DF: Fyr alle skoleledere
Fra : Zeki

Dato : 09-01-07 20:20

Endnu et sindsygt lovforslag fra De Forskrækkede.

"Dansk Folkeparti vil slå hårdt ned på skoleledere, der ikke tager hånd om
mobning på deres skole. I sidste ende skal det medføre en fyrreseddel,
foreslår DF"
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article259178.ece

Hånden op herinde, hvis der er nogle der mener at kende til en skole i
Danmark hvor der overhovedet ikke finder mobning sted.

Desuden: Hvordan gør man noget ved mobning hvis man ikke er bevidst om
problemet? Hvis tre piger går og bagtaler og mobber hinanden, en anden eller
andre, uden hverken forældre, lærere og skoleleder ved om det, hvilken
konsekvens skal det så have for skolen/skolelederen?

Hvis Dansk "Folke"parti ville gøre noget for børnene, så skulle de i stedet
lange ud efter forældrene der i stigende omfang i den grad fralægger sig
ethvert ansvar (som ham faren i Nyhederne der i årevis så passivt til at
hans barn havde det dårligt i skolen). Men det tør de ikke. Forældre er der
mange stemmer i, så de er automatisk fredede. Så er det langt lettere at
høste billige point på at hive det evige trumfkort kaldet "kritisér
folkeskolen" frem. Dem er der ingen stemmer i, i forvejen.

Mvh
Zeki

Fra : Kim2000

Dato : 09-01-07 20:27

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> "Dansk Folkeparti vil slå hårdt ned på skoleledere, der ikke tager hånd om
> mobning på deres skole. I sidste ende skal det medføre en fyrreseddel,

Man trækker på smilebåndet og ruller med øjnene. Hvis en skoleleder/lærer
ikke gør noget ved mobning denne er bevidst om, så bliver man fyret. Det
kaldes ikke at varetage sit job. At DF åbenbart ikke har opdaget at
inkompente lærere/skoleledere fyres fortæller lidt om at det er mange år
siden de sidst befandt sig i virkeligheden. Det er der sådan set ikke noget
overraskende i. Hvornår var det sidst toppen af DF havde et almindeligt
arbejde....

mvh
Kim
--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.

Fra : gb

Dato : 09-01-07 21:16

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in

> Hvornår var det sidst toppen af DF havde et almindeligt
> arbejde....

Hvornår var det sidst at toppen af Enh., SF, Sosserne, Venstre etc.
havde? Du er ikke ret god til associationstricks - de er for nemme at
gennemskue.

--
GB

Fra : Kim2000

Dato : 09-01-07 22:13

"gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in

> Hvornår var det sidst at toppen af Enh., SF, Sosserne, Venstre etc.
> havde? Du er ikke ret god til associationstricks - de er for nemme at
> gennemskue.

Sig mig synes du ikke jeg skælder resten af flokken nok ud?? Jeg kan sgu da
ikke stå og skælde SF ud for at DF opfører sig som idioter.

Enhedslisten er mig bekendt det eneste parti hvor man kun kan sidde et vis
antal år, før man skal ud igen.

mvh
Kim

Fra : gb

Dato : 09-01-07 23:19

> Enhedslisten er mig bekendt det eneste parti hvor man kun kan
> sidde et vis antal år, før man skal ud igen.

Ja, det var jo derfor ham borgmesteren Villy Sigurdsson gik fra Enh.
til SF - han ville ikke af med sit fede gnaveben.

--
GB

Fra : Kim2000

Dato : 09-01-07 23:32

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in

> Ja, det var jo derfor ham borgmesteren Villy Sigurdsson gik fra Enh.
> til SF - han ville ikke af med sit fede gnaveben.

Hvis dette virkelig var begrundelsen så er det da ret ynkeligt....

mvh
Kim

Fra : gb

Dato : 10-01-07 00:25

> Hvis dette virkelig var begrundelsen så er det da ret ynkeligt....

Ja, det er jo så nemt at være hellig - i kæften.

