Urmageren én gang til vs. politiets opklar~
Fra : Erling Hansen

Dato : 21-01-07 14:37

Jeg synes nok at man skal spise lidt brød til, inden man godtager
politiets konsekvente fordømmelse af selvtægt.
Når man 7 gange har oplevet at få sin butik røvet - og hver gang under
stor belastning af nerverne - og så oplever at politiet kommer meget
venligt og udfylder papirer til forsikringsselskaberne. Og så sker der
iøvrigt ikke en skid. Og forsikringsselskaberne smider iøvrigt én ud,
når der har været for mange indbrud!
Hvis politiet havde resurcer nok til at kunne yde en relevant
beskyttelse af de mindre forretningsdrivende, så kunne de efter min
mening gerne få moralsk kvabbabbelse over urmagerens selvtægt, men så
længe situationen er som i dag, synes jeg de skulle stikke piben lidt
ind og køre nogle flere patruljer.
Mvh
Erling

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-01-07 15:24

Erling Hansen (slet 6HXQA) wrote:
> [...]
> mening gerne få moralsk kvabbabbelse over urmagerens selvtægt, men så
> længe situationen er som i dag, synes jeg de skulle stikke piben lidt

Et af løfterne i den nye politireform indebærer netop at der skulle kunne
blive mere tid til patruljering.

Tiden må vise !

/FL

Fra : Egon Stich

Dato : 21-01-07 16:41

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Et af løfterne i den nye politireform indebærer netop at der skulle kunne
> blive mere tid til patruljering.
>
> Tiden må vise !
>
> /FL

Ha..!!!
Foreløbig viser det sig, at reformen tilsyneladende har nødvenbdiggjort
inddragning af tilkomne fridage.

Man vil sikkert se, at der, som så ofte før, alene er tale om en typisk
regnearksløsning, der ikke har hold i virkeligheden..
Kort sagt:
Vanligt akademikerfis.

MVH
Egon

Fra : Kim2000

Dato : 21-01-07 16:26

"Erling Hansen (slet 6HXQA)" <eh-dh@6HXQAmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mening gerne få moralsk kvabbabbelse over urmagerens selvtægt, men så
> længe situationen er som i dag, synes jeg de skulle stikke piben lidt

Jeg kan ikke se hvorfor manden skal være varetægtsfængslet i 2 uger. Er der
nogen sag kan hindre blive opklaret?

Fra : Per Rønne

Dato : 21-01-07 17:46

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> "Erling Hansen (slet 6HXQA)" <eh-dh@6HXQAmail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg kan ikke se hvorfor manden skal være varetægtsfængslet i 2 uger. Er der
> nogen sag kan hindre blive opklaret?

Næh, så det må vel være 'af hensyn til retsfølelsen'.

De generelle reaktioner i befolkningen synes nu ikke at pege på
nødvendigheden af et sådant hensyn i dette tilfælde.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-01-07 17:54

"Per Rønne" wrote:

> Næh, så det må vel være 'af hensyn til retsfølelsen'.
>
> De generelle reaktioner i befolkningen synes nu ikke at pege på
> nødvendigheden af et sådant hensyn i dette tilfælde.

Jeg tror at det er muligheden for at samstemme forklaring at politiet ønsker
at undgå.

/FL

Fra : Per Rønne

Dato : 21-01-07 19:08

Frank Leegaard <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

> Jeg tror at det er muligheden for at samstemme forklaring at politiet ønsker
> at undgå.

Mellem niece og onkel? De forklaringer må da allerede være afgivet. Og
de skal så bare checkes af med de tekniske undersøgelser.

Der er kommet enkelte ting frem, hvis sandhedsværdi det dog kan være
svært at bedømme. Røverne er ramt i /ryggen/ - men de stod og holdt en
pistol op i ansigtet på niecen. Er det rigtigt kan der være tale om
forsvar af denne pige ... og urmageren slipper fri.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 21-01-07 22:48

> Jeg tror at det er muligheden for at samstemme forklaring at politiet
> ønsker at undgå.

Hvis man ikke allerede har disse vidneudsagn vil jeg da virkelig være
bekymret for om politi orker at udføre deres arbejde. De er vel formentlig
blevet afgivet på stedet og gentaget på stationen.

Og retsfølelsen? Det er et underligt begreb at skulle sætte nogen i arrest
for. Som udgangspunkt er vel uskyldig og har handlet i nødværge. Spørgsmålet
må være om han brugte "unødvendig" magt eller ej. Men det burde politiet nu
nok kunne afgøre om der skal rejses sag på eller ej uanset om manden sidder
derhjemme eller i en celle.

Endelig er der vel heller ingen begrundet mistanke om at han vil forlade
landet eller true røverne.

Det virker som om politiet er i gang med at straffe manden en smule, bare
for en sikkerheds skyld, hvis der nu ikke rejses sag, så har han da i hvert
fald fået en forskrækkelse.

mvh
Kim
--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.

Fra : Per Rønne

Dato : 22-01-07 08:52

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> Og retsfølelsen? Det er et underligt begreb at skulle sætte nogen i arrest
> for.

Ikke i for eksempel en mordsag, hvor der ingen tvivl er om
gerningsmanden. En morder sættes ikke på fri fod.

Men her er der jo tale om noget ganske andet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 21-01-07 18:25

> Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:
>
> Næh, så det må vel være 'af hensyn til retsfølelsen'.

Du mener: De geskæftigedes?

> De generelle reaktioner i befolkningen synes nu ikke at pege på
> nødvendigheden af et sådant hensyn i dette tilfælde.

Der er forskel på den beskyttede overklasses og normale menneskers
opfattelse af virkeligheden.

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 21-01-07 19:08

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Du mener: De geskæftigedes?

> Der er forskel på den beskyttede overklasses og normale menneskers
> opfattelse af virkeligheden.

Behøver du konsekvent at udstille din populisme?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 21-01-07 19:31

> Behøver du konsekvent at udstille din populisme?
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

'
I denne sammenhæng er ordet "populisme" nydansk for virkelighedsopfattelse?

Utroligt, som verden forandrer sig---

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 21-01-07 16:39

> [...]
> mening gerne få moralsk kvabbabbelse over urmagerens selvtægt, men så
> længe situationen er som i dag, synes jeg de skulle stikke piben lidt

Ganske rigtigt.
Men jeg kunne have lyst til at anholde anvendelsen af ordet "selvtægt".

Det er jo ikke det, der er tale om, men selvforsvar..!!

Når alle de geskæftigede konsekvent anvender det andet ord,er det jo blot
for at sløre kendsgerningerne.
Og derved forsvare deres naive holdninger til, hvad mennesker kan eller ikke
kan.

