Danmark blokerer for FN-forbud mod dødsstr~
Fra : dktekno

Dato : 31-01-07 13:47

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/01/31/124132.htm?nyheder

Danmark har sammen med Storbritannien og Holland valgt at blokere for et
FN-forslag, der forbyder dødsstraf.

Lad mig lige understege, at dette IKKE skal være en debat for eller imod
dødsstraf, men dette specifikke forslag.

Hvad er jeres holdninger til, at Danmark blokerer for FN-forbud mod
dødsstaf?

Hvis du er modstander af dødsstraf, er denne blokering da med til, at du vil
have indsat en ny regering i Danmark?

Tror du blokeringen i virkeligheden er et udtryk for, at Danmark, Holland og
Storbritannien er tilhængere af dødsstraf, eller ønsker at have muligheden
åben i tilfælde af "hvad-nu-hvis"?

I artiklen står der, at det er for ikke at skade forholdet til USA, men
denne tror jeg nu ikke så meget på. Jeg har mine anelser:

MÅSKE kunne det være fordi Danmark, Storbritannien, Holland og Ungarn ikke
er HELT sikre på deres modstand mod dødsstraf, og ønsker at holde muligheden
åben i tilfælde af, at de nu gerne vil have den genindført. Derfor
blokeringen. Det KUNNE være en mulighed. Jeg siger ikke det er det, men tag
den med i overvejelserne.

Fra : Per Rønne

Dato : 31-01-07 13:56

dktekno <dktekno@gmail.com> wrote:

> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/01/31/124132.htm?nyheder
>
> Danmark har sammen med Storbritannien og Holland valgt at blokere for et
> FN-forslag, der forbyder dødsstraf.

At arbejde for et globalt forbud mod dødsstraf ville være at holde fanen
så højt, at man ikke kan nå jorden med benene ... i øvrigt kunne landet
jo risikere at blive udskreget som 'islamofobt', da der eksempelvis i
islam er obligatorisk dødsstraf for at forlade islam ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anonym

Dato : 31-01-07 14:32

> [...]
> jo risikere at blive udskreget som 'islamofobt', da der eksempelvis i
> islam er obligatorisk dødsstraf for at forlade islam ...

Det er også temmelig frelst, idet der faktisk heller ikke i de europæiske
lande er folkelig konsensus om dødsstraffen. Flere meningsmålinger har
derimod peget på, at skulle flertallet høres, ville der i mange lande være
et flertal eller om ikke andet et anseeligt mindretal til fordel for
dødsstraf for de værste forbrydelser.
Kampen for ophævelse af dødsstraffen er en elitær mærkesag, og det er jo
sjovt nok oftest USA og ikke de muslimske lande eller Kina, som
abolitionisterne ynder at fremhæve.

Fra : Per Rønne

Dato : 31-01-07 15:09

Anonym <anonym@anonym.com> wrote:

> [...]
> Kampen for ophævelse af dødsstraffen er en elitær mærkesag, og det er jo
> sjovt nok oftest USA og ikke de muslimske lande eller Kina, som

Hvilket måske er fordi stort se alle andre lande med en
kristelig-europæisk kulturbaggrund har afskaffet denne straf.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 31-01-07 15:39

> Hvilket måske er fordi stort se alle andre lande med en
> kristelig-europæisk kulturbaggrund har afskaffet denne straf.

Men den største europæer i 50 år, urmageren, har genindført straffen i
berettigede sjældne situationer.

Fra : Bo Warming

Dato : 31-01-07 15:35

"Anonym" <anonym@anonym.com> wrote in message
> [...]

Sikke dog en risiko

Fra : Martin

Dato : 31-01-07 14:12

On 31 Jan., 13:47, "dktekno" <dkte...@gmail.com> wrote:
> [...]
> dødsstraf, men dette specifikke forslag.
>
> Hvad er jeres holdninger til, at Danmark blokerer for FN-forbud mod

Det synes jeg er fint - Luk det latterlige FN!

Motivet er desværre pc-knæfald for sharia.

Mvh
Martin

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 31-01-07 16:46

"Martin" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dødsstaf?

Det synes jeg er fint - Luk det latterlige FN!

Motivet er desværre pc-knæfald for sharia.

Det er et Italiensk forslag i den retaderet forening EU. Der havde set den
som en samlet blok i EU. Regi.

