Fjern intolerance over for folk beklædning~
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 06-02-07 11:36

En skole har indført forbud mod hængerøv i bukserne fordi at det kan støde
nogen.

http://www.bt.dk/article/20070206/NYHEDER/702060311/0/A

Det forbud bør de fjerne straks. Der er andre, som kan føle sig stødt over
at nogle bærer tørklæde, men der er faldet dom i landretten på at de ikke
skal tage sig af, at andre føler sig stødt.

Hvad er egentlig forskellen på at bære tørklæde eller bukser med hængerøv.
Ingen!

I andre lande er man gået videre. Her må ungerne ikke bære tøj, som rummer
farverne: sort, brun og grøn fordi at disse farver kan associeres med
grupperinger i befolkningen, som disse skoler ønsker at distancere sig fra.

Lad os være frisindende, når nu domstolen er kommet frem sine resultater og
lad folk være klædt som de nu engang er. Vi går trods alt ikke klædt som på
H.C.Andersens tid.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Jesper

Dato : 06-02-07 16:35

Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> wrote:

> [...]
> lad folk være klædt som de nu engang er. Vi går trods alt ikke klædt som på

Det er lidt svært at opretholde et forbud mod burka i skolen, hvis de
ikke også griber ind overfor de allemest sjusket klædte elever i øvrigt.
--
§ 9 Ved aftalens ophør skal bygningen afleveres i ren- og
ryddeliggjort stand.

Fra : Bo Warming

Dato : 06-02-07 16:49

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> [...]

Skoler bør have lov at lege med egne dress codes incl uniformer og
diverse kompromis-løsninger, og private firmaer ligeså og i det
offentlige rum hvor man ikke må ryge, kan vi udmærket forbyde at bære
store hagekors - eller muslimslør, der rummer en
voldsopfordring/krigserklæring og kan være så stødende som nøgenhed.

HAsh forbydes fordi det ses som springbræt til hård narko og hvis
hængerøv af de pædagoger, som forældrene har udvalgt, opleves som
springbræt til et eller andet uønsket, så dem om det.
Hvis en skole tillader nøgenhed, så må også det ses som et OK
eksperiment

Religionsfrihed er tilladelse til ritualer bag hjemmets fire vægge.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 06-02-07 19:02

Jesper har bragt dette til verden:

> Det er lidt svært at opretholde et forbud mod burka i skolen, hvis de
> ikke også griber ind overfor de allemest sjusket klædte elever i øvrigt.

Jeg har desværre ikke det første indlæg, så jeg vælger lige at svare på
denne.
Hvis vi lige barberer det religiøse væk, så er der en problemstilling i
det her.
Jeg vil starte med et eksempel fra mit arbejde.
Maskinfabrik, alm. dødsygt blåt tøj fra Berendsen, som skal beskytte os
mof varme spåner, oliestænk osv., altså ikke specielt modetøj, men alm.
tøj der følger kroppen så man kan bevæge sig sikkert.
Ny lærling starter, med det samme bliver bukserne flået ned så
halvdelen af røven titter frem.
Vi er nogen værre gamle idioter på 30-45 år, som bare ikke gider at gå
og kigge på denne lille fyrs røv, hver gang han vender sig om, eller
går forbi os. Flere af os har direkte frabedt os at skulle lære ham
noget så længe han ikke er gammel nok til at hive sine bukser op.
I værste tilfælde kan hans flagrende røv risikere at hænge hast i
noget, hvor det så kan risikere at gå ud over en anden, han kan
risikere en del brændemærker på hans røv, osv., men hovedet på blokken,
det er mest bare hans sjuskede udseende vi ikke gider.
Denne fyr er allerede sat en del bagud, og det fortsætter så længe han
ikke gider hive sin bukser op, surt for ham, men sådan er
virkeligheden.
Kai

Fra : Bo Warming

Dato : 06-02-07 20:14

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote in message
> [...]
> Denne fyr er allerede sat en del bagud, og det fortsætter så længe
> han ikke gider hive sin bukser op, surt for ham, men sådan er

Hvis man er koncentreret om det vigtige på arbejdspladsen, så lader
man ikke blikket fragre rundt og inspicerer kollegernes
tekstil-tildækning og mangel på sammen.
Hvis de pådrager sig arbejdsulykker , er det deres problem.
Det virker intolerant at gå så meget op i en stribe kød som hverken er
brystvorter eller kønsorganer.
Men lad arbejdspladserne selv stemme om og tage stilling til det, og
forhåbentlig vil snakken forud for beslutningen føre til at man
besinder sig om det væsentlige. Herunder usnerpet, moderne tolerance.

Fra : Anonym

Dato : 06-02-07 16:46

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> farverne: sort, brun og grøn fordi at disse farver kan associeres med
> grupperinger i befolkningen, som disse skoler ønsker at distancere sig

Jeg er ikke konkret bekendt med landsretsdommen, men nu er der jo love, som
forpligter offentlige myndigheder til at overholde menneskerettighederne. Og
så vidt jeg kan forstå, vil et forbud mod religiøse tørklæder være i
modstrid med religionsfriheden, hvilket forpligter skolen til at give
religiøs beklædning en særstilling.
Du må heller ikke glemme, at mange - hvis ikke de fleste- lærere er
venstreorienterede og ret politisk korrekte, så det at sige nej til en
muslim med tørklæde er naturligvis udelukket, hvorimod det at trampe på en
udisciplineret hvid kristen dansker er helt risikofrit.

I Sverige er man jo gået endnu videre og har krævet at eleverne skal aflægge
prøve i indoktrinering, således at læreren kan forvisse sig om, at den
politisk korrekte hjernevask har virket efter hensigten.