MVH
egon

Fra : Bertel Brander

Dato : 21-01-07 17:32

Erling Hansen (slet 6HXQA) skrev:
> Jeg synes nok at man skal spise lidt brød til, inden man godtager
> politiets konsekvente fordømmelse af selvtægt.

I Danmark har vi demokrati, baseret på en tre deling af
magten, en lovgivende, en dømmende og en udøvende.
Urmageren har her, uden nogen form for lovhjemmel, udført
alle tre funktioner, det kan man ikke leve med i et demokrati.

Det næste bliver vel at parkeringsvagter bliver udstyret med
håndgranater til fjerne ulovligt parkerede biler.

> [...]
> mening gerne få moralsk kvabbabbelse over urmagerens selvtægt, men så
> længe situationen er som i dag, synes jeg de skulle stikke piben lidt

Problemet er at butiks indehavere (og andre) ikke er bedre beskyttede
ved at være bevæbnede, de opnår blot at røverierne bliver grovere.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Jim

Dato : 21-01-07 17:39

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Urmageren har her, uden nogen form for lovhjemmel, udført
> alle tre funktioner, det kan man ikke leve med i et demokrati.

Med den udtalelse må du da være så snothamrende dum, at du ikke engang kan
få hovedpine.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-01-07 17:56

Jim wrote:

> Med den udtalelse må du da være så snothamrende dum, at du ikke
> engang kan få hovedpine.

Du lader til at tale af erfaring?

Dine udtalelser vidner da godt og grundigt om både at kende fænomenet og
dine manglende vilje til at tænke dig om.

/FL

Fra : Egon Stich

Dato : 21-01-07 18:22

> Dine udtalelser vidner da godt og grundigt om både at kende fænomenet og
> dine manglende vilje til at tænke dig om.
>

> /FL

Må jeg spørge dig:
Har du nogensinde "været der"?

I givet fald: Hvorledes reagerede du?

MVH
Egon

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-01-07 18:15

Egon Stich wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Må jeg spørge dig:
> Har du nogensinde "været der"?
>
> I givet fald: Hvorledes reagerede du?

Jeps ..

Tog nogen smertestillende piller...

og hvis du mener at forsvare mig med våbenmagt, må jeg sige nej..

og jeg ville heller ikke.

Det ville bare give de kriminelle et påskud mod at plaffe mig ned.

Til forskel fra dem, ville jeg nok tøve med at slå dem ihjel, eller såre
dødeligt.

/FL

Fra : Egon Stich

Dato : 22-01-07 22:09

> [...]
>
> Det ville bare give de kriminelle et påskud mod at plaffe mig ned.
>
> Til forskel fra dem, ville jeg nok tøve med at slå dem ihjel, eller såre

Det finder jeg da en noget sølle, og i hvert fald virkningsløs løsning.

Egon

Fra : Kim2000

Dato : 21-01-07 18:13

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Med den udtalelse må du da være så snothamrende dum, at du ikke engang kan
> få hovedpine.

Med så gode argumenter kan ingen sige dig imod.....

Fra : Egon Stich

Dato : 21-01-07 18:21

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Med den udtalelse må du da være så snothamrende dum, at du ikke engang kan
> få hovedpine.

jeg er uendelig ked af, for een gangs skyld, at måtte give dig ret i noget
som helst

MVH
EWgon

Fra : Egon Stich

Dato : 21-01-07 18:20

> [...]
> Urmageren har her, uden nogen form for lovhjemmel, udført
> alle tre funktioner, det kan man ikke leve med i et demokrati.

Regulært og rablende vrøvl.
Enhver har en gudgiven ret til at forsvare livet.
Denne kan ingen lovgiver fratage mennesker.

> Det næste bliver vel at parkeringsvagter bliver udstyret med
> håndgranater til fjerne ulovligt parkerede biler.

proportionsforvrængning, der virkelig vil noget---!

> Problemet er at butiks indehavere (og andre) ikke er bedre beskyttede
> ved at være bevæbnede, de opnår blot at røverierne bliver grovere.

Fuldstændig forkert opfattelse af virkeligheden.
Det er altid de formodede svageste, der bliver udsat for overgreb.
Og der er en verden til forskel på at udføre et væbnet røveri, i
bevidstheden om at kunne slippe godt fra det p.ga. manglende modstand. og på
at forsøge samme sag vel vidende, at det faktisk kan være livsfarligt.

Det er nøjagtig samme mekanik, der gør sig gældende, når man kan se de
tilfældige voldsforbrydelser ikke går ud over mennesker på 2 meters højde,
og 5 meters bredde.
Men altid udover mennesker, forbryderen mener at kunne magte.

Der er en sandhed i begrebet: "Udligneren", som blev brugt om Colt´s
revolvere.
Den fratog de legemligt store, men åndeligt svage, herredømmet.

Og skabte reel lighed.

Noget de geskæftigede overklassedyr ikke kan, vil, fatte.
Men de lever jo også i en slags mentale reservater, hvor verden er en
konstruktion.

MVH
Egon

Fra : Bertel Brander

Dato : 21-01-07 20:03

Egon Stich skrev:

> Regulært og rablende vrøvl.
> Enhver har en gudgiven ret til at forsvare livet.
> Denne kan ingen lovgiver fratage mennesker.

Hvis der var tale om selvforsvar, så måske.
Af hvad jeg har kunnet læse er der intet der tyder
på at urmagerens liv var i fare eller at han kunne
tro at det var.

> [...]
> og 5 meters bredde.
> Men altid udover mennesker, forbryderen mener at kunne magte.

Problemet er at hvis butiksindehavere er udstyret med våben
får røverne bare endnu større våben.
Hvis personalet i butikken har våben, starter røverne bare
røveriet med at skyde personalet.
Og der starter et våbenkabløb, som blot fører til mere
vold og drab.
Og ikke færre røverier.

> Der er en sandhed i begrebet: "Udligneren", som blev brugt om Colt´s
> revolvere.
> Den fratog de legemligt store, men åndeligt svage, herredømmet.
>
> Og skabte reel lighed.

Den der havde den største kanon havde herredømmet,
var det bedre?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : John

Dato : 21-01-07 20:16

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Problemet er at hvis butiksindehavere er udstyret med våben
> får røverne bare endnu større våben.

