Vejer man ikke folk i Iraq ?
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 15-01-07 10:25

Nu mistede en af de dødsdømte i Iraq hovedet under en hængning. Jeg ved godt
at det ikke er et civiliseret styre at vi har været med til at skaffe til
magten, men nu er "drop" tabellen næsten 100 år gammel, så det havde måske
været på plads at læse op på lektien.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5836573.html

Det går selvfølgelig hurtigt, hvilket nedenstående billedserie fra Kuwait
viser, men så burde dommen have lydt på halshugning.

http://www.liveleak.com/view?i=4dc6faa84e

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-01-07 14:12

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse

> Det går selvfølgelig hurtigt, hvilket nedenstående billedserie fra
> Kuwait viser, men så burde dommen have lydt på halshugning.

På vis vegne er du forarget?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 15-01-07 16:14

> "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse

> På vis vegne er du forarget?

På fagets vegne.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-01-07 17:00

Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> wrote:

> På fagets vegne.

Åh, en uddannet bøddel ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 15-01-07 16:30

> [...]

> Det går selvfølgelig hurtigt, hvilket nedenstående billedserie fra Kuwait
> viser, men så burde dommen have lydt på halshugning.

Døden indtræffer vel så også hurtigt. Ved hængning indtræffer døden som
bekendt vedkvælning.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 15-01-07 16:59

> Døden indtræffer vel så også hurtigt. Ved hængning indtræffer døden som
> bekendt vedkvælning.

Ikke som jeg har set det.
Så dør de ved, at de knækker nakken.
Så mister de forbindelsen til hjerte- og lungefunktioner, hvorefter døden
indtræffer ret hurtigt.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-01-07 17:54

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> wrote:

> Ikke som jeg har set det.
> Så dør de ved, at de knækker nakken.
> Så mister de forbindelsen til hjerte- og lungefunktioner, hvorefter døden
> indtræffer ret hurtigt.

Når de knækker nakken mister de bevidstheden. Døden sker ved at
blodtilførslen til hovedet [og dermed hjernen] stopper.

Ved traditionel hængning er der intet fald. Der kan ske som i Iran, hvor
en løkken bliver lagt om halsen på dem, hvorefter en præst hejser dom op
i en kran. Her kan offeret så 'danse' i flere minutter.

Det forhold at et er en præst der er bøddel viser i øvrigt den markante
forskel mellem islam og kristendommen. Hos os ville vi tale om at
'præsten skal nok kaste den første sten'.

<http://en.wikipedia.org/wiki/Hanging>

Og et tidligere eksempel på at en hængning førte til halshugning:

<http://en.wikipedia.org/wiki/Image:KetchumDecapitated.jpg>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 15-01-07 16:30

> [...]

> Det går selvfølgelig hurtigt, hvilket nedenstående billedserie fra Kuwait
> viser, men så burde dommen have lydt på halshugning.

På tv2 kan man se følgende tekst:

=
De tilstedeværende vidner underskrev et dokument, hvori de lovede, at
ingen optagelser ville blive offentliggjort fra henrettelsen.
=
Men det blev tilsyneladende ikke overholdt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 15-01-07 19:59

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> ingen optagelser ville blive offentliggjort fra henrettelsen.
> =
> Men det blev tilsyneladende ikke overholdt.

Optagelserne er heller ikke offentliggjort. Dem der ligger på Liveleak
er optagelser fra en hængning i Kuwait.
--
§ 9 Ved aftalens ophør skal bygningen afleveres i ren- og
ryddeliggjort stand.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-01-07 20:10

> Optagelserne er heller ikke offentliggjort. Dem der ligger på Liveleak
> er optagelser fra en hængning i Kuwait.

OK. Forsvarsadvokaten for Saddam Hussein al-Tikriti halvbror, der meget
mystisk også hed al-Tikriti til efternavn [men Ibrahim til fadersnavn,
idet hans far ikke var Hussein], hævdede ellers at det aldrig tidligere
var sket.

Men se wikipedia ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 15-01-07 21:03

> [...]

