Løgn gør syg.
Fra : Bo Warming

Dato : 05-02-07 18:35

Løgn gør syg.

Man holder sig rask, når man har succes og fremgang og øger sit
territorie og modstår fjender og har fornemmelse af at man spiller
sine kort rigtigt og er til gavn for sin dyreart.

Hvis derimod man har ubalanceret stress og render panden ind i en mur
og fornemmer, at man står i vejen for artsfæller, der bedre kan
fungere som overlevelsesmaskine for det fælles DNA, så kobler
immunforsvaret ud, og man bliver syg.

Den zebra, hvis striber er god kamouflage, så den undgår rovdyrangreb,
oplever selvtillid og det fornemmes af det modsatte køn, og den får
afkom.

Den, der ikke lyver sig usynlig på savanen, forsvinder ud af systemet
(også hvis den løber for langsomt eller ikke kan bide fra sig, eller
ikke finde mad)

Kamouflagefarver er en løgn, og løgn er nødvendig overfor fjender.

Helt ned i mikrobeverdenen og hos de hvide forsvarsceller i vort blod,
dyrkes løgnen, og hvis vi invaderes af virus, der kan gemme sig for
T-cellerne, så bliver vi måske syge.

Hvis vort immunforsvar klarer problemet og nedkæmper infektioner og
cancerens metastaser mm., får vi selvtillid.

Menneskeracen har været en vinderrace i lang tid og har først gjort
sig usårlig for makroparasitter=rovdyr ved våben og siden for
mikroparasitter=infektioner ved god ernæring og passende selvtillid,
men som i al krig jobber angriberne deres opfindsomhed op, og man må
følge med - nu er vi truet af autoimmune sygdomme, hvor vores
antistoffer påvirkes til at kamouflere sig - mime - og der går kuk i
de normale forsvarssystemer

"Antibody mimmickry" , er den ny betegnelse for den interne ravage,
der forværres af lav selvtillid, der giver øget cortisoludskillelse
fra binyrerne, så vort immunforsvar ikke er optimalt, blir ubalanceret
af stress (som ikke er det samme som travlhed)

Måske alle de ny store civilisationssygdomme især er om
mindreværdsfølelse pga ubalanceret stress - i modsætning til
balanceret stress, som er den vi kan modstå med de sædvanlige modtræk
i vor underbevidsthed fx vort nerve og immunsystem.

Kræft, kredsløbssygdom, gigt, allergi, sukkersyge, dissemineret
sclerose er blandt de store ny sygdomme, som ikke altid lader sig
holde nede med traditionelle indgrebs-typer.

Vort største håb vedr de kulturskabte sygdomme er, at skabe et
samfund, hvor vi får jævnt voksende udfordringer og vokser med opgaven
og opøver selvhjulpenhed i job og hobby og får den selvtillid, der gør
immunforsvaret dueligt.

Overdreven medynk fra eliten kan gøre de svage syge, og igen er det et
spørgsmål om balance - hvis ikke den overdrevne og løgnagtige "velfærds-godhed"
forvirrer, kan vi holde selvtilliden i top, selvom velfærdsstat
stjæler udfordringerne fra os.

Fra : Kristian Damgaard

Dato : 06-02-07 22:44

> [...]
> "velfærds-godhed" forvirrer, kan vi holde selvtilliden i top, selvom
> velfærdsstat stjæler udfordringerne fra os.

Hvor vil du hen med det????

Fra : Bo Warming

Dato : 07-02-07 03:07

"Kristian Damgaard" <11@kdamgaard.dk> wrote in message

> Hvor vil du hen med det????

Jeg ser usenet som et frit marked, og udbud og efterspørgsel raser, og
for at deltagerne om årtier vil sige "Usenet gav mig mere end al
spejderbevægelse og skolegang" så ser jeg behov for kloge abstrakte
indlæg, der analyserer godheds-ulemper , om hvordan statsløgn er
roden til næsten alt ondt, bl.a. løgn om at psykiatri er skabt for at
hjælpe afvigerne. Det er skabt for at lefle for mødre til afvigerne og
skabe job for behandlere , samt straffe de aparte via kanøfling i tråd
med folkeviddets psykiatri-mudderkast om "tag din medicin".

Ville man gavne - selv voldelige skitzo-tosser - så forenklede man
lovjunglen til konsekvent minimalstat med mindre medicin og anden
løgn og gav de bevisligt skøre voldsmænd måneder på vand og brød i
et koldt hundehul, a la japanske fængsler, og så ville tosserne lære
ikke at true med kniv osv.

Min ambition om a la Holberg at "gavne og fornøje, hav stedse det for
øje" går også på at så tvivl om skrøner om kz-bødler som den
strutbrystede SM-pornoherskerinde "Hunulven Ilse Kock fra Buchenwald
KZ" Som jeg i min barndoms Nora Bio så gyser-porno om.

Hun var en led tysk fangevogter og straffedes af SS-lejrledelsen for
at have lavet lampeskærme af hud fra tyfusdøde fanger - og nu gir
Wikipedia og andre tvivlsomme links den som "gavnlige" oplysere vedr "fornøjelige"
skrøner om, at kz var drevet af renlivet sadisme og kun det. Jeg
påstår ikke, at de oprindelige lejres idealistiske mål - at lade "arbejde
gøre fri" - var det eneste disse arbejdslejres kommandanter tilgodeså.
De skulle levere krigsgavnlig produktion med fangerne som trækdyr og
slaver, og det skulle være af et afskrækkende straf-aspekt, så det
kriminelle klietentel ikke blev svingdørs-indsatte og lærte
forbrydertricks og fortsatte deres asociale virke efter løsladelse.
Her kunne vore fængsler lære en masse af tysk kz, især tysk kz 1933-39
.. Men passiviseringen af danske kommunister 1942-45 i Stutthoff KZ
havde også positive aspekter, som idag forties. . Men især da krigens
kommende nederlag lå som en sort sky over alle tyskeres sind, var der
ækle/"ædle" peptalks om, at jøder var skyld i krigen, og nogle
afstumpede psykopater hævnede sig modbydeligt på ikke-ariske
kz-fanger - ja, måske vitser om krematoriets
vergasungskammer(karburator) hvor kul+varme->koks+krematoriebrændgas
har inspireret en tysk sadist i ny og næ til at smide et jødisk barn
levende ind i krematorieovnen eller i tekstil-gaskammeret, der var
bygget til at stoppe smitte-fødekædens luse-vektor og derved forebygge
tyfus.