Røver kræver erstatning af urmager
Fra : John

Dato : 31-01-07 06:40

Det er bare for meget:

".. Hvis det lykkes røveren at få erstatning vil han kunne tage
dem med ud af landet til eksjugoslavien, når han kommer ud af
fængslet .."

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5985463.html

John

Fra : Per Rønne

Dato : 31-01-07 07:00

John <nogen@pladderballe.ok> wrote:

> [...]
>
> ".. Hvis det lykkes røveren at få erstatning vil han kunne tage
> dem med ud af landet til eksjugoslavien, når han kommer ud af

Det må vel siges at være en medfødt 'erhvervsrisiko' for røvere. De bør
naturligvis ikke kunne få erstatning.

Og så for 'tabt arbejdsfortjeneste' - som følge af at han i en periode
ikke har kunnet begå flere røverier?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : wilstrup

Dato : 31-01-07 07:29

> Det må vel siges at være en medfødt 'erhvervsrisiko' for røvere. De bør
> naturligvis ikke kunne få erstatning.
>
> Og så for 'tabt arbejdsfortjeneste' - som følge af at han i en periode
> ikke har kunnet begå flere røverier?

Det er faktisk sådan at man i USA har haft lignende sager - her fik røverne
også tilkendt erstatning fordi de blev skudt, slået eller overfaldet af
politiet!

Fra : Per Rønne

Dato : 31-01-07 07:40

wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> Det er faktisk sådan at man i USA har haft lignende sager - her fik røverne
> også tilkendt erstatning fordi de blev skudt, slået eller overfaldet af
> politiet!

De sager jeg kender til har drejet sig om hovedsageligt uskyldige, der
er blevet voldsomt mishandlet af politiet.

I øvrigt anser jeg det for en formidlende omstændighed hvis en borger
overreagerer, i forbindelse med at han udsættes for røveri. Her bør vi
kræve mere af politifolk end af andre.

I øvrigt kender offentligheden på ingen måder sagen til bunds. Vi kender
kun til mere eller mindre løse rygter, der er kommet frem i pressen. Som
at røverne nok er ramt i ryggen, men enten umiddelbart efter at
urmageren er blevet slået i tindingen af den tredie, undsluple røvers
attrap-pistol, eller mens røverne holdt en pistol op mod niecens hoved.

Ja, jeg er ganske klar over at ikke begge ting kan være tilfældet ...
men det der er kommet frem om det første tilfælde er at urmageren
umiddelbart efter slaget har trukket pistolen og skudt - mens de to
andre røvere så havde ryggen til, eller alternativt, at skuddene er
rikochetteret.

Men jeg undrer mig stadig over at en sådan efterforskning skal kunne
tage 28 dage, og over at forsvareren mener at røverne skulle kunne kræve
erstatning 'for tabt arbejdsfortjeneste' ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 31-01-07 08:14

> [...]
> kræve
> erstatning 'for tabt arbejdsfortjeneste' ...

Det er OGSÅ GROTESK at demonstranter fra Jagtvej 69 ,der i efteråret
ikke adlød politiet ved ikkeanmeldt demo har netop fået
kæmpeerstatninger fordi politiet var lidt for hårde ved dem ynk ynk.

Politiet/retsvæsenet holder med de asociale lovbrydere - spred det
tragiske budskab så folk kan stemme klogere næste gang

Fogh er hyperaktiv om uforståelige ligegyldige sager om EU og Irak
p.t. fordi han ikke vil trækkes ind i justitsministerielle
komplicerede skandaler.

"Teflon" er i DK om at overdøve med uvæsentligheder. Han burde jo sige
nogle borgerlige ord om smagsdommeri og lovlydighed, i tråd med hans
nytårsfloskler igenigen

Fra : hanzen

Dato : 31-01-07 08:50

"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Det er faktisk sådan at man i USA har haft lignende sager - her fik
> røverne også tilkendt erstatning fordi de blev skudt, slået eller
> overfaldet af politiet!

I USA kan man få erstatning for alt. Se tråden om Stella Awards i dk. snak
vittigheder.
F.eks konen der fik erstatning af butikken fordi hun faldt over et barn der
legede. Barnet var vel at mærke hendes eget.

--
hilzen
hanzen

Fra : Knud Larsen

Dato : 31-01-07 09:17

"hanzen" <hanzen@mailmigej.dk> wrote in message

> [...]
> F.eks konen der fik erstatning af butikken fordi hun faldt over et barn
> der legede. Barnet var vel at mærke hendes eget.

En af de sjoveste er den, hvor en mand som begik indbrud i et hus, hvor
ejerne var taget på ferie, ikke kunne komme ud af deres garage med sine
tyvekoster, så han måtte leve af hundekiks i garagen indtil ejerne kom hjem.
Han fik naturligvis erstatning af ejerne, fordi de ikke havde sørget for at
garagedøren kunne lukkes op indefra.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 31-01-07 10:04

On Wed, 31 Jan 2007 08:50:12 +0100 "hanzen" <hanzen@mailmigej.dk> sent
the following smoke signals:

>"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

>I USA kan man få erstatning for alt. Se tråden om Stella Awards i dk. snak
>vittigheder.

Nu viste det sig jo at være opdigtede historier...

--
Ryd Jagtvej 69 og luk Christiania!

Fra : Kert Rats

Dato : 31-01-07 17:27

"hanzen" <hanzen@mailmigej.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> F.eks konen der fik erstatning af butikken fordi hun faldt over et barn
> der legede. Barnet var vel at mærke hendes eget.

Bare til almen orientering: Stella Awards er en HOAX! Men meget
underholdende.

Venligst

Kert Rats

Fra : Frank

Dato : 31-01-07 23:06

Hej

> [...]

> F.eks konen der fik erstatning af butikken fordi hun faldt over et barn
> der legede. Barnet var vel at mærke hendes eget.

Se http://www.snopes.com/legal/lawsuits.asp

Det er en urban legend.

Mvh
Frank

Fra : Knud Larsen

Dato : 31-01-07 23:35

"Frank" <far@nospam.dk> wrote in message
> Hej
>
> "hanzen" <hanzen@mailmigej.dk> skrev i en meddelelse

> Se http://www.snopes.com/legal/lawsuits.asp
>
> Det er en urban legend.

Men som der også står på siden, så er der massevis af lige så tossede
erstatningssager.

Fra : Frank

Dato : 31-01-07 09:20

Hej

> [...]

> Det er faktisk sådan at man i USA har haft lignende sager - her fik
> røverne også tilkendt erstatning fordi de blev skudt, slået eller

Nu er retspraksis i USA ikke nødvendigvis sammenligende med retspraksis i
DK. Og der er i dette tilfælde ikke tale om at politiet har været
indvolveret før efter røverne er blevet skadet.

Mvh
Frank

--
We should invade their countries, kill their leaders and convert them to
Christianity.

Fra : Peter B. P.

Dato : 31-01-07 06:48

> [...]

> ".. Hvis det lykkes røveren at få erstatning vil han kunne tage
> dem med ud af landet til eksjugoslavien, når han kommer ud af

Fuck et lorteland. Forbryderne er ofre, og ofrene er forbrydere.... :P

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

If guns kill, do pencils cause spelling errors?

Fra : Frank

Dato : 31-01-07 09:18

Hej

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Fuck et lorteland. Forbryderne er ofre, og ofrene er forbrydere.... :P

Tja - i dette tilfælde lader det til at røverne også er voldsofre og at
røveri-ofret mulighvis også er voldsmand. Det kan en evt. retssag jo kaste
lys på.

Men mon ikke at man kommer frem til at skader der fremkom under begåelse af
en ulovlig handling ikke giver erstatning?

Mvh
Frank

--
Så gør vi sådan når vi ryder et hus, ryder et hus, ryder et hus....

Fra : Aage Andersen

Dato : 31-01-07 10:08

"John"
> [...]
>
> ".. Hvis det lykkes røveren at få erstatning vil han kunne tage dem med ud
> af landet til eksjugoslavien, når han kommer ud af fængslet .."