> mystisk også hed al-Tikriti til efternavn [men Ibrahim til fadersnavn,
> idet hans far ikke var Hussein], hævdede ellers at det aldrig tidligere

Det er sket før. Med hvor hyppige mellemrum må du ikke spørge mig om,
men det var udbredt før Official Table of Drop blev offentliggjort i
1913. Uerfarne bødler, der ikke benytter sig af tabellen eller ikke
anvender den rigtigt, begår fejl, hængning er et hæderkronet håndværk
som man ikke komme ind fra gaden og mester.
Al-Tikriti betyder simpelthen fra byen Tikrit og det er almindeligt at
navngive horeunger der ikke kan få deres fars navn på den måde.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-07 03:30

> [...]
> Al-Tikriti betyder simpelthen fra byen Tikrit og det er almindeligt at
> navngive horeunger der ikke kan få deres fars navn på den måde.

Og Hussein var ikke Saddams efternavn, men hans fadersnavn. Han var
kendt over hele Mellemøsten, også i Israel, som 'Saddam'.

Men nogle i Vesten syntes at han skulle forsynes med et efternavn, og
valgte så blot det forkerte. De kunne lige så godt have kaldt mig Per
Hansen, fordi min far hed Hans til fornavn ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 15-01-07 17:02

> [...]

> magten, men nu er "drop" tabellen næsten 100 år gammel, så det havde måske

Vægten af offeret er irrelevant. Det er alene offeret høje som bestemmer
hvor langt rebet skal være, da tyngdeaccellerationen er den samme uanset
objektets masse.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : Per

Dato : 15-01-07 17:33

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Vægten af offeret er irrelevant. Det er alene offeret høje som bestemmer
> hvor langt rebet skal være, da tyngdeaccellerationen er den samme uanset
> objektets masse.

Ikke enig.

Newton 2. lov

Kraft = masse x acceleration

se her: http://www.rumfart.dk/vis.asp?id=184

Så når massen stiger (tungere krop) så vil kraften der afsættes i løkken og
derved halsen stige, så det har intet med højden at gøre.

Med mindre at delinkventen rammer jorden med benene og derved bløder af for
decelerationen.

Mvh. Per

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 15-01-07 17:38

Per <mesked@hotmail.com> wrote:

> [...]
> derved halsen stige, så det har intet med højden at gøre.
>
> Med mindre at delinkventen rammer jorden med benene og derved bløder af for

Nåja, det er sandt.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 15-01-07 17:44

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message

> Med mindre at delinkventen rammer jorden med benene og derved bløder af
> for decelerationen.

bøder - ikke bløder.

Fra : Jens G

Dato : 15-01-07 17:54

On Mon, 15 Jan 2007 17:02:08 +0100, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter
Bjørn Perlsø) wrote:

>Vægten af offeret er irrelevant. Det er alene offeret høje som bestemmer
>hvor langt rebet skal være, da tyngdeaccellerationen er den samme uanset
>objektets masse.

Men bevægelsesenergien må være noget større, jo tungere vægt de
tdrejer sig om. Og når der så pludselig bremses, skal der noget større
styrke til at holde en tungere krop. I dette tilfælde var halsen så
det svage led.

--
Jens G
Jeg har IP telefoni hos http://www.everlove.dk

Fra : Erling Nansen

Dato : 15-01-07 18:05

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tdrejer sig om. Og når der så pludselig bremses, skal der noget større
> styrke til at holde en tungere krop. I dette tilfælde var halsen så

Er det ikke altid det?

Erling

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-01-07 21:15

Jens G wrote:

> [...]
> tdrejer sig om. Og når der så pludselig bremses, skal der noget større
> styrke til at holde en tungere krop. I dette tilfælde var halsen så

Jo, og tingene skal jo også afvejes, hvis faldhøjden er for lille, vil
hængningen resultere i en kvælningsdød og ikke et brud på rygsøjlen.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-07 03:30

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

> Jo, og tingene skal jo også afvejes, hvis faldhøjden er for lille, vil
> hængningen resultere i en kvælningsdød og ikke et brud på rygsøjlen.

Et brud på rygsøjlen medfører ikke døden, og kan typisk helbredes og vil
højst medføre et liv i rullestol.

Men det medfører bevidsthøsled under kvælningsdøden.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-01-07 21:27

> [...]

> Vægten af offeret er irrelevant. Det er alene offeret høje som
> bestemmer hvor langt rebet skal være, da tyngdeaccellerationen er den

Hvad var det nu, din IQ var?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : ThomasB

Dato : 16-01-07 19:51

> Hvad var det nu, din IQ var?

137 kg.

Fra : J. Nielsen

Dato : 15-01-07 18:50

On Mon, 15 Jan 2007 10:25:28 +0100, "Carsten Overgaard"
> [...]

>magten, men nu er "drop" tabellen næsten 100 år gammel, så det havde måske

Jeg er netop ved at læse "Hangmen of England" af Brian Bailey, så jeg
kan udtale mig med ekspertise på området.

Når man beregner faldhøjden er det efter "better safe than sorry"
princippet. Før man indførte "The Long Drop" var hængning en makaber
affære. Var den dømte heldig indtraf bevidstløsheden relativt hurtigt
ved, at blodtilførslen til hjernen blev bremset. Men den egentlige
dødsårsag var kvælning. Havde staklen venner blandt tilskuerne, kunne
han håbe på at en barmhjertig sjæl ville fremskynde processen ved at
hage sig fast til hans ben - Noget bødlen kun gjorde hvis den dømte
forinden havde betalt ham for det...

Den engelske bøddel, William Marwood var den første der satte system i
tingene - det skete mest ved "trial and error" Senere blev systemet
viderudviklet, men det tog kun højde for folks vægt og ikke deres statur
- det var op til bødlen at vurderer. James Berry, bødlen der
efterfulgte Marwood, kunne ikke tåle synet, når et for langt fald
bogstaveligt halshuggede den dømte. Af samme grund var han tilbøjelig
til at reducere faldhøjden, hvilket af og til førte til hængninger hvor
den dømte gennemrystedes af trækninger i flere minutter før døden
indtraf ("Dancing in Bailey's Ballroom") Senere blev det fra officiel
side understreget, at bødlen heller måtte risikere en evt.
hovedafrivning, end at den dømte ikke døde øjeblikkeligt.

Jo mere jeg læser om dødstraf, jo mere bliver jeg bekræftet i, at den
er et barbarisk levn, som ingen civiliseret nation længere kan være
tjent med - uanset hvad et flertal i deres befolkning måtte mene.

--

-JN-

Fra : Malene P

Dato : 15-01-07 20:01

"J. Nielsen" <morgan@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

>er et barbarisk levn, som ingen civiliseret nation længere kan være
>tjent med - uanset hvad et flertal i deres befolkning måtte mene.

Har du også læst om ofrene for de forbrydelser, som de dødsdømte har begået?
Den unge pige, der gentagne gange blev voldtaget og tæsket til døde? Den
tilfældige forbipasserende, der mødte en flok, der slog ham ned og hoppede
på hans hovede? De tilfældige skoleelever, der kom i vejen for et par sure
skydegale elever på deres skole? De, der blev ofre for terror? De der blev
ofre for terrorregimer under Hitler, Stalin, Mao, Hussein? Alle disse har
udstedt deres egen dødsdom over deres ofre. Hvorfor skulle de dog slippe
billigere? For at de skal forbedre sig? Hvem? -Hitler eller Stalin?

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 15-01-07 20:22

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> De der blev ofre for terrorregimer under Hitler, Stalin, Mao, Hussein?

Hov, hov. Husseins styre var den oplyste enevælde, og han kunne da også
da han døde af kræft, fredeligt overgive tronen til sin ældste søn,
Abdullah II.

Kong Husseins styre var jo et ganske anderledes styre end
Tikriti-familiens despoti i Irak, ledet af Saddam Husseinssøn
al-Tikriti.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 16-01-07 19:00

> Hov, hov. Husseins styre var den oplyste enevælde, og han kunne da også

Saddam

Malene P

Fra : J. Nielsen

Dato : 15-01-07 23:09

On Mon, 15 Jan 2007 20:01:09 +0100, "Malene P" <malenekors@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>udstedt deres egen dødsdom over deres ofre. Hvorfor skulle de dog slippe
>billigere? For at de skal forbedre sig? Hvem? -Hitler eller Stalin?

Malene, jeg har hørt alle argumenterne for dødsstraf til hudløshed.
Det ændrer ikke min indstilling. Hævn for hævnens skyld hører ikke
hjemme i et oplyst samfund... og hævn er hvad det i virkeligheden
handler om.

For du tror vel ikke, at dødsstraf virker afskrækkende på fremtidige
mordere?
--

-JN-

Fra : Malene P

Dato : 16-01-07 18:36

wrote:

> [...]

handler om.

For du tror vel ikke, at dødsstraf virker afskrækkende på fremtidige

manglende >>>>>>>>>>>>>>>

OK, så giv lige dit eget bud på straffe -kald det bare hævn, jeg er
ligeglad- til de i mit indlæg nævnte eksempler.

