Imamer: Vi vil gøre det igen
Fra : @

Dato : 10-01-07 20:37

dette viser jo klart og tydeligt at det ikke er en gud de tilbeder men
en profet, oven i købet en falsk en

Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den
/Adlai E. Stevenson/

Fra : hanzen

Dato : 10-01-07 20:39

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
> dette viser jo klart og tydeligt at det ikke er en gud de tilbeder men
> en profet, oven i købet en falsk en
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/01/10/144954.htm

Mon de ligefrem opfordrer til nogle nye tegninger?

--
hilzen
hanzen

Villy Søvndal (SF):
»Vil statsministeren redegøre uddybende for
specialstyrkebasen Fort Bragg, der angiveligt
er placeret under den grønlandske indlandsis?«

Fra : @

Dato : 10-01-07 20:53

On Wed, 10 Jan 2007 20:38:55 +0100, "hanzen" <hanzen@mailmigej.dk>
wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Mon de ligefrem opfordrer til nogle nye tegninger?

hvis danske aviser havde taget ytringsfriheden alvorligt havde der
siden JP første gang publicerede tegningerne været offentliggjort
tegninger af Muhammed hver eneste dag indtil muhamedanerne havde
forstået budskabet

desværre er ytringsfriheden blevet beskåret

Fra : /Peter

Dato : 10-01-07 21:06

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
> dette viser jo klart og tydeligt at det ikke er en gud de tilbeder men
> en profet, oven i købet en falsk en
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/01/10/144954.htm

Tja under besættelsen var der små sabotage grupper,
men det er jo nok så længe siden
at folk lykkeligt har glemt datidens "indvandrere.

Nu sidder folk folk og bliver pizzafede bag hver deres skærm og
lader fremmede ideologier diktere dagordnen.

Fra : Bertel Brander

Dato : 10-01-07 22:45

@ skrev:
> dette viser jo klart og tydeligt at det ikke er en gud de tilbeder men
> en profet, oven i købet en falsk en
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/01/10/144954.htm

På samme måde som JP har deres ytringsfrihed til at trykke
tegninger af Muhammed, har imamerne vel deres ytringsfrihed
til at protestere?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 10-01-07 22:50

On Wed, 10 Jan 2007 22:44:50 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>På samme måde som JP har deres ytringsfrihed til at trykke
>tegninger af Muhammed, har imamerne vel deres ytringsfrihed
>til at protestere?

blot har muhamedanernes vold bevirket at der ikke længere er aviser
der tør trykke muhammed-tegninger

mener du det er et sundhedstegn?

Fra : Allan Riise

Dato : 10-01-07 22:53

@ wrote:

> blot har muhamedanernes vold bevirket at der ikke længere er aviser
> der tør trykke muhammed-tegninger

Men altså ikke Imamerne, eller?

> mener du det er et sundhedstegn?

At Imamerne ikke har brugt vold, ja.

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 10-01-07 23:09

On Wed, 10 Jan 2007 22:53:04 +0100, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Men altså ikke Imamerne, eller?

hold dog helt kæft for en gang fordrukkent vås

>At Imamerne ikke har brugt vold, ja.

hold dog helt kæft for en gang fordrukkent vås

har du siden muhamedaneropstanden pga. nogen tegninger

set nogen som helst kritik af den falske profet Muhammed

i film
i teaterstykker
i aviser
eller
bøger
???

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-01-07 04:07

> At Imamerne ikke har brugt vold, ja.

Nej, men de bifalder det jo, Volden får de deres får/muhamedanerne til
at udføre.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : Alucard

Dato : 11-01-07 07:46

On Thu, 11 Jan 2007 04:07:21 +0100, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter
Bjørn Perlsø) wrote:

>Nej, men de bifalder det jo, Volden får de deres får/muhamedanerne til
>at udføre.

Præcis... Hvis jeg får en kammerat til at inddrive (med voldelige
midler) et tilgodehavende til mig, så er jeg vel også skyldig i denne
vold, eller hvad....???

Fra : Allan Riise

Dato : 11-01-07 07:55

Alucard wrote:

> Præcis... Hvis jeg får en kammerat til at inddrive (med voldelige
> midler) et tilgodehavende til mig, så er jeg vel også skyldig i denne
> vold, eller hvad....???

Hvis der er tale om en modydelse ja.

Hvad med alle Jer herinde der skriver om at "Nuke", smadre, dræbe, hænge,
kaste svineblod på muslimer etc. er i også skyldige i nøjagtigt det samme
som Imamerne, eller er i helt uskyldige og begår disse skriv helt uden nogen
form for konsekvens når nu sådanne ting sker, Musimer er jo blevet
overfaldet og tolerencetærsklen bliver med lynskridt mindre og mindre.

--
Allan Riise

Fra : Rane

Dato : 11-01-07 08:17

On Thu, 11 Jan 2007 07:55:05 +0100, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:
> [...]
>form for konsekvens når nu sådanne ting sker, Musimer er jo blevet
>overfaldet og tolerencetærsklen bliver med lynskridt mindre og mindre.

Forskellen er nok at vi danskere herinde ved/forstår at sådanne
udtalelser bare er et udtryk for utilfredshed der ikke direkte
opfordrer til de hændelser. Vi tager dem ikke bogstaveligt ligesom
visse muslimer åbenbart gør.

Fra : Allan Riise

Dato : 11-01-07 08:51

Rane wrote:

> [...]
> udtalelser bare er et udtryk for utilfredshed der ikke direkte
> opfordrer til de hændelser. Vi tager dem ikke bogstaveligt ligesom

Det er jo noget sludder. Hvor mange Muslimer her i landet har brugt vold
og/eller afbrændinger af ejenon p.g.a. Muhammed-tegningerne?

--
Allan Riise

Fra : Rane

Dato : 11-01-07 11:23

On Thu, 11 Jan 2007 08:51:26 +0100, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Det er jo noget sludder. Hvor mange Muslimer her i landet har brugt vold
>og/eller afbrændinger af ejenon p.g.a. Muhammed-tegningerne?

Som du formulerer det, ingen (til gengæld går der mange rundt og begår
daglig vold uden opfordring til det). Men hvor mange muslimer i ANDRE
lande, har vi set gå på gaden med skilte/bannere osv. der opfordrer
til vold?

Iøvrigt tror du vel ikke seriøst på at folk går ud og begår vold efter
at have set en der poster den slags herinde?

Fra : Allan Riise

Dato : 11-01-07 11:31

Rane wrote:

> [...]
> daglig vold uden opfordring til det). Men hvor mange muslimer i ANDRE
> lande, har vi set gå på gaden med skilte/bannere osv. der opfordrer

Hvad en i helvede har det med de Muslimer der er i vores land?

> Iøvrigt tror du vel ikke seriøst på at folk går ud og begår vold efter
> at have set en der poster den slags herinde?

Det kan da sagtens ske, vi har jo folk herinde der ringer om natten og truer
folk vedkommende ikke er enig i rent politisk.

--
Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-01-07 12:33

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> Det kan da sagtens ske, vi har jo folk herinde der ringer om natten og
> truer folk vedkommende ikke er enig i rent politisk.

Det sgu da noget mega-fis, at generalisere over ET tilfælde for to år siden,
og hvor manden har bedt om undskyldning. Her kan man da tale om
"enkeltstående tilfælde".

OG der var jo overhovedet ikke tale om "en der har set en der poster
herinde", det var en helt personlig ideosynkrasi, over for en mand, som
havde udtrykt forståelse for alle mulige former for undertrykkelse, bare de
blev udført at folk med hans egen idiologiske ståsted, OG som altid pustede
sig op som humanist over for andre postere. Og det var ikke en
undskyldning, men bare en forklaring til dem der ikke var her dengang.

Fra : Alucard

Dato : 11-01-07 08:51

>Hvis der er tale om en modydelse ja.

Hvorfor skal der være tale om en "modydelse"...???

>Hvad med alle Jer herinde der skriver om at "Nuke", smadre, dræbe, hænge,
>kaste svineblod på muslimer etc.

