Udlandet tror ikke på vores uddannelser, m~
Fra : JensenDenmark

Dato : 02-02-07 22:40

http://ekstrabladet.dk/nyheder/erhverv/epn/article267463.ece

Udenlandske firmaer vil gerne checke danske eksamner i højere grad end før,
men det burde faktisk være os, som i langt højere grad burde være mistroisk.

I USA findes der faktisk akkrediteringsfirmaer, som kun har til formål at
sige OK for skoler uden reel undervisning. Dvs. at man som arbejdsgiver i
Danmark kan ringe til skolen. Den siger selvfølgelig OK til at alt er i
orden. Derefter kan man checke skolen om den eksisterer ved at ringe til det
akkrediteringsorgan, som har sagt god for skolen. De siger også OK.

Derved kan man få en ansat uden andre kvalifikationer end at vedkommende har
ligget på et cementgulv i 18 måneder.

Betryggende ikke? Sig derfor NEJ til udenlandske ansøgere generelt indtil at
de pågældende lande sørger for at der er ET organ, som man som arbejdsgiver
kan checke skolen af hos.

Mvh
JensenDenmark

Fra : TL

Dato : 03-02-07 05:04

On Fri, 2 Feb 2007 22:39:37 +0100, in dk.politik "JensenDenmark"
<jensen@center-validering.dk> wrote:

> [...]
>akkrediteringsorgan, som har sagt god for skolen. De siger også OK.
>
>Derved kan man få en ansat uden andre kvalifikationer end at vedkommende har

Du behøver overhovedet ikke ligge på et cementgulv i 18 måneder. En
fup-grad kan erhverves meget nemmere og hurtigere. Hvor lang tid tager
det at skrive en check?
Men det er næsten irrelevant. Hvis man som arbejdsgiver ansætter en ny
medarbejder, baseret udelukkende på en stykke papir, uanset diplomets
lødighed, så har man altså selv bedt om problemer.
For det andet, der findes seriøse akkrediteringssammenslutninger i
USA, der ikke akkrediterer disse fup-skoler. Hvis "universitetet", der
har udstedt diplomet ikke er akkrediteret af en seriøs
akkrediteringsorganisation, så bør alle alarmklokker ringe.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 03-02-07 12:38

"TL" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> har udstedt diplomet ikke er akkrediteret af en seriøs
> akkrediteringsorganisation, så bør alle alarmklokker ringe.

Kan jeg ikke lige få navnene på de seriøse akkrediteringssammenslutninger og
hvilken universiteter de har i deres kartotek...

Fra : TL

Dato : 03-02-07 13:59

On Sat, 3 Feb 2007 12:37:53 +0100, in dk.politik "Kurt H. Nedergaard"
<kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:

>Kan jeg ikke lige få navnene på de seriøse akkrediteringssammenslutninger og
>hvilken universiteter de har i deres kartotek...

Når nu du ikke selv gider:
<http://www.ed.gov/admins/finaid/accred/accreditation_pg7.html>

Fra : JensenDenmark

Dato : 03-02-07 12:29

> [...]
> har udstedt diplomet ikke er akkrediteret af en seriøs
> akkrediteringsorganisation, så bør alle alarmklokker ringe.

Faktum er at vi ikke har en kinamands chance for at checke en
akkrediteringsorganisation i USA.

De enkelte delstater går ikke så højt op i at få validereret deres egne
organisationer hos forbundsregeringen. New York er en undtagelse. Det
kostede en skole temmelig mange penge at de købte sig til en akkreditering
hos NAAS
(http://en.wikipedia.org/wiki/Northwest_Association_of_Accredited_Schools)
istedet for hos NWCCU
(http://en.wikipedia.org/wiki/Northwest_Commission_on_Colleges_and_Universities),
se
http://en.wikipedia.org/wiki/Academy_at_Ivy_Ridge

Men det er blot en blandt mange institutioner, hvor velhavende forældre kan
få at få banket (bogstavligt talt) deres holdninger ind i deres afkom. Et
velkendt eksempel er iøvrigt Paris Hilton som jvf. dem som kendte hende var
rimelig nede på jorden og havde fornuftige karaktere indtil at hendes
forældrer blev forskrækket over en fyr, når hun kun var 16. Hun røg til
CEDU, som blev lukket i 2005 på grund af overgreb. De gik simpelthen konkurs
på grund af erstatninger til de mishandlede. Virker hun som om opholdet har
hjulpet hende?

Faktum er: Vi kan ikke kontrollere dem, så lad være med at lade dem komme
til samtale.

Mvh
JensenDenmark

Fra : TL

Dato : 03-02-07 13:54

On Sat, 3 Feb 2007 12:29:08 +0100, in dk.politik "JensenDenmark"
<jensen@center-validering.dk> wrote:

>"TL" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

>Faktum er at vi ikke har en kinamands chance for at checke en
>akkrediteringsorganisation i USA.

Faktum er, at den føderale regering publicerer en liste over
anerkendte akkrediteringsorganisationer.

>De enkelte delstater går ikke så højt op i at få validereret deres egne
>organisationer hos forbundsregeringen. New York er en undtagelse.

Alle 50 stater + DC er dækket af en af den organisationer, som
Department of Education har listet som anerkendt.

>Det
>kostede en skole temmelig mange penge at de købte sig til en akkreditering
> [...]

Hvilket beviser, at der er troværdigt system mht akkreditering. Ivy
Ridge blev straffet for at reklamere med akkreditering, når det ikke
var sandt.

>Men det er blot en blandt mange institutioner, hvor velhavende forældre kan
>få at få banket (bogstavligt talt) deres holdninger ind i deres afkom.

Den kæphest må du selv om. Det gider jeg ikke diskutere.

Fra : JensenDenmark

Dato : 03-02-07 16:19

> [...]
>
> Hvilket beviser, at der er troværdigt system mht akkreditering. Ivy
> Ridge blev straffet for at reklamere med akkreditering, når det ikke

Det beviser netop, at det er ikke et troværdigt system. Ivy Ridge var medlem
af WWASP, som er den førende organisation i Nordamerika når det drejer sig
om ungdomspsykiatri og at drive specielskoler for børn, som trænger til
hjælp. De har stadig omkring 15 skoler spredt ud over USA , Mexico og
Jamaica, hvor man underviser efter samme system, som man gør på Ivy Ridge.

Forbundsorganet er kun 27 år gammelt. Forbundsorganet er oprettet i 1979.
Før dette tidspunkt var undervisning ikke et punkt, som blev regnet som
værende et offentligt ansvarsområde. Faktum er at det stadig kun er ca. 2/3
af skolerne i USA, som er tilsluttet det centrale ministerium. Amerikansk
lovgivning tillader en meget høj grad af hjemmeundervisning. De skal "bare"
have en GED, når de er 18 år. Det er en eksamen som blev opfundet efter 2.
verdenskrig til veteraner, som skulle have et eller andet papir i hånden som
tak for deres indsats.
http://en.wikipedia.org/wiki/Education_in_the_United_States

Desuden er standarderne for undervisning meget forskellige, selvom at
forbundsregeringen har godkendt delstaternes program. I Californien får man
bonuspoint at vade rundt i en ørken
http://www.aspenacademy.com/2academics.html. Der er tale om rene
hyggeekspeditioner: http://www.heal-online.org/Takedown.mpg og
http://www.heal-online.org/WristLock.mpg