Nokia 6021, "Telefon begrænsning slået til~
Fra : Petersen_Michael

Dato : 16-12-06 21:48

Hej NG.

Jeg har fået et problem med min Nokia 6021.

Jeg er ved at skifte fra TDC taletid
til Punkt1 tid..
men med det nye simkort får jeg efter at have indtastet pin 1 koden følgende
meddelelse:
"Telefon begrænsning er slået til"
Jeg kan vælge fortryd, og bliver så bedt om en begrænsningskode...
Jeg kan ikke finde en sådan kode..
Nogen bud?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
Residerende i Nyborg

ved privat post fjern dyret i @dressen

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 16-12-06 22:07

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:45845b79$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg kan vælge fortryd, og bliver så bedt om en begrænsningskode...

Begrænsningskode = simlås , få den af dem der har solgt tlf .hvis den er
mere end 6 mdr.
--
ad

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 16-12-06 22:14

Den kan også være opertaør låst !.

Men er den simlåst, så kan du med stor sansynlighed selv låse den op på
nettet - ganske gratis...

Fra : Petersen_Michael

Dato : 16-12-06 22:39

In news:em1n4f$43r$1@newsbin.cybercity.dk,
Awul Dasfilshabeda <th.nyhedsgruppe@gmail.com> Typed:

> Begrænsningskode = simlås , få den af dem der har solgt tlf .hvis den
> er mere end 6 mdr.

Bommer.. 28. oktober er ikke så længe siden..
Troede ikke man låste taletids telefoner..
så et sted på nettet, hvor jeg kunne få låst op for 75,- Kr.

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 16-12-06 22:47

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:45846767$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> så et sted på nettet, hvor jeg kunne få låst op for 75,- Kr.

prøv 1 gang
http://www.tekit.dk/?url=nokia&brand=Nokia&model=6021&image=nokia.gif
eller http://www.fluii.dk/ der får du den rigtige kode !
--
ad

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-12-06 22:13

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> wrote in
message news:45845b79$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> meddelelse:
> "Telefon begrænsning er slået til"
> Jeg kan vælge fortryd, og bliver så bedt om en begrænsningskode...

Din telefon er SIM låst - dvs. at du har købt den med tilskud fra TDC, og så
er den til gengæld låst til TDC.
Hvis du har haft telefonen i den krævede bindingsperiode - 6 mdr. - så kan
du ringe til TDC's hotline og få udleveret en oplåsningskode - det er nok
den begrænsningskode den beder om.
Når du ringer til TDC, så skal du have telefonens IMEI kode klar - det er en
16 cifret kode som står under batteriet i en Nokia telefon. Der er noget med
at du ikke må taste forkert mere end en 3-5 gange, ellers låses telefonen
helt, så du ikke kan låse den op selv.
Alternativt kan du kontakte en unlocker - de findes i
dk.teknik.telefoni.unlock tror jeg gruppen hedder - det koster så til
gengæld typisk en 100 kr seddel.

Andreas M. Hansen

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 16-12-06 22:19

www.tekit.dk kan du muligvis få fundet en kode....

Det du skal bruge er telefonene IMEI nr. hvilken telefon det er, og hvilken
operatør den er låst til.

Der vil komme 7 forsk. koder frem, og hvis du har tastet IMEI nr. rigtigt,
så er den normalt 1 el. 7 nogle gange nr 5.

Men du har 5 forsøg, så du har en stor chance for at det lykkes.

Din telefon kan også være operatør låst, og så skal du forbi en unlocker og
betale dig fra det. Det kan ikke anbefales at lade TDC gøre det - de tager
500,- for det og så skal du vente op til 5 dage før du får den tilbage.

En unlocker kan klare det med det samme....