Vi ta'r den liie' én gang til for prins Knud:

"..15 amerikanske delstater har indført skyd-først love, som
giver borgerne ret til at skyde forbrydere, der truer dem eller
deres ejendom. Hvis Danmark havde haft sådan en lov, ville
urmageren i dag være en fri mand .. Det var i 1974, og
retssystemet havde ændret sig - fra knippelsuppe til sødsuppe.
Forbryderne var lige så meget ofre som ofrene, lød den politiske
parole. Forbryderne skulle ikke straffes, men hjælpes, de skulle
ikke spærres inde, men rehabiliteres. Resultatet var åbenbart: På
ti år blev antallet af forbrydelser i USA fordoblet .."

http://www.berlingske.dk/kultur/artikel:aid=850632/

Mvh John

Fra : Bertel Brander

Dato : 21-01-07 20:26

John skrev:

> [...]
> ikke spærres inde, men rehabiliteres. Resultatet var åbenbart: På
> ti år blev antallet af forbrydelser i USA fordoblet .."

Og?

Der kommer ikke mindre kriminalitet af at der bliver gjort
lovligt for folk at gå rundt og skyde på andre, tværtimod.

I Danmark, som i det meste at Europa, har vi heldigvis ikke
tradition for at folk har våben og går rundt og begår selvtægt,
hvilket også er en af grundene til at der er meget færre mord
pr. indbygger i europa end i USA.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 22-01-07 15:42

> [...]
> tradition for at folk har våben og går rundt og begår selvtægt,
> hvilket også er en af grundene til at der er meget færre mord

Der er vel mentalitets og kulturforskelle.

Tilbage står den kendsgerning, at "de onde" kan gøre hvad de vil, så længe
"de gode" blot ser til i måbende tavshed.

Sådaner det jo i virkeligheden.

Egon

Fra : Bertel Brander

Dato : 22-01-07 19:37

Egon Stich skrev:
> [...]
>
> Tilbage står den kendsgerning, at "de onde" kan gøre hvad de vil, så længe
> "de gode" blot ser til i måbende tavshed.

Men det der er sagen her er om det er hin enkelte der skal
forsvare sin ejendom, eller det er fællesskabet.
Det andet er udenomssnak.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : John

Dato : 22-01-07 19:45

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> det der er sagen her er om det er hin enkelte der skal
> forsvare sin ejendom, eller det er fællesskabet.

Tsk! Fællesskabet svigtede urmageren, syv gange var det vist.. og
forsikringen sagde: Nukandetværenok!

John

Fra : Bertel Brander

Dato : 22-01-07 19:52

John skrev:

> Tsk! Fællesskabet svigtede urmageren, syv gange var det vist.. og
> forsikringen sagde: Nukandetværenok!

Problemet er at det ikke hjælper at hin enkelte begynder at
skyde folk for at beskytte sin ejendom.
Det fører blot til mere vold og flere mord.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : John

Dato : 22-01-07 20:11

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Problemet er at det ikke hjælper at hin enkelte begynder at
> skyde folk for at beskytte sin ejendom.

Nogle af os bryder sig i hvert fald ikke om det.. men hvad skal
den arme urmager gøre? - og forsikringen har sagt:
Dukandarendeos..

> Det fører blot til mere vold og flere mord.

Så: Løsningen for urmageren er.. ?

Mvh John

Fra : Bertel Brander

Dato : 22-01-07 20:32

John skrev:

> Nogle af os bryder sig i hvert fald ikke om det.. men hvad skal den arme
> urmager gøre? - og forsikringen har sagt: Dukandarendeos..

> Så: Løsningen for urmageren er.. ?

Det eneste urmageren kan gøre er at indrette butikken så den
ikke kan røves. Det vil sandsynligvis indebære at kunderne
betjenes gennem en skudsikker glasrude.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 22-01-07 20:46

On Mon, 22 Jan 2007 20:31:40 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Det eneste urmageren kan gøre er at indrette butikken så den
>ikke kan røves. Det vil sandsynligvis indebære at kunderne
>betjenes gennem en skudsikker glasrude.

menr du i ramme alvor at samfundet skal bures inde så kun
voldsforbryderne får lov til at gå løs

det er en OMMER Brander

capice
/Albert Camus/

Fra : Bertel Brander

Dato : 22-01-07 21:53

@ skrev:

> menr du i ramme alvor at samfundet skal bures inde så kun
> voldsforbryderne får lov til at gå løs

Hvis alternativet til at indrette butikken så den ikke kan
røves er at dræbe eventuelle røvere, foretrækker jeg klart
det første.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 22-01-07 22:15

> Hvis alternativet til at indrette butikken så den ikke kan
> røves er at dræbe eventuelle røvere, foretrækker jeg klart
> det første.

Når så forbryderne finder andre veje, exempelvis røveri på åben gade, findes
allerede, skal vi så til at blive hjemme?

Kan du ikke se, det er et skråplan uden ende?

Egon

Fra : Bertel Brander

Dato : 22-01-07 23:44

Egon Stich skrev:

> Når så forbryderne finder andre veje, exempelvis røveri på åben gade, findes
> allerede, skal vi så til at blive hjemme?

Efter indførelse af dankort er røveri på åben gade heldigvis
sjældent.

> Kan du ikke se, det er et skråplan uden ende?

Kan du ikke se at din politik med automatvåben til alle
er et skråplan uden ende?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 23-01-07 10:37

> Kan du ikke se at din politik med automatvåben til alle
> er et skråplan uden ende?

Jeg mener ikke, det er det, jeg taler for.

Men princippet med, at man må forsvare sig med de midler, man nu måtte råde
over.

Samt at jeg finder det ganske forkert, at forsøge at lovgive sig ud af
problemerne med love, der alene generer lovlydige mennesker, i deres
udfoldelser og rettigheder.

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 23-01-07 19:01

On Tue, 23 Jan 2007 10:37:15 +0100, "Egon Stich"

sådan

/Albert Camus/

Fra : Bo Warming

Dato : 23-01-07 19:36

"@" <1[at]invalid.net> wrote in message
> On Tue, 23 Jan 2007 10:37:15 +0100, "Egon Stich"

> sådan

Hvis ikke lovgivning sker som vore nabolandes, så frit indkøb af
peberspray muliggøres, så bør det kunne ske for folk med særlig ret
til sådan blød våbentilladelse og der kan indføres kæmpe bødestraf
hvis spray-våbenet nogensinde forekommer andre sted end
trussels-stedet fx butik med værdier.
Sådant bør især gælde de, der får hård (pistol) våbentilladelse

Fra : Bertel Brander

Dato : 23-01-07 20:03

Egon Stich skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg mener ikke, det er det, jeg taler for.

Det er netop det du taler for. Du argumenterer for at
den der skal bestemme er den der har den største kanon.

