Udryd gruppementalitet
Fra : dktekno

Dato : 21-01-07 23:56

Konformitet og gruppementalitet er roden til næsten alt ondt på vor jord!

Det er roden til mobning. Krig. Oprør. Revolutioner.

Alt dårligt er sket i konformitetens navn. Derfor skal konformitet udryddes.

Folkeskolen bør gøre noget, for at udrydde gruppementalitet.

Idag er der alt for mange, der tænker i grupper. Folk kender ikke deres egen
identitet, hvis ikke de har en eller anden gruppe at være i. Dette skal der
laves om på. Folkeskolen bør gøre noget, for at udrydde denne
gruppementalitet, og fortælle eleverne, at gruppen intet betyder, kun
individerne i gruppen.

Jeg er ikke stolt over, at være dansker. Jeg er heller ikke glad for, at
være dansker. Jeg er stolt over, at være mig, at være den jeg er. Og så er
jeg glad for, at jeg bor der hvor jeg bor fordi jeg kan modtage de ydelser
jeg har brug for her i landet. Ikke fordi jeg er glad for dannebrog, men
fordi jeg er glad for vores ydelser i vores samfund.

Jeg ser intet i Danmark eller dannebrog. Danmark som nation er for mig
fuldstændigt hamrende ligegyldigt. Det er hvad Danmark kan PRÆSTERE jeg
tager mig af. Men Danmark i sig selv er bare en tom nation. Det er bare en
kasse. Det er ikke kassen, der tæller, men indholdet!

Dette bør folkeskoleelever vide!

Og der bør sættes ind imod gruppementalitetet!

Fra : Bo Warming

Dato : 22-01-07 00:23

"dktekno" <dktekno@gmail.com> wrote in message
> [...]
> kasse. Det er ikke kassen, der tæller, men indholdet!
>
> Dette bør folkeskoleelever vide!
>
> Og der bør sættes ind imod gruppementalitetet!

Min glæde ved Dannebrog er en halvhjertet hyggen om symboler der måske
kan give samling og korpsånd, så vi modstår presset om at acceptere
muslimdominans.

Du har fat i meget rigtigt - som er paralelt til nedenstående
"prædiken"
--------------

Respekter kultur=sig ej "shit"

Hvis dit hus ser ud, så kun Låsby Svendsen vil købe det, så vil nogen
mene, at du ikke respekterer gruppepresset og snobberiet i dit nabolag
og derfor fortjener foragt.

"Tal pænt" er et andet af de bud, der bør overholdes, hvis man vil
være gennemsnitlig, normal og normalt (overfladisk) vellidt, og engang
var slang om "sgu" og "shit" virkelig et pariastempel, som de
ludfattige sjældent kunne lægge fra sig, for så var de
klasseforræddere og blev anset for selvfede, affekterede snobber af
deres ligemænd.

"Shit" er vulgærsprog, der antyder, at man har et nært forhold til
skid(t)=afføring og ikke tabuiserer det via monoman brug af kun det
flisebeklædte hygiejnetempels porcelæns-toilet, sådan som alle mødre
lærer deres børn, så de kan blive "stuerene" og acceptable blandt
vindere.

Går vi tilbage til stenalderen, har de ikke-stuerene betydet risiko
for epidemier a la kolera, hvis deres ekskrementer flød ud, hvor
*drikkevand* opsamledes, men hvis alle danskere sked i deres have
eller på lejlighedskompleksets græsplæne, ville det ikke give
sygdomsudbrud, kun lugtgener, som man vænner sig til, ligesom liglugt
efter et jordskælv ignoreres af de fattigfolk, der har deres huse nær
sammenstyrede huse med lig. Man vænner sig, adapterer.

Al gåen op i ligegyldige ord og ligegyldige krops-efterladenskaber er
skadelig ved at aflede opmærksomhed fra det ægte , trivselsskabende
liv, de lækre forbrugsgoder og den klogskabs-stimulerende kultur - og
det fri markeds udveksling af *væsentlige* produkter og ord.

Jeg mener dog, at i nuværende overskudssamfund er der intet
sindsygagtigt ved at turde "lette på låget" til debat om pis og lort
og lignende - og det kan berige livet med frisprog og åbenhed, helt
som det gjorde det, da sexfrigørelsen afskaffede tabuer om snak om
samleje.

"Intet skal være mig fremmed" sagde de gamle romere, og fortrængning
skaber ulykke, har Freud og Ibsen lært os.

Tør man saglig debat om lort-tabu og pis-tabu, som skaber ulykke for
plejehjemspatienter, så går der ikke skår i nogens værdighed, men man
er bannerfører for åbenhed - ligesom nøgenbadere er det.Og ærlige
gemytter uden hemmelighedskræmmeri er det.

Man bidrager til et bedre samfund via mindre hemmelighed og løgn og
dermed følgende mod til at gå egne veje og gå efter bolden og ikke
manden..

Og går man så vidt som til at eksperimentere med praktiske tabubrud,
fx at tisse op af en husmur, når ingen toilet i nærheden, så er det
ikke en vane, der ville genskabe fortidens epidemier, hvis den blev
kopieret af mange.(hvad den ikke gør, men det er dumt at have stærk
frygt for plaktiske ulemper ved fornufts-løsninger, hvor det er værre
at tisse i bukserne. )

Fra : Patruljen

Dato : 22-01-07 00:28

Fra : gb

Dato : 22-01-07 15:11

"dktekno" <dktekno@gmail.com> wrote in

> Og der bør sættes ind imod gruppementalitetet!

Ja, lad os straks lave en gruppe, som kan bekæmpe denne destruktive
tendens.

--
GB

Fra : E.M.

Dato : 22-01-07 16:45

> Og der bør sættes ind imod gruppementalitetet!

Det kommer du aldrig til livs, mennesket er og bliver et flokdyr.

E.M.

Fra : Thomas Tilgrin

Dato : 22-01-07 20:33

"E.M." <em@dbmail.dk> wrote in news:45b4dbf4$0$49203$14726298
@news.sunsite.dk:

> Det kommer du aldrig til livs, mennesket er og bliver et flokdyr.

Så kan jeg altså konkludere, at jeg ikke er et menneske.

Fra : @

Dato : 22-01-07 17:01

On Sun, 21 Jan 2007 23:55:55 +0100, "dktekno" <dktekno@gmail.com>
wrote:

>Konformitet og gruppementalitet er roden til næsten alt ondt på vor jord!

jeg kan konstatere at du virkelig har studeret muhamedanismen

/Albert Camus/