

Snakeeeeeee skrev:

> Tja jeg er altså ikke overbevist

'fri' er jo negativt defineret. Man er fri _for_ noget, dvs. for bestemte
begrænsninger. Da disse begrænsninger står uden for den eller det, som er
fri, kan det være hvad som helst. Og meget vel gradbøjes, vil jeg mene.

Det virker som om ser ordet som synonymt med det engelske 'free'. Fri
betyder på dansk ikke gratis, men 'fri'.

mvh.
Anders Søe Plougsgaard

Fra : thomas t

Dato : 10-02-07 14:12

Anders Søe Plougsgaard at Anders_S_P@hotmail.com ha scritto:

> Det virker som om ser ordet som synonymt med det engelske 'free'.
> Fri betyder på dansk ikke gratis, men 'fri'.

.... den ER nu ved at snige sig ind, den 'engelske' betydning:

Jeg har set "fri bil" (i tilknytning til fx job).

Fri bar = gratis drikke.

Mon der er flere?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-02-07 14:29

thomas t skrev:

> ... den ER nu ved at snige sig ind, den 'engelske' betydning:

Man kan mene at den glidning har stået på længe. Udtrykket "fri
afbenyttelse" har nok i starten betydet at der ikke var
restriktioner på - altså den oprindelige betydning af "fri", men
hvem kan sige sig fri (!) for også at tænke "gratis" derved?

"Gratis" betyder jo "fri for økonomiske betingelser".

Krydspostet til: <news:dk.teknik.telefoni.mobil>,<news:dk.kultur.sprog>

--
Bertel

Fra : Snakee

Dato : 10-02-07 22:55

Sat, 10 Feb 2007 09:45:28 +0100. skrev Anders Søe Plougsgaard:

> [...]
> begrænsninger. Da disse begrænsninger står uden for den eller det, som er
> fri, kan det være hvad som helst. Og meget vel gradbøjes, vil jeg mene.

Det er jeg bange for at du kommer til at uddybe lidt nærmere.

> Det virker som om ser ordet som synonymt med det engelske 'free'. Fri
> betyder på dansk ikke gratis, men 'fri'.

Nej når jeg ser fri brugt på den måde tænker jeg på fri som i fri bar
om det kommer af det engelske free skal jeg ikke kunne sige men det er
rimelig udbredt at bruge det på den måde skulle jeg mene.

Jeg mener da også at have noteret mig at biludlejningsbranchen også har
brugt det i en menneskealder i form af fri kilometer hvilket jeg mener at
have hørt skulle betyde gratis kilometer (slidtage) hvor man så selv
betaler for forbrug af benzin

Snakee

Fra : Anders Søe Plougsgaa~

Dato : 11-02-07 01:06

Snakee skrev:

> Det er jeg bange for at du kommer til at uddybe lidt nærmere.

Jeg siger at frihed afhænger af hvad der begrænser den. Så kan den vel også
gradbøjes, nemlig alt efter hvor meget den er begrænset. I mobilsammenhæng
kan talefriheden begrænses af en del faktorer ud over lige taletiden.

> Nej når jeg ser fri brugt på den måde tænker jeg på fri som i fri bar
> om det kommer af det engelske free skal jeg ikke kunne sige men det er
> rimelig udbredt at bruge det på den måde skulle jeg mene.

Jo, det tænker jeg da også når jeg ser ordene "fri snak". Det gør alle.
Ellers havde Sonofon ikke brugt ordene. Spørgsmålet er om det kan fastslås
med sikkerhed hvad der menes med "fri snak".

> [...]
> brugt det i en menneskealder i form af fri kilometer hvilket jeg mener at
> have hørt skulle betyde gratis kilometer (slidtage) hvor man så selv

Jeg mener personligt at de kilometer man må køre i en udlejningsbil uden at
betale ekstra for dem, er løsere forbundne med prisen end de minutter man
taler i mobil er forbundet med ens telefonregning. I tyskland får man her
650, dér 750 og atter andre steder ubegrænset kilometerantal med i lejen.
Men lejen betales jo alligevel, og benzin betaler man selv. Hvor mange km
man må køre forekommer mig at være en arbitrær beslutning fra
udlejningsfirmaets side.