> Men princippet med, at man må forsvare sig med de midler, man nu måtte råde
> over.

Netop, du mener at man har ret hvis man ejer en kanon der
er stor nok.

> Samt at jeg finder det ganske forkert, at forsøge at lovgive sig ud af
> problemerne med love, der alene generer lovlydige mennesker, i deres
> udfoldelser og rettigheder.

Vores restriktive våbenlov sikrer også at forbryderne kun har våben
i meget begrænset omfang.
Vejen frem er færre våben, ikke flere.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 23-01-07 20:10

On Tue, 23 Jan 2007 20:03:16 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Vores restriktive våbenlov sikrer også at forbryderne kun har våben
>i meget begrænset omfang.

du må da være komplet bims i hovedet, enhver kan da anskaffe sig alle
de skydere vedkommende bare ønsker sig

det er blot et spørgsmål om at betale

/Albert Camus/

Fra : Bertel Brander

Dato : 23-01-07 20:19

@ skrev:

> du må da være komplet bims i hovedet, enhver kan da anskaffe sig alle
> de skydere vedkommende bare ønsker sig
>
> det er blot et spørgsmål om at betale

Det ændrer ikke ved at færre våben er bedre end flere våben.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 23-01-07 20:27

On Tue, 23 Jan 2007 20:19:17 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Det ændrer ikke ved at færre våben er bedre end flere våben.

din påstand bliver ikke mere rigtig af gentagelser

/Albert Camus/

Fra : Egon Stich

Dato : 23-01-07 20:44

> Det ændrer ikke ved at færre våben er bedre end flere våben.

Nu kan jeg ikke nære mig mere:
Er du også bange for edderkopper?

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 23-01-07 20:43

> Egon Stich skrev:
>
> Vores restriktive våbenlov sikrer også at forbryderne kun har våben
> i meget begrænset omfang.
> Vejen frem er færre våben, ikke flere.

Men man skal vist være alternativt begavet, for at tro at det hjælper at
afvæbne de fredelige mennesker.

Vi har jo det strållende exempel med "knivloven".
Hvad har den hjulpet?
Vel?

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 22-01-07 22:03

> [...]
>>
> Det eneste urmageren kan gøre er at indrette butikken så den
> ikke kan røves. Det vil sandsynligvis indebære at kunderne

Hvem er det så, der vil være spærret inde?
De lovlydige.

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 22-01-07 22:02

> Nogle af os bryder sig i hvert fald ikke om det.. men hvad skal
> den arme urmager gøre? - og forsikringen har sagt:
> [...]

Forbryderne har bestemt, at han ikke må tjene til udkommet.
Så enkelt er det.
Beskyt kriminelle, og de er konger.

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 22-01-07 20:28

On Mon, 22 Jan 2007 19:52:05 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Problemet er at det ikke hjælper at hin enkelte begynder at
>skyde folk for at beskytte sin ejendom.
>Det fører blot til mere vold og flere mord.

medmindre forbryderne er i overtal så hjælper det da ganske gevaldigt
hvis folk begynder at forsvare sig effektiv mod disse marodører

/Albert Camus/

Fra : Bertel Brander

Dato : 22-01-07 20:40

@ skrev:

> medmindre forbryderne er i overtal så hjælper det da ganske gevaldigt
> hvis folk begynder at forsvare sig effektiv mod disse marodører

Nej, det optrapper blot volden, med flere mord til følge.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 22-01-07 20:50

On Mon, 22 Jan 2007 20:40:01 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Nej, det optrapper blot volden, med flere mord til følge.

på længere sigt vil antallet af røverier falde

hvis røvere ved at sansynligheden for at rende ind i enten en bevæbnet
butiksindehaver elle en af kunderne der er bevæbnet er meget stor, så
falder lysten til at begå røveri

/Albert Camus/

Fra : Bertel Brander

Dato : 22-01-07 21:55

@ skrev:

> [...]
>
> hvis røvere ved at sansynligheden for at rende ind i enten en bevæbnet
> butiksindehaver elle en af kunderne der er bevæbnet er meget stor, så

Hvis vi tager USA som eksempel er der meget lidt der tyder på at
bevæbnet butikspersonale eller kunder får antallet af røverier
til at falde.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 22-01-07 22:10

On Mon, 22 Jan 2007 21:55:20 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Hvis vi tager USA som eksempel er der meget lidt der tyder på at
>bevæbnet butikspersonale eller kunder får antallet af røverier
>til at falde.

har du tallene for antallet af væbnede røverier i f.eks. Arizona og
Nevada, hvor folk endnu har lov til til en hver tid at bære våben?

der hvor røverierne er talrigest er netop i kystbyerne i øst og vest
hvor restiktionerne på våben er skrappest

/Albert Camus/

Fra : Bertel Brander

Dato : 22-01-07 22:48

@ skrev:

> har du tallene for antallet af væbnede røverier i f.eks. Arizona og
> Nevada, hvor folk endnu har lov til til en hver tid at bære våben?

Nej, jeg har ikke tallene.

> der hvor røverierne er talrigest er netop i kystbyerne i øst og vest
> hvor restiktionerne på våben er skrappest

Det interessante er om der ville være færre røverier i kystbyerne
hvis våbenloven blev gjort mere lempelig, det tvivler jeg stærkt på.
Også inden for USA's grænser er der regionale forskelle.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 22-01-07 23:37

On Mon, 22 Jan 2007 22:47:34 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>hvis våbenloven blev gjort mere lempelig, det tvivler jeg stærkt på.
>Også inden for USA's grænser er der regionale forskelle.

dine hvisser kan ikke bruges

de steder i USA hvor det er almindeligt at folk er bevæbnede er
kriminaliteten lav

og i de store byer ved kysterne hvor folk enten ikke er bevæbnede,
eller ikke er i stand til at bruge våben effektivt er kriminaliteten
høj,

så hvis du stadig vil sammenligne med USA vil det jo sige at for at få
færre væbnede røverier i Danmark skal befolkningen bevæbnes og trænes
i våbenbrug

/Albert Camus/

Fra : Bertel Brander

Dato : 22-01-07 23:46

@ skrev:

> dine hvisser kan ikke bruges
>
> de steder i USA hvor det er almindeligt at folk er bevæbnede er
> kriminaliteten lav

Dine løse påstande kan ikke bruges.