Mvh Kurt

Fra : Anglachel

Dato : 31-01-07 17:12

Jeg synes det er lamt! På den ene side udleverer vi ikke statsborgere til
fx. amerikanske stater med dødsstraf, på den anden side vil vi ikke støtte
et sådant forslag. Og det næsten samtidigt med at vi officielt udtrykte
bekymring angående Saddams hængning.

Fra : Zeki

Dato : 31-01-07 18:20

"Anglachel" <rune_[nospam]aagaard@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> et sådant forslag. Og det næsten samtidigt med at vi officielt udtrykte

Endnu et eksempel på hvor hyklerisk vores regering er. Der er tilsyneladende
ingen grænse for hvor meget Bush og Co skal pleases.

Mvh
Zeki

Fra : @

Dato : 31-01-07 18:34

On Wed, 31 Jan 2007 18:20:09 +0100, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>"Anglachel" <rune_[nospam]aagaard@yahoo.com> skrev i en meddelelse

>Endnu et eksempel på hvor hyklerisk vores regering er. Der er tilsyneladende
>ingen grænse for hvor meget Bush og Co skal pleases.

du glemmer vist at det er i Umma at dødsstraf for det vi ikke engang
anser som ulovligt er udbredt

mener du ikke i samme forbindelse at Danmark pleaser f.eks. Iran og
saudi-Arabien der har dødsstraf for det at være homoseksuel?

/Albert Camus/

Fra : Anglachel

Dato : 31-01-07 18:34

Enig, men det vaar jo nok blevet blokeret af en forenet Asiatisk og
Mellemøstlig blok under alle omstændigheder. Men som signalværdi er det
noget lort!

Fra : Anglachel

Dato : 31-01-07 18:45

ups og amerikanerne er jo nok heller ikke for begejstrede

--

Last Coward on Earth - Virgin in Horror

Fra : Zeki

Dato : 31-01-07 18:53

> [...]

> Enig, men det vaar jo nok blevet blokeret af en forenet Asiatisk og
> Mellemøstlig blok under alle omstændigheder. Men som signalværdi er det

Jamen, sådan har det jo været siden 2001. Siger Bush "hop" til Anders Fogh,
ja så hopper Anders Fogh.

Sidder Fogh ved magten i 2008 vil han også hoppe og please over for den nye
amerikanske præsident, også selvom vedkommende vil køre en totalt anderledes
politik.

Jeg kan godt forstå at Danmark skal prøve at bibeholde et godt forhold til
USA. Men derfor behøver vi ikke at lægge sig op af deres politik som
tilfældet har været under Fogh.

Vi kan ikke have en statsminister som har en bestemt holdning og præsenterer
den, for så en måned senere at have en helt anden holdning blot for at lægge
sig op af hvad den amerikanske præsident mener. Det er uselvstændigt.

Mvh
Zeki

Fra : Anglachel

Dato : 31-01-07 19:57

Eller bare et meget kynisk ræsonnement ud i hvor mange billige point han kan
score hos Bush og co.

--

Last Coward on Earth - Virgin in Horror

Fra : @

Dato : 31-01-07 18:30

On Wed, 31 Jan 2007 17:12:01 +0100, "Anglachel"
<rune_[nospam]aagaard@yahoo.com> wrote:

> [...]
>et sådant forslag. Og det næsten samtidigt med at vi officielt udtrykte

de politisk "korrekte" vil da ikke genere muhamedanerne ved at erklære
helt officiel afstandtagen fra dødsstraf

/Albert Camus/

Fra : BigBother

Dato : 01-02-07 15:32

"dktekno" <dktekno@gmail.com> wrote in message

> Hvad er jeres holdninger til, at Danmark blokerer for FN-forbud mod
> dødsstaf?

Jeg går ikke ind for, at FN skal udvikle sig til en verdenregering, der
bestemmer, hvad de enkelte lande må og ikke må. Ok, det gør de allerede på
en lang række områder - værst af alt indvandring, hvor man hele tiden hører
politikerne referere til, at "vi skal jo overholde FN-konventionerne." Så vi
er desværre allerede godt på vej i den retning.

Grunden til at jeg synes en verdensregering er en dårlig ide er, at det er
dømt til at blive et udemokratisk projekt. Først og fremmest er et flertal
af FN's medlemslande udemokratiske. Og det er også en generel tendens, at jo
større enhederne bliver, desto værre fungerer demokratiet. Se bare på EU -
en verdensregering kan kun blive endnu værre.