Aner det ikke.... Spørg dem der siger DET....

Hold lige mig udenfor...

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-01-07 14:10

> [...]

> kaste svineblod på muslimer etc. er i også skyldige i nøjagtigt det samme

Bullshit. Du forstå tilsyneladende ikke forskellen mellem inledning af
agression og retfærdig gengældelse.

Fra : Allan Riise

Dato : 11-01-07 16:16

"Peter Bjørn Perlsø" wrote:

> Bullshit. Du forstå tilsyneladende ikke forskellen mellem inledning af
> agression og retfærdig gengældelse.

Det gør jeg skam, men at Muslimer laver noget lort i andre lande, kan jeg
ikke se nødvendiggør at man projicerer det til Muslimer i Danmark generelt
og det er præcis ved der sker i stor grad i denne N.G.

Men ok, med din form for konsekvenspædagogik så er der vel intet i vejen for
at Muslimer der er blevet tortureret og tilbageholdt i årevis i Guantanamo
og som er blevet taget til fange af Danske soldater de hævner sig i Danmark,
eller at pårørende til alle de uskyldige liv som også Danske soldater har
bidraget med går efter Danske mål både herhjemme og i udlandet.

--
Allan Riise

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 12-01-07 05:39

> [...]

> eller at pårørende til alle de uskyldige liv som også Danske soldater har
> bidraget med går efter Danske mål både herhjemme og i udlandet.

Du taler som du har forstand. Jeg går ind for at alle der er havnet i
Gitmo skulle have været stillet for en dommer uanset deres forbrydelser.

Fra : Bertel Brander

Dato : 10-01-07 23:07

@ skrev:

> blot har muhamedanernes vold bevirket at der ikke længere er aviser
> der tør trykke muhammed-tegninger

Hvilken vold tænker du på?

> mener du det er et sundhedstegn?

Begrænsninger i ytringsfrihed er aldrig et sundhedstegn.

Heller ikke at du vil begrænse imamers ret til at protestere.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 10-01-07 23:17

On Wed, 10 Jan 2007 23:06:56 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Hvilken vold tænker du på?

muhamedanernes vold

>Begrænsninger i ytringsfrihed er aldrig et sundhedstegn.

OK så er vi enige i at alle verdens muhamedanere bør bekæmpes

>Heller ikke at du vil begrænse imamers ret til at protestere.

!!!!!!
hvor har du dog den fra?

Fra : Bertel Brander

Dato : 10-01-07 23:23

@ skrev:

> muhamedanernes vold

Kunne du være en anelse mere specifik?

> OK så er vi enige i at alle verdens muhamedanere bør bekæmpes

Nej, folk skal have lov til at have den religion de foretrækker.

> !!!!!!
> hvor har du dog den fra?

Det synes at være formålet med dit oprindelige indlæg.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-01-07 23:41

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> På samme måde som JP har deres ytringsfrihed til at trykke
> tegninger af Muhammed, har imamerne vel deres ytringsfrihed
> til at protestere?

Hos de mest rabiate muslimske styrer i Mellemøsten, og med lidt ekstra
materiale? Selvfølgelig har de ret til det, men det kan næppe sammenlignes
med at bringe tre latterlige tegninger af profeten, - som iøvrigt jo blev
bragt af rigtig gode grunde.

Fra : Patruljen

Dato : 11-01-07 11:51

Allan Riise skrev:

> Hvad en i helvede har det med de Muslimer der er i vores land?

> Det kan da sagtens ske, vi har jo folk herinde der ringer om natten og truer
> folk vedkommende ikke er enig i rent politisk.

Aj, det kan da forhåbentlig ikke passe ?

Hvem ringer rundt og hvorfor ?

Regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 11-01-07 12:52

Knud Larsen skrev:
> [...]
> sig op som humanist over for andre postere. Og det var ikke en
> undskyldning, men bare en forklaring til dem der ikke var her dengang.

Tak for forklaringen. Det lyder lidt anderledes.

Regards bruun