--
GB

Fra : Per Rønne

Dato : 10-01-07 08:47

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> "gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvis dette virkelig var begrundelsen så er det da ret ynkeligt....

Jeg har nu aldrig hørt at Villy Sigurdsson skulle være gået fra Enh til
SF, og har han gjort det er der for det første sket efter at han er
trådt tilbage som borgmester, for det andet har det altså ikke givet ham
en karrière i SF. I hvert fald er han hverken borgmester eller MFer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 09-01-07 23:29

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> Enhedslisten er mig bekendt det eneste parti hvor man kun kan sidde et vis
> antal år, før man skal ud igen.

Ja, efter 8 år kan man ikke genopstille til samme post, uden at der er
gået en karensperiode [men så kan man dog skifte til en anden post].

Hvis det er amatørpolitikere man ønsker, så skal man naturligvis stemme
på Enhedslisten.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 10-01-07 12:12

> [...]
> gået en karensperiode [men så kan man dog skifte til en anden post].
>
> Hvis det er amatørpolitikere man ønsker, så skal man naturligvis stemme

Ja vi ved jo godt, at du dyrker det "elitære".
Og ikke har indset, at akademisk uddannede levebrødspolitikere er en
kræftsvulst på demokratiet.

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 10-01-07 13:17

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja vi ved jo godt, at du dyrker det "elitære".
> Og ikke har indset, at akademisk uddannede levebrødspolitikere er en
> kræftsvulst på demokratiet.

Nu lyder det minsandten som om du mener, at ikke alene skal man i
grundloven indføre tilsvarende bestemmelser som er er i Enhedslistens
love. Akademikere skal heller ikke længere være valgbare ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 10-01-07 18:28

> [...]
> grundloven indføre tilsvarende bestemmelser som er er i Enhedslistens
> love. Akademikere skal heller ikke længere være valgbare ...

De har i den grad tilranet sig magten i partierne, at posterne reelt går i
arv i samme familier.
Tæl selv efter.
Du vil kunne tælle op til 4. generation.
Og at fratage "humanister" valgbarheden, er måske ikke nogen helt tosset
ide.
Hvis man ikke ligefrem skal lukke visse fakulteter.
Det burde vel være nok med læger og polyteknikere.
De kan jo tjene deres brød, hvad en "humanist" absolut ikke kan.

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 10-01-07 20:17

> [...]

> Du vil kunne tælle op til 4. generation.
> Og at fratage "humanister" valgbarheden, er måske ikke nogen helt tosset

Er du overhovedet tilhænger af demokratiet? Eller foretrækker du
'proletariatets diktatur'?

> Hvis man ikke ligefrem skal lukke visse fakulteter.
> Det burde vel være nok med læger og polyteknikere.
> De kan jo tjene deres brød, hvad en "humanist" absolut ikke kan.

Og du mener ikke at der i gymnasieskolerne er brug for fag som dansk,
engelsk, tysk, fransk og historie?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 11-01-07 12:40

> Er du overhovedet tilhænger af demokratiet? Eller foretrækker du
> 'proletariatets diktatur'?

Historie er ikke din stærke side?
Du er ikke opmærksom på at begrebet "'proletariatets diktatur', ikke da det
blev skrevet immanifestet, havde samme betydning som i dag?
Hvad er din fine "uddannelse" værd, når du ikke har lært noget så
elementær`?
Det er utallige exempler af denne art, fra "de kloges" side, der helt klart
viser det fornuftige i ikke at betro samme nogen politisk post.
Men som svar på dit spørgsmål, ja selvfølgelig.
Men dette indebærer noget andet, end du åbenbart tror.

> Og du mener ikke at der i gymnasieskolerne er brug for fag som dansk,
> engelsk, tysk, fransk og historie?
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Jo da.
Men det er da synd at lade ikke uddannede lærere varetage sådant.
Ligesom det er uforsvarligt at lade mennesker, der for størstedelens
vedkommende ikke har ringeste anelse om, hvorledes livet leves af de fleste
danskere, mishandle unge med inddoktrinering af virkelighedsfjerne
samfundsopfattelser.

