Kannibalisme i Nordkorea
Fra : Jesper

Dato : 01-02-07 15:54

Stykker af 'særligt' kød fremvises til salg på stråmåtter. Folk ved hvor
det kommer fra, men de taler ikke om det og et andet vidne frygter at
hans børnebørn på 8 og 11 som savnes er endt på kødmarkedet. De er sidst
set i nærheden af markedet.

http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2003/06/08/wkor08.xml

--
§ 9 Ved aftalens ophør skal bygningen afleveres i ren- og
ryddeliggjort stand.

Fra : Per Rønne

Dato : 01-02-07 16:40

> [...]
> det kommer fra, men de taler ikke om det og et andet vidne frygter at
> hans børnebørn på 8 og 11 som savnes er endt på kødmarkedet. De er sidst

Tjae:

»Anyone caught selling human meat faces execution«

Det kan vel i sig selv øge såvel udbud som mindske efterspørgslen ...

»Another witness, named only as Lee, 54, said he feared that his missing
grandsons, aged eight and 11, had been killed for food. As he searched
widely for them, they boys' friends said they had vanished near a
market.

Mr Lee said police who raided a nearby restaurant found body parts. The
business's owners were shot.«

Jeg troede ikke at Nordkorea havde private forretningsmænd ...

»North Korea's ability to feed itself has been hit by floods,
deforestation and lack of farm fertilisers and equipment.«

Så ser vi lige bort fra den indsats der gøres for at få atomvåben. Tænk
på det nylige forsøg på en atomeksplosion, der endte som en fuser.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 01-02-07 16:57

http://www.cnn.com/WORLD/9711/15/n.korea.private/

> [...]
>
> Så ser vi lige bort fra den indsats der gøres for at få atomvåben. Tænk
> på det nylige forsøg på en atomeksplosion, der endte som en fuser.

Tænk hvis alle de midler der bruges på atomvåben blev brugt på at
forbedre forholdene for landets indbyggere.

Fra : Per Rønne

Dato : 01-02-07 17:31

> http://www.cnn.com/WORLD/9711/15/n.korea.private/

Op ad grænserne til Kina og Sovjet, hvor man kan kigge over til armoden
i det kommunistiske frilandsmuseum. Det blev måske /for/ pinligt?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-07 17:40

> [...]
> Tænk
> på det nylige forsøg på en atomeksplosion, der endte som en fuser.

Det var genialt bedrag - den slags der får USA til at give ulandshjælp

Hvis børnebørn på 8 og 11 er døde af et trafikuheld, hvorfor så ikke
SUNDT GENBRUG?

Skal ormene æde de gode animalske proteiner - hvis slankhed er sundt
så viser Nordkoreanerne måske vejen?

Skal man tro på urban legends om at i Kina spiser de hunde, udover at
de ikke bortkaster hundeejerens fangst som os. Det er billigst med
planteæder-dyr til kødproduktion så menykort med hund og kat er ultra
sjældne i Kina.
JEg havde engang en ridepige som steddatter og hun ækledes ved de søde
heste-hakkebøffer som Zølner-slagteren på Nørrebrogade dengang var
leveringsdygtig med. Hvorfor så syg en overtro?

Om Norddanske Slædehunde

Knud Rasmussen var en fremragende kusk, der elskede og respekterede
sine trækdyr. Men hvis en hund blev syg, kom til skade eller ikke
kunne indordne sig i spandet, blev den brugt som foder. Politiken juli
03

Fra : Peter B. P.

Dato : 18-02-07 21:57

> [...]

> Så ser vi lige bort fra den indsats der gøres for at få atomvåben. Tænk
> på det nylige forsøg på en atomeksplosion, der endte som en fuser.

Glæderne ved kommunisme, hvor kollektivet sættes før individet.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

If guns kill, do pencils cause spelling errors?

Fra : Poul E Hansen

Dato : 04-02-07 20:25

On 1 Feb., 15:53, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:
> Stykker af 'særligt' kød fremvises til salg på stråmåtter. Folk ved hvor
> det kommer fra, men de taler ikke om det
Vil det sige at de spiser det frivilligt? Så er jeg ligeglad med at de
sulter.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-02-07 10:33

Poul E Hansen <ook@ofir.dk> wrote:

> Vil det sige at de spiser det frivilligt? Så er jeg ligeglad med at de
> sulter.

Kannibalisme under hungersnød er faktisk almindeligt forekommende, og et
ateistisk samfund som det nordkoreanske, har i hvert fald ingen
religiøst betingede tabuer mod at spise menneskekød ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 06-02-07 16:32

> [...]

> ateistisk samfund som det nordkoreanske, har i hvert fald ingen
> religiøst betingede tabuer mod at spise menneskekød ...

Nordkorea er ikke et ateistisk samfund

http://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_North_Korea

Fra : Per Rønne

Dato : 06-02-07 22:07

> Nordkorea er ikke et ateistisk samfund
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_North_Korea

Det er et samfund byggende på den kommunistiske filosofi, hvorefer
religion er opium for folket. Selv om man i kommunistiske stater kan
acceptere en vis religiøs aktivitet er det kun under statslig kontrol -
og så modvirkes religionen altid. Det er dog kun i Enver Hoxhas Albanien
at religionen totalt afskaffedes, og kirker og moskéer indrettes til
idrætshaller, svømmehaller og supermarkeder ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 07-02-07 04:25

> [...]
> at religionen totalt afskaffedes, og kirker og moskéer indrettes til
> idrætshaller, svømmehaller og supermarkeder ...

NordKorea er et ret lukket land, hvorom journalister uden fare for
afsløring kan opdigte skrækhistorier. At USA har opdigtet landet til
at være et "Ondskabens imperium" bidrager til at journalister belønnes
for løgn - helt som vedr nazi-kz.

Iøvrigt rager det ikke EU om de underspiser så meget som vi
overspiser. Dem om det og deres kultur er ikke nødvendigvis
underlegen, hvis der virkelig forekom en kanibalisme på samme lave
blus som Kinas spisen hunde og katte - der har aldrig været
rentabilitet i at bruge andet end planteædere som kødhusdyr - hunde og
katte er eksotisk luksus for særlinge - de kinesere der er til kød, er
til and og svin og kylling især

Hvis kanibalisme er om naturligt døde koreanere, hvor er så problemet
i genbrug af sundt protein?

New Guinea er det eneste kanibalistiske naturfolk der er ordentlig
undersøgt, og de åd primært nedlagte krigere fra fjendestammen -
hvorfor lade orme æde lækkerierne i gravens dyb?

Fra : Peter B. P.

Dato : 18-02-07 21:57

> Nordkorea er ikke et ateistisk samfund
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_North_Korea

Statsreligionen I NK er Juche - førerdyrkelse af Kim Il Sung / Jong Il.