Føj hvor ubehageligt
Fra : Zeki

Dato : 19-01-07 20:05

På TV2 Niiewz kunne man se hvordan man benytter overvågning i England på
gader og stræder. I Middlesborough f.eks hvor der er kamera og højtalere på
hvert gadehjørne ville journalisten på indslaget være morsom. Så han smed en
avis på jorden lige ved siden af en skraldespand. Straks lød det med stor
formanende stemme over hele gaden fra højtaleren: "Hey dig dér der lige har
smidt en avis på jorden. Saml den op og smid den i skraldespanden."
Journalisten var blevet fulgt af et af de mange CCTV-kameraer, hvor de
ansatte voyeurister dagligt følger almindelige mennesker på almindelige
gader. Følger dem i hvad de laver, hvem de taler med, om de ser
"mistænkelige ud" osv.

Jeg har sådan set intet problem med regerings nye overvågningsforslag (som
en meget rationel og dygtig Birthe Hornbech forsvarede i studiet). For her
vil der ikke sidde folk og følge med i hvad der sker og de vil være
begrænset til butikkens indre og ydre areal. Her tales der om "optagelser
som skal gemmes til lagring og som kun må hives frem i tilfælde af f.eks et
lovoverbrud."

Men i England er de da gået helt over gevind. Det er jo det rene
science-fiction. En almindelig englænder bliver fanget gennemsnitlig 300
gange om dagen på kamera kunne man høre.

Hvem kan være fortaler for det, udover de forskrækkede som ser banditter og
terrorister alle vegne?

Mvh
Zeki

Fra : Jim

Dato : 19-01-07 20:36

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gange om dagen på kamera kunne man høre.
>
> Hvem kan være fortaler for det, udover de forskrækkede som ser banditter

Ja, det må virkeligt være ubehageligt for dine kriminelle, suspekte venner
og ligesindede, der lige troede, at de kunne slippe for at blive fanget
under en kriminel gerning.
Ja puha da.. Det er virkelig ubehagelig..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-01-07 17:01

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> wrote:

> [...]
> under en kriminel gerning.
> Ja puha da.. Det er virkelig ubehagelig..

ja, af en eller anden grund har jeg aldig været bange for gå på gaden om
aftener i f.eks. london, netop fordi man ved at alting er overvåget ...

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Jim

Dato : 20-01-07 17:05

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> ja, af en eller anden grund har jeg aldig været bange for gå på gaden om
> aftener i f.eks. london, netop fordi man ved at alting er overvåget ...

Ditto.

Fra : Bo Warming

Dato : 19-01-07 23:44

"Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message
> [...]
> 300 gange om dagen på kamera kunne man høre.
>
> Hvem kan være fortaler for det, udover de forskrækkede som ser

Det er godt at UK søger ny veje mod vold, røveri, tyveri - og at de
gør henkastning af avis til hærværk er en overkommelig overdrivelse
Der er utvivlsomt butiksområder dx private varehuse, hvor de
overvågnings-fobiske kan gå hen hvis de gerne vil overfaldes.

Japan er er bedre samfund - de har moral og HOMOGENITET så de ikke
behøver storebror-ser-dig tiltagene.

Men vi har kvajet os og åbnet for halenegere fra øst og mellemøst og
må kopiere UK, og det kan kun gå for langsomt.

Vore mange arbejdsløse kan som distancearbejde fra hjemmet overvåge og
sende politi ud hurtigt , så fint - ellers må vi nøjes med at
arkivere - gerne i over 30 dage.

Vi kan få udvist og fængslet masser af farlige personer via RETFÆRDIGE
DOMME når øjet i det høje ser alt..

Folks samvittighed og moral er mangelfuld - teknikken giver tiltrængt
supplement.
Det gør ondt at blive overfaldet - ikke at blive overvåget

Hvor det ikke er fare, sparer man på kamera-antal