EL vil fritage fattige for medielicens
Fra : dktekno

Dato : 15-01-07 09:47

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2007/01/15/092358.htm?nyheder

Enhedlisten siger, at SU-modtagere, kontanthjælpsmodtagere, pensionister og
dagpengemodtagere skal slippe for medielicensen.

Begrundelsen er, at studerende har brug for en tidssvarende
internetforbindelse, hvilke mange forhindres i at få, pga. medielicensen der
siger, at man skal betale medielicense, hvis man har en internetforbindelse
på over 256 kbit/s, hvilket er MEGET langsomt.

Hvilke modargumenter er der imod dette forslag? Jeg kan ærlig talt ikke se,
hvad modstanden skulle være imod dette her.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 15-01-07 09:54

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> siger, at man skal betale medielicense, hvis man har en
> internetforbindelse
> på over 256 kbit/s, hvilket er MEGET langsomt.

Det lyder fornuftigt nok, synes jeg. Min mening er måske en smule farvet,
idét jeg i det hele taget mener medielicencen er en gigantisk svinestreg.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Jim

Dato : 15-01-07 11:51

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> "dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det lyder fornuftigt nok, synes jeg. Min mening er måske en smule farvet,
> idét jeg i det hele taget mener medielicencen er en gigantisk svinestreg.

Svinestreg, det er da slet ikke ordet.
Det er en påtvunget ekstraskat i camouflage.

Fra : Ingolf

Dato : 15-01-07 16:28

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in message

> Det lyder fornuftigt nok, synes jeg. Min mening er måske en smule farvet,
> idét jeg i det hele taget mener medielicencen er en gigantisk svinestreg.

Det var pænt sagt, om et røveri ved højlys dag, sanktioneret af vores egen
regering.

Fra : Frank

Dato : 15-01-07 10:55

Hej

> [...]

> siger, at man skal betale medielicense, hvis man har en
> internetforbindelse
> på over 256 kbit/s, hvilket er MEGET langsomt.

Den erfaring familie har med en 160 Kbit forbindelse siger at den er hurtig
nok til daglig brug, dvs. e-mail, messenger, surfing og net-radio. Det er
først når det kommer til download af størrere mediefiler/streaming af f.eks.
TV-Avisen at den er for langsom.

Så jeg har lidt svært ved at se hvorfor en studerende ikke kan benytte en
sådan forbindelse og så undgå at betale medielicens. Den er desuden (hos TDC
20 kr. pr. måned) billigere end en 256 Kbit/s forbindelse.

Mvh
Frank
--
Så gør vi sådan når vi ryder et hus, ryder et hus, ryder et hus....

Fra : Jim

Dato : 15-01-07 11:51

"Frank" <far@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sådan forbindelse og så undgå at betale medielicens. Den er desuden (hos
> TDC 20 kr. pr. måned) billigere end en 256 Kbit/s forbindelse.

Ja, og 99 øre pr. MB download. - tror jeg det var.

Fra : Alucard

Dato : 15-01-07 11:55

On Mon, 15 Jan 2007 11:50:33 +0100, "Jim"
<Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> wrote:

>Ja, og 99 øre pr. MB download. - tror jeg det var.

Og det bliver lynhurtigt enormt dyrt.....

Fra : Jim

Dato : 15-01-07 12:11

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og det bliver lynhurtigt enormt dyrt.....

Ja, markedsføringen fejler skam ikke noget hos TDC.
Jeg har heller ikke opkobling hos TDC, men har stadig en god 2Mb til en god
pris.

Forhåbentlig kan flere og flere gennemskue de dårlige tilbud.
Og det gælder ikke kun hos TDC men hos alle udbydere.

Fra : Frank

Dato : 15-01-07 12:04

Hej

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Ja, og 99 øre pr. MB download. - tror jeg det var.

Nej - der er 2 forskellige produkter:

Flatrate til 139 kr. pr. måned.
Forbrugsafregnet til 9 kr. pr måned + 99 øre pr. MB download, dog max 299
pr. måned.

Mvh
Frank

Fra : @

Dato : 15-01-07 15:12

On Mon, 15 Jan 2007 10:55:12 +0100, "Frank" <far@nospam.dk> wrote:

> [...]
>sådan forbindelse og så undgå at betale medielicens. Den er desuden (hos TDC
>20 kr. pr. måned) billigere end en 256 Kbit/s forbindelse.

det er fordi EL er et populistisk stemmefiskerparti
-
-
-
-
-
-
-
-
-
lige som alle de andre

--
Det Radikale Venstre er blevet en interesseorganisation for
mennesker med lang uddannelse, stort ego og lille solidaritet

Fra : Jim

Dato : 15-01-07 11:39

> [...]
> se,
> hvad modstanden skulle være imod dette her.

Medielicensen skal afskaffes, og DR skal udelukkende beskæftige sig med
public service, der betales via skatten.
Vil de sende andet end public service, så må de gøre det til betalings-tv,
pay_pr_view.

Hvis alle afbestilte deres internetforbindelse, og benægtede at være
indehaver af et stykke teknologisk isenkram, der måtte være i stand til at
modtage DR, så ville alle kunne kræve deres allerede indbetalte licens
tilbage.
Og DR vil stå tilbage med en manglende indtægt. Autch!
Så sørger man lige for at rydde boligen for apparater, så man også har noget
at have benægtelsen i.
Måske ville Licens-mafiaen ved selvsyn se det med en dommerkendelse.
Men så igen, hvornår er det sket?

Fra : Per Rønne

Dato : 15-01-07 16:00

dktekno <dktekno@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Hvilke modargumenter er der imod dette forslag? Jeg kan ærlig talt ikke se,
> hvad modstanden skulle være imod dette her.

Det ville være mere rimeligt om DR betaltes over indkomstskatten.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 15-01-07 20:38

> [...]
> se,
> hvad modstanden skulle være imod dette her.

Mener EL at studerende der ikke har tv eller radio, men kun internet skal
slippe for at betale skat? Eller at studerende bare generelt og at landets
rigeste gruppe mennesker - pensionister - skal slippe?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-01-07 01:27

Kim2000 wrote:
> "dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Mener EL at studerende der ikke har tv eller radio, men kun internet
> skal slippe for at betale skat?

Medielicens betaler du skam selvom du kun har et enkelt farvefjernsyn og
ikke spor der minder om internet i husstanden.

(FL

Fra : Egon Stich

Dato : 16-01-07 10:54

> Mener EL at studerende der ikke har tv eller radio, men kun internet skal
> slippe for at betale skat? Eller at studerende bare generelt og at landets
> rigeste gruppe mennesker - pensionister - skal slippe?

Mon ikke man skal være en anelse varsom med at dømme pensionistgruppen som
helhed for "rige"?
Jeg har da en endog kraftig fornemmelse af, at gruppen kun er rig
gennemsnitlig/regnearks forstand.

Altså at påstanden bygger på talmanipulation, ganske som der var tale om i
sagen om børnepasning i forbindelse med kommunesammenlægningerne.

Der sakl jo ikke mange kystvejspensionister til at opveje 500
folkepensionister.
Vel?

MVH
Egon

Fra : Kim2000

Dato : 15-01-07 20:39

> [...]
> siger, at man skal betale medielicense, hvis man har en
> internetforbindelse
> på over 256 kbit/s, hvilket er MEGET langsomt.

Og så vil jeg da lige nævne, at hvis en lærer, læge, præst eller andre
kommer på dagpenge, så vil man have flere penge end en kassedame, så det
forslag lyder ikke helt gennemtænkt.