Nye (dyre) roamingspriser hos Telmore (og ~
Fra : DrNo

Dato : 13-12-06 20:40

Hej gruppe,

Hvad mener I om de nye roamingaftaler hos Telmore ?
Telmore skriver: 'Nye enkle priser for opkald i udlandet'
Jeg ser det som 'Nye DYRE priser for opkald i udlandet' !
F.eks koster det nu 5 Kr/min at ringe fra sin mobil i England til
et engelsk fastnetnummer - før kostede det ca 1,25 Kr/min,
(afhængig af selskab) hvilket det stadig gør hos f.eks Sonofon:
http://www.sonofon.dk/asp/udland/Privat/countries/Storbritannien_(England).shtml?AREA=Privat#ringe_i

DrNo

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 13-12-06 20:47

Et eller andet sted skal der jo tjenes penge, når folk opsiger deres fastnet
telefon !

Man kunne jo bruge Skype el. MSN i stedet for. Det er jo gratis, det kræver
selv. at begge brugere har programmet installeret og at de har headset med
mikrofon.

Fra : J.K.Arning

Dato : 13-12-06 21:36

On Wed, 13 Dec 2006 20:46:58 +0100, Anders (6400) wrote:

> Man kunne jo bruge Skype el. MSN i stedet for. Det er jo gratis, det kræver
> selv. at begge brugere har programmet installeret og at de har headset med
> mikrofon.

Prøv lige at læse det du svarer på ... igen evt.

--
:: J.K.Arning :: 13-12-2006 21:35:26 :: http://arning.dk ::

Fra : Peter SD.

Dato : 13-12-06 21:48

Hej.

> Prøv lige at læse det du svarer på ... igen evt.

Er der mon ekko her i denne NG, eller er det bare en generel kommentar til
de indlæg fra Anders.... *LOL*
Man kan måske forsigtigt tilføje et "og svar kun på de ting du rent faktisk
ved noget om".....

--
Peter

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 14-12-06 05:39

Prøv selv at læse efter en gang til inden du svarer !

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 14-12-06 14:01

Anders (6400) wrote:

> Man kunne jo bruge Skype el. MSN i stedet for. Det er jo gratis, det
> kræver selv. at begge brugere har programmet installeret og at de har
> headset med mikrofon.

Hmm, du foreslår at han skal bruge Skype eller MSN fra sin mobil. Jeg
tvivler på at det bliver billigere.

Og iøvrigt, hvordan kommer man i kontakt med en fastnettelefon via MSN?

Ebbe

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 14-12-06 15:54

Computeren er altså opfundet !

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-12-06 16:18

"Anders \(6400\)" <anders@6430.dk> wrote in news:458165a4$0$4151$ba624c82
@nntp02.dk.telia.net:

> Computeren er altså opfundet !

Jeg synes dit forslag er fuldstændig tåbeligt, men jeg er alligevel blevet
nysgerrig:

Hvilken gratis forbindelse havde du tænkt dig at benytte fra din computer
når du har den med i udlandet?

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 14-12-06 16:22

Siden du syntes mit tidligere svar er fuldstængigt tåbeligt, så gider jeg
ikke at spilde tid på at svare på det.....

Siger ordet 'Hotspots' ikke dig noget.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-12-06 18:22

> Siden du syntes mit tidligere svar er fuldstængigt tåbeligt, så gider
> jeg ikke at spilde tid på at svare på det.....

Og så gjorde du det alligevel.

> Siger ordet 'Hotspots' ikke dig noget.

Jo da. Men at du seriøst kan mene at Skype/MSN via en bærbar computer og
gratis hotspots i udlandet, er et brugbart alternativ til en mobil, er
mig ubegribeligt.

Du forudsætter altfor mange ting som ikke holder i den virkelige verden:

1) Langtfra alle har Skype/MSN. Jeg har det ganskevist på min
hjemmecomputer, men den opholder jeg mig kun ved i ca. 10% af tiden. En
telefon derimod opholder jeg mig i nærheden af i 99% af tiden.

2) Gratis hotspots giver en dækningsprocent på under 1. Hvis man i
udlandet skal bruge (dyrebar?) tid på at finde gratis hotspots, så
forsvinder fordelen ved at de er gratis, ganske hurtigt.

3) Flere og flere får ganskevist en bærbar computer, men de færreste
tager den med til udlandet. Jeg har min daglige gang i Kastrup Lufthavn,
så jeg ved hvor få der rent faktisk har en bærbar med. Og de få der har,
har den med for at spare tid og ikke for at bruge ekstra tid for at finde
gratis hotspots.

4) De fleste der medbringer en mobil til udlandet, har også et ønske om
at andre skal kunne kontakte en i udlandet. Her falder din Skype idé
fuldstændig til jorden, medmindre man af en eller anden bizar grund
opholder sig 24/7 på sit hotelværelse med gratis internet forbindelse.

Din idé er sjov fordi man undtagelsesvis måske kan bruge det til at sidde
på en fortorvscafé og råbe SKÅÅÅÅL til tante Børge i Lille Forsvindslev,
men tåbelig fordi i virkeligheden vil det vise sig at det er en
fremtidsdrøm der endnu ikke er gået i opfyldelse.

Fra : Peter SD.

Dato : 14-12-06 18:29

Hej.

*LOL*

Det er næsten synd at du har brugt SÅ meget tid på at forklare Anders
hvorfor hans "teorier" eller "tågesnak" atter engang ikke holder.....
- han vil nemlig foreslå precis det samme, igen om et par dage, hvis
spørgsmålet kommer op igen......

Dette er ikke bare en påstand, men et faktum som du selv kan få bekræftet
hvis du googler på alle hans mange alias....

