K750i og USB kabel?
Fra : Michal

Dato : 16-12-06 21:22

Hej NG.

Når man tilslutter sin K750i USBén på sin pc, begynder
telefonen at lade op? Kan man ikke slå det fra?

Mvh. Michal.

Fra : BuFFer

Dato : 16-12-06 23:56

> Når man tilslutter sin K750i USBén på sin pc, begynder
> telefonen at lade op?

Ja

> Kan man ikke slå det fra?

Hvorfor?

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 17-12-06 10:49

"BuFFer" <nosp@m.2.me> skrev i en meddelelse

> Ja

> Hvorfor?

Måske for at undlade der trækkes unødig strøm fra en bærbar?

--
MVH Thomas
http://www.lalala.dk/gratisfilm.phtml - Lej GRATIS DVD film!

Fra : Peter SD.

Dato : 17-12-06 11:47

Hej.

> Måske for at undlade der trækkes unødig strøm fra en bærbar?

Godt bud......

Dog vil jeg så lige dele mine egne oplevelser omkring dette....

Hvis jeg kikker på ladestrømmen som min telefon trækker (eks. med
MyPhoneExplorer) så er ladestrømmen meget lavere når jeg køre batteridrift
på min bærebare PC....
- min egen teori er at der kommer en smule lavere spænding ud på USB-porten
under batteri-drift, og det så er derfor at ladestrømmen bliver en del
mindre......U=R*I eller i dette tilfælde I=U/R......
Samtidig har jeg også set at ladestrømmen næsten helt forsvinder (svjh. er
den nede på under 5 mA) når der bare er brugt ca. 10% på min bærebares
batteri..... (igen en lidt lavere spænding på USB-porten vil jeg tro...)

Om det så forholder sig sådan med alle bærebare ved jeg af gode grunde
ikke....

Men jeg kan også se at ladestrømmen fra rigtige stationære pc´er er en del
højere, end den er selv når min bærebare køre på strømforsyning.....

Så alt i alt, genere det ikke mig at den tapper lidt strøm fra min bærebare
PC, det er i mit tilfælde alligevel så lidt at det ikke drejer sig om ret
mange minutters batteri-levetid i stdste ende.......

--
Peter

Fra : Pistolprinsen

Dato : 17-12-06 07:00

> Når man tilslutter sin K750i USBén på sin pc, begynder
> telefonen at lade op?

Yeps

> Kan man ikke slå det fra?

Nope