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 15-01-07 20:10

J. Nielsen <morgan@post8.tele.dk> wrote:

> [...]
> er et barbarisk levn, som ingen civiliseret nation længere kan være
> tjent med - uanset hvad et flertal i deres befolkning måtte mene.

Men den franske læge Guillotin opfandt nu en humanitær maskine ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-01-07 13:39

"J. Nielsen" <morgan@post8.tele.dk> skrev

> Var den dømte heldig indtraf bevidstløsheden relativt hurtigt
> ved, at blodtilførslen til hjernen blev bremset. Men den egentlige
> dødsårsag var kvælning.

Faktisk kan man opleve at det er blodafløbet FRA hjernen der bliver stoppet,
og at tungen svulmer op så den ikke længere kan være i munden.

En af mine bekendte gjorde tricket for nogle år siden.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Per Rønne

Dato : 19-01-07 14:34

> [...]

> og at tungen svulmer op så den ikke længere kan være i munden.
>
> En af mine bekendte gjorde tricket for nogle år siden.

Hvordan kunne han så fortælle om det bagefter?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-01-07 16:16

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev

> Hvordan kunne han så fortælle om det bagefter?

Det kunne han så heller ikke.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-01-07 15:07

J. Nielsen wrote:
> On Mon, 15 Jan 2007 20:01:09 +0100, "Malene P" <malenekors@hotmail.com>
> Malene, jeg har hørt alle argumenterne for dødsstraf til hudløshed.
> Det ændrer ikke min indstilling.

Jeg er også i mod dødsstraf normalt, men det bekymrer mig ikke at
disse folk får dødsstraf.
Man burde bare have gjort det på en anden måde.
Skydning eller gift.

> Hævn for hævnens skyld hører ikke
> hjemme i et oplyst samfund... og hævn er hvad det i virkeligheden
> handler om.

Det er også den ultimative sikkerhed for at vedkomne ikke nbegår ny
kriminalitet.

> For du tror vel ikke, at dødsstraf virker afskrækkende på fremtidige
> mordere?

Nej sikkert ikke, men det sikre at vedkomne ikke begår ny
kriminalitet.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-01-07 15:07

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-01-07 15:08

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-01-07 15:08

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-01-07 15:08

J. Nielsen wrote:
> [...]

Skydning eller gift.

> Hævn for hævnens skyld hører ikke
> hjemme i et oplyst samfund... og hævn er hvad det i virkeligheden

Det er også den ultimative sikkerhed for at vedkomne ikke begår ny
kriminalitet.

> For du tror vel ikke, at dødsstraf virker afskrækkende på fremtidige
> mordere?

Nej sikkert ikke, men det sikrer at vedkomne ikke begår ny
kriminalitet.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-01-07 15:08

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-01-07 13:20

Malene P wrote:
> "J. Nielsen" <morgan@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

Du efterlyste forslag på straf til forskellige gerningsmænd, her er
mine:

> Den unge pige, der gentagne gange blev voldtaget og tæsket til døde?

Forvaring på livstid, konverteret til livstid efter endt behandling.
Uden mulighed for prøveløsladelse.

> Den tilfældige forbipasserende, der mødte en flok, der slog ham ned og hoppede
> på hans hovede?

Jeg antager at vedkomne ikke døde.
Mentalundersøgelse, og hvis rask alm. fængsel i ca. 8 år uden
mulighed for prøveløsladelse.
Hvis syg, forvaring indtil rask, derefter fængsel.

> [...]
> skydegale elever på deres skole?

Forvaring på livstid, konverteret til livstid efter endt behandling.

Livstid uden mulighed for prøveløsladelse.

> De der blev ofre for terrorregimer under Hitler, Stalin, Mao, Hussein?

Livsvarigt fængsel uden mulighed for benåning eller prøveløsladelse
eller udgang.

Fra : Per Rønne

Dato : 17-01-07 14:45

Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> wrote:

> Forvaring på livstid, konverteret til livstid efter endt behandling.

Forvaring 'på livstid' kendes ikke; det hedder 'tidsubestemt' forvaring,
indtil personen ikke længere formodes at udgøre en fare. Personen er
indlagt på et psykiatrisk hospital under kriminalforsorgen, og bliver
altså ikke løsladt/frigivet uden at to psykiatere + retspsykiaterne
under Retslægerådet har sagt god for ham.

Naturligvis er der ikke bagefter en livsvarig fængselsstraf. Den gjorte
ugerning er jo netop et udslag af den sygdom, han i mellemtiden er
helbredt for.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk