Den nye iPhone er præsenteret
Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 09-01-07 21:49

Hej Alle

Så blev den nye iPhone fra Apple præsenteret.

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=986

Og den ser godt nok spændende ud! :)

--
/Lars

Fra : J.K.Arning

Dato : 09-01-07 22:10

On Tue, 9 Jan 2007 21:49:16 +0100, Lars Ladingkaer wrote:

> Hej Alle
>
> Så blev den nye iPhone fra Apple præsenteret.
>
> http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=986
>
> Og den ser godt nok spændende ud! :)

Lige nu .. ja måske nok men som jeg forstår det kommer den på markedet i
2008 og til den tid vil tro at mobil telefoner er nogle fikse små dimser
med vinger der følger os på 10 skridts afstand og kun kigger forbi når vi
beder dem om det ....

Nej ok jeg læste et sted at den kom på markedet i 2008 og hvis det er
rigtigt forstår jeg ikke denne hype, engadget skriver nok nok juni månede
men under alle omstændigheder .. til de priser der oplyses på baggrund af
24 måneders binding i US så bliver det her en rigtigt dyr tlf. i DK.

--
:: J.K.Arning :: 09-01-2007 22:04:51 :: http://arning.dk ::

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 09-01-07 22:18

J.K.Arning wrote:
> Nej ok jeg læste et sted at den kom på markedet i 2008

Det forlyder at det er til sommer i USA og 4. kvartal herhjemme.

--
/Lars

Community for Digitale Video Recordere & TV
http://www.recordere.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-01-07 23:02

On 2007-01-09 22:10:16 +0100, "J.K.Arning" <spam@arning.dk> said:

> [...]
> med vinger der følger os på 10 skridts afstand og kun kigger forbi når vi

Som Lars også svarer, så kommer den på markedet i USA i juni. Den skal
lige godkendes af myndighederne. Den skulle kommer til Europa i 4.
kvartal og til Asien i 2008. Generelt plejer Apple at holde den slags
løfter. Ofte er de endda forud. Naturligvis kommer konkurrenterne med
nye og bedre modeller, men helt så hurtige i udviklingen, som du
beskriver, tvivler jeg nu på, at de er. Og Apple udvikler også løbende.

> [...]
> men under alle omstændigheder .. til de priser der oplyses på baggrund af
> 24 måneders binding i US så bliver det her en rigtigt dyr tlf. i DK.

Konservativt sat bliver det vel 4-5.000,- kr. Måske endda mindre. Det
er jo det halve af f.eks. B&O's telefon. Trækker man fra, at den har en
indbygget iPod Nano til kr. 1.999,-, så er det ikke så galt. Den har
også indbygget skærm til billeder og video. Desuden er den et komplet
mediecenter med 3G, Edge, WiFi, Bluetooth. Den kan chatte, videochatte,
sende e-mail, være på internettet. Den er et kompelt
kommunikationscenter. Det er altså ikke bare en telefon. Den skal
nærmere sammenlignes med en BlackBerry, en Palm Treo eller en
smartphone kombineret med iPod og alt muligt andet. Jeg synes ikke, den
er dyr, men den kan nok mere, end de fleste af os har brug for. Prisen
er, at den er større og mere klodset end en almindelig telefon og har
kortere batteritid. Men den er langt fiksere og nemmere at bruge, end
de klodsede alternativer, der findes nu.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : JL

Dato : 09-01-07 23:30

>Desuden er den et komplet mediecenter med 3G, Edge, WiFi, Bluetooth. Den
>kan chatte, videochatte, sende e-mail, være på internettet.

Desværre ingen 3G!

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-01-07 01:51

On 2007-01-09 23:29:51 +0100, "JL" <nomannomail@4uzz.com> said:

> Desværre ingen 3G!

Jeg beklager, jeg har læst forkert. Jeg har læst et af de der referater
fra Steve Jobs' keynote, hvor en journalist blandt tilhørerne sender
små notater om, hvad der sker, i real-time til en hjemmeside. Det er
mildt sagt i stikordsform. Der stod 3G et sted, men det henviste til,
at der blev vist et billede af en 3. generations iPod med en drejeskive
fra en gammel telefon. Da jeg skimmede teksten så jeg bare, at der stod
3G.

<http://www.macrumors.com/events/mwsf2007.html>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-01-07 11:54

JL skrev:

> Desværre ingen 3G!

Hvis man så Steve Jobs' præsentation¹, og lyttede godt efter², blev der
sagt at Apple har valgt at satse på den mest udbredte internationale
standard, som er GSM, til at starte med, men at der for fremtiden også
kommer en 3G-udgave m.m.

I og med at der er lang tid (teknologisk set) til efteråret, så vil det
ikke overraske mig spor, hvis der bliver tale om en 3G telefon når den
engang lander i Europa/Danmark.

på "Watch iPhone Introduction"

²) Spol frem til ca. 00:23:40 og lyt selv efter, hvis du ikke har tid
til at se hele præsentationen. Hvilket ellers varmt kan anbefales; ikke
mindst for at undgå mediernes mange misforståelser, og danne sig sit
eget indtryk af iPhone.

--
Michael Rasmussen
»If you understand what you're doing, you're not learning anything.«

Fra : Per Rønne

Dato : 10-01-07 09:48

> [...]
> kommunikationscenter. Det er altså ikke bare en telefon. Den skal
> nærmere sammenlignes med en BlackBerry, en Palm Treo

Hvad er det nu der mangler i forhold til en Treo 650 eller 680? De
indeholder jo også mp3-afspillere og EDGE.

I øvrigt ser jeg intetsteds at den nyei Phone understøtter 3G. Kun 2.75G
med EDGE, i øvrigt lige som Palm Treo [understøttes mig bekendt
herhjemme kun af Telia].

> [...]
> har kortere batteritid. Men den er langt fiksere og nemmere at bruge, end
> de klodsede alternativer, der findes nu.

Der mangler FM radio og DAB samt 3G.

Men den understøtter Google Maps, og jeg var lige inde og se et
satellitbillede af hvor jeg bor. Personbiler kan ses i længden 5-7 mm,
på min 19" fladskærm.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : JL

Dato : 10-01-07 21:44

> Men den understøtter Google Maps,

Øh, det gør min sølle K800i også

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 11-01-07 14:28

JL wrote:

> Øh, det gør min sølle K800i også

Ikke sådan som iPhone gør:

http://www.apple.com/iphone/internet/?feature=feature04

Ebbe - der osse har en K800i

Fra : Anders Majland

Dato : 14-01-07 12:12

> Ikke sådan som iPhone gør:
> http://www.apple.com/iphone/internet/?feature=feature04
> Ebbe - der osse har en K800i

Så mangler man bare lige GPS'en ... Men det bliver nok dyrt i data hvis man
ikke har et flatrate data abb... På den anden side tager f.eks garmin 75
dollers for kortopdateringer (kommer typisk en gang om året). Der er også
lige et stykke fra google maps til et et kort hvor man kan lave
ruteplanlægning (ihvertfald i europa)

Jeg har tidligere haft nokia 5140 med gps og abb på en kortservice - Ideen
var god i praksis virkede det bare ikke god tnok (sammenlignet med "rigtige"
navigatorer)