> [...]
>
> så hvis du stadig vil sammenligne med USA vil det jo sige at for at få
> færre væbnede røverier i Danmark skal befolkningen bevæbnes og trænes

Det vil med sikkerhed føre mere vold og flere mord,
og ikke til mindre kriminalitet.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 23-01-07 18:43

On Mon, 22 Jan 2007 23:46:15 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Dine løse påstande kan ikke bruges.

så læs selv statistikkerne for de enkelte stater og sammen hold dette
med de enkelte stater våbenlove

>Det vil med sikkerhed føre mere vold og flere mord,
>og ikke til mindre kriminalitet.

og erfaringer fra det USA som du så gerne fremdrager siger det stik
modsatte

/Albert Camus/

Fra : Egon Stich

Dato : 22-01-07 22:18

> [...]
>
> Hvis vi tager USA som eksempel er der meget lidt der tyder på at
> bevæbnet butikspersonale eller kunder får antallet af røverier

Jeg tror du skal undersøge hvorledes forholdene er i de stater, hvor våben
er fri, og de stater, byer, hvor de ikke er.

Måske bliver du forbløffet over resultatet.
For det stemmer næppe med din forudfattede mening.

Hvor dum er man lige, om man forsøger hold up, vidende at ofret, og langt de
fleste omkringstående, er bevæbnede?

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 22-01-07 22:01

> Problemet er at det ikke hjælper at hin enkelte begynder at
> skyde folk for at beskytte sin ejendom.
> Det fører blot til mere vold og flere mord.

Samt nok en større betænkelighed hos forbryderne, før de skrider i aktion.

Har forøvrigt tænkt på:

Hvis nu man rigger et system til, der ved uautoriseret færdsel i ens stue
udløser klorgas.
Det er jo ret enkelt.

Er det så mord, eller har indbrudstyven blot begået selvmord?
Ved at færdes et sted, hvor han intet havde at gøre?

MVH
Egon

Fra : Bo Warming

Dato : 22-01-07 23:57

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Problemet er at det ikke hjælper at hin enkelte begynder at
> skyde folk for at beskytte sin ejendom.

Desværre er det nok vejen frem

> Det fører blot til mere vold og flere mord.

Du kan da ikke mene at når to røvere såres i armen, så går
jungletrommerne til det muslimske Balkan, at de skal sende
helligkrigere på vendetta til Danmark at hærge urmager-klanen?

Øje for øje gør verden blind, ja - men urmageren sendte et signal til
Muhamedaniens forbryderverden, at der er grænser for vort
Torneroselands tossegodhed - desværre ikke fra staten men fra
drabskompetente privatpersoner

Den stålsatte Holger Danske lever stadig - Heil Holger

Ikke lige en blond viking, men en spinkel charmerende ex-brite - måske
ætling af Knud den Store.(hvis man tror på genetisk arv, hvad jeg ikke
gør., vedr selvtillid/oprørsånd)

Fra : @

Dato : 22-01-07 20:25

On Mon, 22 Jan 2007 19:37:27 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Men det der er sagen her er om det er hin enkelte der skal
>forsvare sin ejendom, eller det er fællesskabet.
>Det andet er udenomssnak.

samme forretning røvet syv gange på relativt kort tid

viser jo, at fællesskabet(myndighederne) jo ikke har kunnet forsvare
den stakkels urmager effektivt

og konsekvensen af det vil i den sidste ende være at så må folk
forsvare sig selv

/Albert Camus/

Fra : Egon Stich

Dato : 22-01-07 21:58

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Men det der er sagen her er om det er hin enkelte der skal
> forsvare sin ejendom, eller det er fællesskabet.
> Det andet er udenomssnak.

Jamen det spørgsmål er jo forlængst afklaret.
Samfundet forsvarer skam ikke den almindelige borgers ejendom.
Den kan du ikke bilde nogen med realitetssand i behold ind.

Mon ikke det er omkring 10% af landets indbrud, der bliver opklaret?

Man har mere travlt med at skrive fartbøder ud.

Vi ved ligeledes, at størstedelen af indbrud skyldes narkorelaterede
årsager.
Hvad så med at bure narkomaner inde, og lukke dem ud, når de ikke mere
ryster?
Med en bolig og arbejde i lommen?

MVH
Egon

Fra : Bertel Brander

Dato : 22-01-07 23:52

Egon Stich skrev:

> Jamen det spørgsmål er jo forlængst afklaret.
> Samfundet forsvarer skam ikke den almindelige borgers ejendom.
> Den kan du ikke bilde nogen med realitetssand i behold ind.

Som jeg før har sagt hjælper det intet at "den almindelige borger"
forsøger at forsvare sin ejendom ved at være bevæbnet, det fører
blot til mere vold og flere mord.

> Vi ved ligeledes, at størstedelen af indbrud skyldes narkorelaterede
> årsager.

Ved vi det?
Det er sikkert rigtigt at store dele af de ret harmløse indbrud
foretages af narkomaner.
Når jeg kalder disse indbrud for "ret harmløse" skyldes det at
der (stort set) aldrig er hverken vold eller trusler om vold
indblandet.

> Hvad så med at bure narkomaner inde, og lukke dem ud, når de ikke mere
> ryster?
> Med en bolig og arbejde i lommen?

En legalisering af narko sammen med en målrettet indsats for
at nedbringe antallet af narkomaner vil helt sikkert nedbringe
kriminaliteten.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 23-01-07 10:44

> Som jeg før har sagt hjælper det intet at "den almindelige borger"
> forsøger at forsvare sin ejendom ved at være bevæbnet, det fører
> blot til mere vold og flere mord.

Jamen så kom dog med en bedre løsning, du orakel

> [...]
> Når jeg kalder disse indbrud for "ret harmløse" skyldes det at
> der (stort set) aldrig er hverken vold eller trusler om vold

Du finder det altså "ret harmløst" at nogen render med dine surt fortjente
ejendele?
Og at mange ovenikøbet skal betale en "selvrisiko" , altså også have
kontante udgifter?
Og at vi reelt skal betale extraskat til forbryderne, idet
forsikringspræmierne stiger i takt med antallet af forbrydelser?

Jeg må sige, jeg er aldeles uenig.

MVH
Egon

Fra : Bertel Brander

Dato : 23-01-07 20:00

Egon Stich skrev:

> Jamen så kom dog med en bedre løsning, du orakel

Jeg er ikke noget orakel, blot en almindelig borger i samfundet.
En målrettet indsats for at begrænse årsager til kriminalitet
og en øget politi indsats er det eneste der hjælper.

> Du finder det altså "ret harmløst" at nogen render med dine surt fortjente
> ejendele?

I forhold til vold og mord er det "ret harmløst".

> [...]
> Og at vi reelt skal betale extraskat til forbryderne, idet
> forsikringspræmierne stiger i takt med antallet af forbrydelser?

