/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Forbyd nazisme
Fra : dktekno


Dato : 15-01-07 19:40

Er ytringsfriheden virkelig mere værd, end menneskelighed?

Det mener jeg ikke. Ytringsfriheden bør begrænses og det samme bør
forsamlingsfriheden.

Vi bør forbyde nazisme og sataniske kulturer og miljøer.

Jeg bryder mig ikke om, at ytrings og forsamlingsfriheden står så meget
højere end menneskelig værdighed.

Der er nogle der siger, at hvis vi forbyder nazisme er vi ikke meget bedre
end dem. Og her går de galt, for det eneste vi så har tilfælles med dem er
censur. Ikke andet. For censur er ikke nødvendigvis en dårlig ting!

Ja, lad mig melde klart ud, at jeg er ikke tilhænger af ubegrænset ytrings
og forsamlingsfrihed. Jeg er ikke tilhænger af tankefrihed heller. Jeg mener
slet og ret, at visse meninger er umenneskelige og uhumske, og at disse skal
forbydes.

Det kan godt være vi kommer til at bruge samme midler imod nazisterne som de
har brugt da de havde magten. Men vi er stadig bedre end dem, selvom vi
bruger samme metoder. For det er nemlig ikke metoderne der bestemmer, om man
er et godt eller dårligt menneske, men TANKEN bag dem!

Og vores tanke bag det, at bruge samme metoder imod dem, som de selv har
brugt - imod os, er bedre end den tanke de havde bag deres ugerninger!




 
 
Peter Bjørn Perlsø (15-01-2007)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 15-01-07 19:43

dktekno <dktekno@gmail.com> wrote:

> Er ytringsfriheden virkelig mere værd, end menneskelighed?

Ja. Ytringsfriheden er klart defineret, "menneskelighed" er ikke.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Thomas Tilgrin (15-01-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Tilgrin


Dato : 15-01-07 20:53

Jeg vil hellere have islam forbudt!


@ (15-01-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 15-01-07 21:37

On 15 Jan 2007 19:53:22 GMT, Thomas Tilgrin <@> wrote:

>Jeg vil hellere have islam forbudt!

det er da det samme
bare med forskellige navne


--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den
/Adlai E. Stevenson/

wilstrup (15-01-2007)
Kommentar
Fra : wilstrup


Dato : 15-01-07 22:51


"Thomas Tilgrin" <@> skrev i en meddelelse
news:45abdbb2$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg vil hellere have islam forbudt!

Vi har religionsfrihed her i landet -

jeg går heller ikke ind for et forbud mod nazisme - hellere lade dem være
fremme i lyset fremfor kyse dem tilbage i hullet som de rotter de er.



@ (16-01-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 16-01-07 16:39

On Mon, 15 Jan 2007 22:50:43 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>
>"Thomas Tilgrin" <@> skrev i en meddelelse
>news:45abdbb2$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Jeg vil hellere have islam forbudt!
>
>Vi har religionsfrihed her i landet -

og du lever stadig i den vildfarelse at muhamedanismen er en religion

det den ikke, den er en ideologisk drejebog/manual for overtagelse af
verdensherredømmet


>jeg går heller ikke ind for et forbud mod nazisme - hellere lade dem være
>fremme i lyset fremfor kyse dem tilbage i hullet som de rotter de er.

i hullet?

du har dem da på "loftet"


--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den
/Adlai E. Stevenson/

Anders Peter Johnsen (15-01-2007)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 15-01-07 20:59

dktekno wrote:

> Ja, lad mig melde klart ud, at jeg er ikke tilhænger af ubegrænset
> ytrings og forsamlingsfrihed. Jeg er ikke tilhænger af tankefrihed
> heller. Jeg mener slet og ret, at visse meninger er umenneskelige og
> uhumske, og at disse skal forbydes.
>
> Det kan godt være vi kommer til at bruge samme midler imod nazisterne
> som de har brugt da de havde magten. Men vi er stadig bedre end dem,
> selvom vi bruger samme metoder. For det er nemlig ikke metoderne der
> bestemmer, om man er et godt eller dårligt menneske, men TANKEN bag
> dem!
>
> Og vores tanke bag det, at bruge samme metoder imod dem, som de selv
> har brugt - imod os, er bedre end den tanke de havde bag deres
> ugerninger!

Det er jo skingrende vanvittigt, dét du skriver, for du bilder dig
tydeligvis - nøjagtigt ligesom nazister og andre psykopatisk voldelige
totalitarister - ind at "hensigten helliger midlet" og at altså lige netop
din egen latterligt selvindbildte "moralske overhøjhed" - som jeg altså ved
Gud har svært ved at få øje på! - netop skulle kunne "retfærdiggøre"
nazi-metoder. Så for så vidt lyder du altså rablende skizofren i ordets
egentligste forstand, når du slet ikke kan se det paradoks, du her roder dig
ud i.

Noget andet er i denne relation at du tydeligvis dertil må kunne konstateres
at lide af roterende storhedsvanvid, når du således åbenbart mener dig
ophøjet til at lege "Verdensdommer" i påfaldende religiøs forstand og åbent
prædiker forfølgelser og udrensninger af anderledestænkende, for da slet
ikke at tale om flere indlæg, hvor du agiterer for bogstavelig genindførsel
af kætterbål!

Du lever netop i et civiliseret samfund, hvor man - i modsætning til f.eks.
teokratiske samfundsmodeller som islamisk Sharia - dømmes efter sine
gerninger fremfor sine tanker, og det er derfor altafgørende at du selv -
ikke mindst også for din egen skyld - evner at holde styr på skillelinjen
mellem tanker og handling: Du er _netop_ lige præcis selv berettiget til at
have dine ellers nok så frastødende og sindssyge meninger, samt endda at
ytre dem åbent, men i dèt øjeblik hvor du direkte måtte bilde dig ind at
skulle kunne frakende andre denne ret ved brug af udenomparlamentariske
midler, vil du få temmelig store og seriøse problemer.

Indtil videre har Verden desværre allerede set rigeligt af den slags
skingrende sindssyge voldsliderlige galninge, du her fremstår som arketypen
på og nok håber jeg da oprigtigt på at du i fred og ro måtte kunne modtage
den påkrævne psykiatriske hjælp, som dit plagede sind så tydeligvis har brug
for, men omvendt må jeg ærligt tilstå at jeg efterhånden er så tilpas
pissetræt af pseudoprofetiske psykopater af din slags at jeg i givet fald
næppe personligt ville have større moralske skrupler ved egenhændigt at
stoppe dig med alle dertil nødvendige midler, hvis du i forlængelse af dit
allerede udtalte alarmerende storhedsvanvid skulle bilde dig ind at være
"guddommeligt bemyndiget" til i eet eller andet sygt selvtægtsflip
illegitimt at krænke undertegnedes aldeles lovfæstede rettigheder.

Årsagen hertil er nemlig at jeg overhovedet ikke kan se den allermindste
principielle forskel på dig og de nazister, du hævder at ville "beskytte
samfundet imod", når du er mere end rigeligt ivrig efter at benytte
nøjagtigt samme metoder og dertil vil forbyde blotte holdninger frem for
handlinger.

Så er du vist advaret...

--
Mvh
Anders Petrer Johnsen



Rea721 (15-01-2007)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 15-01-07 21:11

dktekno, skrev noget i stil med:

-snip-

Du skriver som om du var mentalt forstyrret, er du det?

--
Rea721 AKA Leon Andrea, støtter ytringsfriheden.
http://www.supportdenmark.com
For ytringsfrihed og nej til undskyld på:
http://www.ytringsfrihed.org



Poul Nielsen (15-01-2007)
Kommentar
Fra : Poul Nielsen


Dato : 15-01-07 21:17


"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45abca65$0$49203$14726298@news.sunsite.dk...
> Er ytringsfriheden virkelig mere værd, end menneskelighed?
>
> Det mener jeg ikke. Ytringsfriheden bør begrænses og det samme bør
> forsamlingsfriheden.
>
> Vi bør forbyde nazisme og sataniske kulturer og miljøer.
>

Nu har du været fortaler for forbud mod dit og dat, jeg kan snart ikke holde
rede på alle de ismer og ting du gerne ville have forbudt. Men har du mon
tænkt på at dine mange plæderinger at forbyde alt mellem himmel og er udtryk
for din paranoia og totale vanvid, din psykiater har tid få et andet
psykofarmaka.



@ (15-01-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 15-01-07 21:30

On Mon, 15 Jan 2007 19:39:37 +0100, "dktekno" <dktekno@gmail.com>
wrote:

>Er ytringsfriheden virkelig mere værd, end menneskelighed?

ytringsfriheden er en del af at være menneskelig

>
>Det mener jeg ikke. Ytringsfriheden bør begrænses og det samme bør
>forsamlingsfriheden.

og hvem skal så være overdommer

>
>Vi bør forbyde nazisme og sataniske kulturer og miljøer.

allerede her render DU ind i det problem

at nationalsocialisterne eller de almindelige socialister måske synes
det er dine holdninger der skal forbydes


>Jeg bryder mig ikke om, at ytrings og forsamlingsfriheden står så meget
>højere end menneskelig værdighed.

hvilken værdighed finder du i at lukke munden på dem du ikke er enig
med?

nej lad blot alle synspunkter komme frem

>
>Der er nogle der siger, at hvis vi forbyder nazisme er vi ikke meget bedre
>end dem.

end hvem?

nazisme og muhamedanisme er det samme

vil du til at forbyde ca. 1,3- 1,4 MIA mennesker at være muhamedanere?

>Og her går de galt, for det eneste vi så har tilfælles med dem er
>censur. Ikke andet. For censur er ikke nødvendigvis en dårlig ting!

jo det kan jeg forsikre dig for at det er,

alene det faktum at det første alle fæle diktatorer på jorden har
gjort og stadigvæk gør, er at forhindre folk i at kritisere dem burde
fortælle dig at cencur er den lige vej til undertrykkelse og diktatur



>Ja, lad mig melde klart ud, at jeg er ikke tilhænger af ubegrænset ytrings
>og forsamlingsfrihed. Jeg er ikke tilhænger af tankefrihed heller. Jeg mener
>slet og ret, at visse meninger er umenneskelige og uhumske, og at disse skal
>forbydes.

ja, og hvad hvis det så viser sig at dem der har magt mener det er dig
og dine meninger der skal forbydes?


>Det kan godt være vi kommer til at bruge samme midler imod nazisterne som de
>har brugt da de havde magten. Men vi er stadig bedre end dem,

går du virkelig rundt og føler dig bedre end andre?

det er da den spirende racisme der lurer lige under overfladen hos dig


> selvom vi
>bruger samme metoder. For det er nemlig ikke metoderne der bestemmer, om man
>er et godt eller dårligt menneske, men TANKEN bag dem!

og blot tanken er rigtig er det i orden med fængsel tortur og
udryddelse af lige nøjagtig dem DU ikke bryder dig om




det vil være spild af tid hvis du søger arbejde hos Statoil eller
Shell


--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den
/Adlai E. Stevenson/

Lyrik (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 16-01-07 01:42

Den 15.01.2007 kl. 19:39 skrev dktekno <dktekno@gmail.com>:

Jeg er ikke tilhænger af tankefrihed heller.
++++++++++
Skal folk så have en sølvpapirshat med antenner mens du sidder ved en
modtager og sorterer tankerne?
Asperger:
Egocentrerede og navlebeskuende. Ofte narcisistisk forstyrrede. TÃ¥ler ikke
andre meninger end deres egne.
Er på vej til en retssal hvis de hører en "ukorrekt" bemærkning, idet de
mener at en joke som for eksempel:"Kvinder er som græsplæner, de skal slås
og holdes nede" burde få de konsekvenser at vittighedsmageren kom for
retten og i fængsel.


--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177515
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste