Skal jeg injuriesøgsmåle avisen.dk?
Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-07 16:38

Mudderkastere på usenet der tager ord seriøst som noget der kan såre
værre end papirkugler, ævler løs om at "læne sig op af et
injurie-søgsmål tsk tsk
http://avisen.dk/lort-marmeladeglas-310107.aspx skriver idag lyvende
og æreskrænkende "Udefra ligner matriklen en eksplosion. De skæve hegn
er plastret til med slogans fra Den Danske Forening og hærværksramte
valgplakater af idolet Mogens Glistrup. Og når man bevæger sig gennem
haven mod det rødkalkede hus på Bjelkes Allé på Nørrebro, passerer man
en mindre urskov af affald, brædder, udtjente haveredskaber og
almindeligt skrammel. I stueetagen bor, hvad mange vil mene, er
Danmarks mest ekstreme mand."

Jeg ville da aldritg have velordnede stabler af
genbrugsbyggematerialer i de ellers ubrugelige hjørner af min have,
hvis ikke det måske fik brug for gavntræ og jernrør osv. Hvordan kan
nogen kalde lager for skrammel?
Smagsdommere har fanden skabt.

Journalister har aldrig vandtætte skodder mellem nyheds og annonce
afdeling, så de får %er fra Silvan når de øger salget af ny
haveredskaber ved at hetze mod de forhåndenværende let rustne river og
spader som "udtjente".

På Glistrups kontor havde en beundrer ophængt skilt med teksten
"Middelmådigheder har orden i sagerne. Genier har overblik" Der er god
hukommelsestræning og senilitets-forebyggelse i at lade ting stå hvor
du sidst brugte dem, så du ikke har alt for let ved at genfinde dem
"Alt på sin rette plads" er et slogan for munke med god tid. Men alt
med måde. De autonome (eller hvem det nu er) er begyndt også at
stjæle elektrisk værktøj fra mig hvis jeg lægger det synligt under et
halvtag i baggården.

Fra : Thomas Krogh

Dato : 01-02-07 22:52

(...)
> Mudderkastere på usenet der tager ord seriøst som noget der kan såre
> værre end papirkugler, ævler løs om at "læne sig op af et
> [...]

Jeg synes du skulle lægge sag an. Så får vi se hvor langt dit "ord kan ikke
såre" hykleri strækker sig.

(...)
> [...]
> genbrugsbyggematerialer i de ellers ubrugelige hjørner af min have,
> hvis ikke det måske fik brug for gavntræ og jernrør osv. Hvordan kan

Skrammellager?

(...)
> Smagsdommere har fanden skabt.

Fordi smag er forskellig. Nogle synes at skrammel er "byggematerialer".
Andre at det bare er skrammel. Isoleret ser har de begge ret.

Der er sikkert også meget af det du spiser andre ville betegne som affald.
For dig er det "mad".

Hvem har mest ret? Igen, smag og behag er forskellige. Ingen problemer der.

(...)
> [...]
> afdeling, så de får %er fra Silvan når de øger salget af ny
> haveredskaber ved at hetze mod de forhåndenværende let rustne river og

Utvivlsomt. Og fra Arla når de skriver at rådden mælk ikke bør drikkes.
Faktisk er alle journalister milliardærer fordi de hetzer imod alt
fornuftigt og får penge for det.

Ikke?

(...)
> [...]
> hukommelsestræning og senilitets-forebyggelse i at lade ting stå hvor
> du sidst brugte dem, så du ikke har alt for let ved at genfinde dem

Men sagde du ikke at Glistrup var ved at blive senil? Eller er det kun når
han mener noget andet end dig?

(...)

"Der skal to til et skænderi".
"Vi er alle lige skyldige".
"Der er fejl på begge sider".

mvh

Thomas Krogh

Fra : Bo Warming

Dato : 02-02-07 05:43

"Thomas Krogh" <thomas_alfa@hotFJERNmail.com> wrote in message
> [...]
> "byggematerialer".
> Andre at det bare er skrammel. Isoleret ser har de begge ret

NEJ JOURNALSTERNE HAR PÅ INGEN MÅDE RET.

> Der er sikkert også meget af det du spiser andre ville betegne som
> affald.
> For dig er det "mad".

Ja, og en sædklat som gør en kvinde gravid er ikke skrammel men en
million værd i visse tilfælde

Men journalisme står for blindhed og intolerant vildledt dømmesyge

> Hvem har mest ret? Igen, smag og behag er forskellige. Ingen
> problemer der.

Ejeren afgør om det er værdiløst og udenforstående smagsdommere er
altid 100% på vildspor - men injuriesøgsmål er en vits

Journalister der dømmer "skrammel" beviser at deres fag står for
lodret løgn - helt som bankverdenen vedr mig beviste at de ikke u
dlåner efter sikkerhed men efter sympatier - i visse tilfælde
> (...)
>
> Men sagde du ikke at Glistrup var ved at blive senil? Eller er det
> kun når
> han mener noget andet end dig?

JEg har ikke mødt ham længe, men har genfortalt nogle mening og hører
nu en pålidelig DF-topmands modsatte udsagn og gengiver det
> (...)
>
> "Der skal to til et skænderi".
> "Vi er alle lige skyldige".
> "Der er fejl på begge sider".

Det midterste er Hannah Arendts ord

Som mange har modsagt men ingen evnet at bestride, selvom alle hendes
bøger står på dit folkebibliotek og på dansk
Ingen tør vædde med mig, for sorthvid universet de lever i, gør dem
"troende"

Fra : Thomas Krogh

Dato : 02-02-07 12:13

(...)

> NEJ JOURNALSTERNE HAR PÅ INGEN MÅDE RET.

Joda. Husk at smagsdommere har fanden skabt. Din smag er på ingen måde
autoritativ, så det er helt uproblematisk at kalde dit skrammel for
"skrammel".

(...)

> Ja, og en sædklat som gør en kvinde gravid er ikke skrammel men en
> million værd i visse tilfælde

Præcis. Den enes affald er den andens guld.

(...)

> Ejeren afgør om det er værdiløst og udenforstående smagsdommere er
> altid 100% på vildspor - men injuriesøgsmål er en vits

Der er næppe nogen præcedens for at dømme folk for at kalde skrammel for
"skrammel".

(...)
> Journalister der dømmer "skrammel" beviser at deres fag står for
> lodret løgn - helt som bankverdenen vedr mig beviste at de ikke u
> dlåner efter sikkerhed men efter sympatier - i visse tilfælde

Nærmere at de vil minimere risici ved ikke at belåne skrammel. Hvilket jeg
udmærket forstår.

(...)

> JEg har ikke mødt ham længe, men har genfortalt nogle mening og hører
> nu en pålidelig DF-topmands modsatte udsagn og gengiver det

Så er han eller er han ikke senil når han modsiger dine sære
Holocaustteorier?

(...)

> Det midterste er Hannah Arendts ord

Nåda.

(...)
> Som mange har modsagt men ingen evnet at bestride, selvom alle hendes
> bøger står på dit folkebibliotek og på dansk

Og som du aldrig har ville citere i kontekst. Vi ved alle hvorfor.

mvh

Thomas Krogh