Seriel kabel til K750i
Fra : Tom

Dato : 21-01-07 00:31

Hej

Skal bruge et 9 pins serielt kabel til min k750i.
findes dette eller evt. en USB->seriel converter?

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 21-01-07 06:29

Tom skrev:
> Hej
>
> Skal bruge et 9 pins serielt kabel til min k750i.
> findes dette eller evt. en USB->seriel converter?

Det er i princippet muligt, da telefonen har et alm. seriel interface,
men i praksis har jeg aldrig set seriel kabel til den (går ud fra at det
er til alm. synkronisering osv.)

Et service kabel (til unlock mv.) kan købes de fleste steder der sælger
sådanne, også i alm 9 pins seriel stik.

Hvorfor ikke bruge det medfølgende usb kabel?

Mvh Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-07 15:55

Google er din ven.

Gå ind og søg på "usb til seriel" og det vælter frem med konverterkabler

Mvh
Claus

Fra : Tom

Dato : 22-01-07 21:25

"Claus S Andersen" <claus-snabela-brugt-web.dk> wrote in message
> Google er din ven.
>
> Gå ind og søg på "usb til seriel" og det vælter frem med konverterkabler

Ja, som gør en USB *port* til en seriel port.
Her er det en seriel port der skal gøres til et USB hunstik
Det har jeg ikke set nogen steder!

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 23-01-07 14:14

Tom wrote:

> Her er det en seriel port der skal gøres til et USB hunstik
> Det har jeg ikke set nogen steder!

Hmm, det bliver vist ikke nemt. Det er nok de færreste seriel-porte man kan
trække 2,5 Watt (=0,5A * 5V) ud af. Men jeg skal da ikke udelukke det

Ebbe

Fra : Tom

Dato : 25-01-07 08:41

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote in message

> Hmm, det bliver vist ikke nemt. Det er nok de færreste seriel-porte man
> kan trække 2,5 Watt (=0,5A * 5V) ud af. Men jeg skal da ikke udelukke det

Det er så her man supplerer med transformere.
Det gør man f.eks. også når man slutter en harddisk til USB porten.

Fra : DM

Dato : 27-01-07 15:36

Hej....
Hvis du har en usb port på din pc så kan du få usb datakabel som laver en
virtuel komport.

spørg her www.mobilunlock.dk

Fra : Tom

Dato : 28-01-07 23:48

"DM" <altgr_2@hotmail.com> wrote in message
> Hej....
> Hvis du har en usb port på din pc så kan du få usb datakabel som laver en
> virtuel komport.

Så det du tænker er at jeg går fra USB til com, og fra com til telefonen?
Hvorfor så ikke bare fra com til telefon med det medfølgende USB kabel?

Jeg må have forklaret mig upræcist.

Jeg ønsker at sætte et kabel i min telefon, som ender i et 9-benet serielt
stik, som jeg kan sætte direkte i en seriel port, så jeg kan tilgå modemet i
telefonen via telnet.