fake telefonnummer i wap-request fra scrip~
Fra : Leif Neland

Dato : 11-01-07 09:10

I mangel af bedre nyhedsgruppe, prøver jeg denne.

Jeg vil tilgå en wapservice fra et script på min linux-server.
Det er lettere at parse dette end fra html-udgaven af samme site, men jeg
får dette svar, når jeg henter siden med wget:

Vi kan desværre ikke aflæse dit mobilnummer, hvilket denne service kræver.
vis fordi:<br/>- du prøver at se siden fra en almindelig web-browser.<br/>-
din mobiltelefon er opsat til at
bruge internet-gateway.<br/>- du prøver at se siden fra et udenlandsk
mobilabonnement.<br/><br/>Du vil kunn
e få adgang, hvis du anvender din danske mobiloperatørs wap-gateway.

Hvordan kan jeg overbevise servicen om at min computer er en mobiltelefon?

Der er ikke nogle parametre i kaldet, der kunne ligne et telefonnummer.

Leif

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-01-07 09:38

Leif Neland wrote:

> Hvordan kan jeg overbevise servicen om at min computer er en mobiltelefon?
> Der er ikke nogle parametre i kaldet, der kunne ligne et telefonnummer.

Nummeret sendes vist som en header i http kaldet - men jeg er ikke
sikker på det - og det er måske kun hvis det er SSL krypterede sider
der kaldes. Har du prøvet at se hvad din telefon sender når du laver
et request ? Opsæt evt. en side der gemmer samtlige httpheaders og lav
så requestet fra telefonen til den.

Fra : Leif Neland

Dato : 11-01-07 17:16

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> der kaldes. Har du prøvet at se hvad din telefon sender når du laver
> et request ? Opsæt evt. en side der gemmer samtlige httpheaders og lav

Jeg har slet ikke en telefon, der kan wap'pe mere...

Jeg ville slå et telefonnummer op på wap.krak.dk og få returneret navnet, så
min asterisk ip-pabx kan vise navn på de indgående opkald.

Men html-siden er også let at parse: request
http://www.krak.dk/Person/Avanceret/Resultat.aspx?Phone=80808080
Så er navnet det, der står mellem <h2> og </h2>

Så nu har mine telefoner "vis navn"

Leif