Urmageren har vel ogsaa et erstatningskrav for tabt arbejdsfortjeneste.

Aage

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 31-01-07 12:49

> [...]
>
> ".. Hvis det lykkes røveren at få erstatning vil han kunne tage
> dem med ud af landet til eksjugoslavien, når han kommer ud af

Når folk rejser ind i landet og vil udføre deres erhverv her, så må vi vist
fremover kræve at de deponerer en sum til en lovpligtig
arbejdsskadesforsikring, så de kan nyde erstatningen af en uforudset
arbejdsskade.

Spørgsmålet som jura-gruppen må tage sig af, er om ammunition i kroppen er
anerkendt som en arbejdsskade.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Per Rønne

Dato : 31-01-07 13:00

Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> wrote:

> Spørgsmålet som jura-gruppen må tage sig af, er om ammunition i kroppen er
> anerkendt som en arbejdsskade.

For røvere - selvklart ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin

Dato : 31-01-07 13:56

On 31 Jan., 09:17, "Knud Larsen" <mafishmask...@yahoo.invalid> wrote:

> [...]
> Han fik naturligvis erstatning af ejerne, fordi de ikke havde sørget for at

Og der er den gammelkendte historie om konen der fik millionerstatning
for at have skoldet sig på noget kaffe hun havde spildt, fordi kaffen
var "for varm".

I USA er det dog juristerne der driver gæk med samfundet, fordi der er
store penge i at lave sager om alt - de bliver selvfølgelig også noget
hjulpet noget frem af almindelig koncensus om pc-hærgen.

I DK er det økonomiske motiv i retsplejens absurditeter ikke helt så
fremherskende. Til gengæld har de røde en stor fod indenfor i DK's
retspleje, og det er næsten lige så "godt".

Fx en historie fra DK hvor en biltyv, der var uheldig med sin kørsel,
fik tilkendt erstatning fordi "bremserne ikke fungerede ordentligt".

Så biltyve bør checke om der er lidt rust på skivebremserne før den
vilde jagt. Så kommer der også en million i lommepenge ved siden af
invalidepensionen.

Man bør nok undgå at tænke for dybt over, hvorledes dette skøre
samfund kan overleve.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 31-01-07 15:06

"Martin" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message

> [...]

invalidepensionen.

Man bør nok undgå at tænke for dybt over, hvorledes dette skøre

MORALEN ER , som Glistrup skrev 1971,
Loven skal forenkles til en lommebog på størrelse med "Maos lille
røde"

Fra : El Trabajador

Dato : 01-02-07 17:15

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i

> [...]
>
> ".. Hvis det lykkes røveren at få erstatning vil han kunne tage
> dem med ud af landet til eksjugoslavien, når han kommer ud af

Røveren har formodentligt aldrig selv forestillet sig at han kunne få
erstatning ud af følgerne af at røve en urmagerforretning, men der er
selvfølgelig en eller anden smart advokat der har oplyst ham om, hvor
pladderhumanistiske vi er her i Danmark.
--
El Trabajador

Fra : N_B_DK

Dato : 01-02-07 17:32

In news:45c205a3$0$1910$88260bb3@free.teranews.com,
El Trabajador <notrabajo@gmail.com> typed:
> [...]
> selvfølgelig en eller anden smart advokat der har oplyst ham om, hvor
> pladderhumanistiske vi er her i Danmark.

Advokaten håber på 15 min berømmelse, jeg ville under ingen omstændigheder
have sådan en advokat til at forsvare mig, da alene sådan et udsagn i mine
øjne udstråler idioti ud over alle grænser.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-07 17:47

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> omstændigheder have sådan en advokat til at forsvare mig, da alene
> sådan et udsagn i mine øjne udstråler idioti ud over alle grænser.

Hvis ikke din advokat snupper disse job, så gør en anden det.

Det er LOVGIVERNE der er roden til onderne - både vedr dette og
indvandringen i det hele taget.