Ny firmware til SE 990i.
Fra : BJ

Dato : 02-01-07 20:44

Har lige downloadet den seneste firmware opdatering til min SE 990i.

Nu håber jeg lortet er lidt mere stabilt.

Desværre er kalenderprogrammet stadig møg elendig og Exchange er endnu ikke
udbygget med samtlige undermapper.

Nå, nu er det da blevet meget nemt at indsætte smileys i
tekstbeskederne.....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-01-07 21:22

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in

> Desværre er kalenderprogrammet stadig møg elendig

Jeg havde engang en P800 (må den hvile i fred i cola) og senere en P900 (må
tyvens røv klø ohg hans arme være for korte), og jeg kunne heller ikke
bruge kalenderen til noget. Men jeg fandt nu en passende erstatning blandt
mange muligheder.

Hvad forventer du af din kalender?

Har du haft nogle af 990'erens forgængere? Hvis ja, hvordan er
strømforbruget så i forhold?

Fra : BJ

Dato : 02-01-07 23:04

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad forventer du af din kalender?

Mindst det samme som min Qtek 9090 og da helt klart, den kan skifte
automatisk, når døgnet "ruller" og den står åben.

> Har du haft nogle af 990'erens forgængere?

Nope.

> Hvis ja, hvordan er
> strømforbruget så i forhold?

Det er en del bedre en Qtek 9090 og var også derfor jeg købte den samt der
har et rigtig telefontastatur.

Hvis den kunne installeres med Windows Mobile 5.x, ville den være den
fedeste telefonPDA på markedet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BorreBoy

Dato : 03-01-07 13:43

> Har lige downloadet den seneste firmware opdatering til min SE 990i.

Må jeg spørge hvilken firmware version du har?
Jeg købte min for 2-3 måneder siden, og SEUS har endnu ikke fundet nye
opdateringer. Har ver. R5A.
Har 3 som operatør, hvis det er et branding problem.

Fra : BJ

Dato : 03-01-07 20:51

"BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Må jeg spørge hvilken firmware version du har?

Gerne, hvordan ser jeg det?

> Jeg købte min for 2-3 måneder siden, og SEUS har endnu ikke fundet nye
> opdateringer. Har ver. R5A.

Jeg mener den nye hedder noget med "World Generic ver. 1" eller sådan noget,
da jeg kun så navnet ganske kort.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-01-07 00:00

http://my-symbian.com/uiq3/faq/showquestion.php?fldAuto=3&faq=1

Fra : BJ

Dato : 04-01-07 01:03

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> http://my-symbian.com/uiq3/faq/showquestion.php?fldAuto=3&faq=1

Af hjertet tak, havde ellers ledt en del, men kunne ikke se det..

Hermed hvad der står:

Telefon: CXC 162037 R9EA001

Bluetooth: CXC 162058 R5A01

Planlagt af: CXC 162036 R4A13

CDA: 162007/1 R4A09

Det betyder vel, Versionen er R9E..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BorreBoy

Dato : 04-01-07 08:09

> [...]
>
> KLIP

> Af hjertet tak, havde ellers ledt en del, men kunne ikke se det..

Jo det gør det. Har du selv opdateret den?

Fra : BJ

Dato : 04-01-07 10:53

"BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jo det gør det. Har du selv opdateret den?

Jep, ved hjælp af programmet fra SE og det medfølgende USB-kabel.

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=ps1_1_3_1_1&zone=ps&lm=ps1_1&pid=10336&fid=21839&esi=true

Det hele kører jo af sig selv.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BorreBoy

Dato : 04-01-07 11:05

> Jep, ved hjælp af programmet fra SE og det medfølgende USB-kabel.

> [...]

Går ikke ud fra det er en 3 telefon du har...

Fra : BJ

Dato : 04-01-07 11:09

"BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Går ikke ud fra det er en 3 telefon du har...

Min SE990i er købt i en TDC Erhverv butik til (næsten) fuld pris og anvender
et TDC mobilkort.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 04-01-07 11:55

KLIP

> Min SE990i er købt i en TDC Erhverv butik til (næsten) fuld pris og
> anvender et TDC mobilkort.

Som et kuriosum:

Da jeg købte den i 2006 hos den lokale TDC Erhverv, anede de ikke en hujende
fis om dem. De påstod hårdnakket, den ikke kunne køre (den elendige skrabede
version af) Exchange og havde blot en dummy af den.

Så der var absolut _ingen_ hjælp/information at hente der, så jeg købte
faktisk en telefon til 5.500 kr. uden at have anden info end SE´s nok så
lovende brochure.

Egentlig ufattelig så lidt selv gamle sælgere ved om deres produkter, det
skulle da lige være den model, de tilfældigvis _selv_ har i lommen.....

Jeg fik dog hjælp af en intern TDC Erhverv gut som klarede alle
finurligheder som butikken havde lavet brok i. Nuvel, de ansatte havde jo
også selv tidligere haft deres egen butik...

Den var endnu ikke godkendt, så jeg fik den tilsendt og er nok én af de
meget få, der har den.

Det er efter min bedste overbevisning _ingen_ erhvervs telefonPDA endnu.

Dertil skal SE tage sig gevaldig sammen, medlevere nogle bedre applikationer
og ellers blot erkende, de udelukkende kan lave telefon og intet andet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : John

Dato : 04-01-07 13:48

BJ skrev:
> [...]
> og ellers blot erkende, de udelukkende kan lave telefon og intet andet.

Jeg overvejede Qtek S200, 9100 eller P990i.

Jeg spurgte hos TDC i Odense da P990i kom frem.

Her var meldingen klar: De to første er en PDA med indbygget telefon.
Den sidste er en telefon med indbygget PDA.

Hvis primært gik efter en PDA ville jeg blive skuffet over P990i, da det
primært er en telefon med indbyggede PDA-funktioner.

Gik jeg primært efter en telefon, anbefalede de P990i pga.
telefontastaturet.

Hvis TDC har lovet dig en fuldblods erhvervstelefon/PDA, kan jeg godt
forstå du er skuffet.

Da jeg primært kommer til at bruge den som telefon, men gerne vil have
en række PDA-funktioner, er jeg godt tilfreds - bortset fra en række
irritationsmomenter, som jeg har den brandede software mistænkt for at
være skyld i.

Men hos 3-butikken aner de heller ikke en fis om det de sælger (bortset
fra de to Nokia/SE-modeller de sælger flest af - og så den model de selv
render rundt med).

Jeg ville umiddelbart forvente lidt kendskab til de produkter man sælger
- specielt hos et erhvervscenter.

Mvh

John

Fra : BJ

Dato : 04-01-07 14:16

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis TDC har lovet dig en fuldblods erhvervstelefon/PDA, kan jeg godt
> forstå du er skuffet.

Lad mig slå det _helt_ fast - TDC har _intet_ lovet mig.

Jeg var blevet lidt halvtræt af min mursten Qtek 9090 og afsøgte nettet for
en erstatning.

Jeg kunne nemt have købt en Qtec 9000, men så havde jeg haft en endnu
tungere mursten at slæbe rundt på.

Således var Se P990i den oplagte afløser, da samtlige funktioner/egenskaber
(efter brochuren) var de samme som 9090, men P990i havde et _rigtig_
telefontastatur.

Jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig:

1) Kompatibilitetsproblemer med SE´s største handsfree bluetoothsæt.
2) En decideret skrabet version af Exchange.
3) En håbløs kalender.
4) En ikke 100% kompatibel adressebog med Outlook.
5) En håbløs forside i telefonen uden mulighed for ændring, så ens aftaler
kan fremstå her løbende.
6) Manglende visning af tif-filer.
7) Manglende videoafspildning af "fremmede" videoer.
8) Stadig manglende rigtig på PDA liggende navigationsprogram (det kan købes
til S60).

Så ja, den dag Qtek/ eller rettere HTC kommer med en PDA, hvor der sidder et
rigtig telefontastatur ala P990i, så aldrig mere SE telefonPDA. Så får
knægten den i nakken, men han vil nok klage over kameraets kvalitet/blitz,
da han er vant til en SE K790i.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : John

Dato : 04-01-07 13:23

BorreBoy skrev:

> Må jeg spørge hvilken firmware version du har?
> Jeg købte min for 2-3 måneder siden, og SEUS har endnu ikke fundet nye
> opdateringer. Har ver. R5A.
> Har 3 som operatør, hvis det er et branding problem.

Jeg købte også min i 3-butikken for 2-3 måneder siden og har samme
softwareversion som dig.

Jeg har været ved at undersøge om man kan få lagt en nonbranded version
af softwaren ind, men det ser ikke umiddelbart ud til at være tilfældet.

Jeg er egentlig superglad for telefonen, men den har det med at
genstarte for at "optimere ydeevnen" - ikke lige noget jeg betragter som
en øget ydeevne hos en telefon :-/

Hvis du finder ud af noget angåendeopdatering, må du meget gerne poste
svaret her. Jeg gør det samme hvis jeg finder ud af noget. Jeg regner
med at aflægge 3-butikken et besøg i dag, og hvis ellers butikschefen er
til stede, håber jeg at finde ud af noget mere.

Mvh

John

Fra : BorreBoy

Dato : 04-01-07 14:25

> [...]
> at aflægge 3-butikken et besøg i dag, og hvis ellers butikschefen er til
> stede, håber jeg at finde ud af noget mere.

Har været nede hos 3 i dag.
Telefonen kan de sende til opdatering. Tager 2-3 uger, eller du kan selv
aflevere den hos Telecare. Det skulle tage 1 times tid. Når jeg engang
kommer til Århus, får Telecare den
(har i øvrigt gode erfaringer med Telecare)

Fra : John

Dato : 04-01-07 14:53

BorreBoy skrev:

> [...]
> kommer til Århus, får Telecare den
> (har i øvrigt gode erfaringer med Telecare)

Jeg tror også det bliver Telecare-løsningen her så :)

Tak for tilbagemeldingen.

Mvh

John