--
Peter

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 14-12-06 18:31

Kender en del der bruger Skype til at ringe til bl.a. Hong Kong , USA, og
mange andre steder.

Det med at ikke mange tager deres bærbar med til udlandet er jeg ikke enig
med dig i. Jeg har altid min bærbar med, hvis jeg skal ud og rejse, da jeg
har trådløst forbindelse i den.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-12-06 19:05

> Kender en del der bruger Skype til at ringe til bl.a. Hong Kong ,
> USA, og mange andre steder.

Nu var det ikke den vej rundt der var oppe til debat. Jeg har selv Skype
kontakter i Canada, USA, Tjekkiet, Rumænien, Portugal, Sverige, Norge ja
endda i Jylland. Men jeg kunne ikke drømme om at bruge min bærbare på den
måde du foreslår. Der er ganske enkelt ikke gratis hotspots nok og jeg
gider ikke spilde min udlandstid på at opsøge dem.

> Det med at ikke mange tager deres bærbar med til udlandet er jeg ikke
> enig med dig i. Jeg har altid min bærbar med, hvis jeg skal ud og
> rejse, da jeg har trådløst forbindelse i den.

Det kan jeg så ikke tilbagevise før du oplyser hvor mange du er.

Men min erfaring fra min daglige omgang med passagerer og deres bagage i
Kastrup Lufthavn, fortæller mig at det kun er et par procent der medbringer
en bærbar computer.

Fra : Poul Pral

Dato : 14-12-06 18:51

> Og så gjorde du det alligevel.

Og du reddede min dag - tak for det.

--
Mvh: Poul Pral
SUPER TILBUD på mobiltelefoni: http://poulpral.minven.dk/tilbud.pdf

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 14-12-06 19:04

???

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-12-06 21:46

DrNo skrev:

> Hvad mener I om de nye roamingaftaler hos Telmore ?

Ingenting ud over måske et lille, skævt smil. Jeg bruger Unoeuro
og har gjort det næsten lige siden TDC opkøbte Telmore.

--
Bertel

Fra : Poul Pral

Dato : 13-12-06 22:03

> Jeg bruger Unoeuro

Ja, man kan jo have sit webhotel mange steder ......

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-12-06 00:20

Poul Pral skrev:

> Ja, man kan jo have sit webhotel mange steder ......

Grumpf! Unotel ...

--
Bertel

Fra : Michael

Dato : 14-12-06 00:44

Bertel Lund Hansen skrev:

>Ingenting ud over måske et lille, skævt smil. Jeg bruger Unoeuro
>og har gjort det næsten lige siden TDC opkøbte Telmore.

Og endnu en gang mener du selvfølgelig Unotel

--
/signature offline

Fra : Poul Pral

Dato : 14-12-06 06:00

> Ingenting ud over måske et lille, skævt smil.

Du kan for øvrigt godt tørre grinet af.
Unotel følger TDC's udlandspriser, og de har derfor OGSÅ fået de nye dyre
roamingpriser.

Fra : Poul Pral

Dato : 14-12-06 06:05

> hvilket det stadig gør hos f.eks Sonofon:

Det gjorde det måske i går.
Men Sonofon har også fået de dyre ensrettede takster nu!

Fra : Poul Pral

Dato : 14-12-06 06:13

> Det gjorde det måske i går.
> Men Sonofon har også fået de dyre ensrettede takster nu!

Sorry - jeg læste ikke helt hvad du skrev.
Det er ganske rigtigt, at samtaler til et lokalt nummer i udlandet er
billigere med Sonofon.
Det hjælper dog ikke de fleste, da man vel ofte har brug for at ringe hjem
til Danmark? Jeg har i al fald.
Jeg håber snart EU gør noget ved de sindsyge roaming-priser.

Fra : Ole Brink Sørensen

Dato : 19-12-06 22:29

> [...]
> til Danmark? Jeg har i al fald.
> Jeg håber snart EU gør noget ved de sindsyge roaming-priser.

Mon alle MVNO'erne følger med på de her prisforhøjelser, eller kun nogle af
dem? Jeg har lige siddet og lavet en lille sammenligning ud fra de priser
som aktuelt står opgivet på de respektive selskabers hjemmesider, og det ser
ikke ud til at f.eks. CBB (Sonofon netværk) eller Mtel (TDC netværk) er
fulgt med endnu. Men det er jo nok desværre blot et spørgsmål om tid....

Nej, jeg har ikke noget imod at betale det tingene koster og det skal helst
heller ikke ende med statsstyring, men det her pris-cirkus og ensartning af
priserne selskaberne i mellem, er godt nok ved at være for meget. Jeg sidder
også og tænker: Hvis prisen for at foretage et lokalt opkald i Sverige, lige
pludselig skal stige fra omkring 2 kr. til 5 kr. pr. minut, betyder det så
at de har tabt en voldsom masse penge på det før hen, eller hva'? Jeg
tvivler noget på det, så derfor kan det vel kun tages som et udtryk for at
de har bestemt sig for at flå os godt og grundigt. Jeg mener, i dagens
verden hvor teknikken udvikler sig dag for dag, burde priserne så ikke gå
ned og ikke op, hvis ellers der var noget konkurrence til?

Men det er jo nok også lidt et dillemma. Skal EU gå ind og styre hvad
tingene skal koste, eller skal markedet selv bestemme? Jeg synes at markedet
selv skal finde den rigtige pris på tingene, men det skal ikke ske som
aftalt spil. Man kunne godt ønske sig lidt tilbage til de go'e gamle
Telmore-dage, der var der konkurrence til.... Frank, hvor er du....?
Fraaaank...........

Venligst,
Ole.
*filter i adressen*