Så kunne du jo forsøge at komme med en anden løsning.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 23-01-07 20:42

> Jeg er ikke noget orakel, blot en almindelig borger i samfundet.
> En målrettet indsats for at begrænse årsager til kriminalitet
> og en øget politi indsats er det eneste der hjælper.

Men det går jo ganske afgjort den gale vej.
Efter at regnearkene er blevet herrer i samfundet, er det på mange områder,
herunder dette, gået tilbage.
Så du får næpppe dit ønske opfyldt.

> I forhold til vold og mord er det "ret harmløst".

Forunderligt nok var det lige i afvigte week-end, det blev min søns tur til
at have indbrud.
Det finder vi faktisk ikke "harmløst".
Slet ikke.

> Så kunne du jo forsøge at komme med en anden løsning.

Snubletråde, der udløser giftgas, når man lader huset være "alene hjemme".
Så kan forbryderne begå selvmord, kan de---

MVH
Egon

Fra : Bertel Brander

Dato : 23-01-07 21:55

Egon Stich skrev:
> [...]
>
> Men det går jo ganske afgjort den gale vej.
> Efter at regnearkene er blevet herrer i samfundet, er det på mange områder,

I Egons noget sære verden er folk med regneark skurke...
Og han kan jo altid påstå at den ene eller den anden
lader sig styre af regneark.
At der ikke er nogen form for argumentation kan Egon ikke se.

Det ville være drab.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 24-01-07 17:58

> I Egons noget sære verden er folk med regneark skurke...
> Og han kan jo altid påstå at den ene eller den anden
> lader sig styre af regneark.
> At der ikke er nogen form for argumentation kan Egon ikke se.

Du mener ikke, at manglende bevillinger sker på baggrund af regnedrenges
krav om "lønsomhed"?
Idet de ikke fatter, at et samfund nødvendigvis må tillade nogle "ikke
lønsomme" udgifter?
Så naturligvis er det et argument.
Imod DJØFere, der ikke har lært noget som helst om, hvorledes et samfund bør
drives, og derfor tror, de har med en købmandsforretning at gøre.

> Det ville være drab.

Vel egentlig ikke?
Man har blot genstande stående?
Som andre skal holde fingrene fra?

MVH
Egon

Fra : Bertel Brander

Dato : 24-01-07 19:47

Egon Stich skrev:
> [...]
> Imod DJØFere, der ikke har lært noget som helst om, hvorledes et samfund bør
> drives, og derfor tror, de har med en købmandsforretning at gøre.

Jeg tror at vi lever i et demokrati hvor det er flertallet der
bestemmer, ikke folk der opererer med regneark.

Jo.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 25-01-07 09:38

> Jeg tror at vi lever i et demokrati hvor det er flertallet der
> bestemmer, ikke folk der opererer med regneark.

Det er da vist årets "naivisme"---

Egon

Fra : Kim Larsen

Dato : 21-01-07 20:32

> [...]
> giver borgerne ret til at skyde forbrydere, der truer dem eller
> deres ejendom. Hvis Danmark havde haft sådan en lov, ville

Ja, så lad os være glade for at vi ikke har fået indført sådan noget
galimatias i Danmark.

--
Kim Larsen
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak

Fra : Tony

Dato : 21-01-07 20:40

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> Ja, så lad os være glade for at vi ikke har fået indført sådan noget
> galimatias i Danmark.

Hvorfor dog det ?

Det kunne netop hjælpe til at vi fik tyndet kraftigt ud i de muhamedanske
forbrydere.

Tont

Fra : Egon Stich

Dato : 22-01-07 15:44

"Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne netop hjælpe til at vi fik tyndet kraftigt ud i de muhamedanske
> forbrydere.
>
> Tont

Sikke noget forbandet ævl, du her kommer med.

Det har intet at gøre med tilhørsforhold eller lignende.

Din opfattelse gør tværtimod dig selv til et ligitimt mål for andre, med
samme forkvaklede tankegang.
Men det kan du næppe indse.

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 22-01-07 15:39

> Hvis der var tale om selvforsvar, så måske.
> Af hvad jeg har kunnet læse er der intet der tyder
> på at urmagerens liv var i fare eller at han kunne
> tro at det var.

I samme øjeblik nogen peger på en med et skydevåben, må det betragtes som et
overfald under udvikling.
Og bør medføre øjeblikkelig afværgereaktion, om man er i stand til det.
Alt andet er ikke andet end tom spekulation.

> Den der havde den største kanon havde herredømmet,
> var det bedre?

Dårlig argumentation.
Og du burde vide det.

Der tale om at udligne forskelle i legemlig styrke.
Det er der, det hele begynder.

Egon

Fra : Bertel Brander

Dato : 22-01-07 19:21

Egon Stich skrev:

> Dårlig argumentation.

Pinlig dårlig undvige manøvre.

> Og du burde vide det.
>
> Der tale om at udligne forskelle i legemlig styrke.
> Det er der, det hele begynder.

Jeg forstår ikke at forskelle i våben styrke skulle være
bedre end forskelle i legemelig styrke.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 22-01-07 22:07

> Pinlig dårlig undvige manøvre.

> Jeg forstår ikke at forskelle i våben styrke skulle være
> bedre end forskelle i legemelig styrke.

Nej, det kan jeg forstå.
Du kan ikke se, at der må een eller form for "udligning" til, for ikke en to
meter høj bodybuildertype i sit stereoidbetingede raserianfald skal have
frit slag overfor den spinkle kontortype på 1,6 meter?

Egon

Fra : Bertel Brander

Dato : 22-01-07 23:56

Egon Stich skrev:
> [...]
> meter høj bodybuildertype i sit stereoidbetingede raserianfald skal have
> frit slag overfor den spinkle kontortype på 1,6 meter?

Nej, jeg kan ikke se at det er rimeligt at den med den
største kanon i sit "raserianfald skal have frit slag
overfor den" med den mindre kanon.
Vejen frem er at samfundet beskytter den svage mod den stærke.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 23-01-07 10:34

> Egon Stich skrev:
>
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Vejen frem er at samfundet beskytter den svage mod den stærke.

Så var det da vist på tide, man kom igang?
Er der tegn på det?

Egon

Fra : Bertel Brander

Dato : 23-01-07 19:56

Egon Stich skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Så var det da vist på tide, man kom igang?
> Er der tegn på det?

Nej, der er ikke ret meget tegn på at der bliver
afsat væsentligt flere midler til politiet.
Men politiets beskyttelse af borgerne er, sammen
med en ihærdig indsats for at begrænse kriminaliteten,
den eneste farbare vej.