Et mindst lige så stort problem er jo også de "humanister", der misbruger
deres uddannelse til at fremføre deres overklassepolitik under dække af
"expertise".
Du ser sådanne hver eneste dag på TV.

Så nævnte fakulteter kan såmænd sagtens undværes.
Eller i det mindste beskæres kraftigt.
Til fordel for exempelvis uddannelse af læger og polyteknikere, der har en
samfundsgavnlig funktion.
Samt ikke mindst forbedring af seminarierne.
Gymnasieskolerne ville helt klart profitere ved at have godt uddannede
lærere ansat.
I stedet for akademikere, der har måttet "tage hvad de kunne få".

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 11-01-07 14:16

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> Gymnasieskolerne ville helt klart profitere ved at have godt uddannede
> lærere ansat.
> I stedet for akademikere, der har måttet "tage hvad de kunne få".

Du aner ikke hvad du taler om. Folkeskolelærere, som vel er dem du
tænker på, er ganske simpelt ikke fagligt kvalificerede til at undervise
på gymnasieniveau.

Og dine forestillinger om at universiteterne skulle nøjes med at uddanne
læger og 'polyteknikere' [ingeniører?], så er du altså så langt ude at
det er vanskeligt at komme længere.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 11-01-07 15:21

> Du aner ikke hvad du taler om. Folkeskolelærere, som vel er dem du
> tænker på, er ganske simpelt ikke fagligt kvalificerede til at undervise
> på gymnasieniveau.

Jeg synes godt nok jeg fik et gevaldigt chok på seminariet og HF over hvor
ringe nogle (=de fleste) var til at undervise. Så man burde nok kunne lave
et eller andet så dem fra universitet der vil undervise skulle igennem en
eller anden form for pædaogogisk modul. På min virkede underviserne nemlig
for det første dårlige til at undervise, for det andet at det på ingen må
interesserede dem og endnu værre at vi som studerende var helt igennem
ligegyldige for dem. Den kulde brød jeg mig ikke om.

mvh
Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 11-01-07 16:35

> [...]

> interesserede dem og endnu værre at vi som studerende var helt igennem
> ligegyldige for dem. Den kulde brød jeg mig ikke om.

Gymnasielærere skal gennem et pædagogikum, som i dag tager to år [2-årig
uddannelsesstilling].

Seminarielærere? Jeg tror slet ikke at de har haft pædagogikum, men jeg
har faktisk ingen erfaringer med dem. Jeg har jo ikke gået på
seminariet, og ej heller undervist der.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 11-01-07 18:10

> [...]
> interesserede dem og endnu værre at vi som studerende var helt igennem
> ligegyldige for dem. Den kulde brød jeg mig ikke om.

Ganske samme oplevelse har jeg haft.
(Dog ikke på teknikum, men der var der jo også tale om "teknikmennesker".)
Omtalte personer burde ganske enkelt, som minimum, gennemgå deres tid på et
seminarium, før de får lov til at undervise.
Det ville også have den positive effekt, at de i nogle år kom til at færdes
sammen med mennesker "ude fra livet".
Det ville de lære ikke så helt lidt af.
Og måske derved miste deres ophøjede standsbevidsthed.

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 11-01-07 17:53

> Du aner ikke hvad du taler om. Folkeskolelærere, som vel er dem du
> tænker på, er ganske simpelt ikke fagligt kvalificerede til at undervise
> på gymnasieniveau.

Læs, hvad jeg skrev, i stedet for at klippe, og svare forkert...!
Der var vist noget i retning af "bedre seminarier"?
Forøvrigt kan der sandelig sagtens findes folkeskolelærere, der er
betydeligt bedre kvalificerede, end en akademiker der har "svunget sig op"
til at tage et pædagogikursus.

> Og dine forestillinger om at universiteterne skulle nøjes med at uddanne
> læger og 'polyteknikere' [ingeniører?], så er du altså så langt ude at
> [...]

Hvis vi nu kunne slippe for en overproduktion af djøfere og politer, ville
dem der blev uddannet, kunne finde jobs andre steder end indenfor politik.
Og da ville vi få betydelig bedre politikere, end det der ses i dag, hvor
det jo snart udelukkende er forkælede skolebørn, der mener sig i stand til
at udtale sig, og agere efter, noget de alene kendes fra bøger og tvivlsom
"Von Hørensagen".

Vi trænger til at få en repræsentation, der afspejler befolkningen, og ikke
alle de elitære dummernixer.

Angående at uddanne flere nyttige personer, som de nævnte, kan jeg jo godt
se problemet.
Intilligensmassen hos de, der ikke skulle have en humanitær uddannelse, er
velsagtens ikke stor nok, til at klare kravene til de nævnte nyttige
uddannelser.
Jævnfør hvorledes svenskere, der ikke kan kvalificere sig til den svenske
uddannelse, fylder op hos vor lægeuddannelse.

Noget exempelvis prorektor i københavn, Lykke et ekller andet, finder
"yderst fornuftigt".
Hvad er det forresten for en uddannelse, hun har?
Ikke sandt?
Hun kan heller ikke fatte galoppen.

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 11-01-07 18:31

> [...]

> "yderst fornuftigt".
> Hvad er det forresten for en uddannelse, hun har?

Hun er djøf'er .

<http://www.ku.dk/ledelse/rektorat/prorektor/cv_prorektor.htm>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 10-01-07 16:25

> [...]
> gået en karensperiode [men så kan man dog skifte til en anden post].
>
> Hvis det er amatørpolitikere man ønsker, så skal man naturligvis stemme

Jeg har svært ved at forestille mig fx Lykketoft, Kristian Majdine, Anders
Fogh og andre evighedspolitikere har den helt store følelse med hvem der
sker ude i de små hjem. Det må fx være vanskeligt at sætte sig ind i at leve
for 4500 kroner om måned, når man selv har 50.000 eller mere.

mvh
Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 10-01-07 17:47

> [...]

> sker ude i de små hjem. Det må fx være vanskeligt at sætte sig ind i at leve
> for 4500 kroner om måned, når man selv har 50.000 eller mere.

Og hvis man er utilfredse med dem, så lader man være med at stemme på
dem. Er der så nok andre der stemmer på dem, kommer de så ind igen
alligevel.

Sådan fungerer et ordentligt demokrati.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 10-01-07 18:30

> [...]
leve
> for 4500 kroner om måned, når man selv har 50.000 eller mere.

Selvfølgelig har de ikke det.
Ganske ligesom enkelte her huserende akademikere intet aner om forholdene
vest for Valby Bakke.
Hvilket dog på ingen måde forhindrere dem i at udtale sig.

MVH
Egon

Fra : TL

Dato : 11-01-07 06:52

On Wed, 10 Jan 2007 16:24:34 +0100, in dk.politik "Kim2000"
<kim2000@surfer.dk> wrote:

> [...]
>sker ude i de små hjem. Det må fx være vanskeligt at sætte sig ind i at leve
>for 4500 kroner om måned, når man selv har 50.000 eller mere.

Vi skal kun have folk fra lavtlønserhverv i Folketinget?

Fra : Kim2000

Dato : 11-01-07 12:51

"TL" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Vi skal kun have folk fra lavtlønserhverv i Folketinget?

Det er sguda også at stille tingene sort-hvid op, det burde være logisk for
enhver at hvis folketingets medlemmer ikke har levet som almindelige dødlige
personer, det er nemlig meget klart når man sidder med en pæn løn at man
"sagtens" kan klare sig for 6500 kroner på bistand, men havde man bare en
håndfuld i tinget, der havde prøvet det eller havde venner/bekendte der
havde levet eller lever under sådanne forhold, så ville tingene nok hurtigt
blive anderledes.

Fx kan man jo se lidt på hvornår der bliver sat fokus på nogle ting, hvornår
var det fx man så på vagtlægerne (Brian Mikkelsen)?

mvh
Kim

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-01-07 01:47

Kim2000 wrote:
> [...]
> virkeligheden. Det er der sådan set ikke noget overraskende i.
> Hvornår var det sidst toppen af DF havde et almindeligt arbejde....

Husk på at Populistisk folkeparti henvender sig til folk med lav
intelligens.

Der går den slags som regel rent ind.

/FL

Fra : Tveskaeg

Dato : 10-01-07 02:21

On Wed, 10 Jan 2007 01:47:02 +0100, "Frank Leegaard"
<Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>Husk på at Populistisk folkeparti henvender sig til folk med lav
>intelligens.

Hvem er det lige der går til valg på skattelettelser hver eneste gang?

Og hvor populistisk er det så?

Fra : Zeki

Dato : 10-01-07 05:43

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> Hvem er det lige der går til valg på skattelettelser hver eneste gang?
> Og hvor populistisk er det så?

Det er ikke populisme når undersøgelser viser at de fleste danskere vil
prioritere velfærd frem for skattelettelser og et parti så gør sig til
talsmand for det mindst populære.

Mvh
Zeki

Fra : Egon Stich

Dato : 10-01-07 12:14

> [...]
>
> Det er ikke populisme når undersøgelser viser at de fleste danskere vil
> prioritere velfærd frem for skattelettelser og et parti så gør sig til

Men ynkeligt er det, når sådanne partier svigter grundlaget, blot for at
klamre sig til magten.
Reelt har vi etpartisystem i DK.
Partiprogrammer er at opfatte som paradenumre, på linie med dynelarsens
reklamer.

MVH
Egon

Fra : Sten Schou

Dato : 10-01-07 16:34

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Husk på at Populistisk folkeparti henvender sig til folk med lav
> intelligens.
>
> Der går den slags som regel rent ind.

Men da de samme folk, som for år tilbage stemte på S, da var de gode nok,
selv om de havde lav intelligens?

Hilsen Sten

Fra : @

Dato : 09-01-07 20:36

On Tue, 9 Jan 2007 20:19:44 +0100, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>
>Hånden op herinde, hvis der er nogle der mener at kende til en skole i
>Danmark hvor der overhovedet ikke finder mobning sted.

og hvad har det at gøre med at skolelederen har ansvar for at skolen
fungerer forsvarligt

>Desuden: Hvordan gør man noget ved mobning hvis man ikke er bevidst om
>problemet?

det gør man naturligvis ikke

men hvis forældre eller elev klager bør/skal skolens ledelse og
ansatte selvfølgelig prøve at løse problemet

> Hvis tre piger går og bagtaler og mobber hinanden, en anden eller
>andre, uden hverken forældre, lærere og skoleleder ved om det, hvilken
>konsekvens skal det så have for skolen/skolelederen?

ja hvis og hvis

og du kører bare afsted

hvis Nordsøen var asfalteret kunne du såmænd køre helt til Skotland

--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-01-07 21:21

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>
> Hånden op herinde, hvis der er nogle der mener at kende til en skole i
> Danmark hvor der overhovedet ikke finder mobning sted.

OK, Zeki, vi ved efterhånden godt at du ikek bryder dig om DF, men det
her er tåbelighed fra din side.

Hvis du nogensinde har været udsat for mobning har du måske en
lille-bitte anelse om hvor skadeligt det er for psyken af børn, og hvad
det medfører.

At der i bred udstrækning foregår mobning på skolerne i dag er ikek
ensbetydende med at det er sådan det bare ER og at vi ikek har et ansvar
om det. Derfor er DF's forslag værd at følge op på.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : Bo Warming

Dato : 09-01-07 21:53

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> [...]
> ansvar
> om det. Derfor er DF's forslag værd at følge op på.

Mobning er livsvilkår og skoler skal sætte grænse mellem vold og ord,
og bortvise elever der slår, men blande sig meget lidt i verbale
drillerier.
SKoler skal fokusere på indlæring og ikke eskursioner og social samvær
"De fattige vil vi altid have hos os", sagde Jesus, og tilsvarende vil
der altid være nogle der mobbes så de bliver ucharmerende og så bliver
endnu mere mobbet. Forældre må tale med forældre og med deres børn -
men statens eksperter kan intet stille op.

Fra : Zeki

Dato : 09-01-07 23:09

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:
> OK, Zeki, vi ved efterhånden godt at du ikek bryder dig om DF, men det
> her er tåbelighed fra din side.

Okay, fair nok med en mening. Lad os se på om du har ret:

> Hvis du nogensinde har været udsat for mobning har du måske en
> lille-bitte anelse om hvor skadeligt det er for psyken af børn, og hvad
> det medfører.

Jeg ved udemærket godt hvad mobning kan gøre ved børn. Jeg ved også at
skoleledere generelt ved hvad mobning kan gøre ved børn.

> At der i bred udstrækning foregår mobning på skolerne i dag er ikek
> ensbetydende med at det er sådan det bare ER og at vi ikek har et ansvar
> om det. Derfor er DF's forslag værd at følge op på.

Jeg skriver ikke at skolerne ikke skal tage noget ansvar, naturligvis skal
de det. Og det gør de genrelt også. Men det er et tåbeligt forslag fordi det
er endnu et i rækken af "gratis" forslag som DF kommer med. Et forslag som
ingen (udover lærere og pædagoger) kan være imod. En rigtig sællert som kan
vise befolkningen at "ih ja, dem fra DF ønsker at gøre noget ved mobningen."

Tror du da de har nosser nok til at stille et forslag som skal forpligte
forældre til at overholde den del af folkeskoleloven der siger at ansvaret
for barnets udvikling sker i samarbejde mellem lærere og forældre? Næppe! Og
et endda på trods af at alle skoler kan dokumentere at der findes mange
forældre som skider højt og helligt på det samarbejde.

Det er en useriøs kritik der rejses af DF uden hold i anden virkelighed end
et par eksempler fra ansvarsfralæggende forældre. Endnu en storm i et glas
vand som blæses op fordi der kan lugtes stemmer.

DF er ikke mere interesseret i at komme mobning til livs end de er
interesseret i folkesundheden (hvem sagde sodavandssagen?). Hvis de var, så
ville der stilles forslag om flere ressourcer til skolerne som i forvejen er
presset af regeringens mange mystiske tiltag om elevplaner, tests og
opprioriteringer af det ene og det andet (aldrig nedprioriteringer). Men de
vælger i stedet at indstille sigtekornet på skolelederne, fordi det er
omkostningsfrit.

Mvh
Zeki

Fra : Michael Weber

Dato : 09-01-07 23:37

> [...]

de
> vælger i stedet at indstille sigtekornet på skolelederne, fordi det er

Det er interessant at DF mener at skolelederne skal _dokumenterer_ at de gør
noget,
for at komme mobning til livs.
Dokumentere...så mere papirarbejde p.g.a. mistillid som resultere i mindre
fagligt arbejde med ungerne.
Flot forslag...flot signal at sende til skolelederne.
Men mistro er jo en DF kernekompetance....det ku´ nok lige være
DF-politikerne
skulle tage den med deres karriere-coach.

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : gb

Dato : 10-01-07 00:24

"Michael Weber"
<michael@CAN_YOU_GUESS_WHAT_TO_REMOVE_?_michaelweber.dk> wrote in

> Det er interessant at DF mener at skolelederne skal _dokumenterer_

De skal ikke dokumentereR, men dokumentere.

--
GB

Fra : Kim Larsen

Dato : 10-01-07 08:30

> "Michael Weber"
> <michael@CAN_YOU_GUESS_WHAT_TO_REMOVE_?_michaelweber.dk> wrote in

> De skal ikke dokumentereR, men dokumentere.

Det er godt at vi har GB til at rette folks slåfejl og stavefejl selvom at
det er en uskik at gøre den slags men det kan Georg naturligvis ikke tage
sig af.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Michael Weber

Dato : 10-01-07 22:53

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er en uskik at gøre den slags men det kan Georg naturligvis ikke tage

GB - min egen personlige stavekontrol !
Der er trods alt lidt animeret papirklips over ham ( som i MS Word).
:P

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Rane

Dato : 10-01-07 08:12

On Tue, 9 Jan 2007 23:36:55 +0100, "Michael Weber"
> [...]

>for at komme mobning til livs.
>Dokumentere...så mere papirarbejde p.g.a. mistillid som resultere i mindre

Tja. Hvordan skal man ellers finde ud af om skolen rent faktisk gør
noget mod mobning?

En decideret fyring af skolelederen er måske at gå lidt for vidt, men
jeg ser intet galt i, at skolen evt. skal kunne dokumentere at de gør
noget imod mobning.

Fra : Michael Weber

Dato : 10-01-07 22:51

"Rane" <ranemandenSLET@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Tja. Hvordan skal man ellers finde ud af om skolen rent faktisk gør
> noget mod mobning?

Tja...skolerne ved tilsyneladende allerede at mobning finder sted, så når
der ikke
finder mobning sted, har skolen "gjort noget" ?
Og det "noget" er noget, der er relevant i.f.t. den enkelte skole og som
skolen selv finder ud af hvad er.
Der er vel trods alt forskel på mobning og måden den skal håndteres på
f.eks. i en skole ved Gjellerup i Århus og f.eks.
en skole i Hellerup.
De ansatte i skolevæsenet består vel ikke af folk, der bare lader stå til og
er fuldstændig ligeglade,
eller ?
Hvis de var ligeglade, kunne de vel ligeså godt finde sig et arbejde, der
gav en ordentlig løn.

> En decideret fyring af skolelederen er måske at gå lidt for vidt, men
> jeg ser intet galt i, at skolen evt. skal kunne dokumentere at de gør
> noget imod mobning.

En formuleret politik for hvordan den enkelte skole vil forhindre og
håndtere mobning
vil formentlig være en god idé.

Alternativt kan man jo indføre den form for dokumentation andre offentlige
ansatte....hvordan er det...går væk fra ?
Hvad er det nu lige den branche hedder...ehmmm....vent..der må være en DF´er
der ved det....åhh...vent...hjemmehjælperne ?
Eller var DF kun mod dokumentation dengang fordi folkestemningen blæste den
vej ?

Med venlig hilsen
MIchael Weber

Fra : Rane

Dato : 11-01-07 08:11

On Wed, 10 Jan 2007 22:50:42 +0100, "Michael Weber"
> [...]

>eller ?
>Hvis de var ligeglade, kunne de vel ligeså godt finde sig et arbejde, der

Jeg tror på at mobning findes på alle skoler. Men så er det måske også
relevant at nævne at nogengange er lærerne også direkte forhindret i
at gøre hvad de mener ville hjælpe på mobningen. Her hentyder jeg til
at alle de psykologiske regler de bliver pålagt - de må jo ingenting
hvis det grænser til at være lidt strengt. De skal være ufattelig
overdrevet tålmodig uanset hvilke skarnstreger ungerne finder på og
kommer de til at irettesætte dem (hvilket kun er naturligt), så
brokker børnene sig til forældrene og så farer forældrene i flint og
klager over lærerne etc.

Hvis det stod til mig, burde lærerne have lov til at være meget
strengere end de er idag. Det var i hvert fald noget der virkede i
mine og i de gode gamle skoledage. Findes der overhovedet
eftersidninger for mobning idag?

>En formuleret politik for hvordan den enkelte skole vil forhindre og
>håndtere mobning
>vil formentlig være en god idé.

Enig.

> [...]
>der ved det....åhh...vent...hjemmehjælperne ?
>Eller var DF kun mod dokumentation dengang fordi folkestemningen blæste den

Bliv nu ved emnet, Michael :)

Rene

Fra : Egon Stich

Dato : 10-01-07 12:07

> [...]
>
> Hvis du nogensinde har været udsat for mobning har du måske en
> lille-bitte anelse om hvor skadeligt det er for psyken af børn, og hvad

Er det mon forklaringen på dine mærkværdige holdninger?
Kompensation for mobning skoletiden igennem?
Og nu skal der hævnes?

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 09-01-07 23:29

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> "Dansk Folkeparti vil slå hårdt ned på skoleledere, der ikke tager hånd om
> mobning på deres skole. I sidste ende skal det medføre en fyrreseddel,
> foreslår DF"

Her har vi et eksempel på at DF går for vidt, og jeg kan ganske simpelt
ikke forstå at det skulle være nødvendigt med lovændringer her.

Skolerne har ganske simpelt de nødvendige redskaber til rådighed, og kan
da også henvise eleverne til andre skoler, hvis de viser sig at være
ustyrlige. Indtil udgangen af 9. klasse har de jo som bekendt
undervisningspligt.

Jeg synes i øvrigt at det er lige lovligt voldsomt at bringe politi og
domstole ind i sager om mobning af skolebørn, også selv om de er fyldt
15 [som de jo må være, hvis domstolene skal ind over det].

Og naturligvis tager skoleledere, hvad enten de er inspektører i
folkeskolen, rektorer i gymnasieskolen eller uddannelsesledere [eller
direktører] på erhvervsskolerne, sig da af mobning. Ellers ville de da
også være inkompetente til deres job.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : TL

Dato : 10-01-07 06:14

On Tue, 9 Jan 2007 20:19:44 +0100, in dk.politik "Zeki" <Zeki@nope.dk>
wrote:

> [...]
>andre, uden hverken forældre, lærere og skoleleder ved om det, hvilken
>konsekvens skal det så have for skolen/skolelederen?

Hvis de ikke ved det, så kan de vel heller ikke straffes eller fyres
for ikke at gøre noget ved det?

Sammenlign med en arbejdsplads i min del af verden. Hvis en
arbejdsgiver bliver gjort opmærksom på problemet, og undlader at gøre
noget for at stoppe det, så bliver arbejdsgiveren skyldig i juridisk
sammenhæng, og kan idømmes straf og erstatning. Udskift medarbejder
med elev og arbejdsplads med skole...

Fra : Zeki

Dato : 10-01-07 15:11

> Hvis de ikke ved det, så kan de vel heller ikke straffes eller fyres
> for ikke at gøre noget ved det?

Det er også min pointe.

Hvis en sur forælder kommer og brokker sig over at skolen ikke tager hånd om
den mobning som barnet fortæller har fundet sted, er der intet at komme
efter hvis barnet eller forældren ikke har gjort de voksne på skolen
opmærksom på at det har fundet sted, så de kan tage hånd om problemet.

Det svarer til at klandre en butikschef og true ham med brand og bål hvis
der finder tyveri sted.

Mvh
Zeki

Fra : Joakim

Dato : 10-01-07 17:00

> [...]
> hånd om problemet.
>
> Det svarer til at klandre en butikschef og true ham med brand og bål

I den pågældende sag med mobningen er din præmis ganske enkelt
forkert. Hvis skolen var fuldstændig uvidende om mobningen, som du
hævder den var, så ville al tale om sagsanlæg ikke være kommet videre
end til advokatens bord.

Fra : TL

Dato : 11-01-07 01:02

Zeki wrote:
> [...]
> opmærksom på at det har fundet sted, så de kan tage hånd om problemet.
>
> Det svarer til at klandre en butikschef og true ham med brand og bål hvis

Men hvis skolelederen har kendskab til problemet og ikke gør nok for
at løse det, så er en skriftlig advarsel og i gentagelsestilfælde
fyring, vel ikke en urimelig mulighed?

Fra : Zeki

Dato : 11-01-07 07:10

at løse det, så er en skriftlig advarsel og i gentagelsestilfælde
fyring, vel ikke en urimelig mulighed?

Ja, bestemt.