Men det er min fornemmelse, du kan mene noget andet. Du postede din
diskussion med en anden usenet-bruger her, og jeg giver umiddelbart ham ret.
Jeg synes også det er vildledende markedsføring, men ... det er det meste
jo.

mvh.
Anders Søe Plougsgaard

Fra : Snakee

Dato : 11-02-07 03:49

Sun, 11 Feb 2007 01:06:28 +0100. skrev Anders Søe Plougsgaard:

> Men det er min fornemmelse, du kan mene noget andet. Du postede din
> diskussion med en anden usenet-bruger her, og jeg giver umiddelbart ham ret.

På hvilket grundlag ville du i givet fald give Carsten ret? På hvilket
grundlag kan man sige at frit ikke er frit alligevel selvom deres
reklamer og navnet mere end antyder noget andet og hvorledes kan Unlimited
blive limited alligevel selvom der højt og tydelig står Unlimited altså
ubegrænset. (jeg går ud fra du har læst hele tråden igennem i
dk.teknik.telefoni.mobil)

> Jeg synes også det er vildledende markedsføring, men ... det er det
> meste jo.

Det i sig selv er vel ikke en grund til at vi skal have mere af den slags
- Hvorfor vil du give Carsten ret?

Snakee

Fra : Anders Søe Plougsgaa~

Dato : 11-02-07 11:59

Snakee skrev:

> [...]
> blive limited alligevel selvom der højt og tydelig står Unlimited altså
> ubegrænset. (jeg går ud fra du har læst hele tråden igennem i

Ja, jeg har læst hele tråden, ellers havde jeg da ikke forstået en flyvende
fis af det enkelte indlæg du postede. Jeg har forklaret mit grundlag, nemlig
at jeg ikke anser 'fri' for et ord der med sikkerhed kan sidstilles det
engelske 'free'. Når du alligevel insisterer, så er det vel dig har et eller
andet 'grundlag' jeg burde oplyses om.

> Det i sig selv er vel ikke en grund til at vi skal have mere af den slags

Hvem har sagt det?

> - Hvorfor vil du give Carsten ret?

Jeg kan jo ikke diskutere med dig, hvis du hver gang jeg har forklaret mig
bare stiller dit spørgsmål igen. Jeg har ikke noget forhold til Carsten og
giver ikke ham ret i andet, end at ordet 'fri' ikke er entydigt. Det var din
påstand, og du har ikke forklaret den.

mvh.
Anders Søe Plougsgaard

Fra : Snakee

Dato : 13-02-07 02:58

Sun, 11 Feb 2007 11:58:43 +0100. skrev Anders Søe Plougsgaard:

>Når du alligevel insisterer, så er det vel dig har et eller
> andet 'grundlag' jeg burde oplyses om.

Se nederst

> Hvem har sagt det?

Det lyder bare som om du uden videre godtager det?

> Det var din
> påstand, og du har ikke forklaret den.

Hvis du læser indlægget fra Jens Brix Christiansen fra d. 11-2-07
klokken 13:41 så er det det samme jeg er inde på. Fri process er jo også
gratis sammen med fri entré altsammen sprogbrug hvor fri bruges til at
beskrive noget der er ubegrænset

Jeg er med på at man betaler penge for det men jeg ser det sådan at
Sonofon bevidst bruger ordet frit som trækplaster for flere kunder og for
at narre uvidende personer til at tro at det de køber faktisk er gratis
forbrug, hvilket jeg finder fatalt. Lad så være at man selvfølgelig
skal undersøge sådan noget til bunds inden man skriver under for hvor
mange giver noget væk gratis. Ikke desto mindre er der mange kunder at
hente på den konto fordi folk ikke kan overskue markedet. Da jeg så
Telia Unlimited første gang i en reklame var min første reaktion da
også at tænke det lyder som en god idé indtil jeg fik læst det der
stod med så små bogstaver at man nærmest skulle bruge mikroskop for at
se det = begrænsninger i hoved og r** og ikke en skid ubegrænset ud over
hvad mit Telmoreabonnement kan byde på og har kunne byde på længe.

Snakee