Har ingen set det hér? (ATI)
Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 29-06-01 22:57

ATI har et nyt bud på fremtiden:
http://www.amdzone.com/articleview.cfm?ArticleID=701

Jeg er især temmelig imponeret af de screenshots de har med delfiner:
http://www.amdzone.com/articleimages/truform/web3.jpg

De kalder det TruForm. Fidusen er at de lægger flere detaljer "oven på"
3D-figurer med en lille patch, så de kan rundes og belyses meget bedre.

Og de sparer på båndbredden til hukommelsen, fordi det kun er de "rå"
detaljer der sendes frem og tilbage.

Og to ekstra fikse detaljer er dels at spil-programmørerne nemt kan lære
de nye instruktioner, og dels at de kan lægges ind i gamle spil, som så
kan forbedres.

TruForm skulle køre i hardware i Radeon2.

Hvis man har et Radeon, kan man prøve de demoer der ligger hér:
http://mwill.hypermart.net/
Jeg har selv prøvet med Quake1, det er faktisk sjovt.

Jeg er lidt spændt på hvad man kunne få ud af spil med så mange
detaljer.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Madsen

Dato : 29-06-01 22:59

"Henrik Stavnshøj" <helian@nospam.dk> skrev:

> TruForm skulle køre i hardware i Radeon2.

Radeon2 !!?
Gad vide om det kan leve op til Matrox hvad angår 2D kvalitet?

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : DaWizeGuy

Dato : 29-06-01 23:50

"Madsen" <madsens@whomail.dk> wrote in message

> Radeon2 !!?
> Gad vide om det kan leve op til Matrox hvad angår 2D kvalitet?

Hvis ellers kvaliteten er lige så god som Radeon, vil Radeon 2 være ganske
tæt på Matrox i 2D.

Fra : Madsen

Dato : 29-06-01 23:58

"DaWizeGuy" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev:

> Hvis ellers kvaliteten er lige så god som Radeon, vil Radeon 2 være ganske
> tæt på Matrox i 2D.

Det tyder på at det er et kort man skal holde øje med så.
Jeg har selv et Matrox G400 Max hvor 2D er fænomenal, men
samtidig kunne det jo ikke gøre noget hvis man havde et kort der
kørte 3D en anelse bedre end Matrox gør. Radeon 2 er måske
den der kommer til at kunne det. Interessant lyder det i hvert
tilfælde.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : DaWizeGuy

Dato : 30-06-01 13:04

> [...]
> kørte 3D en anelse bedre end Matrox gør. Radeon 2 er måske
> den der kommer til at kunne det. Interessant lyder det i hvert

Jeg tror det. Radeon 2 er ATI's direkte modsvar til Nvidias GeForce 3, så
jeg forventer, at kortets ydelse i 3D vil være den samme, og 2D bedre.

---
Mvh
Anders