Du "glemte" at kommentere:

Fra : @

Dato : 23-01-07 20:08

On Tue, 23 Jan 2007 19:56:19 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>

>Du "glemte" at kommentere:
>"Nej, jeg kan ikke se at det er rimeligt at den med den
>største kanon i sit "raserianfald skal have frit slag

og som det er i dag ER det jo når det er forbudt at være bevæbnet
lige netop "bøffen" med de store overarme som har frit slag over for
andre muskuløst mindrebemidlede

denne forskel kan netop udlignes med en pistol

/Albert Camus/

Fra : Bertel Brander

Dato : 23-01-07 20:23

@ skrev:

> og som det er i dag ER det jo når det er forbudt at være bevæbnet
> lige netop "bøffen" med de store overarme som har frit slag over for
> andre muskuløst mindrebemidlede
>
> denne forskel kan netop udlignes med en pistol

Men problemet er stadig at det så bare er personen med den
største kanon der har frit slag.
Hvorfor skulle det være bedre end at det er personen med
de største muskler der har frit slag?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 23-01-07 20:29

On Tue, 23 Jan 2007 20:22:33 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Men problemet er stadig at det så bare er personen med den
>største kanon der har frit slag.

forkert

hvis begge "Brian'er" er bevæbnede tør ingen af dem begynde på en
konflikt, da risikoen for tilskadekomst er lige stor for begge

/Albert Camus/

Fra : Egon Stich

Dato : 23-01-07 20:36

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> andre muskuløst mindrebemidlede
>
> denne forskel kan netop udlignes med en pistol

En dag ved lejlighed vil jeg måske berette om, hvorledes en 12-tommer også
kan gøre undeværker..

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 23-01-07 20:35

> [...]
> Men politiets beskyttelse af borgerne er, sammen
> med en ihærdig indsats for at begrænse kriminaliteten,

Så længe vi ikke har et tilstrækkeligt polititorps, er der jo helt klart
tale om en blindgyde.
Og altså ikke "farbar vej".

> Du "glemte" at kommentere:
> "Nej, jeg kan ikke se at det er rimeligt at den med den
> største kanon i sit "raserianfald skal have frit slag
> overfor den" med den mindre kanon."

Jamen sådant giver i mine øjne ganske enkelt ikke mening.
Idet det jo er ganske klart, at langt de fleste danske borgere er ordentlige
mennesker, der ikke misbruger sådanne magtmidler.

Hvorimod vi jo tydeligt ser vanvittige overfaldsmænd gang på gang nedslå
andre mennesker.
Og du kan da være sikker på, at disse voldspsykopater altid vælger een, de
er temmelig sikre på at kunne klare.

Men vi skal være ligeglade med ofrene, og håbe på, ikke selv at blive et?
Under anvendelse af Harens Gevær?

MVH
Egon

Fra : Bertel Brander

Dato : 23-01-07 22:02

Egon Stich skrev:

> [...]
> er temmelig sikre på at kunne klare.
>
> Men vi skal være ligeglade med ofrene, og håbe på, ikke selv at blive et?

Bla, bla og udenomssnak, er alt hvad Egon evner at frembringe
som "svar".

Hvad forhindrer voldspsykopaterne i at tilegne sig en større
kanon end din, i din idealverden hvor der er fri adgang til
våben?
Som du selv skriver:
"du kan da være sikker på, at disse voldspsykopater altid vælger een,
de er temmelig sikre på at kunne klare".
Det nytter ikke at starte et våbenkapløb mellem forbrydere og
almindelige borgere.
Det eneste der nytter er at samfundet er den stærke for derigennem
at sikre borgerne mod overfald fra forbrydere.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 24-01-07 15:36

On Tue, 23 Jan 2007 22:02:24 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvad forhindrer voldspsykopaterne i at tilegne sig en større
>kanon end din, i din idealverden hvor der er fri adgang til

det er aldeles ligegyldigt,

hvad der tæller er, om forbryderne ved at de risikere deres eget skind

det ved de for nuværende at der er meget små chancer for

hvis derimod menigmand var bevæbnet ville risikoen for at forbryderen
mødte kvalificeret modstand øges

> [...]
>de er temmelig sikre på at kunne klare".
>Det nytter ikke at starte et våbenkapløb mellem forbrydere og

hvorfor mener du at det kun er forbryderne der skal være bevæbnede?

>Det eneste der nytter er at samfundet er den stærke for derigennem
>at sikre borgerne mod overfald fra forbrydere.

samme urmager røvet 7 gange, hvor var hans beskyttelse?

/Albert Camus/

Fra : Bertel Brander

Dato : 24-01-07 20:09

@ skrev:

> [...]
>
> det ved de for nuværende at der er meget små chancer for
>
> hvis derimod menigmand var bevæbnet ville risikoen for at forbryderen

Og risikoen for at "menigmand" blev dræbt ville også øges.

> hvorfor mener du at det kun er forbryderne der skal være bevæbnede?

Der er ingen der skal være bevæbnet.

> samme urmager røvet 7 gange, hvor var hans beskyttelse?

Som jeg tidligere har nævnt hjælper det ikke at urmageren
forsøger at "beskytte" sig ved at skyde på røvere.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 24-01-07 20:18

On Wed, 24 Jan 2007 20:08:33 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Og risikoen for at "menigmand" blev dræbt ville også øges.

nej

>Der er ingen der skal være bevæbnet.

hvad om du forholder dig til fakta?

forbryderne bevæbner sig som det passer dem

>Som jeg tidligere har nævnt hjælper det ikke at urmageren
>forsøger at "beskytte" sig ved at skyde på røvere.

nej det kunne have været fint hvis et par af de andre kunder også
havde hjulpet til

/Albert Camus/

Fra : Bo Warming

Dato : 24-01-07 23:07

>@ skrev:

> Som jeg tidligere har nævnt hjælper det ikke at urmageren
> forsøger at "beskytte" sig ved at skyde på røvere.

Du forenkler katastrofalt.

Og måske dommere ikke er skabt til at tage hensyn til alle sagens
aspekter, som bl.a. er, at en opsparet aggression hos urmager mod
røvere har fået ham til at nedbringe kriminaliteten i DK mere end
hundred betjente gør, for nu spredes rygtet, at man kan dø af at være
røver, også i dansk velfærdslatterlighed

Han gjorde en fædrelandsgavnlig men farlig indsats - (ligesom
skattesnydere and then some) og folkestemningens hyldest tyder på
stor intelliens hos danskerne, ihvertfald dem, der hurtigt kontaktede
EB over net og telefon og gav urmageren den største heltestatus siden
Tordenskjolds.
Og en fortjent næse til ynk-bureaukraterne som holder med pseudosvage
autonome, røvere, muslimer.

