At kriminalisere hælere, er et skråplan
Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-07 08:29

At kriminalisere hælere, er et skråplan

Hvis politiet kunne få bugt med narkomaners stjælen dyrt kød til
hælere, der forsyner restaurationsbranchens lavere lag, så ville det
være flot og måske gøre det acceptabelt at straffe "hæleren værre end
stjæleren".

Men ondets rod er tyveri-handlingen og det er svært at sætte grænser -
fx ved salg af brugt bil, hvis forhenværende ejer indsatte stjålne
reservedele.

Alt drukner i juristeri og lovjunglen bliver uigennemsigtig og
fremmedgørende.

Vi skaber censur, som når EU vil forbyde det old-germanske og
old-sibiriske symbol, hagekorset - fordi det engang har været et lille
hjul i et stort maskineri, der skabte vold.

Ondets rod er mangel på meningsfuld beskæftigelse (lediggang gør alle
onder fristende) og mangel på høj opklaringsprocent. Den er 90% i
Japan så tanken om vold eller tyveri falder derfor sjældent japanere
ind.

Men her hvor alt kan lykkes, må vi lære at fokusere med ganske få
vigtige love, der sikres overholdt via intens og konsekvent indsats.

Alene diskussionerne om FORTSÆT viser absurditet i juristeriet - hvis
du køber brugt TV på bodegaen, kan du være genbrugs-fan eller
mafia-fan, og ingen kan bevise om sådant.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 29-01-07 09:46

> [...]
>
> Alene diskussionerne om FORTSÆT viser absurditet i juristeriet - hvis du
> køber brugt TV på bodegaen, kan du være genbrugs-fan eller mafia-fan, og

Jeg forstår ikke bliktrommen kun udløse krudtprisen.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-07 11:28

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote in message

> Jeg forstår ikke bliktrommen kun udløse krudtprisen.
Det jeg mener er, at indbrudstyven ved du havde "ondt fortsæt" til
asocial egoistisk handling.

Men køber jeg mit TV på en bodega, er det kompliceret tankelæsning for
politiet, om jeg havde viden om at det var stjålet

Kan politiet holde tyve nede, holdes hælere samtidig nede, men at
angribe alt hæleri er ikke nødvendigvis stop for alt tyveri - for på
internettet lærer tyvene hurtigt at finde aftagere for de varme varer,
uden et hæler-mellemled

Gør lovgivningen ENKEL , sæt ind
*mod tyve og mod vold*
men ikke mod ord, symboler, formidling, byttehandel

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 29-01-07 11:39

> [...]
>
> Gør lovgivningen ENKEL , sæt ind
> *mod tyve og mod vold*
> men ikke mod ord, symboler, formidling, byttehandel

Hvem er de mennesker der køber tyvegods.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-07 11:42

> Hvem er de mennesker der køber tyvegods.
En masse handler i god tro, men politiet kan ikke skelne, om det er en
grim hæler der faktisk gav dummebøde til narkomanen for at få ham til
at stjæle den ønskede vare.