"Medlidenhed er den syges næstekærlighed. George Bernard Shaw

"Medlidenhed er rettens dyd, og ingen bortset fra tyrannerne anvender
den grusommere. William Shakespeare

"Medlidenhed? Elendighedens gadefejer. George Bernard Shaw

Medlidenhedens forgyldte skede dækker over misundelsens dolk,
Friedrich Nietsche

Når man har fået noget, har man fået giverens magt at føle. Nietzsche

Slem egenskab ved medlidenhed. Medlidenheden har tit ledsager en
særegen uforskammethed: thi da den for enhver pris vil hjælpe, er den
hverken i forlegenhed med helbredelsesmidlerne eller med sygdommens
beskaffenhed og årsag, men kvaksalvererer modig løs på sin patients
sundhed og gode navn. Nietzsche

Fra : Egon Stich

Dato : 24-01-07 18:02

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Det eneste der nytter er at samfundet er den stærke for derigennem
> at sikre borgerne mod overfald fra forbrydere.

Og det mener du, der er tegn på politisk vilie til at arrangere?
Hvor ser du disse?

Forøvrigt misforstår du også mit synspunkt om adgangtil våben.
Denne skal naturligvis, som hidtil, alene være mulig for ustraffede
lovlydige borgere.
Og altså, som det også er tilfældet i dag, ikke for forbrydere.

MVH
Egon

Fra : Bertel Brander

Dato : 24-01-07 19:50

Egon Stich skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Og det mener du, der er tegn på politisk vilie til at arrangere?
> Hvor ser du disse?

Der er op til flertallet af beslutte hvor mange ressourcer der
skal anvendes. Man kan naturligvis ønske at der blev afsat
flere ressourcer.
Men så vidt jeg ved er der ikke en stor stigning i antal
røverier.

> [...]
> lovlydige borgere.
> Og altså, som det også er tilfældet i dag, ikke for forbrydere.

Mere fri adgang til våben vil også betyde at forbrydere får
flere våben.
Løsningen er stadig færre våben, ikke flere.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 25-01-07 09:37

> [...]
> flere ressourcer.
> Men så vidt jeg ved er der ikke en stor stigning i antal

Til gengæld er der en opklaringsprocent på ca. 4..!!
Tilfredsstillende?

> Mere fri adgang til våben vil også betyde at forbrydere får
> flere våben.
> Løsningen er stadig færre våben, ikke flere.

Underlig "argumentation".

Hvis vi nu ulovliggør ure - smykker - fladskærme osv.
Så får forbryderne heller ikke fat i disse.

Blot en videreførelse af dit synspunkt.

Egon

Fra : Bertel Brander

Dato : 25-01-07 19:46

Egon Stich skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Til gengæld er der en opklaringsprocent på ca. 4..!!
> Tilfredsstillende?

Man kan naturligvis godt ønske den højere.

> Underlig "argumentation".
>
> Hvis vi nu ulovliggør ure - smykker - fladskærme osv.
> Så får forbryderne heller ikke fat i disse.

Smykker og fladskærme bliver kun i meget begrænset omfang
brugt til at dræbe andre.

Fra : Erling Hansen

Dato : 21-01-07 20:31

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> skrev:

> [...]

Lige præcis den største løgn i vores forfatning.
Mens jeg var lærer, blev jeg til sidst nødt til at
fravælge historie/samtidsorientering, fordi jeg
ikke kunne få mig selv til at gentage og gentage
denne glansbilled-løgn.
Erling

Fra : Bertel Brander

Dato : 21-01-07 20:40

Erling Hansen (slet NVY3D) skrev:

> [...]
> fravælge historie/samtidsorientering, fordi jeg
> ikke kunne få mig selv til at gentage og gentage

På hvilken måde er det løgn?

Det bliver ikke mere rigtigt af at man lader tilfældige
personer gå rundt og skyde på folk.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 21-01-07 22:12

> På hvilken måde er det løgn?
>
> Det bliver ikke mere rigtigt af at man lader tilfældige
> personer gå rundt og skyde på folk.

Vi har med urmagerhændelsen fået en god representativ sag, vor
folkestemning pr EB-net-opinonsundersøgelser a la voxpop har
konstateret et signal om at vi ikke har tillid til politiet og dets
angst for selvtægt.

Eliten vil handlelamme ved at blande ind i debatten at en uindskrænket
adgang til hårdere våben end pebersprays vil føre til et par fejldrab
for hver hundrede muslimer der afskrækkes fra røveri

Røverier fører ofte til drab og folkestemningen bør derfor
respekteres. Det er kompliceret men ofte må man i den situ ation stole
på sin mave-fornemmelse og feje af bordet at eliten har erobret al
taletid og spalteplads og kæmper for sine egne egoistiske interesser.

Fra : Erling Hansen

Dato : 21-01-07 23:01

> [...]
>Erling Hansen (slet NVY3D) skrev:

>På hvilken måde er det løgn?
>
>Det bliver ikke mere rigtigt af at man lader

Jamen kære Bertel. Det ville være håbløst at lade
tilfældige folk gå rundt og skyde på folk - deri
er jeg enig. Men det har intet at gøre med min
påstand om den forkromede løgn m.h.t. lovgivende,
dømmende og udøvende magt. Især i perioder hvor en
regering har flertal i tinget, er det sgu svært at
adskille den lovgivende og den udøvende magt. Og i
almindelig omgang mellem forbrydere, politi og
domstole, er det ganske svært at finde de reelle
vandtætte skodder. Alene det faktum at dommere,
anklagemyndighed og politi omgås til hverdag,
talrige retssager i årets løb, mens den anklagede
er ude for en éngangsoplevelse (kan man da håbe),
resulterer i en indforstået samtaleform og en
vurdering af, at politi og anklager pr. definition
taler sandt, mens den anklagede lyver.
Ligeledes, at selv om der i første omgang
rejses tiltale mod poltiet, er det ofte umuligt at
få dem dømt, selv om de har begået en soleklar
ulovlighed. (Se f.eks. sagen om at politiet i sin
tid fængslede en hel del demonstranter omkring
Frihedsmuseet, fordi de troede at de senere ville
begå ulovligheder. Det var i sin tid et soleklart
lovbrud. Det er det desværre ikke mere . en nedtur
for demokratiske rettigheder.

Nå, nu vil jeg til køjs.
Mvh
Erling